Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówek H11 w QQJ11 ze zwykłych na LED , - Wasze doświadczenia.


dareken
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wychodzi na to ze trzeba szukac autka z led lub X jak ma sie z tym problem :) Bo reszta to raczej nie legalne majstrowanie...

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Kupiłem niedawno osram night breaker unlimited i właśnie je założyłem do swojej qqłki. Zrobiłem przy tej okazji fotki żeby porównać jakość świateł. Fotki zrobione przy balansie bieli na 7100K, przesłona 5.6, czas 100, ISO 200. odległość świateł od ściany ~1m. Przy takim balansie kolory z grubsza odpowiadają wrażeniu przy świetle dziennym..

 

Po kolei od góry

- std Philips H11 (fabryczne)

- osram NBU H11

- std Philips H11 (fabryczne)

- osram NBU H11

- dla ref. koloru - fabryczne Xenony z VW po 60s.

 

post-96479-0-21100400-1451661024_thumb.jpg

 

Bawiłem się trochę analizą koloru w programie graficznym - faktycznie jest widoczne przesunięcie widma ku niebieskiemu. Jest większe olśnienie w najjaśniejszym miejscu, duża część oświetlonej części jest faktycznie jaśniejsza. No ale gołym okiem to specjalnej różnicy na ścianie nie widać..

 

Podsumowując - obiektywnie jest lepiej. Subiektywnie - jest zauważalna różnica, ale na kolana nie rzuca :)

Edytowane przez Jurand15
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na kolana nie ma prawa rzucić bo przecież to są tylko lekkie w granicach przepisów i możliwości korekty w zarowce. Jak zwykła żarówka np da 1200 lumenów to oddam może dac maks 1650 więc masz mniej niż 500lumenow w efekcie końcowym masz maks 30% więcej światła i na tym koniec. Do tego mały filtr aby światło było chłodniejsze.

Powiem ci ze te zdjęcia mi zabardzo nie odpowiadają rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, zdjęcie świateł, to jednak nie światła :)

Ale mi chodziło o oddanie koloru świateł - specjalnie dodatkowo dobrałem tak ekspozycję, żeby było jak najmniej olśnienia, bo to utrudnia porównywanie. Co najmniej można porównać obie żarówki w tych samych warunkach. Poza tym - zobacz na sam dół. Ostatnia fotka też w tych samych warunkach była robiona..

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre porownanie to zalozyc z jednestrony i pohechaccw noc. Ja tak robilem w poprzednim aucie i czasem mysl o tym ile wydalem na zarowki w porownaniu do tego ci widze byla niezbyt fajna... Co cikawe czasem widac na drodze auta z naprawde mocno i bialo swiecacymi swiatlami i nie sa ksenony czy ledy. Czy to zwykle tungsramy z podwyzszona moca??

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami można kupić zarówki o podwyższonej mocy,rzędu 80/100W

Ale taka moc ,a co za tym idzie i ciepło nie wróży dobrze odbłyśnikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre porownanie to zalozyc z jednestrony i pohechaccw noc. Ja tak robilem w poprzednim aucie i czasem mysl o tym ile wydalem na zarowki w porownaniu do tego ci widze byla niezbyt fajna... Co cikawe czasem widac na drodze auta z naprawde mocno i bialo swiecacymi swiatlami i nie sa ksenony czy ledy. Czy to zwykle tungsramy z podwyzszona moca??

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 A skąd wiesz, że to nie są ledy? Ksenon moim zdaniem latwiej rozpoznać ale led? Ciekawi mnie skąd masz taką pewność

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak 100% nie mam ale czesto sa to auta nie perwszej swiezosci wiec fabrycznie nie maja i nie sadze zeby ktos inwestowal 500-1000 w jakis zestaw led. Mialem kiedys w seicento takie 90w chyba h4 swiecily jasno i bialo jak szlag :) Mankamentem byla awaria regulatora napiecia po ok 1.5 roku ale nie wiem tez czy z tego powodu a koszt 30 zl.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś żarówki 100W  H4 w mercedesie 208D  firmy NARVA czy jakoś tak , było to z 20 lat temu , na pudełku było napisane nie do użytku w Europie .

Ale fakt że grzały bardzo (ciepło było stojąc w snopie światła)  i szybko zmatowiały odbłyśniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre porownanie to zalozyc z jednestrony i pohechaccw noc. Ja tak robilem w poprzednim aucie i czasem mysl o tym ile wydalem na zarowki w porownaniu do tego ci widze byla niezbyt fajna... Co cikawe czasem widac na drodze auta z naprawde mocno i bialo swiecacymi swiatlami i nie sa ksenony czy ledy. Czy to zwykle tungsramy z podwyzszona moca??

