Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, PolishViking84 napisał:

Witam serdecznie, planuje zakupić na dniach Nissana XTrail III, 1.6 dig-t 163 km w benzynie z 2018 roku wersja 7 osobowa. Mieszkam w Holandii i znalazłem taki model z udokumentowanym przebiegiem 70500 tyś. Przeglądam internet pod kątem jakiś poważniejszych usterek i wad. Jazdę próbną już tym autem zrobiłem i bardzo mi się podoba. Jakie jest Wasze doświadczenie z tym silnikiem i czy polecacie zakup ?  Jeśli jest też taka możliwość to mogę link dodać do tego ogłoszenia. 

Kupiłem tydzień temu 2017 r, z tym samym silnikiem ale 5 osobowy (wystarczy). Auto moim zdaniem jest bardzo dobrze wyposażone, wygodne, duże. Silnik, z tego co czytałem to dobra jednostka choć trzeba sprawdzić kilka rzeczy przed zakupem. Zwłaszcza czy rozrząd nie dzwoni o obudowę (na łańcuchu). Nie jest to demon prędkości ale turbina od 2 tys. po mieście go dobrze pcha. Na autostradzie moim zdaniem średniak. Wykonanie wnętrza na bardzo dobrym poziomie. Nic nie trzeszczy i nie łupie na hopkach. Ogólnie jest to moje pierwsze tak duże auto (poprzednio tylko sedany i kombi) ale jestem zadowolony z zakupu bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłby mój drugi SUV. Kiedyś miałem Fiata Freemonta w dieslu 2.0 chyba 170km, prawie 2050 kg ale chodził całkiem żwawo 😎 ja demonem prędkości też nie jestem więc podejrzewam że w zupełności to co oferuje ten silnik mi wystarczy. A jak spalanie?

4 minuty temu, NissanX89 napisał:

Kupiłem tydzień temu 2017 r, z tym samym silnikiem ale 5 osobowy (wystarczy). Auto moim zdaniem jest bardzo dobrze wyposażone, wygodne, duże. Silnik, z tego co czytałem to dobra jednostka choć trzeba sprawdzić kilka rzeczy przed zakupem. Zwłaszcza czy rozrząd nie dzwoni o obudowę (na łańcuchu). Nie jest to demon prędkości ale turbina od 2 tys. po mieście go dobrze pcha. Na autostradzie moim zdaniem średniak. Wykonanie wnętrza na bardzo dobrym poziomie. Nic nie trzeszczy i nie łupie na hopkach. Ogólnie jest to moje pierwsze tak duże auto (poprzednio tylko sedany i kombi) ale jestem zadowolony z zakupu bardzo :)

 

To byłby mój drugi SUV. Kiedyś miałem Fiata Freemonta w dieslu 2.0 chyba 170km, prawie 2050 kg ale chodził całkiem żwawo 😎 ja demonem prędkości też nie jestem więc podejrzewam że w zupełności to co oferuje ten silnik mi wystarczy. A jak spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PolishViking84 napisał:

To byłby mój drugi SUV. Kiedyś miałem Fiata Freemonta w dieslu 2.0 chyba 170km, prawie 2050 kg ale chodził całkiem żwawo 😎 ja demonem prędkości też nie jestem więc podejrzewam że w zupełności to co oferuje ten silnik mi wystarczy. A jak spalanie?

 

To byłby mój drugi SUV. Kiedyś miałem Fiata Freemonta w dieslu 2.0 chyba 170km, prawie 2050 kg ale chodził całkiem żwawo 😎 ja demonem prędkości też nie jestem więc podejrzewam że w zupełności to co oferuje ten silnik mi wystarczy. A jak spalanie?

Mało kilometrów zrobiłem do tej pory ale komputer pokazuje w okolicy 8.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do spalania wyświetlonego przez komputer,należy dołożyć jeszcze około 0.5L .A najlepiej przeliczać to co przejechane z tym co zatankowane pod korek.

