Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] - pierwsze wrażenia po zakupie


jslanina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Striderowi i Ratloxowi chodzi o te autka?

post-58920-0-05764100-1425219589_thumb.jpg

post-58920-0-36863300-1425220893_thumb.jpg

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, wziąłem pierwsze lepsze z google. Zaraz zmienię. Trochę biedulka ta Skoda....

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czyli tu rywalizujecie ze sobą tak?  kto wygra?


No to ja daję Striderowi plusik za jego porównanie, jest to ręczna robota jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru silników to nie wątpliwie duży atut ma Skoda, w pozostałych tematach się różnimy. Wygląd zewnętrzny dałeś po równo plusów, ale w mojej ocenie x-trail jest dużo ładniejszym samochodem i to nie jest kwestia gustu tylko fakt i mimo podobieństwa QQ. Tak samo można powiedzieć że OCTAVIA to napompowany RAPID (być może padłem ofiarą tego wyglądu), a nowa Superb która za chwile pojawi się na rynku  to na pompowana Octavia. Co do wnętrza, to może samej tapicerki do wyboru jest więcej ale wnętrze w X-ie jest bardziej przestronne  i wygodniejsze, przesuwna i dzielona tylna kanapa umożliwia powiększenie przestrzeni bagażowej, jak również umożliwia wygodniejsze podróżowanie co w mojej ocenie jest ważniejsze niż ilość kolorów tapicerek do wyboru :) Co do wyposażenia i ceny. Oparłeś się na starym cenniku. Za 138 000, 00 zł masz Tekne w której tylko aktywnego tempomatu nie ma, który wymieniłeś. Ale jest nawigacja, cztery kamery, szklany dach, trzeci rząd siedzeń, asystent parkowania, 19 calowe felgi itd. Sam zapłaciłem 126 500, zł za ACENTE z Nissan Conect oraz pakietem ACENTA UPGRADE (relingi, elektryczna klapa, felgi 19, system bez kluczykowy, elektryczny hamulec) oraz gwarancją na 5 lat. I myślę że zbliżoną ofertę można wysępić od dilera.  Więc co można dobrać takiego istotnego do ocatavi czego nie ma w Nissanie. Co do samego napędu na cztery koła to jednym z podstawowych kryterii poszukiwania samochodu, to była możliwość zablokowania  napędu na cztery koła. W prawdzie do 40 km/h ale podczas ruszania zimą na parkingu czy podczas podjazdu pod ośnieżoną górę napęd bezcenny. A na rynku z tej klasy pojazdów  tylko Outlander miał taką możliwość. Na yotubie jest film na którym widać jak na oblodzonej górze nowy X-trail podjeżdża bez problemu a człowiek stojący obok nie może pod nią podejść bo się ślizga. Co do skrzyni biegów to już pisałem wcześniej, jestem przeciwnikiem automatów do diesli więc ten wątek po minę. Pytanie jeszcze jaki prześwit ma SKODA bo tego nie wiem ale nie wydaje mi się że by był powyżej 21 cm. Podsumowując, jak widzisz punkt wiedzenia zależy od punktu siedzenia i każdy może inaczej postrzegać różne wady i zalety samochodu. Jednakże uważam że porównanie skody do x-a jest nie na miejscu, o czym i dlaczego już wcześniej pisałem. Proponuję zakończyć wątek skody i skupić się na temacie wątku a mianowicie T32. Kolega Miś Polarny (o ile mnie pamięć nie myli) narzekał że nie ma maty  wygłuszającej pod  maską silnika. Czy dobrze kojarzę ?

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scout ma mniejszy prześwit niż sx4 automat w sedanie mojej żony, którego zresztą będę się pozbywał.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenniki kolego w polskich salonach to niestety fikcja.  Cena katalogowa w przypadku NISSANA X-TRAILA to odnoszę wrażenie została tak skalkulowana aby klient cieszył się że dostał "ogromny" rabat a i tak wszyscy zarabiają na nim. Co do wyglądu to jak pisałem wcześniej parę plastików nie zmieni sposobu postrzegania tego samochodu i nie ważne czy komuś się on podoba czy nie, to i tak jest octavia. Tak samo negowanie faktu że Nissan ma tryb lock  twierdzeniem że i tak się nie przyda można odebrać tak samo   jak to że x-traila jest ładny bo jest ładny. 

