Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK- dyskusje na różne tematy


LeonMP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 Mogę jeszcze raz napisać że ma większy prześwit niż kombi, do tego wiekszy skok zawieszenia,lepszy wykrzyż, mniejsze zwisy co powoduje, że jakkolwiek by nie definiować "terenu" zajedzie dalej.Wygodniej się wsiada, ma lepszą widoczność,więcej przestrzeni w kabinie.Dla Ciebie może to nie być ważne, ale są to różnice. Kolega Tippo posiadał dwie skody 4x4 i widzi różnice nawet po obniżeniu zawieszenia.

 

Krótko i zwieźle i w pełni mam takie same zdanie .

Nijakie jest porównywnywanie auto typu SUV jak X-trail T30 czy T31 z typowymi kombi gdzie załozono 4x4 -przewaznie jeszcze nie sterowalne z poziomu kierowcy -jak to jest w X-trailu.

Ja bardzo dużo jeżdżę w terenie ,nieraz każdy z moich X-trail tonął w błocie tak ,ze traktor mial problem go wyciągnąc ale na ogół tam gdzie ugrzązł mój X-trail to grzęzły tez tam auta typowo terenowe.

Z mojego wieloletniego doświadczenia w użytkowaniu T30 di 114km ,T30 dci 136km i obecnie T31dci 150 km to uważam,ze wystarczy X=trailowi załozyc opony typu AT oraz lekko podnieśc go w górę  i da rade w terenie na wiekszości dróg ,gdzie jezdza typowe,fabryczne terenówki bez przeróbek a auto kombi 4x4 utopi sie natychmiast jak tylko wjedzie na taka drogę,,,

Edytowane przez piotrek3
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Strider dopiero teraz zrozumiałem, zamiast X-traila muszę sobie kupić

Kombi

Vana

Minivana

Citroena C5 hydro

Subaru wrx

Outbacka

Vw warianta

Suzuki samuraj

Itd...

Itp...

I zależnie od potrzeby niczym Jay Leno będę ze swojego przepastnego garażu wyciągać jedno z nich.

Problem polega na tym że chodzi o JEDEN SAMOCHÓD i całokształt jego cech.

Ja podaję cechy X-a a Ty wyskakujesz co rusz z innym samochodem żeby mi udowodnić jego wyższość w danej dziedzinie nad x-em (Czasem będąc śmiesznym, bo jeśli chodzi o c5, zresztą piękny samochód, to dobrze go znam i proponuję Ci skocz sobie do salonu i wejdź do niego i się wygodnie przeciągnij a następnie zobacz do bagażnika i zastanów się co tam można włożyć). Vany wiadomo że są większe ale nie nadają się w żaden teren itd..... Tak to sobie możemy dyskutować do końca świata i dzień dłużej.

Krótko, x-trail to coś wiecej niż kombi 4x4.

Twój sposób użytkowania samochodu predysponuje inne wersje niż SUV i tego nie neguję,choć jeśli się nie mylę posiadasz SUV-a.

Mimo Twojej awersji ludzie topią x-y, jeżdżą nimi po dziurach, łąkach, lasach, kraweżnikach, torowiskach i autostradach (ale to już najwięksi twardziele) i też mają do tego prawo i uszanuj taki punkt widzenia.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie tego nie bronię chociaż uważam, że pewien poziom offroadu to dla X-trail'a już katowanie. 

 

Ale jaki to poziom? Woda po lusterka i błoto po klamki czy 200 metrów żwirówki na dojeździe do cmentarza lub śnieżny drift po jeziorze? Bo wszystko powyższe to offroad, a na pewnym poziomie offroadu daje radę tylko śmigłowiec.  :)

 

Gdyby Octavia Scout była tak dobra w terenie, to z pewnością porównywano by ją z X-em (i nie tylko z tego segmentu), tymczasem takiego porównania nie ma w internecie i na całym świecie. :) Powód jest jeden: porównuje się rzeczy porównywalne. Wyniki wyszukiwania fraz "x-trail offroad" i "octavia scout offroad" mówią same za siebie i nie biorę pod uwagę "testów" robionych przez motocelebrytów z czasopism reklamowo-motoryzacyjnych, tylko filmy wrzucane przez użytkowników danego modelu.

