Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Colins, mysle , ze wykresy beda sie roznily dla roznych silnikow. W moim przypadku jestem pewien, ze znacznie odbiega od zalaczonego przykladu. Nawet jestem tego pewien na 100%... ale potrzebuje przykladowych materialow do dyskusji z Nissanem.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdej instrukcji masz podane, przy jakich obrotach osiąga silnik najwyższą moc i moment i to jest wyznacznik.

Zakładam , że sprzęgło nie jest spalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg wszelkich zrodel jakie udalo mi sie znalezc, moment obrotowy 240Nm powinien byc osiagany w zakresie 2000-4000obr/min. A co jesli w moim przypadku tak nie jest? Tylko np w zakresie 3000-4000 bo takie mam podejrzenia?

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregsonie, ale nie znajdziesz raczej innych wykresów mocy tych silników. Te które tu wrzucono to chyba oficjalne wyniki zmierzone przez producenta i podane do publicznej wiadomości i wszystkie nasze silniki mniej więcej trzymają się tych danych podanych na wykresach. Oczywiście mogą być jakieś niewielkie odchyłki na plus czy minus danego egzemplarza, ale ogólnie można przyjąć te wykresy za miarodajne.

Jeśli znajdziesz jakiś wykres mocno odbiegający od tych tutaj, to będzie to silnik po tuningu.

Jeśli natomiast masz podejrzenie, że w Twoim silniku po ostatniej wizycie w ASO zdechło nieco koni, to chyba jedynym rozwiązaniem jest wizyta w hamowni.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregsonie, ale nie znajdziesz raczej innych wykresów mocy tych silników. Te które tu wrzucono to chyba oficjalne wyniki zmierzone przez producenta i podane do publicznej wiadomości i wszystkie nasze silniki mniej więcej trzymają się tych danych podanych na wykresach. Oczywiście mogą być jakieś niewielkie odchyłki na plus czy minus danego egzemplarza, ale ogólnie można przyjąć te wykresy za miarodajne.

Jeśli znajdziesz jakiś wykres mocno odbiegający od tych tutaj, to będzie to silnik po tuningu.

Jeśli natomiast masz podejrzenie, że w Twoim silniku po ostatniej wizycie w ASO zdechło nieco koni, to chyba jedynym rozwiązaniem jest wizyta w hamowni.

Wlasnie dlatego umowilem sie na wizyte w serwisie na wtorek. Jesli serwis stwierdzi, ze nic samochodowi nie dolego i jezdzi tak jak powinien, to bede sie domagal oficjalnego zbadania osiagow samochodu w hamowni.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że to może być jedyne rozwiązanie, bo w serwisie pewnie powiedzą, że jest wszystko w porządku.

Bo w serwisie jak w serwisie. Podłączą komputer, który błędów nie wykaże, mechanik kopnie w oponę, a drugi być może zrobi ze 200 m po placu. I powiedzą, że jest OK.

Na szczęście jeśli nie jest OK i silnik ma rzeczywiście mniejszą moc, to dzięki hamowni będzie można łatwo to udowodnić.

Trzymam kciuki.

Edytowane przez colins
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były już swego czasu akcje , obniżania momentu obrotowego w silnikach np. 2.0dci ,w majestacie "akcji serwisowej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, nie wiem co u mnie zrobiono i jak, ale serwis nie moze mi obnizyc moentu obrotowego w silniku np 2.0 w majestacie "akcji serwisowej" bo kupuje auto a silnikiem o okreslonych parametrach i serwis nie moze robic co mu sie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie może być z serwisami VW i ich "aferą spalinową". Jestem bardzo ciekaw jak rozwiążą ten problem.

Bo zmiana oprogramowania w celu zmniejszenia emisji spalin wiązać się może z ograniczeniem mocy silników.

W takiej sytuacji VW narazić się może na kolejne pozwy z tytułu niezgodności mocy silników z danymi katalogowymi.

No ciekawe jak rozwiążą sprawę.

Ale Twój problem jest równie ciekawy Gregsonie więc ja osobiście z niecierpliwością czekał będę na wieści "z frontu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj 1.6 jest produkcja listopad odebralem go 15 stycznia i nie mam zadnych spadkow mocy bledow itd. Byl z dostaw demo dla salonów oraz kilka wyprzedazy z 2014

 

 

Jak czuc spadek to hamownia prawde powie.

Edytowane przez nowakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj 1.6 jest produkcja listopad odebralem go 15 stycznia i nie mam zadnych spadkow mocy bledow itd. Byl z dostaw demo dla salonów oraz kilka wyprzedazy z 2014

 

 

Jak czuc spadek to hamownia prawde powie.

A byla jakakolwiek akcja serwisowa twojego egzemplarza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ,Gregsonie. Najpierw bym zrobił wykres mocy na hamowni , a dopiero z "czarnym na białym" do aso , lub dalej ,jeśli taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicą to o byle co się pozywa do sądu im bardziej znana firma tym większa szansa odszkodowania !!!

W Polsce dzikim kraju Obywatel nie zna swoich praw ,taki przykład z mojej pracy -pracownik podał do sądu kierownika i firmę :D 

Firma wywaliła dyscyplinarnie Kierownika a sama płaci odszkodowanie pracownikowi bo nie dopilnowała Kierownika, odszkodowanie- 150.000zł :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie dziki kraj skoro dostał odszkodowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownikowi odszkodowanie  należało się  jak psu buda ,a dziki to był kierownik a Firma ślepa na skargi pracowników .

Ja bym zasądził 500.000zł !!!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek umowiony jestem z ASO na wtorek.

Czy wziecie samochodu na hamownie moze w jakikolwiek sposob naruszyc gwarancje? Wolalbym aby to bylo zrobione przez ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregson oszalałeś przecie ty nie zmieniasz nic w kompie aby stracić gwarancje !

Jedziesz na niezależną hamownie aby sprawdzić właśnie co oni sp............... że silnik ci nie domaga z mocą!!!!

I z tym wydrukiem jedziesz do ASO aby to naprawili i gów.....cię obchodzi jak oni to zrobią!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może więc wgrali Ci Gregsonie oprogramowanie od niego. :|

Osobiście wolałbym mniej koni, ale maksymalny moment obrotowy przy niższych obrotach.

Ty zapewne też.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może więc wgrali Ci Gregsonie oprogramowanie od niego. :|

Tez tak pomyslalem :thumbsup:

Ja tez wole wiekszy moment na nizszych obrotach niz wiecej mocy na wysokich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...