Rafi Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Witam wszystkich forumowiczów , jestem tu nowy wię proszę o wyrozumiałość . Od dwóch tygodni jestem szczęsliwym posiadaczem tyranka , wię wiedza moja jest znikoma w tym temacie. W pierwszej kolejności proszę o pomoc w doborze opon, wiem że temat był wałkowany ale każdy ma inne preferencje. Ja będę używał swojego cacka 75% na szosie i 25 % w terenie (takim lekkim) no chyba że adrenalina zadziała:) Obenie mam na przodzie Uniroyal 4x4 235/70/R16 a na tyle Hancook A/T M 235/70/R16. Z tego co się doczytałem dzięki forum to zalecanym jest montaz opon o jednakowym profilu na cztery łapy. Niestety mój budżet to około 1000 zł. Proszę doradźcie coś , z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 (edytowane) Hej. Chyba najlepszym rozwiązniem sa opony AT dla Ciebie tylko 1000 to trochę mało może być. Prawdopodobnie tylko używka, choć co nowe to nowe. Pozatym czytaj tematy na forum bo sporo zagadnień było poruszanych, temat opon pewnie niejednokrotnie, poszukaj i poczytaj. Edytowane 5 Lipca 2014 przez gruby357 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Za tysiaka to tylko nalewka AT-eka Glob Guma jest w zasięgu lub używane BFG AT (niedawno obgadywałem takie 9mm w Warszawie, może jeszcze nie poszły) Wpadnij do Lublina to pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 A co sądzicie o takich np?http://allegro.pl/opona-terenowa-235-70r16-a-t-all-terrain-glob-gum-i4362801979.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Spoko, powinna robić z tym że jeśli chodzi o nalewki to bywa różnie jeśli chodzi o hałas, jazdę po mokrym itp. Niektórzy narzekali że niektóre ciężko wyważyć no i napewno są cięższe. Ja swego czasu myślałem o nalewkach tylko MT ale dałem sobie spokój, według mnie lepiej zainwestować w dobrą oponę zwłaszcza jak się chce autem jeżdzić dłużej niż sezon, a pozatym takie gumy łatwo sprzedać bo chętnych nie brakuje, a z nalewką już nie jest tak łatwo Ja nie polecam nalewki, ale to moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Te glob gumy są ciężkie ale sprawdzają się zimą z racji miękkiej gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Hmm muszę to dobrze przemysleć , moze i lepiej kupic coś nowego żeby posłuzyło kilka sezonów. W zimie dojazd do pracy 13 km po raczej odsniezonym asfalcie , najwyżej będę jeżdził przepisowo 50 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Ja jeżdziłem całą zimę na AT po odśnieżonym nie było problemu, a jak śnieg to 4x4 i też duży luz. Wiadomo, hamowanie nie takie samo jak na czystej zimówce ale ogólnie bez stresowo byle z głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 BFG AT z racji miękkiej gumy sprawuje się super na śniegu, wiadomo, nie jakieś metrowe zaspy ale na warunki miejsko-podmiejskie naprawdę miodzio za jakiś czas zauważysz że jazda asfaltem jest po prostu nudna ... na soft off-road wystarczą te AT-ki .... ale następne opony których będziesz pragnął to będą MT-ki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Niestety AT-ek tylko poszyciem i odpornością na ostre kamyki od szosówki się różni, MT dopiero daje możliwości...ale do lansa jednak jak zarobię to i tak wsadzę AT-eka. Ale to już inna opowieść bo to auto z zaplecza. NA pierwszy front MT mus dać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 No tak jeszcze tylko pozostało w jasny i wyrazisty sposób wytłumaczyć kochanej małżonce że nowy nabytek nie chce jeżdzić na oponach tańszych niz dwa tysie i wszystko bedzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Tanio to już było..