Być może jest tak, że właściciele Scouta bardzo cenią swoją prywatność. ;)

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo ! Czy leci z nami jakiś pilot/moderator ?

 

Już prawie w każdym wątku, niezależnie od tematu, musi się pojawić odwieczna dyskusja o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia. Profesor Jan Tadeusz Stanisławski byłby z Was dumny.

Strider, mając bardzo pozytywny stosunek i sentyment do Xa, celowo prowokuje krytykując, a reszta towarzystwa daje się na to nabrać. I jest natychmiast jazda.

 

Proponuje wrócić do tematu. Autor pochwalił się określonym modem. Dyskutujmy o tym, krytykujmy, chwalmy, jeśli na to zasłużył, pokazujmy swoje przeróbki w kwestii zawieszenia, ale dajcie już sobie lodu z tą bezproduktywną dyskusją, na ile X jest bardziej offroadowy od podniesionego malucha.

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam ajfona bo to jest najlepszy telefon na swiecie a kto mysli inaczej ten jest gorszego sortu albo w ogole nie jest Polakiem, posiada gen zdrady i pewnie 'stoi tam gdzie kiedys stalo ZOMO'

 

pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie głoś rozsądku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę. Na koniec jakże odkrywcza myśl, którą autor musiał się z nami podzielić, bo by się udusił, a my żylibyśmy w nieświadomości. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż chwalicie cudze swego nie znacie, trzeba swoją markę polecać a nie jeszcze ją ganić na własnym forum i wypisywać o innych producentach bo z tego co obserwuję fora innych marek niż Nissan nie zniechęcają do swojego modelu i marki.Dlatego takie zakończenie napisałem bo tak naprawdę jest.X-Trail jest naprawdę oryginalnym i zarąbistym autem.

Pozdrawiam X-Maniaków :wave: :wave: :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak ale też trzeba trochę podchodzić z dystansem do tego wszystkiego i nie przesadzać z przesłaniami porównując X-Traila do octavi scout bo to jest całkowicie inna liga segmentowa skoda to kompakt a Nissan to SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, masz naoczny dowód, dlaczego to forum schodzi na psy. I nie dlatego, jak pisałeś, że jest za mało postów. Wręcz przeciwnie, za dużo i to bezwartościowych. Nikt nie panuje nad tym śmietnikiem. Samokrytycznie, sam się łapię na tym, że piszę czasem za duzo i nie koniecznie z sensem. Ale mam mocne postanowienie poprawy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z innymi konkurentami Nissana:

honda cr-v na płycie podłogowej civica

mitsubishi outlander na płycie lancera

toyota rav4 na płycie corolli

kia sportage i hyundai tucson na płycie hyundaia elantry

ford escape na płycie mazdy 626

i o dziwo producenci nazywają je suvami a nie jakimis kompaktowymi wmysłami.

Edytowane przez Kristof5112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toć ja właśnie o tym cały czas piszę. Zero odzewu.

Czy to nie można założyć osobnego tematu w "pogaduchach" z tytułem: Jaki SUV jest najlepszy na świecie i okolicach i dlaczego jest to marka ............"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozamiatane ;)

Edytowane przez Thunder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie da rady dalej rozmawiać bo to jest błędne koło ja mam swoje zdanie na temat Nissana i nikt tego nie zmieni po obserwacji tematu i dyskusji z tobą Strider widzę że cały czas nie dajesz odporu i próbujesz uświadomić że X-Trail to kompaktowy SUV i jest gorszy czy porównywalny z jakimiś skodami czy z czym innym z czym się nie zgadzam.Morał z tego taki że cały czas próbujesz wywyższać vagi.

Edytowane przez Kristof5112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie było mnie a tu taka sprawa. Przede wszystkim jest to hydepark. Zatem można tu pisać o wszystkim i co się komu podoba. Jak macie coś nowego to zakładajcie nowy wątek OT hydepark.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tez to zdziwilo : )

