Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony. Początki z Terrano - jakie opony na szosę i do lasu :)


Rafi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów , jestem tu nowy  wię proszę  o  wyrozumiałość . Od dwóch tygodni jestem szczęsliwym posiadaczem tyranka , wię   wiedza moja jest znikoma w tym  temacie.  W pierwszej kolejności proszę  o  pomoc   w  doborze opon, wiem  że  temat był  wałkowany ale każdy ma  inne  preferencje. Ja   będę  używał  swojego  cacka 75% na  szosie  i  25 % w  terenie (takim  lekkim)    no chyba  że   adrenalina   zadziała:)

Obenie  mam  na  przodzie Uniroyal 4x4  235/70/R16 a  na tyle  Hancook A/T M  235/70/R16. Z  tego  co  się  doczytałem  dzięki forum to  zalecanym   jest   montaz  opon  o  jednakowym  profilu  na   cztery  łapy. Niestety mój  budżet to  około 1000 zł. Proszę  doradźcie coś , z  góry  dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Chyba najlepszym rozwiązniem sa opony AT dla Ciebie tylko 1000 to trochę mało może być. Prawdopodobnie tylko używka, choć co nowe to nowe. :) Pozatym czytaj tematy na forum bo sporo zagadnień było poruszanych, temat opon pewnie niejednokrotnie, poszukaj i poczytaj. :whistle:

Edytowane przez gruby357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tysiaka to tylko nalewka AT-eka Glob Guma jest w zasięgu lub używane BFG AT (niedawno obgadywałem takie 9mm w Warszawie, może jeszcze nie poszły)

 

Wpadnij do Lublina to pogadamy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, powinna robić z tym że jeśli chodzi o nalewki to bywa różnie jeśli chodzi o hałas, jazdę po mokrym itp. Niektórzy narzekali że niektóre ciężko wyważyć no i napewno są cięższe. Ja swego czasu myślałem o nalewkach tylko MT ale dałem sobie spokój, według mnie lepiej zainwestować  w dobrą oponę zwłaszcza jak się chce autem jeżdzić dłużej niż sezon, a pozatym takie gumy łatwo sprzedać bo chętnych nie brakuje, a z nalewką już nie jest tak łatwo :dribble:  Ja nie polecam nalewki, ale to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm muszę  to  dobrze przemysleć , moze i lepiej kupic coś  nowego żeby posłuzyło kilka  sezonów. W  zimie  dojazd do  pracy 13 km po  raczej odsniezonym  asfalcie , najwyżej  będę  jeżdził  przepisowo 50 km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdziłem całą zimę na AT po odśnieżonym nie było problemu, a jak śnieg to 4x4 i też duży luz. Wiadomo, hamowanie nie takie samo jak na czystej zimówce ale ogólnie bez stresowo byle z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BFG AT z racji miękkiej gumy sprawuje się super na śniegu, wiadomo, nie jakieś metrowe zaspy ale na warunki miejsko-podmiejskie naprawdę miodzio  :icecream:


za jakiś czas zauważysz że jazda asfaltem jest po prostu nudna ... na soft off-road wystarczą te AT-ki

.... ale następne opony których będziesz pragnął to będą MT-ki  :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety AT-ek tylko poszyciem i odpornością na ostre kamyki od szosówki się różni, MT dopiero daje możliwości...ale do lansa jednak jak zarobię to i tak wsadzę AT-eka. Ale to już inna opowieść bo to auto z zaplecza. NA pierwszy front MT mus dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak  jeszcze tylko pozostało w jasny i wyrazisty sposób  wytłumaczyć  kochanej  małżonce  że  nowy  nabytek  nie  chce  jeżdzić  na oponach tańszych niz  dwa  tysie  i  wszystko  bedzie  OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam izzarde teraz ale już na wykończeniu i złego słowa nie powiem. Wiem że pare razy dała radę choć mówiono że nie da rady. Na śniegu szału nie ma ale to nie zimówka.Cena adekwatna do jakości. Gdybym kupował AT-ki to nie wiem czy bym izzardy nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z drugiej strony patrząc ... do tych Matadorów dokładasz stówę/szt. i masz AT-ki BFG z prawdziwego zdarzenia z agresywnym (co ważne) brzegiem bieżnika i wzmocnioną powierzchnią boczną (co jeszcze bardziej istotne) ... warto poczekać ten miesiąc i dołożyć 4 stówki 

