Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] - pierwsze wrażenia po zakupie


jslanina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Póki co zero problemów. Nawet klima się uspokoiła... Co prawda dalej potrafią mi drzwi skrzypnąć (co mnie do szewskiej pasji doprowadza) ale techniczne wszystko działa ok. Więcej wniosków jednak będę mógł wyciągnąć tak po 30kkm (czyli roku użytkowania) - 10kkm na nowe auto to raczej nie za wiele ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Strider, ja tylko odpieram twój atak, który pojawia się przy każdej pozytywnej informacji na temat tego samochodu. Nie neguję faktu że silnik większy był by lepszy. Pisałem wsześniej dlaczego wybrałem nissana, i jakie samochody były brane pod uwagę i dlaczego ich nie kupiłem. Rav 4 2.0d4 jest w tej samej klasie cenowej a parametry przyśpieszenia porównywalne a elstyczność gorsza. Wstawiając filmik pomiaru przyśpieszenia x-a, potwierdziłeś tylko moją tezę że skupiasz się na negatywnym prezentowaniu samochodu, bo jak nazwać brak komentarza z twojej strony że pomiar był robiony na mokrej powierzchni. I za czym samochód ruszył, to około sekundę stracił. Esp działa jeszcze na drugim biegu. Takie pomiary nie mają sensu. Jasno wynika z twojego tekstu, że twoje zdanie wynika z doświadczenia posiadania t30 i t31. Myśle że obecnie ten samochód jest kierowany do innych odbiorców niż byłych właścicieli t30 i t31.

Początkowo brałem przez chwilę pod uwagę QQ (ze względu na cenę) ale jak się okazało ten z napędem na 4 koła i silnikiem 1.6 z dobrym wyposażeniem kosztuje około 110 000zł . W tej cenie znajdziesz z gorszym wyposażeniem x-a również z tym silnikiem. Mam nadzieje że osoby czytające mój tekst na biorą dystansu do twojego tekstu i prezentowanej przez ciebie opinii . I na tym chciałbym skończyć naszą dyskusje personalną. Wracając do rav4, miałem okazje nią wczoraj jeździć gdyż mam kolegę w salonie tojoty. Do prezentacji używana jest rav4 z modułem mocy o czym potencjalny klient nie jest informowany .(Trochę chamstwo). Same zawieszenie na małych , bocznych nierôwnościach jest cichsze niż w nissanie i lepiej zbiera. Generalnie sam samochód podczas jazdy na trasie jest głośniejszy, a wnętrze mniej komfortowe i strasznie brzydkie. W górnej części deski rozdzielczej cały czas coś skrzypiało. Kolega wspomniał że problem skrzypienia pojawia się po około 12 0000 km, ale pracują nad tym. Generalnie samochód zupełnie inny niż x. Nissanem jeździ się jak by był bardzo lekki , sprężysty. Tojota w prowadzeniu jest bardzo toporna i ociężała. Widocznośč z przodu gorsza i niestety brak nawiewu na tylnią kanapę, co było u mnie jednym z kryteriów wyboru samochodu gdyż z tyłu wożę dzieci. Ale to w końcu toyota i nie ma się co czepiać .

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z AutoCentrum dostali samochód z czeskiej centrali w czasie kiedy padał deszcz. Innego testu nie byli w stanie zrobić bo go musieli zwrócić, wiec umieścili ten który zrobili z odpowiednim komentarzem i cała filozofia. Sam sobie odpowiedz na pytanie czy pomiar przyśpieszenia od 0 do 100 na mokrej powierzchni czy na śniegu zwłaszcza kiedy napęd jest w trybie auto ma sens i wynik będzie taki sam jak przy pomiarze na suchym asfalcie jak to się przyjęło robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzędu jednej sekundy. W każdym teście (w sieci , w gazetach) pomiar jest w okolicach 11 sekund. Jak widzisz i tak będziesz prowadził dyskusje że ma ponad 12 sekund a to że koła nie mają przyczepności bo mokra nawierzchnia to szczegół który wszyscy powinni pominąć bo ty tak mówisz.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pamiętasz moje wcześniejsze porównanie dynamiki między samochodami w wersjach najczęściej wybieranych, to jest ona zbliżona a w niektórych aspektach jak elastyczność x góruje. W tego typu samochodach sprint do setki nie jest podstawowym kryterium wyboru. Co z tego że CHEROKEE ma w najmocniejszym dieslu 170 KM jak jest o 400 kg cięższy a dynamika porównywalna z x-em przy wyższym spalaniu. Problem w mojej ocenie wynika, nie z tego że 1.6 jest słabym silnikiem tylko z powodu braku alternatywy. Faktem jest że byli by kupcy którzy zdecydowali by się na większe jednostki benzynowe ale niestety ich brak. Znając Polaków, naszą mentalność oraz obowiązujące przepisy, wierz mi że był byś w bardzo małej mniejszości chętnych do zakupu 2.5 litrowej benzyny. Co do filmiku o Skodzie , to nie w nosi on nic po za tym że jest szybsza od x-a jak wiele innych samochodów nawet o wiele tańszych, ale nic z tego nie wynika.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. jeżdzę T32 w wersji Tekna diesel od jakiś 4 miesięcy może tyci dłużej. Sprawa, która doprowadza mnie do szału to tłukąca tylna kanapa a konkretnie oparcie.

