Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Padła klima J11


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, skraplacz mam ok.  Rozsypał się jakiś przewód, może tragedii nie ma, ale i tak wyjdzie sporo. Głównie przez chorą cenę czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kamilos84 napisał:

dlatego napisałem poza ASO - dolicz sobie do tego koszt chłodnicy i jej wymianę...

Wiadomo można mieć zaminenik chłodnicy za 800 zł a można mieć za 1200 zł przynajmniej takie ceny podali mi w warsztacie  (nie w ASO)

Oryginal to ponad 1600 zł - cena z FV z ASO

na FV znalazł się także koszt czynnika R1234YF - 500 ml - 566 zł.

 

widzisz więc jakie są różnice w cenach - Ty piszesz 800 zł za nabicie a ja mam na FV 566 zł ...

No i koniec mitu o tysiaku za nabicie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kamilos84 napisał:

dlatego napisałem poza ASO - dolicz sobie do tego koszt chłodnicy i jej wymianę...

Wiadomo można mieć zaminenik chłodnicy za 800 zł a można mieć za 1200 zł przynajmniej takie ceny podali mi w warsztacie  (nie w ASO)

Oryginal to ponad 1600 zł - cena z FV z ASO

na FV znalazł się także koszt czynnika R1234YF - 500 ml - 566 zł.

 

widzisz więc jakie są różnice w cenach - Ty piszesz 800 zł za nabicie a ja mam na FV 566 zł ...

Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem o kosztach nabicia czyli z robocizna i około. Dokładnie to 733,87zl. Z drugiej strony sam piszesz w poście z 4 czerwca o koszcie nowego czynnika na poziomie 1000 zl. Jakby dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa. Dziś jadę na warsztat dam znać o kosztach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JackSet napisał:

Dla schlodzenia nie ma znaczenia ile ustawisz po wejsciu do nagrzanego. Zasada jest prosta: nie ustawiac wiekszej roznicy  niz o 5 st od temp zewnetrznej i nie mniej niz 22.

 Kazda wieksza roznica zle dziala zarowno dla ciala jak i klimy. 

Czyli w zasadzie na stale 22 powinno wystarczyc. Dodatkowo najlepiej opcję auto i nie ruszac. Reszte regulowac nawiewami 

Co to znowu za teorie? Te kilka stopni mniej niż na zewnątrz to ma racje bytu, kiedy masz nawiewy na siebie. Ja np. mam ustawione tak, żeby na mnie nie wiało bezpośrednio, a wtedy przy ustawieniu 22o można zejść, a nie jeździć. Sugestia, że od ustawienia klimy poniżej tej temp. szkodzi układowi wg mnie też jest nieuzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, polonus napisał:

Co to znowu za teorie? Te kilka stopni mniej niż na zewnątrz to ma racje bytu, kiedy masz nawiewy na siebie. Ja np. mam ustawione tak, żeby na mnie nie wiało bezpośrednio, a wtedy przy ustawieniu 22o można zejść, a nie jeździć. Sugestia, że od ustawienia klimy poniżej tej temp. szkodzi układowi wg mnie też jest nieuzasadniona.

Ano taka ze jesli masz 30 stopni na zewn. to raczej ustawienie na 16 st po bokach jest gorszym pomyslem niz na 23/24 i 1. stopien nawiewu.

No i pewnie duzo zalezy od indywidualnej termiki organizmu i w co jestes ubrany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, JackSet napisał:

Ano taka ze jesli masz 30 stopni na zewn. to raczej ustawienie na 16 st po bokach jest gorszym pomyslem niz na 23/24 i 1. stopien nawiewu.

No i pewnie duzo zalezy od indywidualnej termiki organizmu i w co jestes ubrany. 

