Michalmiko Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 abstrahując od przepisów, czy nie jest tak, że szyba w reflektorach ksenonowych bardzo się nagrzewa i wszelkie błoto i brud szybko zasycha pogarszając przejrzystość i stąd konieczność spryskiwaczy ? W LED szyba jest chłodna więc ten problem nie występuje stąd też spryskiwacze nie są koniecznością ? Tomi, w takim razie przy H7 też by musiał być obowiązek montażu spryskiwaczy, bo one grzeją się jeszcze bardziej niż ksenony Oczywiście pomijając moc światła. Właściwie spryskiwacze reflektorów nic nie dają oprócz nadmiernego zużycia płynu do spryskiwacza. W Scenicu pryskają równoczesnie ze spryskiwaczami przedniej szyby. A i tak psinco myją bo brakuje po prostu mechanicznego usuwania brudu (wycieraczki). Co z tego, że zmoczysz klosz, jak brud dalej jest. I nie ma co wierzyć w żadne mityczne, że "one sikają z większą mocą" itd. Karminadel, może to też zależy od samochodu. W większości aut spryskiwacze reflektorów włączają się co trzecie mycie szyby, albo osobnym przyciskiem. Mam w Astrze dorobione spryskiwacz, ale w większości na oryginalnych częściach. Ciśnienie jest znacznie, ale to znacznie większe niż na spryskiwaczach szyby (mgłowych). Jak włączę spryskiwacze lamp, to za samochodem robi się niemalże zasłona z płynu Brud się pięknie zmywa. Szkoda, że Nissan nie zrobił w nowym QQ spryskiwaczy chociażby za dopłatą, bo wymogi homologacyjne swoją drogą, ale mi w moim QQ (Acenta) bardzo brakuje spryskiwaczy. Muszę przed praktycznie przy każdym chowaniu samochodu do garażu brać płyn do szyb i ręcznik papierowy i myć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 A w full ledach macie co?żarówki czy płytki z ledami,jak to wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Wydaje mi się, że płytka. Nie wyobrażam sobie takich pseudo żarówek a'la chińska produkcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Te spryski w Scienicu są denne,i to coś ma brud zmyć? Najlepsze są ciśnieniowe,podnoszone ciśnieniem pompki,te dają ostry strumień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Oj tam, oj tam. Z wiekiem przecie sik już nie ten. O wydłużaniu innych części nawet nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Z wiekiem wiadomo...ręce rosną,ale to nie ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Spryskiwacze to moim zdaniem pic na wode fotomontaż. Co prawda może minimalnie zmyją brud który rozprasza światło bo tryskają pod ciśnieniem. Moim zdaniem najlepsze jest dokładne umycie ręczne szybki reflektora. Co prawda Volvo stosowało wycieraczki + spryski już duzo lepiej to działa bo brud zostanie ściągniety z lampy. To tak jakby człowiek sie pomoczył we wodzie a nie umył porzadnie gąbka z tarciem , albo mycie na myjni bezdotykowej ciśnieniem - ja zawsze zabieram gąbeczke i szoruję całą karoserie usuwam tą skorupę brudu. W każdym razie mimo, że xenon daje wiecej lumenów wciąż jest to pojedyncze zródło światła pojedynczy palnik który potrzebuje klosza, projektora, soczewki - odpowiedniej optyki która ukierunkuje jego strumień w pewne obszary drogi do tego mamy strate bo jak wiadomo przesłona, która znajduje sie w soczewce - odcina granice światło- cienia by soczewka nie oślepiała. Dlatego stosuje się tzw. bixenon przesłona na elekromagnesie podnosi sie w gore, zmienia sie optyka światła i mamy zarazem światło mijania i drogowe z jednego strumienia świetlnego czy to bixenon czy to bihalogen , bo takie też rozwiazanie było stosowane np. skoda fabia. Co do LED. Mimo mniejszych lumenów nie mamy straty , bo LED świecą punktowo na wprost i np. audi stosuje na całym swoim pasie w reflektorze te ledy, stąd świeca idealnie na