jest jeszcze kwestia wagi opony ... AT jednak sporo lżejsze od MT-ka czyli i spalanie mniejsze (podobno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem za 1200zł 4szt Lassa 4x4 > http://www.lassa.com.pl/index.php?go=produkty_3_1  i jak na razie to jestem zadowolony , bo są ciche , na szutrze i piasku dają radę (jakieś drogi lokalne, a nie przeprawy przez pustynię Błędowską!)  ale nie było mi dane w tym roku je przetestować na śniegu , bo leżał aż całe 12h które zresztą byłem w pracy ;) 

 

Jakbyś chciał namiar na handlowca który sprzedawał mi te opony (hurtownia z Bielska Białej ) to odezwij się na PW (też wysyłają) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Temat  jak dla mnie zamknięty, dzięki wszystkim za  wskazówki. Ostatecznie  wybrałem  Matador Izzarda  czy to  dobry  wybór  okaże  sie  w  praniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy za jakiś czas na Wasze opinie ... asfalt, błoto, deszcz, hałas itd...

O BFG i Kumho wiemy już z wielu źródeł, a coś nowego zawsze się przyda do porównania z "klasykami"

 

Może ktoś jeszcze zechce się podzielić wiedzą w temacie, a może w formie tabeli byśmy opinie zamieszczali? Jakaś skala ocen była by pomocna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje  kupiłem za 360 zł/ sztuka , sa  z  czerwca tego roku, a najlepsze jest to że  znajomy znajomego :) który prowadzi wulkanizację  sprowadzał  je  z  Czech i  o  dwóch dniach były na miejscu ( swoja  drogą dobry czas hehe - kurier musiał  dobrze  cisnąć :)  Po  zamontowaniu auto  ooo niebo lepiej trzyma  sie  drogi ( wcześniej  pływał ) Z uwagi  na to  że  to  mój  pierwszy DUŻY  porównania  nie  mam  ale  moim   zdaniem   jest  ok,  poziom decybeli  też  nie przeszkadza dodam   że  większość jeżdżę po  czarnym. Na gumach zauwazyłem oznaczenia   -Trakction  A ,  oraz  Temperature B.  nie wiem  czy  wszystki  ateki    takie  mają  ale  to chyba  dobrze ?

Po  jakimś deszczyku  przetestuję  swoją  łączkę  to  dam  znać czy  ciągnik  był  potrzebny  :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem o moich matadorach. Możesz poszukać.

Zimą na śniegu są kiepskie :'(

Po trzech latach mniej niż połowa bieżnika.

Jazda 75% miasto. W terenie znacznie słabsze niż jakiekolwiek inne AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat trochę przespany, ja kupiłem w IC takie 

HANKOOK Dynapro ATM RF10 235/70R16 107T

Polecam,sporo jeżdzę po lasach,nieraz w bagażniku tona bywa,opony godne polecenia.

Dla mnie  najważniejszy był index nośności 107T

Edytowane przez Piotrastorun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matador też ma nośność 107T, ostatnio pędziłem na nich 140 km/h ( po czarnym )  i wydaje mi sie   że w środku auta  hałas jest do zniesienia , tym bardziej że jest to moje pierwsze  auto o większym przświcie :) fakt że nie byłem w terenie  gdzie zatipiłem mosty w  wodzie  ale z  opresji w postaci błotka po  osie   dały  radę  a  póki  co co  tyle mi wystarcza.  :)

Edytowane przez Rafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s ?

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako szosówki może i dobre ale do lasu ... ? jakiś dłuższy podmokły odcinek i mogłoby być kiepsko, sam brzeg bieżnika wydaje mi się mało agresywny  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...