Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem,kilka razy złapałem się na tym.Jedynie mocniejsze depnięcie pozwala jakoś uciec przed kangurkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko do przełknięcia, tylko to ruszanie i kangurek odbiera całą przyjemność.

A u mnie albo sprzęgło się dotarło, albo nauczyłem się z nim współpracować - efekt: brak kangurków

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie,kwestia przyswojenia sobie innej specyfiki ruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Juka 1.6t i nie mam takich problemów. Parkując albo podjeżdżając powoli w korku tylko powoli puszczam sprzęgło w ogóle nie wciskając pedału gazu i nic nie szarpie ani nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było kupić dacie daster napęd 4x4 i brak zbędnych systemów nic nie świeci można cisnąć do woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze lepiej hulajnogę tam to już nic niema :-)) ArtekR u mnie niestety bez gazu nie ruszysz, potrafi się zadławić, to nie pierwszy mój samochód ale pierwszy w którym ruszyć normalnie dynamicznie to sztuka i kawałek, potem jazda jest bezproblemowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE,...ODWOŁUJĘ MOJE OŚWIADCZENIE O KUPNIE 1.6....jakbym miał wybierać oczywiście.

Pojeździłem dzisiaj po mieście i okolicy w różnych warunkach.I to co miało się wydawać że ach i och,według mnie już tak różowe nie jest i wolę moją kosiarkę.

-Po mieście z bidą zszedłem do 8.6,ale to na prawdę,jazda taka aby tylko innym nie przeszkadzać...dla mnie to nie jazda.Przy moim stylu jazdy,szybko ale nie agresywnie,było litr więcej.

-Na pedał gazu reagował jak muł na kopnięcie...ja mu w gaz...a on mysli co ma robić i rusza...po chwili...a później kangur!To nie jazda.Jak chciałem szybciej ruszyć to trzeba było silnik słyszeć żeby od razu zebrał się do jazdy.

-Moja kosiarka przy ruszaniu żwawsza i to o wiele koników

-Na trasie owszem,potencjał tych 160 kucy się czuje i jazda to przyjemność...ale kupić tylko po to by dwa razy w roku przejechać się w trasę,a resztę męczyć się w mieście??? Wolę na odwrót,choć można powiedzieć że jazda 1.2 w trasie nie jest męcząca,ale ciut bardziej kosztowna niż 1.6

-Czujniki,nie chciałbym tego gooowna,za każdym razem pikanie,a już wścieku d...y dostały przy wjeżdżaniu do garażu i podczas opadów śniegu.

-Szklany dach super.

-Kaśka którą miałem na wynajmie była miększa niż moja...może jeszcze młoda? :D  i dla tego.

Widzę Jacku, że masz takie same wrażenia jak ja. Również swego czasu jeździłem zastępczym 1.6 - ten silnik to prawdziwy muł poniże 2,5 tys obrotów, a do tego turbodziura odczuwalna jest nawet wyżej. Komfort jazdy naszą kosiarką jest znacznie wyższy, nie dość, że reaguje na gaz bardzo szybko to jeszcze żwawo. Co by nie mówić, 1.6 po wkręceniu w obroty wciska w fotel w bardzo przyjemny sposób, ale jeźdżąc przy obrotach powyżej 3 tys (granica, przy której turbolag jest do przełknięcia) zaowocuje na pewno ogromnym spalaniem. Jednak ci Francuzi nie zrobili wcale złego silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe,przecież miałem tegorocznego Xa,miał zaledwie 900 km przebiegu i byłby jeszcze z jakimś starym softem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w różnych modelach są inaczej zestopniowane skrzynie? Jak 1 bieg jest 'za długi' to ma prawo mulić, a może turbina jest większa niż u mnie i wtedy t-dziura będzie wyraźna. Być może zmiana softu coś pomoże ale turbo jest napędzane spalinami i jak jest duże i ciężkie a do tego duży IC to pewnie niewiele da się zrobić dla niskich obrotów bo gazy wylotowe mają niskie ciśnienie a intercooler dodaje układowi bezwładności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przelomie stycznia-lutego wybieram sie na tuning44 na kompleksowe zbadanie samochodu to moze bedzie cos wiadomo, co jest najwiekszym winowajca.

Nie, nie planuje tuningu. Chce tylko dowiedziec sie dlaczego silnik jest tak mulowaty przy rozpedzaniu sie.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregson - do Opola jedziesz ?

Chyba też się do nich wybiorę ale planowałem na wakacjach - daj znać jak już będzisz po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kolega ma na myśli kierowcę... ;)

Słynny kangurek występuje też w silniku 1.2. Najbardziej czuć to przy powolnym ruszaniu, jeśli chcę ruszyć szybciej i dociskam gaz w trakcie puszczania sprzęgła, to czasem nawet rusza idealnie płynnie.

Dużo zależy od interpretacji, dla jednego kangurek będzie wtedy kiedy poczuje niewielką zmianę ciągu zaraz po puszczeniu sprzęgła, drugi dopiero wtedy kiedy wybije sobie zęby o kierownicę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma to nic wspolnego z kierowca, bo u mnie jak bym nie ruszal albo moja zona to zadne kangurek nie wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kolega ma na myśli kierowcę... ;)

Słynny kangurek występuje też w silniku 1.2. Najbardziej czuć to przy powolnym ruszaniu, jeśli chcę ruszyć szybciej i dociskam gaz w trakcie puszczania sprzęgła, to czasem nawet rusza idealnie płynnie.

Dużo zależy od interpretacji, dla jednego kangurek będzie wtedy kiedy poczuje niewielką zmianę ciągu zaraz po puszczeniu sprzęgła, drugi dopiero wtedy kiedy wybije sobie zęby o kierownicę ;)

Bamaz,nie mam czegoś takiego,dla tego tak pisałem o 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przelomie stycznia-lutego wybieram sie na tuning44 na kompleksowe zbadanie samochodu to moze bedzie cos wiadomo, co jest najwiekszym winowajca.

Nie, nie planuje tuningu. Chce tylko dowiedziec sie dlaczego silnik jest tak mulowaty przy rozpedzaniu sie.

Jaki jest koszt takiej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja piszę kierowcy?? Ale skoro juz wspomniano, może ankieta kto ma w silniku 1.6 kangura, a kto nie wie co to jest??

Tak sie rodzą uogólnienia typu "wszystkie auta na F...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kolega ma na myśli kierowcę... ;)

Słynny kangurek występuje też w silniku 1.2. Najbardziej czuć to przy powolnym ruszaniu, jeśli chcę ruszyć szybciej i dociskam gaz w trakcie puszczania sprzęgła, to czasem nawet rusza idealnie płynnie.

Dużo zależy od interpretacji, dla jednego kangurek będzie wtedy kiedy poczuje niewielką zmianę ciągu zaraz po puszczeniu sprzęgła, drugi dopiero wtedy kiedy wybije sobie zęby o kierownicę ;)

W moim 1.2 kangurka nie było nigdy, a teraz, po ostatniej aktualizacji softu, to już całkiem mogę ruszać bez gazu co w sumie nieco mnie wkurza, bo wszystko wskazuje na to, że w ten sposób zajumali QQłowi nieco niutków w dolnym zakresie obrotów. Na szczęście tylko w dolnym i od 2 tysięcy jest nadal dziarski jak dawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...