Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na zimę


Grigorij0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, ratm2222 napisał:

cześć,

przeczytałem. odpowiedzi wprost na swoje pytanie nie widzę.a przyznasz że 43 strony do przekopania to jednak dość sporo.

a pytanie jest proste. opony osobowe do qq- tak czy nie. czy 4x4 to przerost formy nad treścią w przypadku tego samochodu.

 

dziękuję

 

Masz jasno napisane na słupku w samochodzie jakie opony zaleca producent do tego auta więc tak jak pisał Brzyk tylko portfel Cię trzyma jakie kupić. Wiadomo że tanio dobrej opony to nie kupisz.

Co do przekopania tematu to skoro Cię interesuje coś to nie zadaję pytania tylko czytam cały temat i dopiero wtedy pytam jeśli nie znalazłem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górze tematu jest okienko "szukaj" też można z tego skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o ostateczne rozwianie wątpliwości , czy felgi z J10 6,5Jx17 nie będzie mozna użyć w J11 ? Te 6.5 to jest średnica śrub ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, borek11498 napisał:

6,5J to szerokość felgi.

Dzięki. Po dokładnej analizie wątku i przeszukaniu googla uspokoiłem się, że powinno być ok i da się je bez problemu założyć. Mam na nich roczne MichelinCrossClimate 215/60 r17 ze starego J10, które zastąpią mi w zimie zestaw letni. Założę je bez czujników TPMS, bo uważam je za zbędny wymysł urzędników, a świecącą 5 miesięcy kontrolkę ostzegawczą, przeżyję. Wolałbym, żeby w J11 była kontrolka sygnalizacji poziomu oleju, ale widocznie Nissan liczy na naprawy serwisowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Selgrosie trwa jeszcze przez jakiś cza promocja na kołpaki 16'. Kupiłem dzisiaj komplet będąc po inne zakupy i na dzień dobry tworzywo wygląda OK. Nie wiem jak zachowa się w niższych temperaturach ale jak za 53,64 zł brutto wyglądają bardzo dobrze. Na internecie i Aledrogo sprzedają za większą cenę. Dla zainteresowanych link

Ja wybrałem sobie taki wzorek:

 

G4_Garage_Kolpak_samochodowy_Fame_Ring_Czarno-_Srebrny_15_84755248_0_350_350.jpg

Edytowane przez RAMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokian WR SUV3 225/60r17 103 h xl czy  Nokian SUV3 215/60 R17 100H ? Może coś innego polecicie? 

QQ j11 1.6 diesel:)

Mam felgę 17 cali i chce na nie wrzucić zimówki a na lato zakupić 18. Obecne opony to 215/60/17. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam WR SUV 3, ale w rozmiarze 215/65/R16 i nie mam zastrzeżeń, spisują się. :) Fajnie wypada w testach Kleber Krisalp HP3, warta rozważenia, ja nawet do innego mojego auta właśnie ją kupiłem, bo jest bardzo wysoko oceniana w testach i ma przystępną cenę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to często te rozmiary występują już jako wzmacniane XL (WR SUV3), tak jak mam u siebie, a co do przeznaczenia to same oponeo tylko po prostu sugeruje 4x4, na oponie u mnie nic takiego napisane nie jest, to nie jest takie równoznaczne. Nie wiem, jak w interesującym Cię rozmiarze obydwie opony wypadają cenowo, ale brałbym co korzystniejsze, bo są bdb. Jeszcze co do XL, to ma taką zaletę, że na profilu 65 są sztywniejsze i nadspodziewanie dobrze QQ prowadzi się na ciaśniejszych zakrętach, jest zwarty. WR SUV3 też ma aramidowe włókna, co sprawia, że jest bardziej odporna na przebicie od zwykłych opon, a co do rozważań, czy w aucie na szczudłach pokroju QQ mają sens, to może być to dyskusyjna sprawa dla niektórych, ale trafiłem na dobrą ofertę wówczas i z moich doświadczeń jest jak najbardziej OK. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

james1979 co do felg to poszukaj na OLX tam możesz w tej cenie utrafić oryginalne felgi nissanowskie (mnie sprzed nosa oryginalne snow flake sprzątnęli za 1200 zł).

Co do opon to lepsze tanie nowe zimówki niż jakieś wynalazki całosezonowe czy też letnie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rafsty napisał:

Co do opon to lepsze tanie nowe zimówki niż jakieś wynalazki całosezonowe czy też letnie :D

Co do wielosezonowych. Myślę, że każdy sam powinien dostosować tę decyzję do swoich potrzeb, przebiegów itd. i nie wykluczałbym tego rozwiązania, bo znam takie przypadki dla których jest to świetne rozwiązanie, więc nie mierzyłbym wszystkich swoją miarą, co często w Twoich postach obserwuje. :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie zimówki są gorsze od średniej marki wielosezonowych.Znam to z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, JACKO29 napisał:

Tanie zimówki są gorsze od średniej marki wielosezonowych.Znam to z autopsji.