całym obszarze drogi. Lepsza optyka niż xenon mimo mniejszej intensywości, ale rozkład dużo lepszy , bezobsługowość, niski pobór pradu, Porównując full LED z tekny do zwykłych lamp w pozostałych wersjach J11 uważam, iż świeca pomiedzy halogenem a xenonem dlatego, że te ledy są wmontowane w soczewke a jak wiemy sam xenon który najlepiej jest wykorzystywany w optyce soczewki będzie świecił lepiej niż właśnie te led. Aby led świecił lepiej bynajmniej szerzej powininno tak jak w paśmie audi być zamontowanych kilka diód ustawionych na całą droge. Aby porównać faktycznie te światła full LED z tekny do tych halogenowych powinno się wsadzić palnik xenon i porównać obdywa typy oświetleń, bo soczewka- optyka z tego co wnioskuje i widzę jest ta sama a inne żródło światła. Planuje wsadzić palnik HID H11 w miejsce żarówki halogenowej i sprawdzić jak sie będzie spisywać. Tylko nie piszcie proszę, że to nielegalne, że bedzie oślepiało itd. Jest soczewka a zatem nie zmieni sie optyka świecenia, jedynie moc , lepsza barwa i instensywność a sama soczewka nie bedzie sie tak grzała jak na halogenie. ( xenon wydziela mniej temperatury niż żarówka, ale wiecej promieniowania UV ) QQ nie jest też starym autem jak bmw E30 gdzie tego typu wynalazki od razu rzucają sie do zatrzymania. i kontroli. Do tego białe LED jako postojowe idealnie bedą sie komponować z HID. Patrzac na full LED z tekny również można na pierwszy rzut oka doszukiwać się sprysków ktore sa wymagane przy wysokim strumieniu świetlnym ,a taki własnie sprawiaja patrząc na te LEDY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dlatego stosuje się tzw. bixenon przesłona na elekromagnesie podnosi sie w gore, (...) .Aby led świecił lepiej bynajmniej szerzej powininno tak jak w paśmie audi być zamontowanych kilka diód Mini sprostowanie: Od strony technicznej (budowy) - to przesłona opuszczana jest w dół. Bynajmniej.... myślałem, że już nikt nie myli znaczenia tego słowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nowak,zmieni sie .Przede wszystkim,jest w soczewce inna przesłona do żarówki halogenowej.Wiem że wkładając HiD-y należy podnieść przesłonę,eliminujesz w tedy zjawisko odbicia światła.Bez zmiany przesłony będziesz oślepiał jadących z na przeciwka,jak i tych co są przed Tobą.To samo zjawisko występuje gdy włożysz w zwykłą lampę zamiast halogenu HiD-Y. Też chciałem to wypróbować bo mam przetwornice i tylko kable zmienić i zwykły kit chiński włożyć,ale na razie dałem sobie spokój.Poczytałem tylko w internecie na temat sposobu zmiany świateł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Punkt emisji światła będzie w innym punkcie przestrzeni reflektora między palnikiem a żarówką - a więc inaczej będzie się promienie odbijały. Ale z obserwacji rożnych starych samochodów blendujących na niebiesko HIDami - szczerze muszę napisać: jedne oślepiają drugie nie. Więc nie ma zasady, w których kloszach można założyć HIDy bez uprzykrzania życia innym (oczywiście nadal nielegalnie - ale to wybór tego co montuje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nowak,zmieni sie .Przede wszystkim,jest w soczewce inna przesłona do żarówki halogenowej.Wiem że wkładając HiD-y należy podnieść przesłonę,eliminujesz w tedy zjawisko odbicia światła.Bez zmiany przesłony będziesz oślepiał jadących z na przeciwka,jak i tych co są przed Tobą.To samo zjawisko występuje gdy włożysz w zwykłą lampę zamiast halogenu HiD-Y. Też chciałem to wypróbować bo mam przetwornice i tylko kable zmienić i zwykły kit chiński włożyć,ale na razie dałem sobie spokój.Poczytałem tylko w internecie na temat sposobu zmiany świateł. Ogniskowa czyli długość palnika HID a żarówki H11 jest taka