Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na zimę


Grigorij0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/nokian-wr-a4-225-45-r19-96-v-xl-88760

Co prawda A4 ...i nie wiem jak się spisują na drodze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy znacie jakieś przeciwwskazania do zakupu opony o indeksie prędkości T (190km/h) ?

Różne katalogi wciskają indeks V, ale QQ nie wyciągnie mi w zimie więcej niż te 190. Auto jest lżejsze prawie o 200kg od mojego poprzedniego które jeździło na oponach z indeksem T. Jest sens kupować 16tki z indeksem V (240km/h) które dodatkowo są w tabelkach głośniejsze o 1dB i odrobinę droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś zauważył że w instrukcji jest strasznie ogólnie napisane.
Chyba nie ma szczegółów ci do indeksów.
Wg mnie oponki będą miększe tzn będziesz bardziej pływał na zakrętach.
Jeżeli jazdę masz miejska nie zauważysz różnicy.

Ale pewnie zaraz ktoś coś dopisze.

PŚ w pługu taty z 2005 r miałem w instrukcji indeks W letnie ale T zimowe.
Contonentale niektóre mają w Niemcach naklejki no 190 km maks. I w warsztatach naklejają to na szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwwskazania to szybka jazda :)

Index prędkości nie ma nic wspólnego z ciężarem auta, od ciężaru jest indeks nośności :)

Do bezpieczeństwa zawsze lepiej dopłacić tym bardziej że będzie to kilkadziesiąt złoty na krzyż, osobiście wolę opony (zimowe) z najwyższej półki i do tego sprawdzone a na lato eksperymentuję ale tylko z oponami klasy premium.

13 minut temu, Brzyk napisał:

Ktoś kiedyś zauważył że w instrukcji jest strasznie ogólnie napisane.
Chyba nie ma szczegółów ci do indeksów.
 

Brzyku jest to dokładnie opisane na tabliczce znamionowej na słupku tak indeks prędkości jak i nośności w zależności od wielkości opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż jutro zerkne.
Ale gdzieś już dyskutowaliśmy że nic w instrukcji nie ma.

Ale wydaje mi się że indeks prędkości powiązany jest z indeksem ciężkości.
O prawda dostawczak jeździ 100 a ma nośność duża ale to inne samochody.
Ale np panda jeździ maks 165 a indeks T
A jak pisałem pług indeks W (chyba240) ale nie przekroczy 200.
Czyli zawsze margines.
Zimówki zawsze mają mniejsze indeksy prędkości.

Oczywiście zawsze są głosy że ubezpieczenia doczepia co się do opon.
Osobiście się z tym nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzyku a Ty masz po FL kaśkę? XL nie potrzebne :) Ale reszta czyli nośność i prędkość jest dokładnie wskazana na tabliczce więc eksperymentowanie z niższymi indeksami nie wróży niczego dobrego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed liftem.
Tak więc teraz napiszę że indeks T to nie.
Choć nie wiem. Trzeba by zobaczyć w tabelach czy tak duże opony występują w niższych indeksach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam po lifcie więc pewnie dlatego są u mnie zaznaczone XL-e :) Chociaż nie wiem czy tak niski profil występuje bez wzmocnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że zjechaliśmy na opony letnie... ^_^ Mi chodzi o 16tki zimowe. Na stalowych felgach. Takie jak np. Dunlop Winter Sport 5

Prędkość i nośność idą w parze. Skręt ciężkim samochodem a lekkim przy tej samej prędkości i tym samym zakręcie wywołuje inne siły działające na oponę. Stąd moje wspomnienie o cięższym samochodzie którym jeździłem. Środek ciężkości poszedł wyżej ale to nie powinno mieć aż takiego wpływu żeby wybierać najbardziej sztywne opony. Nawet strona producenta podaje indeks H.

