Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.05.2023 o 10:11, aquariusmax napisał:

Mógłbyś wkleić fotkę z Twojej instrukcji, bo w mojej niestety nie ma?

Kłamiesz , ale poznaj moje  serce:

SSwarunki.thumb.png.4f81d1ec970c521d16486e542dec5f86.png

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2023 o 22:03, Karminadel napisał:

Kłamiesz , ale poznaj moje serce:

Masz rację, dziękuję za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odwrócenie czujnika otwarcia maski skutkuje dezaktywacją SS oraz „normalnym” ładowaniem akumulatora.

Zapisywane też są (podobno) komunikaty o otwarciu maski w trybie serwisowym.

U mnie w tym roku kończy się gwarancja.

Cały czas jeżdżę z przekręconym czujnikiem i jest wszystko OK. Tak się zastanawiam czy nie zamontować wynalazku Duncho  z opornikami.

Czy ten system ( Duncho) jest lepszy od odwróconego czujnika,  jak wygląda sprawa z zapisem komunikatów ładowania w  historii komputera ?

i czy automatycznie odłącza SS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, że poprzecinanie wiązki elektrycznej jest bezpieczniejsze od przekręcenia czujnika?

Ubezpieczenie (o gwarancie nie wspominam już) może odmówić wypłaty, gdy stwierdzi ingerencję w fabryczną instalację, więc musisz wybrać, czy koszt aku jest tego wart.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd na pe wo się zapisuje
Ja to miałem wykazane na ostatnim przeglądzie i.... Naprawione

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aquariusmax napisał:

Uważasz, że poprzecinanie wiązki elektrycznej jest bezpieczniejsze od przekręcenia czujnika?

Ubezpieczenie (o gwarancie nie wspominam już) może odmówić wypłaty, gdy stwierdzi ingerencję w fabryczną instalację, więc musisz wybrać, czy koszt aku jest tego wart.

OK. To jest przekonywujące. Nie było pytań. Zostaje tak jak jest, a akumulator za rok i tak trzeba będzie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, romeks napisał:

Odwrócenie czujnika otwarcia maski skutkuje dezaktywacją SS oraz „normalnym” ładowaniem akumulatora.

Zapisywane też są (podobno) komunikaty o otwarciu maski w trybie serwisowym.

U mnie w tym roku kończy się gwarancja.

Cały czas jeżdżę z przekręconym czujnikiem i jest wszystko OK. Tak się zastanawiam czy nie zamontować wynalazku Duncho  z opornikami.

Czy ten system ( Duncho) jest lepszy od odwróconego czujnika,  jak wygląda sprawa z zapisem komunikatów ładowania w  historii komputera ?

i czy automatycznie odłącza SS ?

Oporniki nie wyłączają SS,oporniki powodują tylko,że aku jest ładowany non stop,tzn nie tylko w czasie hamowania silnikiem i nie poprzez pozwolenie z komputera,nad ładowaniem czuwa regulator napięcia.Jeżdżę już z tym 3ci rok i aku jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzień dobry

moje uwagi na temat aku i ładowania   Q 1,3 /140/2019 :

- na fabrycznym aku-varta jezdziłem jak nissan przykazał,niekiedy wyłączałem ręcznie start-stop   - aku padł po niecałych 2 latach wymienili na gwarancji na nissanowski

- po wymianie odwróciłem czujnik maski ,  ładowanie 14,3-14,5 V ale ten padł jeszcze szybciej po 1,5 roku

Pytanie : Jak jezdzic  . Czy jest na to ustrojstwo sposób ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nowa wersja QQ jest odporna na takie manipulacje i podaje niski prąd przy wysokim napięciu.

Sprawdź natężenie prądu przez OBD2 w aplikacji lub miernikiem cęgowym (najlepiej przez Bluetooth, bo wtedy widać w czasie jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q 1,3 / 160 / 2019 - praktycznie od samego początku mam swój układ wyłączający system START | STOP. Do tej pory nie zauważam nic niepokojącego z akumulatorem. Wczoraj wróciłem z wakacji i po 14 dniach stania na parkingu lotniskowym Kaśka odpaliła bez żadnego problemu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Robert_B napisał:

Q 1,3 / 160 / 2019 - praktycznie od samego początku mam swój układ wyłączający system START | STOP. Do tej pory nie zauważam nic niepokojącego z akumulatorem. Wczoraj wróciłem z wakacji i po 14 dniach stania na parkingu lotniskowym Kaśka odpaliła bez żadnego problemu.

Dokładnie.W ubiegłym roku spędziłem 10 dni w szpitalu w czasie mrozów i odpał był bezproblemowy,a też mam ten układ( od Ciebie :D) i dodatkowo oporniki okłamujące komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ Brzyku...wszystko jest na forum...brak tylko odwagi niektórym by pogrzebać w "Kaśce " :D

Teraz, lis napisał:

a jaka jest różnica wyłączenia start stopu "układem"  a przyciskiem w aucie

Układ automatycznie po przekręceniu kluczyka wyłączy SS po około 10 sekundach,a jest możliwość wtedy załączyć go ponownie przyciskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej różnicy. Od strony elektronicznej sterownik pojazdu nie wie, czy naciśnięcie nastąpiło przyciskiem, czy za pomocą modułu. Moduł tylko i wyłącznie robi to za nas automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 14.01.2020 o 21:16, JACKO29 napisał:

Może uda mi się zrobić jakieś kompendium wiedzy odnośnie SS i ładowania akumulatora J11...

