Brzyk Opublikowano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2023 (edytowane) No to teraz mam zagwozdkę. 5 lat w ASO - 100k prawie na blacie - i nikt mi nie zaproponował wymiany. Może dlatego że miałem swój olej Ale jak mówicie - nic się nie dzieje. Jak mogą wyglądać objawy kiepskiej iskry w nowoczesnym silniku? własnie falowanie?, szarpanie? Edytowane 30 Stycznia 2023 przez Brzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2023 (edytowane) Godzinę temu, djlamas napisał: Znajomy mechanik jeden i drugi i kilku innych twierdzą, że jak się z autem nic nie dzieje to przy tym przebiegu który ja mam lepiej nie ruszać oryginalnych świec, bo takich jak w fabryce założyli już nie dostanę na kolejny montaż i nie ma co wydziwiać. Ja do 1.2 kupiłem komplecik bez promocji za 4x40 zł NGK zgodne z numerem w instrukcji i mam identyczne jak fabryczne, więc bym nie wierzył mechanikom wyuczonym na Passatach. Wymieniłem po 40 tys. km i 5 latach, bo szarpał i ASO strzelało, że to jest przyczyna, a wymiana była tańsza niż sprawdzenie. Po wymianie, auto jeździ, pali i odpala tak samo jak przed i to nawet po tygodniu stania i przy napięciu 11.8V (schodzi do 9.7V). Edytowane 30 Stycznia 2023 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dru Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 Po Waszych Informacjach jestem trochę spokojniejszy . Dziękuję bardzo . Jeszcze pytanie czy ktoś zalewał nasze 1.6 dig olejami PMO? Jeśli tak to jakie spostrzeżenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 Ja zalewałem,ale odszedłem od tego.Silnik wyraźnie głośniej pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dru Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 17 minut temu, JACKO29 napisał: Ja zalewałem,ale odszedłem od tego.Silnik wyraźnie głośniej pracuje Co teraz lejesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 29 minut temu, JACKO29 napisał: Silnik wyraźnie głośniej pracuje zaznaczam że piszę żartem. mówiłeś że masz już swoje latka. czy słuch ci się wyostrza ? Takie moje dumanie - jak to ocenić . ? Klekocze bardziej, cyka głośniej. Poważnie pytam. Chyba że mamy sonometr. Ja ( mimo że wydaje mi się że dużo słyszę ) - jakoś nie widzę różnicy między olejami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 Brzyku...nawet przy moim słuchu wyraźnie głośniej Co jest głośniej? Ogólnie praca głośniejsza ,bez wyróżniania,może zwłaszcza przy przyspieszaniu,ale ogólniej głośniej. Kiedyś jak miałem Kaśkę z 1.2 zalali mi w serwisie Shella 5W30,usłyszałem piszczącą turbinę...zaraz wymieniłem na 5W40... DRU teraz cały czas MOTUL 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 Nie mówię że nie. Ale przy 120/h chyba nie ma to znaczenia. A "na zewnątrz silnika " nie zawsze stoję . Nie mniej - słucham ( przepraszam ) starszych i też ma obecnie Motula Choć nie wiem czy nie skuszę się na Valvolina. jak znajde specyfikację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2023 O! Widzisz! Przy 120 i więcej wyraźnie głośniej jest na PMO niż Motulu....przypomniałeś mi że kilka razy w roku jeżdżę na morze...cholera...pamięć też nie ta A Valvo też sobie chwalą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 A ja po szarpaniu się z ASO o pracę silnika 1,6digT i po nich zmianie mapy na "lepszą" postanowiłem w końcu sam coś z tym zrobić.Silnik i osprzęt (z nieistotnymi wyjątkami) w QQ jest bliźniaczy do seryjnego 1,6 tce 200km w Renault Talisman i w Juke 1,6digT a tam jest 195km.W mocniejszych wersjach jest już inna turbina.Więc skoro "bliźniacy" mają 195 i 200 koni to dlaczego nie w QQ?Na załączonym screenie efekt tych rozkmin.Ze 170km i 251Nm jest 205km i 305NmWysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Mirek... a czy coś z dziurą na starcie udało się zrobić?Zaczyna przyspieszać szybciej czy nadal się" zastanawia "....Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Niestety poniżej 2500rpm dalej się zastanawia.Ten typ tak ma.Myślę jeszcze o wymianie rury turbo na stalową aby zminimalizować rozprężanie się tej fabrycznej co pewnie też w jakimś tam stopniu tę dziurę powiększa.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Żeby Ci tłumika nie rozsadziło hehe.Albo jak w tdi rok nie wyszedł bokiem Daj znać jak chwilę pojeździsz Też nad tym myślałem. W Gliwicach wycenili na ok 2kWysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 2k za samą mapę czy mapę i wymianę rur na stalowe lub karbonowe?Właśnie szukam kogoś kto by te rury zrobił z fajnego materiału a nie z gumy balonowej jak te fabryczne.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Tylko mapowanie z hamownią. Ale nie wiem jak cennik tegorocznych. We fiacie ale dziełku b ładnie było zrobione. Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 3 godziny temu, Brzyk napisał: Żeby Ci tłumika nie rozsadziło hehe. Albo jak w tdi rok nie wyszedł bokiem Daj znać jak chwilę pojeździsz Też nad tym myślałem. W Gliwicach wycenili na ok 2k Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka Dawno mnie nosiło ze zmianą...ale jakoś tak na razie krąży koło mnie Jestem ciekaw jak to będzie ciągnęło.Co do turbo dziury,rozmawiałem kiedyś na innym forum z kolegą co robił moc we Wrocławiu? Firma 4 coś tam (for) i mówił że zbiera się ładnie od dołu i dziury nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 W Gliwicach jest gość. Cinek. Cinsoft.Właśnie u niego robiłem Fiata. Robi to już ponad 10 lat. I cały czas działa haha.Dawno nie byłem na jego stronie ale .oznacza zerknąć.z ciekawości Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Tylko mapowanie z hamownią. Mapowanie z pomiarami na hamowni (u mnie były cztery) to w ACME 1200zł.Chłopaki są naprawdę dobrzy. W pełni profesjonalne podejście, nic na siłę tylko z głową. Mają bogate doświadczenie i żadnych wpadek a robią naprawdę drogie fury a nie tylko kosiarki. Nosiłem się z zamiarem od dawna i w końcu wizyta znajomego w ich pracowni ze swoim samochodem a w zasadzie jego zachwyt nad efektem plus dużo pozytywnych komentarzy na ich temat zaowocowały powyższym wykresem.A turbo dziura będzie w tym silniku bo taka jego uroda. W Juke Nismo i Renault Talizman z tego samego sprzętu jest fabrycznie 200km. Jak porównasz przebiegi z mojego wykresu i fabryczne z tych 200km to moje są nawet ciut lepsze. W Juke Nismo RS z większą turbiną jest 218km i tam to ciut inaczej chodzi.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 ... i mówił że zbiera się ładnie od dołu i dziury nie ma.Myślę, że to trochę niemożliwe akurat w tej konstrukcji. Mała turbina będzie dobrze dmuchać dopiero od 2500rpm a to przecież i tak nie źle. A Japończyki prawie wszystkie lubią wysokie obroty.Turbo dziurę odczuwam gdy przy spokojnej jeździe bez redukowania chcę przyspieszyć i wtedy te sekundy się ciągną... I albo je przeczekam albo zrzucam bieg. Przy dynamicznej jeździe też dziurę czasami czuć ale utrzymując odpowiednie obroty to się wszystko ładnie zazębia i efekt jest dobry a po mapie to nawet bardzo dobry.Podobno dopiero po wymianie fabrycznych rur z gumy balonowej na odpowiednio twarde i nie puchnące to wtedy efekt turbo dziury jest minimalny.Postaram się to sprawdzić.