Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G
17 minut temu, raf89 napisał:

Od jakiego poziomu powinienem się martwić?

Wszystko zależy od tego, co się działo z autem w okresie poprzedzającym. Jeżeli stało na dworze przez tydzień z włączonym AA, czy wideorejestratorem, wcześniej nie było dłuższej trasy w trakcie której aku by się podładował, to taka sytuacja jest normalna.

Jeżeli trochę bardziej opiszesz w/w kwestie, wtedy możesz liczyć na rzeczową odpowiedź.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stało 24 godziny nieużywane. Pod zapalniczke cały czas podpięty woltomierz w tym czasie (ale ile to moze "brać"? -bez przesady) 

Oczywiście składanie lusterek przed uruchomieniem pewnie trochę też bierze. 

Moje jeżdżęnie to niestety najczęsciej sklep 1-2 km i powrót. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwić się będziesz, gdy nie będzie odpalał. Mała benzyna nie potrzebuje dużo prądu przy odpalaniu, więc jak akumulator się nie uszkodzi od napięcia poniżej 9-10V, to będzie tak dogorywał dość długo. Aku jest przewymiarowany, więc nawet jak pojemność spadnie do połowy i tak będzie odpalał.

Miałem podobnie w J110 1.6Pb i prawie 7 lat tak wytrzymał, aż do sprzedaży, więc może i więcej. Obecnie mam podobnie już 5 lat w J11 1.2Pb.

Wedle starszych prawideł, napięcie poniżej 12V na aku świadczy o awarii systemu ładowania albo umierającym Aku. Jednak nowoczesne systemy ładowania inaczej eksploatują nowoczesne aku.

Pojedź w 2-3 dłuższe trasy (chodzi o to, aby system ładowania stwierdził, że trzeba aku doładować) lub podłącz pod mądrzejszy prostownik.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
1 godzinę temu, raf89 napisał:

Moje jeżdżęnie to niestety najczęsciej sklep 1-2 km i powrót. 

No to już masz odpowiedź na swoje pytanie. Przy takiej eksploatacji prądnica nie zdąży doładować tego co zużyłeś przy uruchamianiu.

Jedyna rada, to jak wspomniał kolega aquariusmax

52 minuty temu, aquariusmax napisał:

Pojedź w 2-3 dłuższe trasy (chodzi o to, aby system ładowania stwierdził, że trzeba aku doładować) lub podłącz pod mądrzejszy prostownik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz aku na gwarancji, to czekaj do pierwszej lawety i wymiany aku na koszt Nissana.

Jak masz po gwarancji, to czym prędzej doładuj lub/i przekręć czujnik (albo zastosuj opisywanym wcześniej układ wymuszający ładowanie). No chyba, że jedziesz w Alpy na Sylwestra i doładujesz po drodze.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, raf89 napisał:

No tyko czy przekręcać ten czujnik czy jeszcze sobie darować aż do pierwszej awarii... 

Tak jak pisał przedmówca...jak masz auto na gwarancji to czekaj,oby nie do końca gwarancji.Jeżeli aku był wymieniony na gwarancji,to jego ochrona działa tylko do końca gwarancji samochodu!.Ja ze swej strony polecam układ Duncho.Troszkę roboty -zabawy jest ,ale efekt w ładowaniu jest super.Chyba nikt na tym forum tego układu nie zastosował,a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ,ale mogę się mylić

Jak kupowałeś samochód to powinieneś dostać rozpiskę od sprzedającego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszukałem to w internecie - nie pokrywa akumulatora. Więc w moim przypadku lepiej będzie działać profilaktycznie. 