sama punkt świecenia będzie centralny taki sam jak na halogenie. Barwa palnika czysta biała biel 5000K żadne 8000k niebieskie dyskoteki które widuje się na drodze. Im więcej kelwinów tym mniej lumenów na drodze. Zależy mi na białej barwie tak jak postojowe led. Przetwornice mam oryginalne cyfrowe HELLA germany - pozostałość po palnikach philips D2s. Jedyna chińszyzna bedą same palniki Jeśli będzie oślepiało w co wątpie - usunę. Zamieszczę foty jak zamontuje. Cały montaż to tylko przymocowanie przetwornicy, nie rzeźbimy w dekielkach lampy nie wiercimy na kable jak w J10 itd. Żarówka jest na samym wierzchu w gnieździe soczewki. Nie wyobrażam sobie montażu HID do zwykłych kloszy.To kryminał. Mamy soczewkę, możemy spróbować. Mini sprostowanie: Od strony technicznej (budowy) - to przesłona opuszczana jest w dół. Bynajmniej.... myślałem, że już nikt nie myli znaczenia tego słowa Sprostowanie: przesłona opuszczana jest na dół. zapomniałem, że świało odbiją sie o 180 * Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Chińskie hidy a mam żarników chyba z 8 sztuk powinny działać idealnie w każdym zamienionym reflektorze halogenowym h1 h7 itp ,,tylko że był jakiś test porównawczy i pojechali po hidach że świecą w nie dozwolone rejony czyli np po oczach kierowcy z lewego pasa itp i nie jest problem samego źródła światła ale dokładności wykonania żarnika minimalne różnice + większa ilość światła więcej lumenów w danym obszarze dyskwalifikowały xenony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Próbuj Nowak mnie to też chodziło po głowie,ale na razie zarzuciłem temat ,jestem ciekaw jak by to wyglądało.Jak zrobisz i przetestujesz to opisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ponieważ pomijamy aspekty prawne - pozostaje tylko faktyczne sprawdzenie. Nie sprawdzi - nie będzie wiedział. Nic innego pisaniną nie wymyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dokładnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 JA w V40 mam fabrycznie 2 x h7 krótkie i długie osobno szkło jest gładkie kolega robił taki patent że na około żarówki jest taka blaszka z wycięciami puszcza tylko kawałek dwa kawałki światła z okręgu do okoła żarówki 360 stopni powiedzmy po bokach na prawo lewo są otwory 7=10 mm kolega po zamontowaniu zenona najładał takie czapeczki na to by od czoła żarnik przysłonić i już była różnica śmigał ze 2 lata bez problemów ale przygasił zenona ja się Zastanawiał jak wygląda prawna sprawa świateł dodatkowych czy mozemy mieć jakieś dodatkowe światła do jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Chińskie hidy a mam żarników chyba z 8 sztuk powinny działać idealnie w każdym zamienionym reflektorze halogenowym h1 h7 itp ,,tylko że był jakiś test porównawczy i pojechali po hidach że świecą w nie dozwolone rejony czyli np po oczach kierowcy z lewego pasa itp i nie jest problem samego źródła światła ale dokładności wykonania żarnika minimalne różnice + większa ilość światła więcej lumenów w danym obszarze dyskwalifikowały xenony HID będa walić po oczach w zwykłych kloszach . Jesli lampa posiada soczewke nie zmienia sie optyka świecenia tylko moc i barwa. Co do palników sie zgodze . bardzo ważne jest wykonanie i każdy mm moze pogorszyć parametry świetlne. To tak jakbyśmy krzywo osadzili żarówke. Nie bedzie świeciła centralnie w kloszu - zła optyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Panowie,ja tylko cytowałem to co przeczytałem ,bodajże na forum VW ,tam wyraźnie mówili o zmiane przysłony bo inaczej będzie większa poświata ponad linią światło-cienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuras77 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Ja w