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale prowadziliśmy dyskusję który samochód co posiada, więc nie możesz tej funkcji pomijać gdyż jest ona jedną z bardziej istotnych w tej klasie samochodów, a inne gloryfikować bo są w octavii a nie ma w x-e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do innych też się odniosłem jak silnik, wnętrze, wygląd i cena. Z wcześniejszej wypowiedzi  wnioskuje że twoja determinacja w zachwalaniu skody wynika z chęci jej zakupu. Ale tak jak pisałem wcześniej to nie to forum. Tak samo możesz porównywać swoją Octavie do RAV4, CX5 tylko po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażenie chyba jednak remis - w nissanie masz kamery 360 stopni a w skodzie aktywny tempomat - do tego dostajesz w nissanie wszystko w Teknie a scout to jak zawsze w grupie VW - długa lista opcji dodatkowych - jak zrobisz podobne wyposażenie to ceny będą bardzo podobne. W sumie pozostałe systemy zbliżone. (a zdaje się w skodzie brak elektrycznie otwieranego bagażnika, za to jest opcja pamięci ustawień foteli). Do tego w skodzie felgi 17" a nissanie 19" i dochodzi jeszcze różnica xenony kontra ledy - ale co kto lubi.

 

Skrzynia - do DSG mam zastrzeżenia co do jakości (w rodzinie jeżdżą i nie mają najlepszej opinii). Ja sam do jej działania zarzutów jednak nie mam, jednak chyba  CVT wygląda tu ciekawej - ale ok - remis jest sprawiedliwy.

 

Napęd - imo jednak all mode 4x4 jest lepszy niż skody - tu znowu moja ocena.

 

Silniki (póki co) definitywnie na plus skody.

 

Przestrzeń - w środku więcej miejsca w Iksie niż Skodzie - do tego regulowana i pochylana tylna kanapa. - tu dla mnie Iks wygrywa.

 

Oczywiście niech każdy kupuje co uważa - ciągle nie żałuję że nie kupiłem Superba zamiast Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba ktoś Ci wygłuszenie ukradł.... :P

 

Nie za bardzo rozumiem dlaczego opinia dotycząca samochodu jest dla Ciebie oburzająca? Piszesz trochę tak jakbym obraził jakiegoś członka Twojej rodziny. Według mnie forum to nie jest kółko wzajemnej adoracji w którym dowodzimy wyższości Nissanów nad innymi markami. Jesteśmy użytkownikami Nissanów, a nie pracownikami działu marketingu tej marki. Jeśli nie zgadzasz się z moim twierdzeniem to swoje zdanie uzasadnij, a nie obrażasz mnie pisząc, że to co ja napisałem jest kpiną. Zarzucasz mi brak konstruktywności dyskusji, a sam tylko mnie atakujesz zamiast odnieść się merytorycznie do tego, co napisałem.

Dokładnie - pod w komorze silnika nie widać zbyt dużo mat wygłuszających, a maska to goła blacha. Pewnie wynika to z innej specyfikacji samochodów na inne rynki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj uważnie co napisałem, bo odnoszę wrażenie że emocje bardziej wzięły górę. Co do silnika to ci przyznałem rację że jest większy wybór (co do ich  trwałości to też można dyskutować)  , co co  wnętrza to  napisałem dlaczego góruje nad octavią i nie dla tego że jest ładniejsze. W kwestii skrzyni to  wielokrotnie się do niej odnosiłem. Jeżeli porównujemy samochody, to powinniśmy porównywać konkretne egzemplarze a nie oferty dilerów. Ponadto w wersji podstawowej to nawet QQ jest chyba droższy od Octavii. Czy to oznacza że wszyscy w Polsce mamy jeździć skodami. Wracam do początku mojej dzisiejszej wypowiedzi i porównam Skodę  do do hitu zespołu Weekend i nie dlatego że jest to zły samochód (bo uważam że jest to dobry) tylko dla tego że jest go dużo i jest banalny bez względu czy ktoś mu przyklei parę plastików czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skodzie listę bajerów masz dłuższą bo w nissanie większość bajerów jest w standardzie. Tak jak czujniki parkowania przód / tył, ściemniające się lusterko wsteczne czy składane i podgrzewane lusterka boczne (od acenty),  oraz układ wspomagania hamowania (Brake Assistant)  

