bilibo Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 ja śmigam w służbowym już 67.000 na glob gum - nalewki i dopiero teraz do wymiany - auto peugeot 407. Wóżki, dostawcze też od nich jeżdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s ? Tak, miałem je na 15" feldze ok 7-8 mm bieżnika. Głowy nie urywało ale BFG AT też niewiele więcej wnosił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 ... tak czy inaczej muszę przed zimą kupić i zmienić opony. Auto będzie ciągało przyczepkę do przewozu koni /DMC 2000kg/, na 100km przejechanych pewnie ze 20km pokonam po polnych, leśnych duktach. Zimą często dojazd do stajni jest utrudniony. Może te Lassa Competus wielosezonowe ... cholera, zielony jestem w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Kopny śnieg - MT-ek, zimówka polegnie. Mały śnieg bądź ubity - zdecydowanie zimówka. Jak te scorpony jeszcze mocno nie zjechane to bym zostawił. MAm wrażenie że stare AT-eki BFG były gorsze w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Z tego co ja wiem sa juz nowe BFG AT KO 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s ? Miałem 235/75x15 (były jak kupiłem auto) i choć maiły 6mm na śniegu , ba raczej błoto pośniegowe (jak to w mieście) kompletnie traciły przyczepność ! Lekkie muśnięcie gazu i auto bokiem jechało ... ki czort są takie drogie tego nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilibo Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 ja osobiście jak uda mi sie kupić w tym polskim szrocie jakieś Terrano to kupię letnie i zimowe z glob gum - mam nadzieje iż się nie zawiodę. Brat dziś wymieniał w Volvo V70 - zrobił 74.000 km także myślę że warto - jedna wada to taka jak mówił że są troszkę głośniejsze ale w terenówce to nie przeszakdza PS. jak ktoś wie o jakimś fajnym Terrano może dac znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Rzeczą normalną jest fakt że każdy rodzaj ogumienia służy do innego podłoża, MT - teren, czarny juz ciut gorzej, AT na jednym i na drugim w miarę dobrze , szosówka na szosę , zimówka na zimę etc,etc. Nie ma opon które bedą dobrze robiły na każdym podłożu ( a szkoda ) Ja skusiłem sie na Matador Izzarda i nie żałuję jak na razie aczkolwiek nie wiem co będzie w zimie. Najlepszym rozwiązaniem było by miec kpl gum na każdą okazję ale to juz kwestia indywidualna. Reasumując uważam że do codziennej jazdy 70/30 czarne/teren AT wystarcza w zupełności-ale to tylko moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Szosówka może być nawet na 100% w teren, tylko jest pytanie jaki teren? Tak więc określenie 70/30 asfalt/teren nic nie mówi, gdyż te 30% terenu może być na tyle wymagające że nawet nie każdy MT-ek podoła. ale o tym nikt nie wspomina. Dlatego nie dziw że nawet 90/10 asfalt teren i tak używam na codzień MT-eków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Dżem - pisząc teren miałem na myśli wiejskie drogi bez asfaltu , leśne kondukty gdzie można zastać błoto sięgające do osi koła - dziękuję Każdy musi zdecydować co ma zamiar robić ze swoim samochodem i odpowiednio dobrać gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Oczywiście. Najlepiej poobserwować, wybrać się z kimś w teren żeby darmo 1500 zł nie wywalać w błoto. Polne drogi, bez bagnistych kałuż czy nawet piaszczyste wydmy zdecydowanie obleci szosówka. Jeżeli jednak dojdą szutry i kamienie warto pomyśleć nad mocniejszym AT-ekiem. BFG się sprawdza bo wytrzymały i wzmocniony kewlarem z tego co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 No właśnie i do tego jak napisałem sprowadza sie cały problem GDZIE BĘDZIEMY JEŹDZIĆ !