Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Pierwszy przegląd i następne.


suszara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Olej zalany na bagnecie sprawdzałem jest równo książkowo  :dribble:

 

W Polmotorze to norma ;):). Cena oleju u nich jest wysoka bo leją specjalistycznego Helixa 5W30. To nie jest taki jak w butelkach w sklepach. Taki olej jest drogi sam w sobie + jeszcze ich marża. Doczytaj, czy w instrukcji nie masz informacji o napełnieniu serwisowym z wymianą filtra i bez. U niektórych kolegów jest adnotacja (w innym miejscu niż zalecany olej), że z wymianą filtra zaleca się olej 5W40 a bez wymiany 5W30. I na następny przegląd jedź z własnym olejem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesli na oleju mozna zaoszczedzic 200, to mozna tez na filtrze zaoszczedzic?

O widze, ze collins juz udzielil mi odpowiedzi. :)

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupisz dobry markowy to tak. Mieliśmy sygnały na forum, że w przypadku niektórych modeli w przypadku zastosowania zamienników pojawiały się drobne problemy typu wycieki z pod filtra przy niskich temperaturach. W Waszym przypadku myślę, że można poszukać tańszych filtrów w sieciach dealer`ów częsci do Renault.


Ranger oj długo pohula ten DIG-S na tym zerku jaki by nie był miał układ olejowy  :D

 

Nowe Micry latają na nim od paru lat i problemów nie ma. Zamykam ze swojej strony ten wątek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz?Masz informacje poparte badaniami,testami czy wyssane z palca po to tylko aby nabijać posty?

Czekam na odp!

Oczywiście to było do Edka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pojemnością olei to też podejrzana sprawa ? Wg   instrukcj do silnka 1,6 Pb. podają poj. 4,3 l. Przy I przeglądzie ASO wlało wg faktury 4,6l. Na naszym forum doczytałem ,że starcza bańka 4l. Więc w następnych przeglądach nie dałem już się oskubać i przywoziłem własną 4l.bańkę a na wskżniku stan był lekko pow. połowy między kreskami oczywiście z wymianą filtra olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za olej specjalistyczny ktory leja w Polmotorze? Czym sie on rozni od tego tutaj polecanego Elfa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gama Hellixa 5W30 jest bardzo bogata. Są więc 5W30 o oznaczeniach AG, AV, AF-L, AR-L, AV-L, ACT i coś tam jeszcze. W sklepach masz tylko ACT i Ultra. Oznaczenia te precyzją zastosowanie poszczególnych olei z tej gamy. Pełna gama jest tylko dostępna dla serwisów a same oleje sprzedawane tylko w beczkach. Nie pamiętam już teraz, który olej leją w Polmotorze, ale kiedyś jeden z doradców pokazywał mi jaki oni zalewają i był to na pewno któryś z tych specjalistycznych.Kiedyś potem widziałem taki olej na satcji Shella w Niemczech (tylko litrowe butelki na tzw. dolewki) i był znacząco droższy o zwykłych Shelli - na tej samej stacji więc to nie była kwestia, że na akurat na tej stacji było drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba ten na dolewki.

http://rajbert.pl/produkt/shell-2/shell-helix-ultra-professional-am-l-5w-30-1l?rajbert_ceneo_pozostale

Ale zaraz. Jakie dolewki? To mozna mieszac jeden z drugim? Czy tez on pelni wtedy role uszlachetniacza. Jak ten militec..:)

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że Shell dba o klientów w Niemczech bardziej niż u nas. I jak klientowi zaleją w serwisie np. AV-L`a a potem gdzieś tam kiedyś na autostradzie ten sam klient stwierdzi, że potrzebuje zrobić dolewkę oleju, to na stacji Shell kupi dokładnie taki sam olej jak ten co mu nalali w serwisie. I dlatego, te wszystkie specjalistyczne, są sprzedawane tylko w litrowych opakowaniach - "dolewkowych". U nas z kolei wszystkie "specjalistyczne" są praktycznie nie dostępne. W hurtowniach pewnie są, ale np. na stacjach raczej ich nie uświadczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale usystematyzujmy wiedze.

Co w koncu leje ASO-Pl? Zwykly olej ktory kosztuje w sklepie 120zl za 5l czy tez lepszy tzw specjalistyczny olej ktorego 1l kosztuje w sklepie- o ile uda nam sie znalezc -50zl?

Bo to w koncu moze sie okazac, ze jesli ktos chce gorszy olej to kupuje w butelce i wydaje 120 a jak chce miec lepszy olej to idzie do ASO i wtedy placi 330zl?

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A owszem Edziu,to ,że Twoi "mechanicy" coś powiedzą ,nie znaczy to nic! Dokładnie NIC!!! Nie masz nic na poparcie swoich tez,badań testów,tak więc zakończ tą dyskusję.To co mówisz nie są przemyslenia,ale pewniki,które oprócz podsycania niezdrowej atmosfery niczemu nie słuzą.


Greg,zapytaj ASO o specyfikację lanego oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gregson - pisałem już. Leją olej z gamy specjalistycznych. Nie taki jak w sklepie. Taki olej jest droższy niż ten w sklepach. Ale marżę też mają dużą i cena wychodzi extremalnie wysoka w stosunku do tego co mamy w sklepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nic nic to ma zero ochrony dla silnika 0W20!!  dobranoc  :D

Ja mam jednego mechanika ,Jacko tobie każdy mechanik w każdym serwisie, powie to samo o tym oleju .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki.

Teraz ostateczne pytanie. :) Czy ktokolwiek widzial/odczul roznice pomiedzy specjalistycznym olejem lanym w ASO a tym kupowanym w sklepie? Bo ta jego cena (oleju specjalistycznego) skad musi wynikac i jakis cel jego wprowadzenua na rynek tez musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak się nie da tego ująć. U nas w kraju ludzie do Aso są przywiązani tylko przez okres gwarancji a to jest zbyt krótko oby ocenić, czy olej z gamy specjalistycznej jest znacząco lepszy od detalicznego, choć w teorii tak właśnie powinno być.

Na pierwszym przeglądzie miałem zalany olej z Aso. Silnik chodził świetnie. Na drugim przeglądzie oszczędziłem i kupiłem olej sam. I też silnik chodził tak samo dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja musze powiedziec,ze w poprzednim aucie przez lata wymienialem regularnie olej wlasnie w ASO. I samochod ma juz 11 lat a silnik chodzi idealnie-ani razu nie bylo z nim problemow. Az w koncu chyba ze dwa lata temu wymienilem olej gdzies poza ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,różne aso leją różne oleje.Nissan jako firma zaleca olej sygnowany logo Nissana,ale z racji kosztów,aso leją innych firm.Np.Polmotor leje Shella ale już impwar lał elfa(który to koncern , notabene jest wytwórcą oleju sygnowanego logo Nissana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Wtrącę swoje 3 grosze. Wg instrukcji na stronie 9-2 (auto 1.6 DIG-T mam z 03-2015, instrukcja z 10-2014) zalecane oleje:

- 1.6 - 5W30

- 1.2 - 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej chyba tak nie było ...ale może to Edward przekonał Nissana :spoko:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześnie znów się wtrącę :devil: i napiszę, że instrukcja została zmieniona w trakcie produkcji auta i na ten przykład na początku dla silnika 1.2 zalecała olej 5W30, a już w kolejnym wydaniu jednak olej 5W40. 

Myślę, że duża w tym zasługa Edzia, bo w tych fabrykach to na niczym się nie znają i po prostu obserwują reakcje użytkowników (w tym nasze forum) i na tej podstawie dopiero dostosowują instrukcje. ;)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...