Możliwe jednak, że rynek podejmie decyzję za mnie oferując przeważnie opony w indeksie V. Widocznie najwięcej ich schodzi ponieważ każdy weźmie z zapasem nawet jak jego bolid tą prędkość ma tylko jako liczbę na liczniku :D

A wiecie co strona Dunlopa mówi o oponie 225? Zalecana jest 225/45 R19 85T   LINK  I to jest ciekawostka....

 

Edytowane przez RAMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, RAMA napisał:

Rozumiem że zjechaliśmy na opony letnie... ^_^ Mi chodzi o 16tki zimowe. Na stalowych felgach. Takie jak np. Dunlop Winter Sport 5

Prędkość i nośność idą w parze. Skręt ciężkim samochodem a lekkim przy tej samej prędkości i tym samym zakręcie wywołuje inne siły działające na oponę. Stąd moje wspomnienie o cięższym samochodzie którym jeździłem. Środek ciężkości poszedł wyżej ale to nie powinno mieć aż takiego wpływu żeby wybierać najbardziej sztywne opony. Nawet strona producenta podaje indeks H.

Możliwe jednak, że rynek podejmie decyzję za mnie oferując przeważnie opony w indeksie V. Widocznie najwięcej ich schodzi ponieważ każdy weźmie z zapasem nawet jak jego bolid tą prędkość ma tylko jako liczbę na liczniku :D

A wiecie co strona Dunlopa mówi o oponie 225? Zalecana jest 225/45 R19 85T   LINK  I to jest ciekawostka....

 

Ja cały czas mówię o zimowych. Kolego a nie lepiej dołożyć 30 złoty i kupić Michelin Alpin 5? Na zimę opony rewelacyjne robi ta firma a jeżdżę na nich od dobrych kilkunastu lat (oczywiście na michelinach gdyż ten model dopiero w tym roku będę testować).

Kolego sam piszesz że strona producenta podaje indeks H a opony chcesz kupić z indeksem T więc po co chcesz kupować opony niezgodne z danymi producenta? Pewnie jakbyś dał wyższe indeksy to prędzej wybronisz się przed ubezpieczycielem w razie jakiejś nieprzewidzianej sytuacji.

Nie patrz na stronach producentów opon co podają tylko spójrz sobie na tabliczkę jakie Ci nissan proponuje i takie kup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Mam pytanie odnośnie opon zimowych 17 cali do QQ. Mam oponki zimowe nokian ale o profilu 205/45/r17. Czy nie będą one słabo wyglądać w qq?? niski profil więc prześwit może być za duży. ?? Ma ktoś zdj jak takie opony wyglądają w qq?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te oponki kompletnie nie pasują do QQ średnica ich będzie za mała wskazania licznika prędkości mocno zawyżone a homologacja niezgodna.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

InkedIMG_20180111_112844_LI.thumb.jpg.47a9a3b45fde1dd31862d41878ccdc40.jpg

tak wygląda to w mojej kaśce 215/60   17cali na nokianach  zima  sorry nie na temat

 

Edytowane przez jasiek2912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o poradę.

Mam nowego Nissana 1.6 dig-t 163km z czerwca tego roku na letnich oponach. Zaczynam rozglądać się za oponami zimowymi. Przekładka z alu na alu.

Opony 215/55/18

i teraz pytanko. czy wartość iść w opony dedykowane do SUVA 4x4 jak podpowiada oponeo.pl czy jednak zostać przy oponach dla samochodów osobowych.

samochód ma oczywiście napęd na przód.

pytam, bo co by nie było opon dla osobówek jest więcej i są w lepszych cenach. a opon do suvów jest mniej i są nieco droższe.

a może polecicie coś rozsądnego w cenie do 600pln/oponę?

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Brzyk napisał:

cześc

a przeczytałeś choć 3-4 strony wstecz?

cześć,

przeczytałem. odpowiedzi wprost na swoje pytanie nie widzę.a przyznasz że 43 strony do przekopania to jednak dość sporo.

a pytanie jest proste. opony osobowe do qq- tak czy nie. czy 4x4 to przerost formy nad treścią w przypadku tego samochodu.

 

dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...