JACKO29 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 takie dane mogą być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Olej zalany na bagnecie sprawdzałem jest równo książkowo W Polmotorze to norma . Cena oleju u nich jest wysoka bo leją specjalistycznego Helixa 5W30. To nie jest taki jak w butelkach w sklepach. Taki olej jest drogi sam w sobie + jeszcze ich marża. Doczytaj, czy w instrukcji nie masz informacji o napełnieniu serwisowym z wymianą filtra i bez. U niektórych kolegów jest adnotacja (w innym miejscu niż zalecany olej), że z wymianą filtra zaleca się olej 5W40 a bez wymiany 5W30. I na następny przegląd jedź z własnym olejem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) To jesli na oleju mozna zaoszczedzic 200, to mozna tez na filtrze zaoszczedzic? O widze, ze collins juz udzielil mi odpowiedzi. Edytowane 14 Czerwca 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Jeżeli kupisz dobry markowy to tak. Mieliśmy sygnały na forum, że w przypadku niektórych modeli w przypadku zastosowania zamienników pojawiały się drobne problemy typu wycieki z pod filtra przy niskich temperaturach. W Waszym przypadku myślę, że można poszukać tańszych filtrów w sieciach dealer`ów częsci do Renault. Ranger oj długo pohula ten DIG-S na tym zerku jaki by nie był miał układ olejowy Nowe Micry latają na nim od paru lat i problemów nie ma. Zamykam ze swojej strony ten wątek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Skąd wiesz?Masz informacje poparte badaniami,testami czy wyssane z palca po to tylko aby nabijać posty? Czekam na odp! Oczywiście to było do Edka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Z pojemnością olei to też podejrzana sprawa ? Wg instrukcj do silnka 1,6 Pb. podają poj. 4,3 l. Przy I przeglądzie ASO wlało wg faktury 4,6l. Na naszym forum doczytałem ,że starcza bańka 4l. Więc w następnych przeglądach nie dałem już się oskubać i przywoziłem własną 4l.bańkę a na wskżniku stan był lekko pow. połowy między kreskami oczywiście z wymianą filtra olejowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 A co to za olej specjalistyczny ktory leja w Polmotorze? Czym sie on rozni od tego tutaj polecanego Elfa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Jacek ma rację. Do silnika 1.2 DIG-T 4 litry oleju to trochę mało. Jeśli kupujemy swój olej, to MUSI być bańka 5-litrowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Gama Hellixa 5W30 jest bardzo bogata. Są więc 5W30 o oznaczeniach AG, AV, AF-L, AR-L, AV-L, ACT i coś tam jeszcze. W sklepach masz tylko ACT i Ultra. Oznaczenia te precyzją zastosowanie poszczególnych olei z tej gamy. Pełna gama jest tylko dostępna dla serwisów a same oleje sprzedawane tylko w beczkach. Nie pamiętam już teraz, który olej leją w Polmotorze, ale kiedyś jeden z doradców pokazywał mi jaki oni zalewają i był to na pewno któryś z tych specjalistycznych.Kiedyś potem widziałem taki olej na satcji Shella w Niemczech (tylko litrowe butelki na tzw. dolewki) i był znacząco droższy o zwykłych Shelli - na tej samej stacji więc to nie była kwestia, że na akurat na tej stacji było drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) To chyba ten na dolewki. http://rajbert.pl/produkt/shell-2/shell-helix-ultra-professional-am-l-5w-30-1l?rajbert_ceneo_pozostale Ale zaraz. Jakie dolewki? To mozna mieszac jeden z drugim? Czy tez on pelni wtedy role uszlachetniacza. Jak ten militec.. Edytowane 14 Czerwca 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Chodzi o to, że Shell dba o klientów w Niemczech bardziej niż u nas. I jak klientowi zaleją w serwisie np. AV-L`a a potem gdzieś tam kiedyś na autostradzie ten sam klient stwierdzi, że potrzebuje zrobić dolewkę oleju, to na stacji Shell kupi dokładnie taki sam olej jak ten co mu nalali w serwisie. I dlatego, te wszystkie specjalistyczne, są sprzedawane tylko w litrowych opakowaniach - "dolewkowych". U nas z kolei wszystkie "specjalistyczne" są praktycznie nie