Z moich osobistych odczuć trzeszczą również plastiki wewnątrz samochodu. To dla mnie duży minus. Jeszcze jedna sprawa to kiczowata nawigacja próbowałem dojechać do Poznania na ulicę Maltańska ale Navi nie zna takiej ulicy w Poznaniu.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

 

stało się i jestem (a w zasadzie będę, bo jutro odbieram) szczęśliwym posiadaczem Nissana X-Traila.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie dziwne że wczoraj dziś to było jutro? Taki poranny żarcik.

Jak odbierzesz to szybko opisz Twoje pierwsze wrażenia.

I witamy w klubie!

Ps. Ciekaw jestem tej kanapy :)

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze na jakies konkretne wrazenia to potrzeba troszke wiecej czasu - czesto musimy tez przyzwyczaic sie lub nauczyc "nowej zabawki" :)

BTW. Nie slysze "tluczenia" tylnej kanapy u siebie ale moze to "wylazi" po dluzszym czasie uzytkowania. Slysze tylko ta rolete "trzeszczaca".

Poczekam do przegladu i moze w serwisie cos na to poradza, jakas dodatkowa lub nowa "szmatke" tam podkleja zeby nie tarlo (nie trzeszczalo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

stało się i jestem (a w zasadzie będę, bo jutro odbieram) szczęśliwym posiadaczem Nissana X-Traila.

 

Pozdrawiam

Powodzenia,fajny autobus :D

Testowałem dwie Krowy i w żadnej nie było słychać ni trzasku,czy tłuczenia,jakiegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

stało się i jestem (a w zasadzie będę, bo jutro odbieram) szczęśliwym posiadaczem Nissana X-Traila.

 

Pozdrawiam

Masz polifta? Kupiles tego z tymi systemami do jazdy "autonomicznej"? Jestem ciekawy jak sie to sprawuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa otwierana "kopytem", aktywny tempomat i aktywny asystent pasa ruchu (nie tylko informator) -fajne dodatki :)

Ten aktywny asystent jak dziala w praktyce? Masz automat? W korku sam pojedzie zatrzymujac sie i ruszajac czy nie da rady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, ja tylko tak .... to sa ubolewania ze tego nie mam ;)

To jest w nowych wydaniach X'a po lifcie (chyba)

 

Tutaj krotki opis systemu:

http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/propilot.html

 

W koncu nie wiem czy jest to:

http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/ldp.html

 

czy tylko to co bylo:

http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/ldw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzalem w cenniki i UUUU

Czyli 17 tys. roznicy PLN w mojej wersji. Promocyjna przed liftowa 95 tys vs FL za 112 tys. Sama zawartosc opakowania niewiele sie rozni (fotele przednie) - czyli za co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzalem w cenniki i UUUU

Czyli 17 tys. roznicy PLN w mojej wersji. Promocyjna przed liftowa 95 tys vs FL za 112 tys. Sama zawartosc opakowania niewiele sie rozni (fotele przednie) - czyli za co?

Tanio juz bylo. Teraz nissan dolozyl do pieca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wezme ze starą kierownica (ktora nota bene nie jest taka zla) byleby o 17 tys taniej bylo;)

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie dziwne że wczoraj dziś to było jutro? Taki poranny żarcik.

Jak odbierzesz to szybko opisz Twoje pierwsze wrażenia.

I witamy w klubie!

Ps. Ciekaw jestem tej kanapy :)

U mnie nie tłucze, zrobiłem dziś 500 kilometrów, w tym podróż z Zielonej Góry do Warszawy. Wrażenia mega pozytywne jak na razie. Pali umiarkowanie około 9,5 litra przy prędkościach autostradowych.  

Powodzenia,fajny autobus :D

Testowałem dwie Krowy i w żadnej nie było słychać ni trzasku,czy tłuczenia,jakiegokolwiek.

Dzięki

Masz polifta? Kupiles tego z tymi systemami do jazdy "autonomicznej"? Jestem ciekawy jak sie to sprawuje.