To wiadome jest od dawna.

W wyborze opon  do jazdy powinno sie kierowac wieloma czynnikami .Na pewno nie reklamami czy sponsorowanymi tekstami.

W naszym klimacie nie ma stabilnych i jednakowych warunkow do jazdy przez dłuzszy okres czasu.

W zimie najczesciej sa warunki albo wiosenne albo jesienne i wtedy lepsza trakcje ma opona wielosezonowa od zimowej..Malo jest dni w roku kiedy temp.powietrza spada znacznie i na dłużej ponizej 7st.C co jest wskazaniem do zmiany opon na zimowe.

W praktyce jest tak ,ze jak ktos zmienia opony na zimowe  wg kalendarza a nie pogody to jeździ w 90% czasu na oponach ,ktore  sa zdecydowanie  gorsze w takich warunkach od opon wielosezonowych.Przy okazji jazda na oponach  zimowych  w innych warunkach do jakich je stworzono powoduje szybkie ich zuzycie.

Dlatego u nas stosowanie opon wielosezonowych ma uzasadnienie nie tylko ekonomiczne ale również jest pod wzgledem bezpieczeństwa..

Zadne zaklecia i otumaniajace teksty lobbystow tego faktu nie zmienią.

Gdyby temat opon zimowch czy wielosezonowych  dotyczył kierowcow na  Alasce czy Syberii ,to ze wgledu na czas trwania tam prawdziwej zimy wybor opon zimowych byłby oczywisty.

Ale aby było smieszniej to nawet i tam dla kierowców opona inna niż wielosezonowa jest mało komu znana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrek3 napisał:

W zimie najczesciej sa warunki albo wiosenne albo jesienne i wtedy lepsza trakcje ma opona wielosezonowa od zimowej..Malo jest dni w roku kiedy temp.powietrza spada znacznie i na dłużej ponizej 7st.C co jest wskazaniem do zmiany opon na zimowe.

W praktyce jest tak ,ze jak ktos zmienia opony na zimowe  wg kalendarza a nie pogody to jeździ w 90% czasu na oponach ,ktore  sa zdecydowanie  gorsze w takich warunkach od opon wielosezonowych.Przy okazji jazda na oponach  zimowych  w innych warunkach do jakich je stworzono powoduje szybkie ich zuzycie.

Dlatego u nas stosowanie opon wielosezonowych ma uzasadnienie nie tylko ekonomiczne ale również jest pod wzgledem bezpieczeństwa..

Zadne zaklecia i otumaniajace teksty lobbystow tego faktu nie zmienią.

Gdyby temat opon zimowch czy wielosezonowych  dotyczył kierowcow na  Alasce czy Syberii ,to ze wgledu na czas trwania tam prawdziwej zimy wybor opon zimowych byłby oczywisty.

Ale aby było smieszniej to nawet i tam dla kierowców opona inna niż wielosezonowa jest mało komu znana.

 

Kolega uważa że co najmniej 5 miesięcy poniżej 7 stopni temperatury to jest krótki okres czasu?

Kiedy na pół roku ktoś zakłada opony zimowe a przez 5 miesięcy temperatura średnia jest poniżej 7 stopni to opony zimowe są gorsze i się szybciej zużywają? Ciekawa teoria...

Ma kolega jakieś dane dotyczące bezpieczeństwa opon wielosezonowych czy tylko to są znowu kolegi domysły?

Jacy lobbyści? Kolega może wskaże chociaż jedną oponę której mieszanka jest odporna tak na bardzo niskie temperatury jak i na wysokie temperatury.

Widzę że kolega mieszkał na Syberii jak i Alasce skoro ma takie dane...

9 godzin temu, JACKO29 napisał:

Tanie zimówki są gorsze od średniej marki wielosezonowych.Znam to z autopsji.

Jacku skoro ktoś kupuje tanie opony zimowe to uważasz że będzie go stać na średniej marki wielosezonowe? To zamiast kupować średniej marki wielosezonowe to lepiej kupić premium opony zimowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piotrek3 napisał:

 

Zadne zaklecia i otumaniajace teksty lobbystow tego faktu nie zmienią.

 

 

Rozumiem że opony wielosezonowe nie są lobbowane ;)

Nikt nie pisze jak wyglądają wielosezonówki po sezonie zimowym, potem letnim i znów na zimę. Moje Dunlopy Grandtreki będę musiał wyrzucić ze względu na wiek nie zużycie :D Bieżnika nie ubyło i jeszcze mnie nie zawiodły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QashqaiP11 czy w twoim aucie koła są 19 calowe?
Pytam bo to chyba wersja Acenta, a ta wychodzila na 17.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...