Edytowane przez raf89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padł akumulator w 4 roku, w czasie trwania dodatkowej gwarancji, a raczej to ubezpieczenie i nie objęło. Reanimowany był przeze mnie, ale to był już trup. Pięknie to obliczone swoją drogą przez producenta, musiał paść po. Żywotność akumulatora w QQ to też mało śmieszny żart, ekologia, a raczej modna zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, JACKO29 napisał:

Tak jak pisał przedmówca...jak masz auto na gwarancji to czekaj,oby nie do końca gwarancji.Jeżeli aku był wymieniony na gwarancji,to jego ochrona działa tylko do końca gwarancji samochodu!.Ja ze swej strony polecam układ Duncho.Troszkę roboty -zabawy jest ,ale efekt w ładowaniu jest super.Chyba nikt na tym forum tego układu nie zastosował,a szkoda.

Ja mam ten układ od ponad pięciu lat i nie muszę doładowywać aku przy jeździe 90% wokół komina.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tz1609 napisał:

Ja mam ten układ od ponad pięciu lat i nie muszę doładowywać aku

Ja mam przekręcony czujnik i też 90% miasto 7-15 km i nie doładowuję prostownikiem, choć napięcie oscyluje wokół 12V z rana (jeżdżę średnio co 3 dni).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, monika99 napisał:

Przekrecenie czujnika wylacza grzanie swiec zarowych

Czyli jak otworzysz maskę, to nie da się odpalić Nissana ON?

To jak serwisy odpalają, serwisują, testują? Wachlują maską i nie widzą co i jak w silniku, czy wtedy trzymają ręcznie czujnik maski wciśnięty?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tz...no toś mnie zaimponował! :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem teraz poza domem z autem służbowym i nie jest to Qashqai, ale niech ktoś sprawdzi, czy stojąc na luzie przy otwartej masce (lub obróconym czujniku maski) można wkręcić silnik na ponad 3000 obrotów. Bo normalnie nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robert_B napisał:

czy stojąc na luzie przy otwartej masce (lub obróconym czujniku maski) można wkręcić silnik na ponad 3000 obrotów. Bo normalnie nie można.

U mnie w QQ 1.2 2018 nie ma nigdy żadnej blokady obrotów. Jeśli byłaby blokada, to przy przekręceniu czujnika maski nie dałoby się normalnie używać auta.

Faktycznie niektóre nowsze auta mają taką blokadę na luzie, co jest niedobre, bo też utrudnia serwisowanie/diagnozowanie/przepalanie, co może być szkodliwe dla nowoczesnego silnika, ale pewnie chodziło o ekologię i hałas pod blokiem (wtedy podejrzewam, że jest specjalny tryb serwisowy).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przy nieprzekręconym czujniku otwarcia maski (czyli standardowo jak z fabryki) nie można wkręcić silnika na luzie na postoju powyżej 3000 obrotów, a przy otwartej masce (przekręconym czujniku) już tak. Podobno komputer przełącza się przy otwartej masce w tryb dla serwisu. Jutro wieczorem wracam do domu to już sam sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś spotkałem się z sytuacją w innym samochodzie, że na włączonym biegu ale wciśniętym sprzęgle nie można było przekroczyć coś koło 3 tyś obrotów i tu chyba jest to jakby wsparcie kierowcy ponieważ ruszanie z wyższych obrotów i tak nie ma sensu - następuje poślizg.

Natomiast w temacie ciekawostek dotyczących ładowania zamieszczam filmik jak to jest w innym japończyku

https://www.youtube.com/watch?v=dT7NUulrwF8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekręcenie czujnika maski powinno być opisane w instrukcji jako "bardzo polecane". Nie wiem czemu tego nie ma. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w zakresie przeróbek (czujnik maski) nie warto zastanowić się, co będzie, gdy dojdzie np. do samozapłonu? Biegły sądowy jak coś takiego stwierdzi, a wokół popalone inne auta, a co gorzej utrata zdrowia (życia) - pozamiatane. Nie będzie dociekań, czy to czujnik maski, czy inna wtyczka/przełącznik. Nie będzie czasu na tłumaczenia, podejście będzie zapewniam, zerojedynkowe 😐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...