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu TapatalkaNie wiem czy to dozwolone więc nieśmiało wklejam link do profilu chłopaków na FBhttps://www.facebook.com/AcmeDamianMichalskiWysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Mnie tylko zastanawiało dlaczego tak szybko skończyło się z silnikami większej mocy? Czy tylko ekologia? Czy jednak silniki nie dawały rady. U mnie jest dokładnie jak mówisz. Nawet po redukcji musi pomyśleć. Czasem mam nawet takiego Mocnego muła po czym jakby dostał kopniaka z nitro. Dosłownie jest strzał ( szkoda że wtedy nie przyspiesza w 4 sek do setki. )Wg mnie nie powinno tak być. Ale na razie żadnych błędów. Co do ceny.Źle napisałem tzn cena ok sprzed dwóch lat haha.Gość mi odpisał że Xa zrobił na 215 /315PsMówisz że mamy nie 160 a 170 km? Z fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 29 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2023 Seryjnie jest 163km. Myślę , że 170km to zrobiło się jak wgrali mi w ASO inną mapę. Zniknął ten charakterystyczny kop zwany kangurem i mieli wygładzić przebieg mocy i chyba tak się stało ale w dolnym zakresie niewielkie zmiany.Dużą moc ściągnęli z oferty ze względu na Unijne Wytyczne i downsizing. Przecież dzisiejsze 160km z 1,3 w QQ to też niezły wynik.Porównywalny współczynnik do 200km z 1,6.A co do wyników osiąganych z naszej kosiarki to wiem, że robią nawet i 230km samą mapą ale nie wiem czy to jeszcze bezpieczne dla samego silnika i reszty podzespołów.Mi chodziło o wynik podobny do seryjnego w Talizmanie, Megane GT lub Juke bez RS.Konie są podobne ale niutonometrami mnie zaskoczyli.O silnik się nie bałem, prędzej o sprzęgło które w tym modelu jakością nie grzeszy a ja już jestem po wyminie fabrycznego na lepszej jakości zestaw od AISIN.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 16 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2023 Ja w serii mialem 190 kucy na hamowni. Wiadomo to moc na kołach ale jednak. Ale już 2.5 roku po chipie i nie ma problemów. Najlepiej idzie od 2500 ale w sumie ja zawsze redukuje przyspieszając wiec jakoś mi to nie dokucza :)) tez bym powymieniał kilka rzeczy ale samemu mi sie nie chce a malo kto ma ochote sie podjac zaczął bym od intercoolera który jest wątpliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2023 Na forum xtraila sezon ogórkowy, tutaj coś sie dzieje. Właśnie wróciłem z wyjazdu w Beskid Śląski. Ta sama trasa, ten sam czas, ta sama średnia prędkość przejazdu (100 km), a spalanie różne. Wyjazd na południe, pogoda prawie bezwietrzna (ok.5 km/h pod wiatr), tmp. 25 wynik 7.25 l/100 km Powrót, lekki deszczyk miejscami, temp. 22, ale dosyć mocny wiatr 15 km/h w plecy Wynik 6.25 l/100 km. No i bylo z górki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 No i niemoc dopadła i mnie,silnik muli na niskich obrotach a wciśnięcie gazu powoduje dudnienie w silniku i po chwili zryw turbiny.Nigdy tak nie miałem i wk!@#$%^&a mnie to.Chce nadepnąć pomiędzy 1700-2000 obr ,i muł zastanawia się co ma robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2023 Czyli doszły cie objawy kt ja mam od kilku tys .Sprawdź na początku uszczelnienie rury do ( chyba) turbiny. Czy uszczelki nie wywiało, albo się śruby nienpoluznily.Mi majster jakąś PASTĄ silikonem? Uszczelnił i mam wrażenie że ciut lepiej. W aso powiedziano że wszystko ok na przeglądzie w lipcu. A w sierpniu przy wymianie swiec u majstra okazało się że nie ma uszczelki. No chyba że turbina zegna się i ją " łapie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.