swoim Focusie już kilka lat mam zamontowane hidy zamiast oryginalnych żarówek H7. ALE lampy mam soczewkowe (również skrętne) a po założeniu xenonów od razu udałem się do ASO Forda na ustawienie i badania oświetlenia, które wyszły bardzo dobrze. Mam też za sobą już kilka okresowych badań technicznych i nie dość, że dostałem pieczątkę do dowodu rejestracyjnego to jeszcze technik powiedział, że bardzo ładnie są ustawione i że nie oślepiają - gdyby było inaczej to od razu bym je wywalił. Tak więc wszystko to kwestia czy robi się to świadomie i odpowiedzialnie jednak wydaje mi się, że ludzi z takim podejściem jest niewiele co widać na naszych drogach. Tutaj moje porównanie - z lewej H7 a z prawej xennon w tej samej soczewce: https://www.dropbox.com/s/arkwjamqq33e2qg/Brama%20Por%C3%B3wnanie.jpg?dl=0 A tak to wygląda w praktyce: Edytowane 18 Stycznia 2015 przez Kuras77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Bardzo ładnie to wygląda,nie widać odbicia poświaty,wręcz powiedziałbym ,super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuras77 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Dlatego nie mam wyrzutów sumienia z powodu prawnej "nielegalności" takiego rozwiązania bo wiem, że nikogo nie oślepiam a sam więcej widzę na drodze. A poza tym chciałem mieć xennony ale i światła adaptacyjne a w Focusie można było wybrać albo nieruchome xennony albo adaptacyjne halogeny w soczewce więc musiałem sam zadziałać by mieć jedno i drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Ja w swoim Focusie już kilka lat mam zamontowane hidy zamiast oryginalnych żarówek H7. ALE lampy mam soczewkowe (również skrętne) a po założeniu xenonów od razu udałem się do ASO Forda na ustawienie i badania oświetlenia, które wyszły bardzo dobrze. Mam też za sobą już kilka okresowych badań technicznych i nie dość, że dostałem pieczątkę do dowodu rejestracyjnego to jeszcze technik powiedział, że bardzo ładnie są ustawione i że nie oślepiają - gdyby było inaczej to od razu bym je wywalił. Tak więc wszystko to kwestia czy robi się to świadomie i odpowiedzialnie jednak wydaje mi się, że ludzi z takim podejściem jest niewiele co widać na naszych drogach. Oryginalny palnik D2s ma taką samą długość oraz ogniskową jak żarówka halogenowa H7. Mógłbyś mieć normalnie oryginalne xenony ( palniki philips lub osram ) Trzeba jedynie zeszlifować troszke otoczki palnika D2s w górnej częsci aby wszedł w gniazdo H7. Przerabiałem już takie coś . świeciło jak oryginał. 4300k Pozostała jedynie kwestia samopoziomowania + spryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisio1 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Mercedes c rocznik 2014 full led skrętne aktywne i też nie ma spryskiwaczy, ciekawostka ani jednej żarówki zwykłej w aucie tylko led. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowakm Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Hid H11 zamontowany, Wszystko zamontowane bez wiercenia i rzeźbienia. W każdym momencie w ciągu 5 sek możliwy powrót do zwykłych żarówek 55w H11. Palniki temp barwowa 4300K. a świeci to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Varicella Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Hid H11 zamontowany, Wszystko zamontowane bez wiercenia i rzeźbienia. W każdym momencie w ciągu 5 sek możliwy powrót do zwykłych żarówek 55w H11. Palniki temp barwowa 4300K. a świeci to tak. xen 3.jpgxen qq 2.jpgxen qq.jpg Tylko nie wjedź w drogi samochód, bo Twój ubezpieczyciel OC ma prawo jak to wyjdzie odstąpić od płacenia i całą szkodę będziesz pokrywał z własnej kieszeni... oczywiście jak to zostałoby znalezione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.