Masz rację, natomiast jest dużo ludzi z wrażliwymi zatokami, dla których skierowanie nawiewu na siebie oznacza kłopoty. Skierowanie go na szybę i ustawienie 16o może nieco pomóc. Niemniej rozpadu klimatyzacji bym się w tym drugim przypadku nie spodziewał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiam klimę w upalny dzień w początkowej fazie na 16 stopni lub LOW po 4-5 minutach ustawiam na 19 stopni (lubię jak jest chłodniej w samochodzie) jeżeli jedzie dzieciak to 20-21 ustawiam i jest ok. I w teorie rozlatującej się klimy z powodu niskich ustawień temperatury nie wierzę. Na razie klima działa bez zarzutu i mam nadzieję że to już tak pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie. Nie używam funkcji low.
Mam od 21 do 23.
Żądło jeżdżę jako pasażer ale uważam że na pasażera trzeba dodać 1st. Bo jest zimniej.
Nawiewy na górę te frontowe mogą dawać za dużo zimnego na tył. Trzeba uważać na maluchy.. nam jest zimno a im jeszcze zimniej.
To takie moje rozważania obserwacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Parassite napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem o kosztach nabicia czyli z robocizna i około. Dokładnie to 733,87zl. Z drugiej strony sam piszesz w poście z 4 czerwca o koszcie nowego czynnika na poziomie 1000 zl. Jakby dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa. Dziś jadę na warsztat dam znać o kosztach. 

chyba że Twój mechanik przy okazji nabicia klimy za 733 przy okazji gratisowo Ci wymieni chłodnice... Ty czytaj ze zrozumieniem: robocizna czyli nabicie układu a robocizna czyli wymiana chłodnicy to chyba dwie różne usługi nie? Dodaj do tego wszystkiego koszt chłodnicy i popatrz jaka wyjdzie kwota. Fakty sa takie że nabicie nowym czynnikiem, w warsztacie to koszt ok 1000 zł a sama cena nowego czynnika wg mojej FV to 566 zł -  różnica to marża warsztatów. na czymś muszą sobie odbić chociażby koszty maszyny do obsługi klimatyzacji z nowym czynnikiem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2018 o 09:26, Kamilos84 napisał:

Dyskutuje się z Tobą jak z przedstawicielami partii rządzącej także dajmy już spokój. 

Kolejny etap mojej walki z ASO, gdzie stwierdzili nieszczelność przewodu. Na innym warsztacie diagnoza: nieszczelność chłodnicy klimatyzacji. Mam przedłużoną gwarancję, która obejmuje chłodnicę, a tym samym nowy czynnik. Kto chce mnie zrobić w konia? Czwartek wizyta w ASO. Oczekuję naprawy w ramach gwarancji i zwrotu kosztów poniesionych na diagnostykę. CDN..... 

Edytowane przez Parassite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja krótko: nowy skraplacz Nissens 820 PLN, czyszczenie układu + R-134a  i klima tak daje że musze miec na 24stopnie ustawione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 22'C wyszedł bym chyba mokry jak świnia... Często jeżdżę na LO, w pracy do 12godzin w pomieszczeniu z klimą na 20-21'C - i jeszcze nie umarłem ni mówiąc o jakichkolwiek dolegliwościach.

Nie ma żadnej zasady o magiczny X stopniach poniżej temperatury zewnętrznej - bo każdy lubi inną temperaturę. Nie wyobrażam się kisić z nastawieniem 22'C bo ktoś w jakieś gazetce napisał, że tak ma być.

Co zaś do szkodzenia układowi klimatyzacji nastawioną temperaturą…. to pozwolę sobie przemilczeć by się nie zapomnieć w komentowaniu tej bzdury a po co dla dobra wszystkich.

Klimie jest obojętne co sobie tam ustawisz - bo sprężarka może być tylko włączona (w qashqaiu cały czas - chyba, że ręcznie wyłączysz) lub wyłączona - a temperaturę uzyskuje się przez mieszania powietrza klapami w kanale wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tobie chłodzi słabo?

mi przy 22 wieje lód z kratek.

I nie sądzę żebym był oczytany w gazetkach.

* jeżeli mi odpowiadałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co miałoby z kratek gorące powietrze lecieć? Przecież to normalne że musi być mocno zimne powietrze na wylocie gdyż w przeciwnym razie nigdy by samochodu nie ochłodziło. Jeśli klima słabo chłodzi to trzeba podjechać do ASO aby przeprogramowali i będzie ok. Tak miałem w primerze że zaczęła słabo chłodzić, podłączenie do kompa 30 minut i chodziła jak żyleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie.
Nam chodzi że przy 22 mrozi a nie przy 17
Może musimy przeprogramować że za zimno;-)

Może masz rację z programowaniem.
Ale myślę że połowa ASO spojrzy na mnie jak na łosia.
Ale oczywiście się mylę.

