Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony. Początki z Terrano - jakie opony na szosę i do lasu :)


Rafi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s ?

 

Tak, miałem je na 15" feldze ok 7-8 mm bieżnika. Głowy nie urywało ale BFG AT też niewiele więcej wnosił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tak czy inaczej muszę przed zimą kupić i zmienić opony.

Auto będzie ciągało przyczepkę do przewozu koni /DMC 2000kg/, na 100km przejechanych pewnie ze 20km pokonam po polnych, leśnych duktach. Zimą często dojazd do stajni jest utrudniony.

Może te Lassa Competus wielosezonowe ... cholera, zielony jestem w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopny śnieg - MT-ek, zimówka polegnie. Mały śnieg bądź ubity - zdecydowanie zimówka.

 

Jak te scorpony jeszcze mocno nie zjechane to bym zostawił. MAm wrażenie że stare AT-eki BFG były gorsze w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktoś z Was jeździł na Pirelli SCORPION ATR 235/70 R16 105 T m+s ?

 

Miałem 235/75x15 (były jak kupiłem auto) i choć maiły 6mm na śniegu , ba raczej błoto pośniegowe (jak to w mieście) kompletnie traciły przyczepność ! Lekkie muśnięcie gazu i auto bokiem jechało ... ki czort są takie drogie tego nie wiem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście jak uda mi sie kupić w tym polskim szrocie jakieś Terrano to kupię letnie i zimowe z glob gum - mam nadzieje iż się nie zawiodę.

 

Brat dziś wymieniał w Volvo V70 - zrobił 74.000 km także myślę że warto - jedna wada to taka jak mówił że są troszkę głośniejsze ale w terenówce to nie przeszakdza

 

PS. jak ktoś wie o jakimś fajnym Terrano może dac znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczą  normalną jest fakt że każdy rodzaj ogumienia służy do innego podłoża, MT - teren, czarny juz  ciut  gorzej,  AT na  jednym  i   na drugim  w  miarę  dobrze , szosówka  na  szosę  , zimówka  na  zimę  etc,etc. Nie  ma  opon  które  bedą  dobrze robiły na każdym  podłożu ( a szkoda :) )   Ja skusiłem  sie   na  Matador  Izzarda  i nie  żałuję  jak na razie aczkolwiek  nie  wiem  co  będzie  w  zimie. Najlepszym  rozwiązaniem  było by miec kpl gum  na  każdą  okazję  ale to juz  kwestia  indywidualna. Reasumując uważam  że  do  codziennej  jazdy 70/30  czarne/teren  AT wystarcza  w  zupełności-ale  to  tylko  moje  zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosówka może być nawet na 100% w teren, tylko jest pytanie jaki teren? Tak więc określenie 70/30 asfalt/teren nic nie mówi, gdyż te 30% terenu może być na tyle wymagające że nawet nie każdy MT-ek podoła. ale o tym nikt nie wspomina. Dlatego nie dziw że nawet 90/10 asfalt teren i tak używam na codzień MT-eków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżem - pisząc  teren  miałem  na  myśli  wiejskie  drogi   bez  asfaltu  , leśne  kondukty gdzie  można  zastać  błoto  sięgające  do  osi  koła - dziękuję  :)  Każdy musi  zdecydować  co  ma   zamiar  robić  ze swoim  samochodem i  odpowiednio  dobrać  gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Najlepiej poobserwować, wybrać się z kimś w teren żeby darmo 1500 zł nie wywalać w błoto. 