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 i to właśnie miałem na myśli, tytuł tematu wskazuje wyraźnie " ... na szosę i do lasu" czyli nie szosówki i nie MT-ki ... a że leśne dukty potrafią czasami zaskoczyć, myślę że AT będą najlepszym kompromisem na pewno są lepsze o 50% na czarnym od MT-ków i ze 200% w terenie od szosówek jeśli do tego dodamy iż terenem mają być leśne dukty, wystające korzenie, pniaki i opadłe konary to przydałoby się aby oprócz odpowiedniego bieżnika posiadały również zabezpieczenie boków BFG AT spełniają wszystkie te kryteria ... no i Lemmy na nich jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 na leśnym dukcie będą też lepsze od emteka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 jeśli kupisz at jako jedyne opony to trzy sezony i do wymiany z tym się trzeba liczyć miałem grabery i były świetne pierwszy sezon drugi ciut gorzej no a w trzeci w zimie było już nie ciekawie bieżnik został zjechany do połowy i nie trzymały się na śliskim , kupiłem nalewki dwa komplety zima i na lato jeżdżę trzeci sezon i jest ok letnie jeszcze wytrzymają może dwa a zimówki z cztery lata , wychodzę z założenia że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego Jeśli chodzi o bfg at to jak kupowałem swoje nalewki kumpel kupił bfg w tym samym czasie i jak teraz porównujemy stan opon to on pojeździ morze o jeden sezon dłużej szału nie ma jak na tak zachwalaną markę a cena to już jest markowa . Moje doświadczenie to zimówka i letnia at najlepsza kombinacja a jak posmakuje się błota to można pomyśleć o mt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 O których Grabberach piszesz? Bo AT2 to plastelina nie guma. Teraz pojawiły się AT i jestem ciekaw jak one wypadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 o tych starszych i potwierdzam bieżnik znikał w oczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 ja mogę powiedzieć coś o BFG AT i jak dla mnie jako uniwersalne rozwiązanie na cały rok się sprawdza i i jest bardzo żywotna. U mnie praktycznie nie widać zużycia po 40-45tys km jest około 11mm-10mm. Jeździłem już w śniegu po progi(miejscami po lampy), po trasach różnych i nie jest za głośna, w ostrym błocie za patrolami na 35 calowych laczkach i jestem zadowolony. Myślę o MT tylko dlatego, że pociąga mnie finezja w terenie AT zostaje do jazdy codziennej i dalszych wypraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 ja mogę powiedzieć coś o BFG AT (...) Znajomy kupił i okazało się że po lekkim przetarciu zrobiły się śliskie jak chol..a więc proponuje zasięgnąć opinii jeszcze, ponoć coś się zmieniło i teraz nie są już tak rewelacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 I to by się potwierdzało. Nowe są miękkie i ludzie chwalą nawet zimą. Stare twardnieją i to już jest zupełnie inna opona jeżeli chodzi o ścieralność np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 moje są z końca 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 U nas rzesza ludzi jeździ na cooperach stt i sobie chwalą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 potwierdzam, Coopery STT są super ... na asfalcie może minimalnie głośniejsze od BFG AT, ale mogło to wynikać z różnicy w wyciszeniu aut BFG AT po półtora roku codziennej kilkunastokilometrowej miejskiej, asfaltowej jazdy z 13-14 mm zeszły do 9-10 mm ... guma była i nadal jest b. miękka na asfalcie sprawuje się bardzo przyzwoicie, do weekendowych wypadów w teren w zupełności wystarczy ... rzekłbym iż jest to strzał w 10-kę do naszych aut, nie są to przecież rasowe terenówki a jedynie SUV-y z lekkim zacięciem terenowym jeśli ktoś złapał błotnego bakcyla to musi w nim dokonać pewnych modyfikacji i wtedy MT-ek bez dwóch zdań tak jak pisałem wcześniej ... do Terrano na pewno nie szosówki, ale jeszcze nie MT-ki over... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Jak to terrano nie terenówka Na ostatnim rajdzie u Zibiego w klasie extreme wygrał terrano 2 (trochę podniesiony i na simexach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 ale tutaj szukamy opon o uniwersalnym zastosowaniu do cywilno-przygodowej jazdy lajtowo, bez modyfikacji ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.