dostępne. W hurtowniach pewnie są, ale np. na stacjach raczej ich nie uświadczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) No ale usystematyzujmy wiedze. Co w koncu leje ASO-Pl? Zwykly olej ktory kosztuje w sklepie 120zl za 5l czy tez lepszy tzw specjalistyczny olej ktorego 1l kosztuje w sklepie- o ile uda nam sie znalezc -50zl? Bo to w koncu moze sie okazac, ze jesli ktos chce gorszy olej to kupuje w butelce i wydaje 120 a jak chce miec lepszy olej to idzie do ASO i wtedy placi 330zl? Edytowane 14 Czerwca 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 A owszem Edziu,to ,że Twoi "mechanicy" coś powiedzą ,nie znaczy to nic! Dokładnie NIC!!! Nie masz nic na poparcie swoich tez,badań testów,tak więc zakończ tą dyskusję.To co mówisz nie są przemyslenia,ale pewniki,które oprócz podsycania niezdrowej atmosfery niczemu nie słuzą. Greg,zapytaj ASO o specyfikację lanego oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 @Gregson - pisałem już. Leją olej z gamy specjalistycznych. Nie taki jak w sklepie. Taki olej jest droższy niż ten w sklepach. Ale marżę też mają dużą i cena wychodzi extremalnie wysoka w stosunku do tego co mamy w sklepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 (edytowane) Nic nic nic to ma zero ochrony dla silnika 0W20!! dobranoc Ja mam jednego mechanika ,Jacko tobie każdy mechanik w każdym serwisie, powie to samo o tym oleju . Edytowane 15 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Oki. Teraz ostateczne pytanie. Czy ktokolwiek widzial/odczul roznice pomiedzy specjalistycznym olejem lanym w ASO a tym kupowanym w sklepie? Bo ta jego cena (oleju specjalistycznego) skad musi wynikac i jakis cel jego wprowadzenua na rynek tez musi byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Zalanie olejem z ASO gwarantuje lepsze samopoczucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Myślę, że tak się nie da tego ująć. U nas w kraju ludzie do Aso są przywiązani tylko przez okres gwarancji a to jest zbyt krótko oby ocenić, czy olej z gamy specjalistycznej jest znacząco lepszy od detalicznego, choć w teorii tak właśnie powinno być. Na pierwszym przeglądzie miałem zalany olej z Aso. Silnik chodził świetnie. Na drugim przeglądzie oszczędziłem i kupiłem olej sam. I też silnik chodził tak samo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 To ja musze powiedziec,ze w poprzednim aucie przez lata wymienialem regularnie olej wlasnie w ASO. I samochod ma juz 11 lat a silnik chodzi idealnie-ani razu nie bylo z nim problemow. Az w koncu chyba ze dwa lata temu wymienilem olej gdzies poza ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Płacisz to masz . Jak kogoś stać a Aso jest dobre, to można być pewnym dobrych środków smarnych. Ale będzie drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Nie,różne aso leją różne oleje.Nissan jako firma zaleca olej sygnowany logo Nissana,ale z racji kosztów,aso leją innych firm.Np.Polmotor leje Shella ale już impwar lał elfa(który to koncern , notabene jest wytwórcą oleju sygnowanego logo Nissana) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Panowie. Wtrącę swoje 3 grosze. Wg instrukcji na stronie 9-2 (auto 1.6 DIG-T mam z 03-2015, instrukcja z 10-2014) zalecane oleje: - 1.6 - 5W30 - 1.2 - 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 I się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Wcześniej chyba tak nie było ...ale może to Edward przekonał Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Jednocześnie znów się wtrącę i napiszę, że instrukcja została zmieniona w trakcie produkcji auta i na ten przykład na początku dla silnika 1.2 zalecała olej 5W30, a już w kolejnym wydaniu jednak olej 5W40. Myślę, że duża w tym zasługa Edzia, bo w tych fabrykach to na niczym się nie znają i po prostu obserwują reakcje użytkowników (w tym nasze forum) i na tej podstawie dopiero dostosowują instrukcje. Edytowane 15 Czerwca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.