Nie, zbyt duża różnica w cenie jak dla mnie nawet przy moich rabatach flotowych. Jeździłem z czymś podobnym w Q7 i nie zawsze to działa tak jak powinno, szczególnie jak warunki atmosferyczne nie są idealne. A moim zdaniem jak musisz kontrolować jakiś system i skupić na tym uwagę, to czy jest on Ci do czegokolwiek potrzebny ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio bylo i tanio bedzie. Trzeba poczekac i ceny spadna o min. 10k. Tak bylo w 2015 jak ja zamawialem. Rynek wymusi bo tego rodzaju wozideł zatrzęsienie ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie tłucze, zrobiłem dziś 500 kilometrów, w tym podróż z Zielonej Góry do Warszawy. Wrażenia mega pozytywne jak na razie. Pali umiarkowanie około 9,5 litra przy prędkościach autostradowych.

 

Dzięki

 

Nie, zbyt duża różnica w cenie jak dla mnie nawet przy moich rabatach flotowych. Jeździłem z czymś podobnym w Q7 i nie zawsze to działa tak jak powinno, szczególnie jak warunki atmosferyczne nie są idealne. A moim zdaniem jak musisz kontrolować jakiś system i skupić na tym uwagę, to czy jest on Ci do czegokolwiek potrzebny ?

Ja lubie takie rzeczy i kierunek autonomiczny w motoryzacji mi pasuje :) dlatego pytalem czy jest i jak dziala. Bo to ze jest nie oznacza ze dziala :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Parę wrażeń po pierwszych 500 km w poliftowym X-trail w wersji Tekna (z benzynowym silnikiem):

 

Silnik: poniżej ok. 2000 obrotów dość wyraźnie zamula. Po przekroczeniu tych obrotów wyraźny wzrost momentu (wcześniej jeździłem Hyundaiem I40 z 2 litrową benzyną wolnossącą i tam moment obrotowy był rozwijany bardziej liniowo). Mam też wrażenie, że w X-trailu przełożenia skrzyni są dość długie. Faktycznie, sens wrzucania 6 biegu pojawia się dopiero przy około 100 km/h. Z drugiej strony jakoś mi to nie przeszkadza, bo jeżdżę dość spokojnie i dzięki temu spalanie komputer pokazuje na poziomie 6,6 l/100km.

 

Safety Shield: Działa, pika, ostrzega. Choć podczas jazdy autostradą z prędkością 140 km/h, nawet przy wyciszonym radiu pikanie asystenta pasa jest stanowczo zbyt ciche, w wielu przypadkach po prostu niesłyszalne (a w ustawieniach dałem na maksa).

 

Asystent parkowania: Działa zaskakująco dobrze, parkuje prawie tak samo dobrze, jak sam bym to zrobił ;) Ale szczerze mówiąc, obserwowanie samoczynnie kręcącej się kierownicy w samochodzie, dla gościa takiego jak ja, który jeździ samochodami od ponad 20 lat, wywołuje dość mieszane uczucia. Niby fajnie, ale jakoś tak strasznie ;)

 

BOSE: Wcześniej nie miałem "firmowanego" audio w samochodzie i jak dla mnie gra to bardzo dobrze. Przy 60% głośności już trzęsie nogawkami :)

 

Ogólnie: Auto fajnie wyciszone, wygodne, nie bujające, miejsca od groma, skóry przyjemne i fajnie grzeją rano tyłek, nic nie puka, nic nie trzeszczy, czego chcieć więcej !

 

Pozdrawiam !

 

EDIT: Zapomniałem o jednym - Nissan Connect. Pisałem o tym przed chwilą w innym wątku:

"A tak ogólnie, to cały ten Nissan Connect to jakieś nieporozumienie. Po rejestracji na Nissan+You przeniosło mnie do aktywacji Nissan Connect. Tam w formularzu rejestracyjnym nie ma rocznika 2017 i nie ma X-traila (a wybór roku i modelu są obowiązkowe). Także nici z rejestracji zgodnej z stanem faktycznym. W ogóle zarejestrować się dało tylko po wybraniu innego języka niż polski (angielski). Na koniec i tak to cholerstwo nie chce się połączyć. W końcu połączyłem się jako gość i pobawiłem się Google search. Działa to w takim tempie, że szybciej i wygodniej będzie wyznaczyć sobie trasę do adresu którego nie ma w nawigacji Nissana na Google Maps w telefonie."

Edytowane przez ArkadiuszC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w salonie umówić się na 2. przegląd i obejrzałem wersję FL.

Podoba mi się: nowa kierownica; nowy przód też całkiem zgrabny; w wersji Acenta lepsze fotele przednie.

Ale...cena wyjściowa 112.000 (czyli wyższa o 14 niż w 2015) i...brak podgrzewania przednich foteli.... brak spryskiwaczy reflektorów.... brak możliwości ustawienia półki na najwyższym poziomie w bagażniku tj. na wysokości nadkoli (ale za to jest większy bagażnik o 16 litrów).

I nie podoba mi się zupełnie przetłoczenie progu..fuj oraz jakiś dziwny patent on/off na nawiew na kubeczki: plastikowe coś zamiast przełacznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...