Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, krzycho59 napisał:

 

Poza tym mam jeszcze problem przy porannym uruchomieniu z niedziałającym autoholdem. Po ponownym odpaleniu nawet po paru sekundach funkcja wraca. Kontrola przy przeglądzie wykazała bład czujnika biegu neutral- został on wymieniony ale awaria dalej występuje. Być może powiązane jest to z niskim napięciem akumulatora i stąd postanowiłem go trochę poeksploatowć z wyłączonym czujnikiem. Miał ktoś podobne problemy?

Pozdrawiam

U mnie również autohold nie działał przy niskim napięciu akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,  po zrobieniu  450 km z ładowaniem 14,3 v. rano  napięcie 12,0 v i autohold działa bez problemu. Dziękuję za uwagi. Natomiast zaobserwowałem dziwne zjawisko jechałem cały czas s5 w jedną stronę spalanie 5,2 prędkość 120÷140+. Z powrotem do pierwszego postoju spalanie takie samo, później rosło do 5,8 (auto gorzej przyśpieszało , było mułowate no i spalanie...trwalo to 70 km) po drugim postoju znowu moc wróciła a spalanie zakończyłem na 5,5. Wiązałbym to z wypalaniem dpf ale trochę długo to trwało .... a poza tym niedawno wypalał się.  Dziwne że po wyłączeniu/ włączeniu silnika niemoc mija. Szkoda ze nie ma kontrolki dpf bo chociaż to byłoby jasne. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,  po zrobieniu  450 km z ładowaniem 14,3 v. rano  napięcie 12,0 v i autohold działa bez problemu. Dziękuję za uwagi. Natomiast zaobserwowałem dziwne zjawisko jechałem cały czas s5 w jedną stronę spalanie 5,2 prędkość 120÷140+. Z powrotem do pierwszego postoju spalanie takie samo, później rosło do 5,8 (auto gorzej przyśpieszało , było mułowate no i spalanie...trwalo to 70 km) po drugim postoju znowu moc wróciła a spalanie zakończyłem na 5,5. Wiązałbym to z wypalaniem dpf ale trochę długo to trwało .... a poza tym niedawno wypalał się.  Dziwne że po wyłączeniu/ włączeniu silnika niemoc mija. Szkoda ze nie ma kontrolki dpf bo chociaż to byłoby jasne. Pozdrawiam
 
Nie wiem jak w Nissanie ale w Citroenie podczas wypalania DPF załączało się grzanie lusterek, wystarczyło wpiąć diodę pod grzanie i kiedy świeciła wiadomo było że DPF się wypala

Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/4/2023 at 12:42 PM, krzycho59 said:

Witam, Cały czas po zakupie auta  używałem start/stop ale ciągle utrzymywało sie napięcie akumulatora w granicach 11,5-11,9V (mimo jego wymiany). Nie robiłem wielkiego rabanu bo nie miałem nigdy kłopotu z odpaleniem rano ale ponieważ kupiłem kamerę z ochroną aku i wyłączała się ona przy zatrzymaniu samochodu na światłach ( w końcu wyłączyłem tą funkcję) zacząłem monitorować napięcie miernikiem w gnieździe zapalniczki i postanowiłem przed planowaną dłuższą trasą odłączyć czujnik zamknięcia maski. Przez dwa dni napięcie ładowanie było 14,3- 14,4V (krótkie trasy po mieście). Dziś rano po przejeździe do pracy, krótkim postoju , w trakcie powrotu  do domu napięcie ładowania spadło do 12,1 V i start/stop zaczął działać- czujnik maski cały czas odłączony. Czy ktoś może spróbować to wyjaśnić? Chyba że czujnik trzeba przekręcić a nie odłączyć choć na logikę to prosta krańcówka...Będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestię.

Poza tym mam jeszcze problem przy porannym uruchomieniu z niedziałającym autoholdem. Po ponownym odpaleniu nawet po paru sekundach funkcja wraca. Kontrola przy przeglądzie wykazała bład czujnika biegu neutral- został on wymieniony ale awaria dalej występuje. Być może powiązane jest to z niskim napięciem akumulatora i stąd postanowiłem go trochę poeksploatowć z wyłączonym czujnikiem. Miał ktoś podobne problemy?