Wychodzi na to że każda funkcja jest w qq programowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już poruszacie temat ceny czynnika to mnie skasowali na 750 zł. Skraplacz miałem ok. Szlag trafił rurki idące od skraplacza (z częścią elastyczną) i za nią idąca do grodzi. Nie miało to nic wspólnego z uszkodzeniem mechanicznym, po prostu skorodowało dziadostwo i się rozszczelniło, ale przy okazji jak zapytałem to  potwierdzili, że w qq to głównie skraplacz pada - od korozji i uszkodzeń mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Brzyk napisał:

Chłopie.
Nam chodzi że przy 22 mrozi a nie przy 17
Może musimy przeprogramować że za zimno;-)

Może masz rację z programowaniem.
Ale myślę że połowa ASO spojrzy na mnie jak na łosia.
Ale oczywiście się mylę.

Wychodzi na to że każda funkcja jest w qq programowalna.
 

Czy przy 25 czy przy 17 zawsze będzie lecieć lodowate powietrze tylko wentylator będzie albo na 1 biegu pracował albo na 6 biegu. I nie mów mi że wsiadając do samochodu który stał kilka godzin na słońcu ustawiając na 22 stopnie za 3 minuty będziesz miał lodowato w samochodzie.

Co do programowania to tak jak pisałem wcześniej z nie wiadomych przyczyn w primerze klima w pewnym momencie nie wyrabiała i nie potrafiła schłodzić samochodu po przeprogramowaniu wszystko wróciło do normy. ASO na każdego patrzy jak na łosia gdyż tylko myśli jak nas ogolic z kasy za byle co :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to klima dziala bardzo roznie w naszych samochodach.

Ja niezaleznie od temp na zewnatrz ustawiam 22-23 (czyli temp. docelową) i zadnych low czy nawiewow na max nie stosuję.

Max i nizsze tylko gdy chce odparowac lub odmrozic szybę.

Teraz w upaly nawiew na nogi i na szybe przednią oraz otwarta szyba boczna na 1 cm z obu stron. Gorace powietrze idzie do gory a zimne z dolu je wypycha.

 

W dniu 11.06.2018 o 16:34, polonus napisał:

Co to znowu za teorie? Te kilka stopni mniej niż na zewnątrz to ma racje bytu, kiedy masz nawiewy na siebie. Ja np. mam ustawione tak, żeby na mnie nie wiało bezpośrednio, a wtedy przy ustawieniu 22o można zejść, a nie jeździć. Sugestia, że od ustawienia klimy poniżej tej temp. szkodzi układowi wg mnie też jest nieuzasadniona.

Ano taka ze jesli masz 30 stopni na zewn. to raczej ustawienie na 16 st po bokach jest gorszym pomyslem niz na 23/24 i 1. stopien nawiewu.

No i pewnie duzo zalezy od indywidualnej termiki organizmu i w co jestes ubrany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Rzecz 8ndywidualna.
A gdy wsiadam do nagrzanego auta to nie witam klimy na full. No to akurat niezdrowe jeżeli chcesz wiedzieć.
Po prostu otwieram okna 8w kilka minut masz mniejsza temp a wtedy walne se klimę i mam za kilka minut ok.

Co do temp nawiewu.
Może jak pisałem jest zero jeden.
Czyli zimne ciepłe . Tu się nie kłócę.
Wiem że fiaciki miały regulowaną temperaturę wylotu. Czyli była opcja letnie powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z was łosie pokłosie, system zautomatyzowanej klimatyzacji zawsze bieże pod uwagę temperaturę jaka panuje na zwewnatrz dlatego przy 22 daje lodem jak na zewnątrz jest 31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Brzyk said:

O logiczne.
Ale czemu lodzi jak jest na zewnątrz 23? A ustawione na 22?

Jak ci słońce świeci po czujniku, to na nim może i być 40C, nawet jak na zewnątrz jest tylko 23C. 

2 hours ago, pawcio said:

Boże co za cały kanał konspiracyjny normalnie, jak czytam komentarze to aż mi się włos zjeżył  :P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...