 

pozdrawiam

Co Was dziwi? Przeniesione do HP z innego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro silnik 2.0 QR w statystykach jest dopiero na 55 miejscu, to zaczynam się go rzeczywiście bać  :thumbsdown: , a niby miał być taki dobry i polecany. Coś mi mówi, że chyba popełniłem błąd kupując X`a T30  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz skladac reklamacje tym ktorzy Ci polecali ten silnik ; )

a serio jak dbasz tak masz, jesli kupiles auto w przyzwoitym stanie to bedzie Ci sluzyl jeszcze wiele tysiecy km

silniki QR wg opini mechanikow mialy problem z nieprawidlowa praca katalizatora co prowadzilo do uszkodzen silnika, 

podwyzszonym zuzyciem oleju oraz przedwczesnym zuzyciem lancucha rozrzadu

mysle ze jesli nie bedziesz wymienial oleju w systemie Long Life a normalnie, co 8 - 10 000 km, nie bedzie klopotow

 

BTW kiedys mialem VW Tourana 2.0 TDI i wlosy mi sie jezyly jak czytalem o pekajacyh glowicach

samochod mialem ladnych kilka lat, przejechalem sporo km i auto oprocz zmian oleju i jakis drobiazgow eksploatacyjnych

nie widzialo warsztatu

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze raczej jest rozgoryczony bo auto kupowal od 'Niemca co tylko do kosciola nim jezdzil i plakal jak sprzedawal' a teraz okazuje sie ze nie trzymaja amortyzatory, opony byly liche i zabkowane, lancuch do wymiany i Bog wie co jeszcze choc ksiazka gwarancyjna pewnie miala wszystkie 'stempelki' a dodatkowo jakis inny kolega stresuje go zamieszczajac rankingi prasy motoryzacyjnej dotyczace (nie)zawodnosci silnika QR

 

uwazam Wasze dzialanie za zlosliwe i naganne, zacznijcie zamieszczac informacje o tym jak dobrym autem jest X-Trail a nie odwrotnie

 

pozdrawiam ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że auto kupiłem od Niemca, który płakał jak je sprzedawał. Sprzedał , bo kupił sobie nowego T32 i osobiście podejrzewam, że jego płacz dopiero się zacznie, ale to już nie moja sprawa  :) Zanim kupiłem swojego X`a sporo czytałem na jego temat, rozważałem czy kupić diesla, czy jednak benzynę.W końcu zostało na benzynie, bowiem jednego diesla już mam. Nie wiem czy czytając wcześniej opinie o benzyniaku byłem ślepy czy co, bowiem wcześniej nie zauważyłem (albo nie chciałem widzieć) wielu negatywnych postów użytkowników tego silnika. Jeden pisał, że silnik jest doskonały i nie ma z nim problemów , inny zaś, że nie jest najlepszy.Takie opinie są na wszystkich forach, więc mało się tym przejmowałem. Podczas kupna samochodu oczywiście widziałem pewne mankamenty i zdawałem sobie sprawę z tego, co mnie czeka.Dlatego zbiłem cenę zakupu dość mocno, właściwie upust pokrywał z nadwyżką koszta wymiany widocznych gołym okiem zużytych części.Tym sposobem kupiłem sobie nowiuteńkie opony żeby spokojnie dojechać do domu, zrobiłem porządek z hamulcami i nawet zostało na nowe amortyzatory oraz na wymianę płynów i oleju.Jednym słowem - dostałem nawet więcej niż chciałem kupić. Niestety sprzedający chyba ukrył pewną wadę samochodu i to taką wredną , bo trudną do sprawdzenia przy kupnie.Już w drodze powrotnej po 35 km zapaliła się słynna lampka silnika i od tego czasu zaczęły się problemy.Chociaż trudno tu mówić o problemach bowiem samochód chodzi jak szwajcarski zegarek, nie ma najmniejszego problemu, ale lampka się pali. Co ciekawe nikt na 100% nie jest w stanie stwierdzić co tak naprawdę w aucie szwankuje. Błąd P 0011, który można szybko skasować , jednak dokładnie po 35 km powraca - jak w zegarku.Miesiąc czasu tłukę się po warsztatach i nikt nic nie może poradzić, jeden mówi czujnik, inny mówi rozrząd, bo na 100% łańcuch wyciągnięty, jeszcze inny na macaja wymieniłby pół auta, aż by w końcu wadę znalazł. Postanowiłem zaryzykować z wymianą rozrządu - to nie jest najtańsza naprawa, auto akurat stoi w warsztacie, mam nadzieję , że do jutra wymienią.Może w końcu lampka zgaśnie, ale tego nie wie nikt  :(  Co mnie zniesmaczyło w tym wszystkim? Ano to, że właściwie nikt nie chciał się podjąć wymiany rozrządu w tym aucie (bynajmniej w mojej okolicy) - dziwne, ale prawdziwe  :(  A jeszcze wyczytałem na tutejszym forum, że Nissan nie przewiduje wymiany rozrządu! No super... Co jeszcze bardziej mnie zniesmaczyło - ano to , że po 160 tys przebiegu i to autentycznego wymiana rozrządu na łańcuchu to raczej kpina Nissana.Do tego przeczytałem znowu na forum , że ktoś wymieniał nawet po 130 tys !  I właśnie dlatego zacząłem czytać nawet na niemieckich forach o rozrządach w nissanie i tu zjeżył się ostatni włos na mojej głowie. Dno i 5 metrów mułu , wystarczy sobie poczytać o zrozpaczonych klientach nowych nissanów głównie micra k12.Tzw. Steuerketten Opfer. To co wywinął Nissan w roku 2003 wręcz w pale się nie mieści.Tysiące euro ludzie potracili wymieniając kompletne rozrządy nawet po 30 tys km !! Niestety to jawna kpina z klientów.