Pozdrawiam

Jak chcesz miec czujnik maski zachowany w normalnej pozycji, to musisz zmostkowac przewody ktore do niego dochodza, tak aby komputer widzial caly czas maske otwarta. Normalnie poczas otwarcia maski, styki sie na nim zwieraja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czesc, przelecialem caly temat i przymierzam sie do odwrocenia czujnika maski. Czy na ta chwile ktos moze potwierdzic, ze to dziala i sie spisuje? Mam juz leciwy aku i tak bede raczej zmienial na jesien/zima. Bardziej zalezy mi na wylaczeniu start/stop bez montowania modulu lub pprzycisku z ali. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, przelecialem caly temat i przymierzam sie do odwrocenia czujnika maski. Czy na ta chwile ktos moze potwierdzic, ze to dziala i sie spisuje? Mam juz leciwy aku i tak bede raczej zmienial na jesien/zima. Bardziej zalezy mi na wylaczeniu start/stop bez montowania modulu lub pprzycisku z ali. Pozdrawiam. 
Wyłączyłem to ustrojstwo zaraz po wyjeździe z salonu czyli prawie pięć lat temu i jest super

Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo minie trzy lata z odwróconym. Aku pracuje normalnie i jest prawie zawsze naładowany. Napięcie spoczynkowe ok. 12,5 V w czasie jazdy 14,4 V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Guzior napisał:

Wyłączyłem to ustrojstwo zaraz po wyjeździe z salonu czyli prawie pięć lat temu i jest super emoji106.png

Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka
 

 

52 minuty temu, romeks napisał:

Niedługo minie trzy lata z odwróconym. Aku pracuje normalnie i jest prawie zawsze naładowany. Napięcie spoczynkowe ok. 12,5 V w czasie jazdy 14,4 V.

 

 

Super, dzieki za odp. Czy na serio wylacza to definitywnie start/stop? Oczywicie nie bedzie to widoczne na desce rozdzielczej - to wiem, ale czy faktycznie odwrony czujnik wylacza s/s i nie musze juz schylac sie za kazdym odpaleniem samochodu? Na tym zalezy mi najbardziej, a ladowanie tez by sie przydalo hehe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Super, dzieki za odp. Czy na serio wylacza to definitywnie start/stop? Oczywicie nie bedzie to widoczne na desce rozdzielczej - to wiem, ale czy faktycznie odwrony czujnik wylacza s/s i nie musze juz schylac sie za kazdym odpaleniem samochodu? Na tym zalezy mi najbardziej, a ladowanie tez by sie przydalo hehe. 
Masz spokój do końca świata i jeden dzień dłużej

Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, uti napisał:

Oczywicie nie bedzie to widoczne na desce rozdzielczej - to wiem.

ASO będzie widziało (naocznie i w komputerze), więc przed każdą wizytą przynajmniej czujnik wypadałoby przywrócić na miejsce.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO będzie widziało (naocznie i w komputerze), więc przed każdą wizytą przynajmniej czujnik wypadałoby przywrócić na miejsce.
Byłem kilka razy w ASO z przekręconym czujnikiem, mało z tego miałem założoną instalację lpg i nikt do niczego się nie przyczepił.


Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Guzior napisał:

 i nikt do niczego się nie przyczepił.

Jak się nic gwarancyjnego nie dzieje, to nie ma problemu.

Jak mieli mi zrobić gwarancyjne czyszczenie zaworów, to 2 miesiące mnie prześwietlali (np. czy czasem nie użyłem części nieoryginalnych lub czy książeczka miała wszystko idealnie wypełnione i żadnego dnia nie spóźniłem).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nic gwarancyjnego nie dzieje, to nie ma problemu.
Jak mieli mi zrobić gwarancyjne czyszczenie zaworów, to 2 miesiące mnie prześwietlali (np. czy czasem nie użyłem części nieoryginalnych lub czy książeczka miała wszystko idealnie wypełnione i żadnego dnia nie spóźniłem).
Pewnie byłoby tak jak piszesz gdybym tylko zgłosił jakieś problemy ale jak na razie wszystko ok

Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aquariusmax napisał:

Jak się nic gwarancyjnego nie dzieje, to nie ma problemu.

Jak mieli mi zrobić gwarancyjne czyszczenie zaworów, to 2 miesiące mnie prześwietlali (np. czy czasem nie użyłem części nieoryginalnych lub czy książeczka miała wszystko idealnie wypełnione i żadnego dnia nie spóźniłem).