Co do moich opisów o drganiach...na 99% padły poduchy.Wczoraj przy odpaleniu,od strony skrzyni był kilkukrotne uderzenie-stukot,czyli poducha na skrzyni umarła.Zamawiam dwie nowe,ze skrzyni z pod silnika,a z silnika(prawą) oddaję do regeneracji z poliuretanu.Taniej wyjdzie niż nowa,a i poliuretan pewniejszy niż dzisiejsze gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z dwoma przedstawicielami firm zajmujących się regeneracją turbin.Wypłyneły ciekawe informacje na temat naszych turbin.Otóż! Wszystko skłania się do tego co kilka postów wyżej zauważył jeden z kolegów,że zregenerował turbinę i kłopoty z przymulaniem zniknęły.

A teraz ,co się dowiedziałem.W benzynach,czy to Nissan czy BMW,w turbinach używane jest słabsze jakościowo żeliwo.Podyktowane to jest i mniejszym ciśnieniem niż w dieslu i chyba temperaturą...w każdym bądź razie obudowa turbo przy zaworze wastgate,potrafi pęknąć,uszczerbić się pod samym wylotem.Objaw tego jest taki,że czasami przymulenie jest odczuwalne,czasami nie zależy jak aktuator domknie klapkę.No i niestety,dowiedziałem się że w naszych 1.6 robili już kilka turbin,gdzie wymieniali rdzeń i obudowę zamiennik,ale już wzmocnioną ,poprawioną nie przez Nissana czy Garreta,ale przez dostawcę części i jak dotąd nie było na regenerowane reklamacji,a przejeździły już kilkadziesiąt grubych tysięcy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Świeże info...zamulenia brak,na razie...Po wypaleniu zbiornika z dolewką preparatu doczyszczenia EGR i Turbo poprawiło się na tyle że nie ma przymulenia w zakresie 1500-2500.

Inne info to takie,że chciałem wymienić poduszki silnika (3) i na razie poległem.Zacząłem od dolnej pod silnikiem i odechciało mi się...Okazuje się że ta poducha która jest do 1.6 Dig-t wystepuje w dwóch rodzajach...do mojego pod jednym vinem wystepują dwie...czary mary.Ta która jest właściwa to ma oznaczenie 11360 4EA0A,ta druga ma  oznaczenie z Reni 11 23 837 34R i ta mi się akurat trafiła.Różnica jest taka,że ta od Reni w osi śruby ma grubość 52mm i pozostaje około 6mm na stronę luzu.Ta właściwa ma grubość w osi 62mm i jest pasowna.Górna poduszka silnika jest trudna do zdobycia,to jest poducha hydrauliczna,ale znalazłem Polską produkcję firmy TEDGUM,zajmującej się produkcją uszczelnień i wyrobów antywibracyjnych.Będę zamawiał i będę wymieniał,bo ta dolna ma luz i słychać klekot.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam no to kolega trochę wymienił tych czujników , zaworków itd. itp. oby zamulenie znikło 🤞

ja wymieniłem na razie rozrząd i [map sensor 1200 zela] jeszcze czaję się na sondę lamda żeby ją odkręcić i wyczyścić.

 

witam na allegro jest poducha o tym numerze 11360 4EA0A używka 15000 kk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zakupiona nowa z Magneti Marelli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lambda poleciała po 7 latach. W ASO się dziwili co przegląd, że jeszcze działa. No i przestała. Soft podobno zaktualizowany był wcześniej. Ale nalatałem 55k km, więc trochę mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nie lambda poleciała po 10 tys ,wymienili z nowym softem i do tej pory spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie poduszki wymienione,pod silnikiem po wyjęciu wydawała się całkiem OK...cała guma,tulejka nie naruszona...ale jak ruszyłem palcami tulejkę to ruszała się z całą gumą w obsadzie lizaka,no a górna skrzyni to już było widać wyrobienie.Nie można dostać lewej górnej silnika.Ted gum nie odpowiada,znalazłem poduchę firmy Kovo czy jakoś tak za 550 zeta! I jeszcze jednej gdzie cena mnie wystraszyła...1500zł!!! Z poliuretanu się nie dorobi bo będzie za twarda,bo to jest zawieszenie hydrauliczne.Trzeba szukać dalej.Aha! Wymiana poduszek w serwisie Fiata dokładnie 246 zł. 2 h roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przejechaniu 1500 km mogę śmiało powiedzieć,że przymulenie zniknęło.Kaśka chodzi jak dawniej,przyśpiesza,spalanie OK...jedynie niepokoi mnie dziwne buczenie na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz drugi w ciągu tygodnia pojawił się u mnie problem braku mocy i szarpania na 3 biegu. Redukcja pomaga, nie jest to częste zjawisko ale powoli mnie to zaczyna martwić. Miał ktoś taki problem? Jakiś czujnik w skrzyni (manuala to dotyczy?), turbina? przepływka?