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 ostatnie pytanie co sądzicie o tych 420 za sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Ja mam izzarde teraz ale już na wykończeniu i złego słowa nie powiem. Wiem że pare razy dała radę choć mówiono że nie da rady. Na śniegu szału nie ma ale to nie zimówka.Cena adekwatna do jakości. Gdybym kupował AT-ki to nie wiem czy bym izzardy nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 z drugiej strony patrząc ... do tych Matadorów dokładasz stówę/szt. i masz AT-ki BFG z prawdziwego zdarzenia z agresywnym (co ważne) brzegiem bieżnika i wzmocnioną powierzchnią boczną (co jeszcze bardziej istotne) ... warto poczekać ten miesiąc i dołożyć 4 stówki jest jeszcze kwestia wagi opony ... AT jednak sporo lżejsze od MT-ka czyli i spalanie mniejsze (podobno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Ja kupiłem za 1200zł 4szt Lassa 4x4 > http://www.lassa.com.pl/index.php?go=produkty_3_1 i jak na razie to jestem zadowolony , bo są ciche , na szutrze i piasku dają radę (jakieś drogi lokalne, a nie przeprawy przez pustynię Błędowską!) ale nie było mi dane w tym roku je przetestować na śniegu , bo leżał aż całe 12h które zresztą byłem w pracy Jakbyś chciał namiar na handlowca który sprzedawał mi te opony (hurtownia z Bielska Białej ) to odezwij się na PW (też wysyłają) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Temat jak dla mnie zamknięty, dzięki wszystkim za wskazówki. Ostatecznie wybrałem Matador Izzarda czy to dobry wybór okaże sie w praniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 A ja kupiłem nowe opony Lassa Competus. Wielosezonowe. 350zł za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Czekamy za jakiś czas na Wasze opinie ... asfalt, błoto, deszcz, hałas itd... O BFG i Kumho wiemy już z wielu źródeł, a coś nowego zawsze się przyda do porównania z "klasykami" Może ktoś jeszcze zechce się podzielić wiedzą w temacie, a może w formie tabeli byśmy opinie zamieszczali? Jakaś skala ocen była by pomocna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Ja swoje kupiłem za 360 zł/ sztuka , sa z czerwca tego roku, a najlepsze jest to że znajomy znajomego który prowadzi wulkanizację sprowadzał je z Czech i o dwóch dniach były na miejscu ( swoja drogą dobry czas hehe - kurier musiał dobrze cisnąć Po zamontowaniu auto ooo niebo lepiej trzyma sie drogi ( wcześniej pływał ) Z uwagi na to że to mój pierwszy DUŻY porównania nie mam ale moim zdaniem jest ok, poziom decybeli też nie przeszkadza dodam że większość jeżdżę po czarnym. Na gumach zauwazyłem oznaczenia -Trakction A , oraz Temperature B. nie wiem czy wszystki ateki takie mają ale to chyba dobrze ? Po jakimś deszczyku przetestuję swoją łączkę to dam znać czy ciągnik był potrzebny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Już pisałem o moich matadorach. Możesz poszukać. Zimą na śniegu są kiepskie :'( Po trzech latach mniej niż połowa bieżnika. Jazda 75% miasto. W terenie znacznie słabsze niż jakiekolwiek inne AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 (edytowane) Temat trochę przespany, ja kupiłem w IC takie HANKOOK Dynapro ATM RF10 235/70R16 107T Polecam,sporo jeżdzę po lasach,nieraz w bagażniku tona bywa,opony godne polecenia. Dla mnie najważniejszy był index nośności 107T Edytowane 20 Lipca 2014 przez Piotrastorun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 (edytowane) Matador też ma nośność 107T, ostatnio pędziłem na nich 140 km/h ( po czarnym ) i wydaje mi sie że w środku auta hałas jest do zniesienia , tym bardziej że jest to moje pierwsze auto o większym przświcie fakt że nie byłem w terenie gdzie zatipiłem mosty w wodzie ale z opresji w postaci błotka po osie dały radę a póki co co tyle mi wystarcza. Edytowane 24 Lipca 2014 przez Rafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 (edytowane) a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s ? Edytowane 6 Września 2014 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 jako szosówki może i dobre ale do lasu ... ? jakiś dłuższy podmokły odcinek i mogłoby być kiepsko, sam brzeg bieżnika wydaje mi się mało agresywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.