aquariusmax Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 (edytowane) Uważasz, że poprzecinanie wiązki elektrycznej jest bezpieczniejsze od przekręcenia czujnika? Ubezpieczenie (o gwarancie nie wspominam już) może odmówić wypłaty, gdy stwierdzi ingerencję w fabryczną instalację, więc musisz wybrać, czy koszt aku jest tego wart. Edytowane 12 Czerwca 2023 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 Błąd na pe wo się zapisuje Ja to miałem wykazane na ostatnim przeglądzie i.... Naprawione Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 3 godziny temu, aquariusmax napisał: Uważasz, że poprzecinanie wiązki elektrycznej jest bezpieczniejsze od przekręcenia czujnika? Ubezpieczenie (o gwarancie nie wspominam już) może odmówić wypłaty, gdy stwierdzi ingerencję w fabryczną instalację, więc musisz wybrać, czy koszt aku jest tego wart. OK. To jest przekonywujące. Nie było pytań. Zostaje tak jak jest, a akumulator za rok i tak trzeba będzie kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 12 godzin temu, romeks napisał: Odwrócenie czujnika otwarcia maski skutkuje dezaktywacją SS oraz „normalnym” ładowaniem akumulatora. Zapisywane też są (podobno) komunikaty o otwarciu maski w trybie serwisowym. U mnie w tym roku kończy się gwarancja. Cały czas jeżdżę z przekręconym czujnikiem i jest wszystko OK. Tak się zastanawiam czy nie zamontować wynalazku Duncho z opornikami. Czy ten system ( Duncho) jest lepszy od odwróconego czujnika, jak wygląda sprawa z zapisem komunikatów ładowania w historii komputera ? i czy automatycznie odłącza SS ? Oporniki nie wyłączają SS,oporniki powodują tylko,że aku jest ładowany non stop,tzn nie tylko w czasie hamowania silnikiem i nie poprzez pozwolenie z komputera,nad ładowaniem czuwa regulator napięcia.Jeżdżę już z tym 3ci rok i aku jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lis Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 dzień dobry moje uwagi na temat aku i ładowania Q 1,3 /140/2019 : - na fabrycznym aku-varta jezdziłem jak nissan przykazał,niekiedy wyłączałem ręcznie start-stop - aku padł po niecałych 2 latach wymienili na gwarancji na nissanowski - po wymianie odwróciłem czujnik maski , ładowanie 14,3-14,5 V ale ten padł jeszcze szybciej po 1,5 roku Pytanie : Jak jezdzic . Czy jest na to ustrojstwo sposób ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Może nowa wersja QQ jest odporna na takie manipulacje i podaje niski prąd przy wysokim napięciu. Sprawdź natężenie prądu przez OBD2 w aplikacji lub miernikiem cęgowym (najlepiej przez Bluetooth, bo wtedy widać w czasie jazdy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 Q 1,3 / 160 / 2019 - praktycznie od samego początku mam swój układ wyłączający system START | STOP. Do tej pory nie zauważam nic niepokojącego z akumulatorem. Wczoraj wróciłem z wakacji i po 14 dniach stania na parkingu lotniskowym Kaśka odpaliła bez żadnego problemu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 4 godziny temu, Robert_B napisał: Q 1,3 / 160 / 2019 - praktycznie od samego początku mam swój układ wyłączający system START | STOP. Do tej pory nie zauważam nic niepokojącego z akumulatorem. Wczoraj wróciłem z wakacji i po 14 dniach stania na parkingu lotniskowym Kaśka odpaliła bez żadnego problemu. Dokładnie.W ubiegłym roku spędziłem 10 dni w szpitalu w czasie mrozów i odpał był bezproblemowy,a też mam ten układ( od Ciebie :D) i dodatkowo oporniki okłamujące komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 to dlaczego nie macie jeszcze patentu na forum ( v2 - poprawiona ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lis Opublikowano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 a jaka jest różnica wyłączenia start stopu "układem" a przyciskiem