ESP  

System wspomagania ruszania pod g.rę - USS  

System aktywnej kontroli zawieszenia  

System kontroli ruch.w nadwozia  

Aktywna kontrola toru jazdy  

Aktywny hamulec silnikowy (przy automacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko dodać, że w kategorii silniki można porównywać tylko 1.6dci i 2.0TDI. Benzyny dyskwalifikować będzie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napędu - jednak możliwość blokady to możliwość blokady napędu 50x50. Nie mówię, że tamte są złe. Kiedyś pisałem, siostra ma Yeti 4x4 z DSG a brat żony jeździ Tiguanem z DSG i też 4x4 i na napęd żadne z nich nie narzeka. Ja uważam jednak, że taka funkcjonalność jest na plus w napędzie nissana :)


Benzyny porównywać można jak będzie 1.6DiG. Co do DPF, to jak ktoś kupuje świadomie dieselka to ma świadomość z czym to się wiąże i że trzeba robić odpowiednie przebiegi (w moim przypadku robią około 40kkm rocznie nie spodziewam się z nim problemów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne porównania. Skoda faktycznie może być konkurentem dla X dla niektórych.

Mogę jednak założyć się o piwo, że gdyby postawić obok siebie w salonie Xtraila t32 i skode octavie w wersji scout w tych samych pieniądzach i wyposażeniu na 10 sprzedanych samochodów 9 było by nissanów. Tego jednego by pewnie kupił Strider;) Dla mnie to jednak inna półka samochodów. Skoda zawsze będzie niskobudżetowym vw - przekroczyć pewnej granicy ten drugi nigdy jej nie pozwoli. Xtrail z zamysłu był projektowany taki jaki jest a w Octavii to tylko kosztowny dodatek który robi z autka taniego auto może i praktyczne ale moim zdaniem jednak zbyt drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Co do DPF, to jak ktoś kupuje świadomie dieselka to ma świadomość z czym to się wiąże i że trzeba robić odpowiednie przebiegi (w moim przypadku robią około 40kkm rocznie nie spodziewam się z nim problemów).

 

Ilość przejechanych km w roku jest bez znaczenia na stan DPF.

Decydujace jest jak i gdzie sie jeździ.

Jak te 40 tys.km ma byc przejechane przez rok po polskich drogach ,korkach i miastach to filtr "da zna" o swojej obecności byc moze juz w pierwszym roku uzytkowania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider kup sobie  to octavie i daj ludziom spokój z to skodą. Ci co tu zaglądają nie szukają twoich przemyśleń na temat skody. Gwarantuję ci że osoba oglądająca RAV4, CX-5  Outlandera,  CRV czy nawet QQ nie zajrzy do salonu skody bez względu co byś o niej nie napisał . Twoją postawę jak również sam temat sokody skomentowałem wcześniej. Ty się skupiłeś na analizie oferty dielrów. Nigdy x-trail nie będzie tańszy od octavii bo nigdy tańszy nie maił być. Twoje negatywne, w kółko powtarzane sformułowania pod adresem x-a są już nudne.  Wątek ten  dotyczy wrażeń po zakupie. Załóż wątek SKODA KONTRA NISSAN i tam jak będą chętni dyskutuj. Co do ABS- i ESP to porostu wkleiłem kopiując ze specyfikacji X-traila  wraz z innymi systemami których nie ma w Skodzie. Ale to nie powód aby się na tym pastwić. Octavia jest super i życzę wszystkim jej użytkownikom radości z jej używania.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawienie Skody i X'a jest bardzo ciekawe. Świadczy to o tym że pomysły na SUV'y pomału zaczynają się kończyć. Konkurencja w segmencie mniejszych i bardziej szosowych samochodów zaczyna gonić segment SUVów i Crossover'ów. Pomijam gadżety z których większość to albo chwyty marketingowe albo nie potrzebne i denerwujące badziewie. Przykładowo Ratlox napisał o aktywnym hamulcu silnikowym (przy automacie) który jest od zarania dziejów od kiedy montuje się automaty w samochodach. Mając mazdę z 92r. w automacie też miałem taki gadżet ale nikt o tym nie pisał bo po co. Pathfinder którym obecnie jeżdżę też ma taką dobroć konstrukcyjną chociaż nie ma o tym słowa w katalogu. Inny zbędny szajs to układ ostrzegający o obiekcie w martwej strefie. Powiedzcie mi jak temu zaufać jeśli nas oszukuje? Wątków o tym problematycznie działającym systemie jest mnóstwo i tu i na różnych innych forach. Jestem ciekaw jak po kolizji będzie się tłumaczył kierowca: "Panie no nie widziałem tego samochodu bo mój wspaniały system ostrzegania o obiektach w martwej strefie nie pokazał żeś Pan tam był". Tego typu gadżety nie zwalniają nas z myślenia w trakcie jazdy więc nie ma się czym podniecać że są. Następny wynalazek to tryb LOCK. Po co to komu skoro wyłączy się przy pierwszym uślizgu? Po to włącza się tą funkcję aby pomóc sobie w wyciągnięciu ślizgającego się jedną osią samochodu.