Ja niestety nie wliczyłem w kupno auta wymiany kompletnego rozrządu i tu się mocno zawiodłem, ale cóż mam nadzieję, że po tym dość ostrym wydatku moja lampka wreszcie zgaśnie i chociaż na jakiś czas będę miał spokój z naprawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz dziwi mnie.

Zycze Ci jak najlepiej abys cieszył z X-traila -bo to na prawde bardzo dobry samochód.

Ja naleze do tych co uwązają  i to nie raz pisałem,ze na polskie uwarunkowania, auto typu suv czy wieksze terenowe to tylko i wyłacznie z silnikiem diesla ma sens.

A co do kontrolki Check Engine -smiem wątpic czy rozrząd jest temu winny.

P.S.

bez obrazy nikogo-faktem bezspornym jest ,że na forach tematycznych  w wiekszości wypowiadaja sie użytkownicy aut co maja bardzo blade pojecie o motoryzacji i błędem jest bazowanie przy wyborze auta opiniami z forów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz dziwi mnie.

Zycze Ci jak najlepiej abys cieszył z X-traila -bo to na prawde bardzo dobry samochód.

Ja naleze do tych co uwązają  i to nie raz pisałem,ze na polskie uwarunkowania, auto typu suv czy wieksze terenowe to tylko i wyłacznie z silnikiem diesla ma sens.

A co do kontrolki Check Engine -smiem wątpic czy rozrząd jest temu winny.

P.S.

bez obrazy nikogo-faktem bezspornym jest ,że na forach tematycznych  w wiekszości wypowiadaja sie użytkownicy aut co maja bardzo blade pojecie o motoryzacji i błędem jest bazowanie przy wyborze auta opiniami z forów...

 

Ja niestety nie mogłem zdecydować się na  diesla, bowiem musiałbym kupić auto z DPF, a tego lepiej jest jednak unikać.Niestety jeżdżę bardzo dużo do Niemiec a tam ze względu na Eco zony praktycznie nie da się wjechać do żadnego większego miasta.Na to niestety nie mogę sobie pozwolić, więc wybór padł tym razem na benzynę.To właściwie główny powód kupna benzyniaka.

Co zaś się tyczy kontrolki Check engine - i tu jest właśnie problem, na forum wiele na ten temat nie ma , ale w 80 % wszystkich warsztatów jakie przejeździłem , prawie każdy mechanik twierdził, że jednak łańcuch rozciągnięty, mimo że go nawet nie słychać. I bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze.... musiałem się na coś zdecydować, sporo ludzi pisze i mówi, że jednak łańcuchy wyciągają się w nissanach dużo szybciej niż powinny.Jeżeli zaś się okaże , że to nie łańcuch jest przyczyną palącej się lampki - to będę jeszcze bardziej zawiedziony jak do tej pory jestem  :(  Trudno jest bowiem być zadowolonym z auta, jeżeli można nim, w ciągu miesiąca pojeździć tylko 3 dni , bo resztę czas spędziło w warsztatach wszelakiej maści  :(  Ale dam mu jeszcze szansę  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...