Edytowane przez NissanX89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja przy 90kk wymieniłem świece olej w skrzyni i tam takie bzdury przy 120kk rozrząd [ ważne ] pilnować stan oleju

wymieniłem czujniki 3sztuki oraz zawór PCV i przewód olejowy turbo ostrze zęby na sondy lambda a gdzie jest EGR

szczerze sam nie wiem ale znajdę 🤔 a co do szarpania zajedz do mechanika niech sprawdzi albo na przegląd powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR masz zaraz obok turbiny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jaka może być przyczyna falowania obrotów na ciepłym silniku. Chodzi o wolne obroty (bieg jałowy). Obroty falują w zakresie ok 500 do ok 1000, silnik wtedy telepie się i trzęsie, potrafi zgasnąć (np. w czasie postoju na czerwonym świetle). Sytuacja najbardziej widoczna w czasie chłodnych dni jak teraz. Na zimnym silniku obroty są poprawne i nie falują. Auto odpala prawidłowo. W czasie jazdy lekkie przymulenie podczas przyśpieszania między ok 2200 a 3000 obrotów ( ponoć ten typ tak ma). Check engine nie świeci. Błędów brak. Przepustnica czyszczona, świece i filtry nowe (oryginalne). Jedynie spalanie na wolnych obrotach do końca skali (co jest dziwne bo po dodaniu gazu i ruszeniu czy jazdy na wyższych przecież obrotach to spalanie na wskaźniku jest niższe). Auto (x trail t 32 rok 2015 silnik 1.6 dig t) ma przebieg 138000 km, jeżdżone codziennie ok 50 km czasem dłuższa trasa. Start stop aktywny-wg. zaleceń serwisanta aso (dlatego pewnie w cieplejsze dni po rozgrzaniu silnika problem nie jest tak widoczny gdyż silnik się wyłącza start stopem na postoju). Co ciekawe bywa, że silnik działa poprawnie. Powiedziałbym obecnie 50/50 % użytkowania. W mroźne dni problem pojawia się częściej. Serwisant z aso wyklucza teoretycznie sondę lambda gdyż nie ma jej błędu podczas odczytu. Myśle jeszcze o cewkach zapłonowych ale nie wiem czy to jest dobry trop.

Edytowane przez Mirekj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się boję podejmować temat,bo z moim zaczyna się dziać podobnie.Leję mu specyfiki do czyszczenia turbo i egru,,specyfiki do wspomagania paliwa,no jest troszkę lepiej,ale ja czuję że jest deczko przymulony.Jak mu depnę przy wyprzedzaniu,to się zbiera,ale jak wchodzi na 2000 obr to zaczyna buczeć,i buczy przy przyspieszaniu.Mówią,że jak jest przymulony to może gdzieś być nieszczelność na dolocie,może być uszkodzone turbo,lub elektroniczny sterownik turbiny i błędu nie pokaże.Znamienne jest to że na ssaniu(zimny) nie ma falowania i przymulenia.Jak tylko się zagrzeje zaczyna się COŚ pojawiać.Rozmawiałem kiedyś z gościem od regeneracji turbin,powiedział mi że w 1.6 są wadliwe odlewy obudowy turbiny.Wada...za cienkie i potrafią pęknąć zazwyczaj blisko zaworu Wastgate,i podczas przyspieszania część ciśnienia ucieka z układu dla tego ma muła.U mnie na razie falowania obrotów nie ma,zdarzy się wahnięcie w granicach max 50 obr,ale czasami czuję drganie i wibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj chciałem dokładniej sprawdzić co pod maską piszczy...i mam niespodziankę...

20250222_144428.thumb.jpg.4e3f34340708e1238887275078790a56.jpg

Ewidentnie naderwane ucho od mocowania pokrywy silnika.Skoro jest zapocenie to luft musi pitać :D ...a to jest rura doprowadzająca powietrze z icka do dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...