Pierwsza rzecz,ładowaniem akumulatora steruje algorytm,który dopuszcza jego naładowanie tylko do wartości 75%,dla czego??? To chyba tylko wie ten co go projektował...Mało tego,ładowanie  jeżeli aku ma jeszcze pojemność w granicach 35% ,odbywa się tylko wtedy,gdy hamujemy silnikiem!!!Jeżeli poziom naładowania spada poniżej 35% wtedy algorytm pozwala ładować w czasie jazdy...i naładuje do 75% ale tylko wtedy,gdy jedzie się ciągle.Jak zgasimy silnik i odpalimy,to znowu będziemy jeździć i rozładowywać aku poniżej 35%.Zapyta ktoś,a co z zimą? No właśnie!

To jest druga rzecz...Zimą pojemność akumulatora zmniejsza się wraz ze spadkiem temperatury,przy klemie minusowej,jest czujnik Halla który monitoruje zapotrzebowanie i ładowanie aku.W zimie ,to co w lato byłoby 75% może być i 50% ale czujnik odczyta to jako jego 75%! I zabawa w zarzynanie trwa w najlepsze.

Aby tego uniknąć,nasz kolega z Czech niejaki Duncho,opracował prosty sposób,który dla troszkę ogarniętego mechanika będzie kosztował raptem 2-3 zł a zapewni stale ładowanie akumulatora,niezależne od widzimisię czujników.Są to dwa oporniki wpięte w przewody od czujnika klemy,tu,niestety trzeba ciąć jeden przewód.innym sposobem jest ...odwrócenie czujnika maski!Po prostu należy go odkręcić kluczem 10 i obrócić,tak aby cały czas informował komputer o otwartej masce. Obrócenie czujnika da dwie wymierne korzyści,nie działa Start-Stop i...ładowanie akumulatora jest stałe! nic się nie dzieje! Czy stoimy,czy jedziemy,akumulator ładowany jest ciągle!Jest to pewne,jeździłem tak półtora roku....Dla wystraszonych....odwrócony czujnik błędu nie pokaże,dla tych którzy mają alarm wpięty pod ten czujnik odradzam.Nie włączy się alarm. pozostaje tylko system a'la Duncho.

Co do systemu SS.Można go wyłączać za każdym razem odpalając silnik.Można to ""zlecić"" układowi z przekaźnikiem czasowym za 10 zł,który to układ samoczynnie wyłączy SS po odpaleniu silnika.a można wyłączyć też czujnikiem maski,co było opisane wyżej.Wyłączenie manualne SS nie powoduje wzrostu ładowania akumulatora,dalej algorytm działa jak go księgowy zaprojektował.

System SS działając wyłączy silnik  nawet kiedy mamy właczone wszystkie odbiorniki,pod warunkiem że aku jest pełny!

W smartphonach, tez jest opcja do ustawienia, aby ładować akumulator do 75% . Ja tak mam. Ponoć chroni to akumulator przy częstym ładowaniu. Według starej wiedzy, która posiadam, przy przeładowywaniu akumulator traci pojemność. Co prawda przy dzisiejszym stanie techniki, ładowarki maja zapewne odpowiednie zabezpieczenia aby nie przeładowywać. Jest to dla mnie wszystko w sumie niejasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2023 o 21:52, karoln napisał:

Jak już pisałem, jeździłem wcześniej J11 rocznik 2017 i znam zasady działania Start/Stop, przeleciałem tez instrukcje. W skrócie można powiedzieć, ze wszystko co moze dodatkowo obciążać baterie powinno być wyłączone, np. ogrzewanie szyb.

Być moze bateria jest za słaba, prosiłem aby tez serwis zwrócił na to uwagę. Bede musiał sam zmierzyć.

Sprawdziłem, czy nie jest obrócony o 90st. czujnik maski i okazuje sie, ze jest, dlatego Start - Stop nie działa. Jestem drugim właścicielem i majstrował przy tym zapewne poprzedni właściciel.  Szukałem przyczyny w postaci jakiejś usterki. Nawet reklamowałem mojego J11  w ramach gwarancji, ale Nissan nic nie znalazł. Prawdopodobnie nie pomyśleli o tym podobnie jak ja, ze ktoś grzebał i przerabiał samochód.

Mam na 100% alarm (sprawdzone w praktyce - ktoś próbował sie włamać) i zastanawiam sie jak ten czujnik jest pozbawiony swojej funkcji to dlaczego alarm nie działa, albo nie wyskakuje jakiś blad. Komora silnika tez jest chyba zabezpieczona alarmem.

czujnik.jpg

Edytowane przez karoln
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karoln,od trzech lat jeżdżę z układem który omija algorytm ładowania  dla systemu SS i jak do tej pory akumulator nie stracił prawie nic ze swej świeżości,więc jakoś nie stracił pojemności...za to traci ją mając za plecami algorytm ładowania Nissana... Co do czujnika.Gdyby komora była podłączona do niego to przy zamykaniu dałby Ci sygnał (4 piknięcia) że coś jest otwarte i nie może się zazbroić.Więc widocznie ktoś,kto kombinował z czujnikiem,pomyślał też nad alarmem spod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2023 o 11:50, karoln napisał:

W smartphonach, tez jest opcja do ustawienia, aby ładować akumulator do 75% . Ja tak mam. Ponoć chroni to akumulator przy częstym ładowaniu. Według starej wiedzy, która posiadam, przy przeładowywaniu akumulator traci pojemność. Co prawda przy dzisiejszym stanie techniki, ładowarki maja zapewne odpowiednie zabezpieczenia aby nie przeładowywać. Jest to dla mnie wszystko w sumie niejasne.

W smartfonach masz trochę inny akumulator niż ten rozruchowy w samochodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Informuję, że mój moduł przeszedł mały lifting i otrzymał - zgodnie z Waszymi sugestiami - tryb "SERWIS" pozwalający wyłączyć działanie modułu na czas np. oddania samochodu na gwarancyjny przegląd do ASO. Link tradycyjnie w stopce.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...