Tu potwierdzę

Gdy mieli wymienic czujnik hamulca tylnego na gwarancji - także potwierdzał najpierw serwis potem centrala czy czasem mam przeglądy zrobione i na czas.

Prawie jak w zusie.....

Ale juz po gwarancji więc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aquariusmax napisał:

ASO będzie widziało (naocznie i w komputerze), więc przed każdą wizytą przynajmniej czujnik wypadałoby przywrócić na miejsce.

Czy w komputerze wyświetlany jest błąd czy tylko informacja ? Czy trzeba to kasować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyświetla błędu,ale zostaje w pamięci że było kombinowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Przywróciłem czujnik maski dzień przed przeglądem w ASO, a miły mechanik powiedział mi, że komputer odnotował niepoprawne skoki prądu (prędzej jeszcze bawiłem się magnesem neodymowym przy kostce przy Aku).

Pewnie jest sprawdzenie, że napięcie jest wysokie (aku naładowany wg norm Nissana) i ładuje aku podczas jazdy, co jest niegodne z homologacją auta.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2020 o 21:36, Arturosak napisał:

Byłem z tym na serwisie, bo generalnie start stop prawie w ogóle nie działa. 3 godziny diagnozy i stwierdzili ze nie mają pojęcia czemu. Jedyne co zasugerowali to ze auto robi bardzo małe przebiegi i ze moze po jakiejś dłuższej trasie sie ustabilizuje. Od kupna zrobione 200km po mieście, a wcześniej stał miesiąc na placu, więc moze coś w tym jest. Ale skoro akumulator jest sprawny i naładowany to dziwne.

Witam, mam ten sam problem. Natknąłem sie przy szukaniu na forum jakiś wskazówek  na  ten stary watek.

Specjalnie nie tęsknie za funkcja Start/Stop bo jest denerwująca, w poprzednim J11 jazdę zaczynałem od wyłączenia tego ustrojstwa. Natomiast w obecnym J11 2020 nie działa w ogóle. Ma jeszcze gwarancję i byłem u Nissana. Stwierdzili ze wszystko jest w porządku?  a Start/Stop nie działa. Cos tam tłumaczyli, ze musi być spełnione cos około 20 warunków aby zadziałało. Drzwi, maska, chyba pasy, rozgrzany silnik i.td. W końcu już jeździłem J11, to chyba wiem na jakiej zasadzie to działa, instrukcje tez czytałem. Stwierdziłem, ze nie ma co dyskutować (to był slaby serwis) i wrócę do tematu, jak gwarancja będzie sie kończyć, oczywiście w innym serwisie. Nie zależy mi na tej funkcji jak pisałem, ale  jak cos jest popsute to należy to naprawić, moze problem jest bardziej złożony.

Macie moze jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z tych 20-stu punktów jest chyba, aby klima nie była włączona i ustawiona na szybę. Gdzieś (chyba na tym forum) czytałem, że to dezaktywuje stop/start.

Dziwne, że Ci tych 20-stu punktów nie przekazali. Zachowanie typu: wiem, ale nie powiem.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aquariusmax napisał:

Jednym z tych 20-stu punktów jest chyba, aby klima nie była włączona i ustawiona na szybę. Gdzieś (chyba na tym forum) czytałem, że to dezaktywuje stop/start.

Dziwne, że Ci tych 20-stu punktów nie przekazali. Zachowanie typu: wiem, ale nie powiem.

Jak już pisałem, jeździłem wcześniej J11 rocznik 2017 i znam zasady działania Start/Stop, przeleciałem tez instrukcje. W skrócie można powiedzieć, ze wszystko co moze dodatkowo obciążać baterie powinno być wyłączone, np. ogrzewanie szyb.

Być moze bateria jest za słaba, prosiłem aby tez serwis zwrócił na to uwagę. Bede musiał sam zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2023 o 14:39, aquariusmax napisał:

Dziwne, że Ci tych 20-stu punktów nie przekazali. Zachowanie typu: wiem, ale nie powiem.

Są w instrukcji dodawanej do samochodu - wystarczy do niej zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karminadel napisał:

Są w instrukcji dodawanej do samochodu

Mógłbyś wkleić fotkę z Twojej instrukcji, bo w mojej niestety nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...