Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony. Początki z Terrano - jakie opony na szosę i do lasu :)


Rafi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rafi krótko, zwięźle i na temat: po moich doświadczeniach z terenówką, a to moja pierwsza :)  wiem że zmienisz opony na MT i kupisz 30/9,5/15 po czym pojedziesz w błoto sprawdzić co dały Ci nowe opony :whistle: . Przejedziesz kałużę, później będzie kawałek błota i też przejedziesz. Po jakimś czasie, pewnie niedługim zdarzy się podjazd z błotkiem i opony dadzą radę, ale zaczniesz szurać brzuchem i co? Skończy się tym że podniesiesz budę albo zawias, założysz duże koła, ale wcześniej będziesz musiał sprzedać te coś je kupił do niby normalnej jazdy w błocie. Po co na oponach stracić parę stówek, skoro można od razu zrobić jeden pełny krok. Tak naprawdę ja moim podróżuję do pracy i mam 9 km, tylko auto wygląda bardziej agresywnie i już nie każdy chce wymuszać pierwszeństwo :D .a jak mnie wk.....ią w pracy to jadę gdzie chce i po stresie. ;) Ja teraz podnoszę zawias bo buda już podniesiona. :punk:post-76977-0-55093200-1421443157_thumb.jpg Tak wygląda na oponach 31/10,5/15 BFG MK2 i po lifcie budy 2 cale. Drążki jeszcze wtedy nie były podkręcone. To tyle, jak przynudziłem to dobrze. :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruby ... coś "mało charakterne" to auto :)

Weź no ubrudź je trochę bo w kompleksy popadnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ono tak wyglądało zaraz po przebudowie. Przecież prosto z garage pojechałem do Krzyżowej :devil: Już tak nie wygląda :whistle: A co do SAS to kto wie, ale tak to już do niego nie dołożę bo niedługo wylecę z domu i w aucie będę spał. :thumbsup: . Tak mi ukochana powiedziała ostatnio jak szukałem części do liftu zawieszenia. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy to zna :) - ale Rafi Gruby ma rację - kup 31x10,5 to jest optymalna opona to t2 - podnieś nieco zawias i będzie Pan zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Gruby- jak ja bym  za  każdym  razem  kiedy mnie  wk..ią  w  pracy  chciał się  odstresować  pojeżdżawką  po   polach  to bym  musiał  wcale do  domu nie  wracać :dribble::devil:

 a tak na poważnie  to  wziąłem  sobie do serca to co napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pełni role na szosie i w lesie i tylko na BF-Goodrich All-Terrain cały rok.

no i co dwa lata przeważone ( profilaktycznie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wiem że zmienisz opony na MT i kupisz 30/9,5/15 po czym pojedziesz w błoto sprawdzić co dały Ci nowe opony :whistle: . Przejedziesz kałużę, później będzie kawałek błota i też przejedziesz. Po jakimś czasie, pewnie niedługim zdarzy się podjazd z błotkiem i opony dadzą radę, ale zaczniesz szurać brzuchem i co? Skończy się tym że podniesiesz budę albo zawias, założysz duże koła, ale wcześniej będziesz musiał sprzedać te coś je kupił do niby normalnej jazdy w błocie. Po co na oponach stracić parę stówek, skoro można od razu zrobić jeden pełny krok.

 

Może ja jakiś "wyjątkowy" jestem, ale czy każdy kto ma terenówkę musi topić auto w błocie? Terrano to moja druga. Wcześniej miałem Jeepa i szosówki szybko wymieniłem na BFG AT, z których poza jazdą przy dużych opadach deszczu byłem zadowolony a jedyny "teren" jaki auto widziało to raz wyciąganie przyczepki z pola i raz holowanie dużego busa załadowanego drewnem po śliskiej gliniastej drodze. Teraz w Terrano do codziennej jazdy mam Duratracki i też nie narzekam. Hałas nieco większy niż na szosówkach ale nie boję się że do szosy nie dojadę jak mnie śnieg zasypie... Na mokrym radzą sobie znacznie lepiej niż BFG. Cena też była bardzo konkurencyjna gdyż za komplet w rozmiarze 235/75/15 z przesyłką wyszło 1430zł.

 

Dodam, że przed zakupem też mnie namawiano abym brał 31" bo będę żałował. Jakoś nie żałuję...

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin przeczytaj wczesniejsze posty @rafiego , on sam szuka mt i stad moj wywod. Ja nikogo nie namawiam do topienia swojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem. A myślisz że ja po co miałem BFG AT w Jeepie czy teraz Duratracki w Tyranku? Po to aby nie było wstydu że gdzieś nie mogę wjechać albo wyjechać "terenowym" autem ;) Druga korzyść jest taka, że nie muszę wymieniać kół 2x w roku.

 

Jeepem na szosówkach miałem problem wjechać wiosną na podwórko: trawa, glinka, lekkie wzniesienie terenu... Teraz się przeprowadziłem i mam 600 metrów do asfaltu a zimą można liczyć co najwyżej na rolników że traktorem przejadą.

 

Zakładając 31" trzeba myśleć o innych felgach, podkręcaniu zawieszenia, odkręcaniu chlapaczy... Z tego powodu stwierdzenie "nie kupuj seryjnego rozmiaru bo zaraz będziesz sprzedawał i stracisz" wydaje mi się zbytnim uogólnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie musisz do większej opony zmieniać odrazu felg ,a podkręcenie zawiasu i podcięcie chlapaczy to też nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie stresuj się każdy ma swoją wizję i prawo do wypowiedzenia się w temacie a jak go kto ocenia to jego prawo :wave: :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stres jest też bardzo niebezpieczny dla kiszek. Mam nakaz od lekarza aby stresu unikać... A biust biustowi nie równy ;)

 

Co do zmiany felg, to Tyranek i tak ma raczej wysoko środek ciężkości i czy to asfalt czy teren, szerszy rozstaw kół przy większej ich średnicy wydaje się wręcz obowiązkowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno o 30% spada ryzyko zawału u mężczyzna jeżeli co dziennie przez 10 minut oglądają kobiecy biust

To ja od dzis  wpatruje  się  przez  godzinę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...