Polne drogi, bez bagnistych kałuż czy nawet piaszczyste wydmy zdecydowanie obleci szosówka. Jeżeli jednak dojdą szutry i kamienie warto pomyśleć nad mocniejszym AT-ekiem. BFG się sprawdza bo wytrzymały i wzmocniony kewlarem z tego co pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No  właśnie  i  do  tego  jak   napisałem  sprowadza  sie  cały  problem  GDZIE   BĘDZIEMY   JEŹDZIĆ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to właśnie miałem na myśli, tytuł tematu wskazuje wyraźnie " ... na szosę i do lasu" czyli nie szosówki i nie MT-ki  :whistle:

... a że leśne dukty potrafią czasami zaskoczyć, myślę że AT będą najlepszym kompromisem 

na pewno są lepsze o 50% na czarnym od MT-ków i ze 200% w terenie od szosówek 

jeśli do tego dodamy iż terenem mają być leśne dukty, wystające korzenie, pniaki i opadłe konary to przydałoby się aby oprócz odpowiedniego bieżnika posiadały również zabezpieczenie boków  ;)

BFG AT spełniają wszystkie te kryteria ... no i Lemmy na nich jeździ  :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kupisz at jako jedyne opony to trzy sezony i do wymiany z tym się trzeba liczyć miałem grabery i były świetne pierwszy sezon drugi ciut gorzej no a w trzeci w zimie było już nie ciekawie bieżnik został zjechany do połowy i nie trzymały się na śliskim , kupiłem nalewki  dwa komplety zima i na lato  jeżdżę trzeci sezon i jest ok letnie jeszcze wytrzymają może dwa a zimówki z cztery lata , wychodzę z założenia że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego  Jeśli chodzi o bfg at to jak kupowałem swoje nalewki kumpel kupił bfg w tym samym czasie i jak teraz porównujemy stan opon to on pojeździ morze o jeden sezon dłużej szału nie ma jak na tak zachwalaną markę a cena to już jest markowa .

Moje doświadczenie to zimówka i letnia at najlepsza kombinacja a jak posmakuje się błota to można pomyśleć o mt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę powiedzieć coś o BFG AT i jak dla mnie jako uniwersalne rozwiązanie na cały rok się sprawdza i i jest bardzo żywotna. U mnie praktycznie nie widać zużycia po 40-45tys km jest około 11mm-10mm. Jeździłem już w śniegu po progi(miejscami po lampy), po trasach różnych i nie jest za głośna, w ostrym błocie za patrolami na 35 calowych laczkach i jestem zadowolony. Myślę o MT tylko dlatego, że pociąga mnie finezja w terenie :) AT zostaje do jazdy codziennej i dalszych wypraw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę powiedzieć coś o BFG AT (...)

Znajomy kupił i okazało się że po lekkim przetarciu zrobiły się śliskie jak chol..a więc proponuje zasięgnąć opinii jeszcze, ponoć coś się zmieniło i teraz nie są już tak rewelacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to by się potwierdzało. Nowe są miękkie i ludzie chwalą nawet zimą. Stare twardnieją i to już jest zupełnie inna opona jeżeli chodzi o ścieralność np. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, Coopery STT są super ... na asfalcie może minimalnie głośniejsze od BFG AT, ale mogło to wynikać z różnicy w wyciszeniu aut

BFG AT po półtora roku codziennej kilkunastokilometrowej miejskiej, asfaltowej jazdy z 13-14 mm zeszły do 9-10 mm ... guma była i nadal jest b. miękka

na asfalcie sprawuje się bardzo przyzwoicie, do weekendowych wypadów w teren w zupełności wystarczy ... rzekłbym iż jest to strzał w 10-kę do naszych aut, nie są to przecież rasowe terenówki a jedynie SUV-y z lekkim zacięciem terenowym  :)

jeśli ktoś złapał błotnego bakcyla to musi w nim dokonać pewnych modyfikacji i wtedy MT-ek bez dwóch zdań

tak jak pisałem wcześniej ... do Terrano na pewno nie szosówki, ale jeszcze nie MT-ki

over...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to terrano nie terenówka  :devil:

Na ostatnim rajdzie u Zibiego w klasie extreme wygrał terrano 2 (trochę podniesiony i na simexach). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tutaj szukamy opon o uniwersalnym zastosowaniu do cywilno-przygodowej jazdy

lajtowo, bez modyfikacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...