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Czy przypadkiem nie masz na myśli, że po prostu Cię oślepiają? No ja takich też trochę widzę i sądzę, że są to fatalnie dopasowane żarniki ksenonowe założone w zwykłe klosze. Prawdopodobnie złego typu - D2S zamiast D2R w lampach bez soczewek. Wrażenie jest porównywalne do napotkania z naprzeciwka auta na światłach drogowych.

Założenie zwykłych żarówek o mocy wyższej niż przewidziana do instalacji skończy się, jeśli nie wytopieniem gniazda, to przynajmniej przedwczesną śmiercią odbłyśników.. skórka nie warta wyprawki. Szukałem sporo po necie i założone do testu osramy NBU w/g różnych opinii to najmocniejsze homologowane na drogi publiczne żarówki H11. Zachwalają je jako +110, co bynajmniej nie oznacza ponad 2x większego snopu światła, tylko 110% więcej obszaru oświetlonego silniej o ileś tam procent. Ściema generalnie, bo już sam parametr jest dyskusyjny.

Są mocniejsze, ale wyraźnie zaznacza się, że są "off-road". Legalnie za jasnych lamp bez automatycznego poziomowania mieć nie wolno (limit bodajże 2000 lumenów) i ma to sens, bo oślepiony kierowca jadący z przeciwka jest groźny i to również dla właściciela takich latarni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oslepianie to chyba najbardziej problem ustawienia reflektorow. Czesto auta maja jedno wyzej i to swieci jak drogowe. Prawidlowo ustawione te mocniejsze nie oslepiaja wg mnie. Ale faktycznie to nie jest wyjscie. Ja zostane na fabrycznych bo za troszke lepsze trzeba dac prawie stowke... a i tak szybko padna...

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak limit bez poziomowania i spryskiwaczy to 2000lumenów czyli nie wiele wjecej niz zarówka halogenowa. Pierwszy raz takie coś spotkałem w skodzie rapid. niby ksenony a bez poziomowania i spryskiwaczy. Okazało się że ma właśnie takie pseudoksenony do 2000lumenów. Pobór prądu to 25W zamiast 35W w normlnym ksenonie. Tu chodzi o to że producent chwali się że ma autka z ksenonami ale aby sciąć koszt (tu rapid jest chyba najlepszym dowodem) zakłądają coś co jest niewiele lepsze od zwykłej żarówki a duzo duzo drosze, bo ponoć nawt nie idzie wymienić palnika tylko serwis i to za grubą kase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oslepianie to chyba najbardziej problem ustawienia reflektorow. Czesto auta maja jedno wyzej i to swieci jak drogowe. Prawidlowo ustawione te mocniejsze nie oslepiaja wg mnie. Ale faktycznie to nie jest wyjscie. Ja zostane na fabrycznych bo za troszke lepsze trzeba dac prawie stowke... a i tak szybko padna...

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

To nie tylko problem ustawienia - sprawdź sobie czym się różni D2S od D2R. W przypadku założonych chińskich ledów, nazwijmy to "choinkowych", problemem jest punkt emisji światła. Lampa z taką choinką świeci gdzie popadnie i nie da się tego wyregulować.

 

Tu jest to prosto pokazane: http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16165.D2S.D2R.roznice

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze kupuję żarówki wzmacniane Philips i Osram i mi nie padają ale mam DRL wiedź żywotność takich żarówek bardzo wzrasta  :)

A nie wyobrażam sobie jazdy nocą, trasą czy krajówką przez las na standardowych żarówkach bo to żart a nie porządne światło!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego ma się rezygnować z czegoś ,co jest  dobre???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, może mając światła dzienne sens kupowania lepszych mijania jest nieco wiekszy. Ale i tak pewnie ich zywotnośc to jakieś 20-30% fabrycznych, które tez przecież nie są jakieś chińczyki :) (ktos tu pisał że Philipsy montują w fabryce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi ,jeżdżę już blisko dwa lata na Night breakerach i jeszcze ani jedna nie padla,więc wydatek rzędu 60-80 zł na pewno się opłacił,biorąc to pod uwagę,że światło jest wyraźniejsze i bielsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam uraz do H.....go oświetlenia bo jak pracowałem w Compensa to jeździłem co dziennie do Siedlec  po dyrektora placówki i któregoś razu w nocy tir mi wyjechał tak że bym na nim skończył żywot   :angry:

I od tamtego czasu stosuje wzmacniane żarówki abym widział dużo lepiej- chodzące ,leżące ,wyjeżdżające miny !!!!


Fakt Edek ze jak sie sprobuje lepszych zarowek to juz sie innych nie zalozy.

Dokładnie ja przy nowym samochodzie czy to prywatny czy służbowy od razu wywalam standartowe żarówki aby założyć lepsze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor Smakor,albo ja mam takie przesunięcie,albo zdążyły podrożeć,ale mimo wszystko warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...