 

Poruszaliście sprawę diesla w manualu. Na dzień dzisiejszy jest to największa bolączką Pathfindera - padające sprzęgła w wersjach z maualem. Jedni powiedzą że badziewne tarcze montują a prawda jest taka że przy tak dużym momencie silnika spalić sprzęgło na pierwszej lepszej przeszkodzie to tylko moment. A po włączeniu reduktora to już reguła. Miałem wiele terenówek z "słusznie" rozwiązanymi napędami. Każda była dieslem i każda miała automat. Na każdym zlocie, spocie i innej imprezie ratowało się z opresji Panów z manualnymi skrzyniami bo akurat wtedy padło sprzęgło.

 

Niestety Nissan wepchnął X'a nie w tą półkę w której miał być. Nawet spoty Nissana w TV wskazują na X-Trail'a jako crossover'a a nie SUV'a którym powinien być.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie-skoda hmm... szkoda gadać, nie to forum i nie ta grupa odbiorców, t32 (qq+2) to dla właścicieli poprzednich wersji por... pomyłka, a dla nowych pewnie fajne modne auto i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się być grzeczny i merytoryczny, ale Ty wciąż prowokujesz. Pisanie "kup sobie Skodę" niczego nie wnosi. Wybacz, ale jesteś na forum od 38 postów, a starasz się mnie pouczać w sposób delikatnie mówiąc mało uprzejmy. Proszę Cię nie pouczaj mnie, co może być w tym wątku, a co nie. Zrobię za czas jakiś porządek w tym wątku. 

 

Nie planowałem pisać porównania tych dwóch samochodów, ale Ty mnie wywołałeś do tablicy swoim oburzeniem na to, że napisałem o wyśmiewanej Octavii, która na każdej płaszczyźnie jest lepsza od X-trail'a. Nie skupiłem się na analizie oferty dealerów, cena była zaledwie jednym elementem porównania tych dwóch samochodów. Nie widzę powodu by pisać o T32 w samych superlatywach skoro na nie zwyczajnie nie zasługuje w konfrontacji z konkurencją - tak, tak, wiem, tak plebejski samochód jak Skoda nie może się równać z Nissanem, nie wypada nawet wypowiadać nazwy X-trail w jednym zdaniu razem z Octavią.

 

Jeśli chodzi o osobę, która ogląda się za CRV, RAV4 i Outlanderem i która w tym układzie nie zajrzy nawet do salonu Skody to byś się zdziwił - ja właśnie jestem taką osobą. Natomiast pod Twoich wpisach widać, że ewidentnie Ciebie tam nie było.

Nikogo nie obrażam. To ty kolego w wątku o "pierwszych wrażeniach z jazdy nowym T32" przekonujesz że powinienem kupić skodę i że popełniłem błąd bo skoda lepsze czego się nie dotknie . Ustosunkowałem się

do  prawie każdego poruszonego przez ciebie zagadnienia dotyczącego Skody a ty w kółko  swoje jak by ci Skoda płaciła, bo im sprzedaż spada.  Szkoda gadać.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lock to rozdział 50/50 na żądanie, co w tym sztucznego? dla kierowcy który potrafi to wykorzystać może być pomocne, lepiej że jest ta opcja niż miało by jej nie być.


funkcja funkcją a jest jeszcze cos takiego jak wartość dodana, SUVy są subiektywnie fajniejsze i tyle. Ktoś kto kupił suv nie chce kombi chyba, że wszystko jedno czym jeździ.

Edytowane przez carbomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 7,8 ma benzyna a nie diesel. Jeśli ma takie osiągi to niestety nie będzie porównania przy spalaniu. Strider jak się odniesiesz do prześwitu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok, masz rację ale suvy są subiektywnie fajniejsze i tyle, zwolennicy solidnych i nic nieudających skód chcą nie chcą muszą się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym hamowaniem to też nie wiadomo przecież, skręt to masz na myśli promień?


wszystko ok, masz rację ale suvy są subiektywnie fajniejsze i tyle, zwolennicy solidnych i nic nieudających skód chcą nie chcą muszą się z tym pogodzić.

Skoda jest solidna tylko na pierwszy rzut oka i w parametrach medialnych. Po paru latach się można zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...