w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 Ależ Brzyku...wszystko jest na forum...brak tylko odwagi niektórym by pogrzebać w "Kaśce " Teraz, lis napisał: a jaka jest różnica wyłączenia start stopu "układem" a przyciskiem w aucie Układ automatycznie po przekręceniu kluczyka wyłączy SS po około 10 sekundach,a jest możliwość wtedy załączyć go ponownie przyciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lis Opublikowano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 ale jaka jest różnica wyłączenia start stopu "układem" a przyciskiem w aucie dla systemu ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 Nie ma żadnej różnicy. Od strony elektronicznej sterownik pojazdu nie wie, czy naciśnięcie nastąpiło przyciskiem, czy za pomocą modułu. Moduł tylko i wyłącznie robi to za nas automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karoln Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 W dniu 14.01.2020 o 21:16, JACKO29 napisał: Może uda mi się zrobić jakieś kompendium wiedzy odnośnie SS i ładowania akumulatora J11... Pierwsza rzecz,ładowaniem akumulatora steruje algorytm,który dopuszcza jego naładowanie tylko do wartości 75%,dla czego??? To chyba tylko wie ten co go projektował...Mało tego,ładowanie jeżeli aku ma jeszcze pojemność w granicach 35% ,odbywa się tylko wtedy,gdy hamujemy silnikiem!!!Jeżeli poziom naładowania spada poniżej 35% wtedy algorytm pozwala ładować w czasie jazdy...i naładuje do 75% ale tylko wtedy,gdy jedzie się ciągle.Jak zgasimy silnik i odpalimy,to znowu będziemy jeździć i rozładowywać aku poniżej 35%.Zapyta ktoś,a co z zimą? No właśnie! To jest druga rzecz...Zimą pojemność akumulatora zmniejsza się wraz ze spadkiem temperatury,przy klemie minusowej,jest czujnik Halla który monitoruje zapotrzebowanie i ładowanie aku.W zimie ,to co w lato byłoby 75% może być i 50% ale czujnik odczyta to jako jego 75%! I zabawa w zarzynanie trwa w najlepsze. Aby tego uniknąć,nasz kolega z Czech niejaki Duncho,opracował prosty sposób,który dla troszkę ogarniętego mechanika będzie kosztował raptem 2-3 zł a zapewni stale ładowanie akumulatora,niezależne od widzimisię czujników.Są to dwa oporniki wpięte w przewody od czujnika klemy,tu,niestety trzeba ciąć jeden przewód.innym sposobem jest ...odwrócenie czujnika maski!Po prostu należy go odkręcić kluczem 10 i obrócić,tak aby cały czas informował komputer o otwartej masce. Obrócenie czujnika da dwie wymierne korzyści,nie działa Start-Stop i...ładowanie akumulatora jest stałe! nic się nie dzieje! Czy stoimy,czy jedziemy,akumulator ładowany jest ciągle!Jest to pewne,jeździłem tak półtora roku....Dla wystraszonych....odwrócony czujnik błędu nie pokaże,dla tych którzy mają alarm wpięty pod ten czujnik odradzam.Nie włączy się alarm. pozostaje tylko system a'la Duncho. Co do systemu SS.Można go wyłączać za każdym razem odpalając silnik.Można to ""zlecić"" układowi z przekaźnikiem czasowym za 10 zł,który to układ samoczynnie wyłączy SS po odpaleniu silnika.a można wyłączyć też czujnikiem maski,co było opisane wyżej.Wyłączenie manualne SS nie powoduje wzrostu ładowania akumulatora,dalej algorytm działa jak go księgowy zaprojektował. System SS działając wyłączy silnik nawet kiedy mamy właczone wszystkie odbiorniki,pod warunkiem że aku jest pełny! W smartphonach, tez jest opcja do ustawienia, aby ładować akumulator do 75% . Ja tak mam. Ponoć chroni to akumulator przy częstym ładowaniu. Według starej wiedzy, która posiadam, przy przeładowywaniu akumulator traci pojemność. Co prawda przy dzisiejszym stanie techniki, ładowarki maja zapewne odpowiednie zabezpieczenia aby nie przeładowywać. Jest to dla mnie wszystko w sumie niejasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karoln Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 (edytowane) W dniu 11.05.2023 o 21:52, karoln napisał: Jak już pisałem, jeździłem wcześniej J11 rocznik 2017 i znam zasady działania Start/Stop, przeleciałem tez instrukcje. W skrócie można powiedzieć, ze wszystko co moze dodatkowo obciążać baterie powinno być wyłączone, np. ogrzewanie szyb. Być moze bateria jest za słaba, prosiłem aby tez serwis zwrócił na to uwagę. Bede musiał sam zmierzyć. Sprawdziłem, czy nie jest obrócony o 90st. czujnik maski i okazuje sie, ze jest, dlatego Start - Stop nie działa. Jestem drugim właścicielem i majstrował przy tym zapewne poprzedni właściciel. Szukałem przyczyny w postaci jakiejś usterki. Nawet reklamowałem mojego J11 w ramach gwarancji, ale Nissan nic nie znalazł. Prawdopodobnie nie pomyśleli o tym podobnie jak ja, ze ktoś grzebał i przerabiał samochód. Mam na 100% alarm (sprawdzone w praktyce - ktoś próbował sie włamać) i zastanawiam sie jak ten czujnik jest pozbawiony swojej funkcji to dlaczego alarm nie działa, albo nie wyskakuje jakiś blad. Komora silnika tez jest chyba zabezpieczona alarmem. Edytowane 15 Lipca 2023 przez karoln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Mi na przeglądzie w zeszłym roku "naprawili" czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Karoln,od trzech lat jeżdżę z układem który omija algorytm ładowania dla systemu SS i jak do tej pory akumulator nie stracił prawie nic ze swej świeżości,więc jakoś nie stracił pojemności...za to traci ją mając za plecami algorytm ładowania Nissana... Co do czujnika.Gdyby komora była podłączona do niego to przy zamykaniu dałby Ci sygnał (4 piknięcia) że coś jest otwarte i nie może się zazbroić.Więc widocznie ktoś,kto kombinował z czujnikiem,pomyślał też nad alarmem spod maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi173 Opublikowano 17 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2023 W dniu 15.07.2023 o 11:50, karoln napisał: W smartphonach, tez jest opcja do ustawienia, aby ładować akumulator do 75% . Ja tak mam. Ponoć chroni to akumulator przy częstym ładowaniu. Według starej wiedzy, która posiadam, przy przeładowywaniu akumulator traci pojemność. Co prawda przy dzisiejszym stanie techniki, ładowarki maja zapewne odpowiednie zabezpieczenia aby nie przeładowywać. Jest to dla mnie wszystko w sumie niejasne. W smartfonach masz trochę inny akumulator niż ten rozruchowy w samochodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2023 Cześć, Informuję, że mój moduł przeszedł mały lifting i otrzymał - zgodnie z Waszymi sugestiami - tryb "SERWIS" pozwalający wyłączyć działanie modułu na czas np. oddania samochodu na gwarancyjny przegląd do ASO. Link tradycyjnie w stopce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 Wymuszenie ładowania akumulatora https://www.youtube.com/watch?v=Vvg10KwAhUw&t=0s 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 czyli metoda ta sama.. Tylko " NASZA " jest bezobsługowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2023 Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiaczek7311 Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Witam i pytam jakie te oporniki 4k3 i 620r mają wartości mocy w watach Witam i pytam jakie te oporniki 4k3 i 620r mają wartości mocy w watach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidula2000 Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Witam odnośnie ładowania akumulatora oraz systemów elektronicznych naszych maszyn kolega Jakubek zamieścił kilka ciekawych filmów. U mnie też nie doładowuje i jak postoi auto kilka dni to akumulator jest bez prądu. link do filmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Powiedział wszystko to co wiemy bez takich badań. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.