kmink Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 luknij na zdjęcia butelek castrola które dałem powyżej ja nie ma zadej z nich co jest ważniejsze lepkość w 100C,wskaźnik lepkości czy temperatura zapłonu luknij na to: http://www.acpol.pl/word/RS_10W-60.doc i na to: http://www.castrol.com....... dlaczego mamy 2 różne specyfikacje? dlaczego na fotkach co są wyżej jest napis SPORT a na moim nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Jest napisane na butelce RS Sport A w nazwie oleju i opisie napisane jest "Castrol Formula RS Racing Synthetic 10W-60" Uważam, że oleje Castrola, o których piszesz to te same tylko ze zmienioną etykietą. Z tego co jest mi wiadome producenci tak robią co jakiś czas, aby łatwiej można było rozpoznawać i wyłapywać podróby. A zresztą na tej stronie: http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html tego typu olej Castrola RS Racing Sytec 10W60 jest tylko jeden i oznaczony jako syntetyk. To tyle jeżeli chodzi o olej Castrola. a jak sie prezentuje shel 10w60? - tzn jaką ma specyfikacje? Chciałeś Waćpan to proszę zajrzeć tutaj : http://www.tuning24.pl/modules/news/article.php?storyid=158 i tutaj : http://www.lubrico.pl/index.php?option=com...6&Itemid=29 Ten olej Shella jest naprawdę nowoczesny. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 przeczytaj 2specyfikacje powyzej dlaczegą są różne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 co jest ważniejsze lepkość w 100C,wskaźnik lepkości czy temperatura zapłonu Może odpowiem Waści cytatem : PODSTAWOWE WŁASNOŚCI OLEJÓW Własność Charakterystyka: - lepkość w 100°C - Odpowiada w przybliżeniu lepkości oleju w normalnych warunkach pracy silnika - wskaźnik lepkości - Mówi o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury - lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika - temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu - temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju - odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika - liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju Wyszczególnione wyżej własności są najczęściej stosowane do opisu charakterystyki jakościowej oleju. Przy ich pomocy można porównać oleje między sobą, określić zakres ich stosowania, a także skontrolować jakość oleju świeżego. DOBÓR OLEJÓW SILNIKOWYCH Jeżeli chcemy zastosować do silnika olej innego producenta (innej marki) to powinniśmy dobrać olej: - o tej samej klasie lepkości - o tej samej klasie jakościowej tak więc nie można stwierdzić, że jeden parametr jest ważniejszy od drugiego. Po prostu wszystkie razem wzięte stanowią o ( podanej powyżej ) : - klasie lepkości oleju, - klasie jakości oleju. Ja do podanych powyżej parametrów dodałbym jeszcze jeden, a mianowicie : Lepkość w 150 st.C - bo obrazuje ona trwałość filmu olejowego w wysokiej temperaturze, a zerwanie takiego filmu to praca elementów trących, nie dość, że w wysokiej temperaturze to jeszcze na sucho. Horror dla podzespołów silnika. To tyle. Mam nadzieję, że chociaż trochę rozwiałem Waści wątpliwości. Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 a jaką lepkośc wysoko temperaturową ma m1 5w50? ps troche męcze ale kolega ma wszystkie linki pewnie pod ręka a ja bym musiał szukac i główkowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 dlaczego mamy 2 różne specyfikacje? Bo pierwsza dotyczy Castrola Formula RS 10W60, który jest pełnym syntetykiem zerknij tutaj : http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...switzerland.pdf a druga dotyczy Castrola EDGE Sport 10W60, który jak zauważyłeś nie ma zapisane fully sythetic, ale wykonany w technologii syntetycznej. Po prostu jest to semisyntetyk. Pisałem o tym pare postów wyżej. To tyle. Pozdrawiam :-) [ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 01:13 ] dlaczego na fotkach co są wyżej jest napis SPORT a na moim nie ma? A czy olej o którym Waść piszesz nie był przypadkiem zakupiony i przywieziony spoza granic RP. Jeżeli tak to wszystko jest jasne. Inne etykiety. Sam się z tym spotkałem w odniesieniu do etykiet na oleju, który został przezemnie zakupiony w Niemczech w porównaniu do tego dostępnego w Polsce. Aby to wyjaśnić skontaktowałem się z polskim odziałem technicznym producenta oleju i dowiedziałem się, że różnica w etykietach jest jak najbardziej możliwa i może wynikać z wymogów danego rynku np. z przyzwyczajeń kupujących, którzy używany produkt kojarzą po etykiecie. Zaznaczam, iż takie było wyjaśnienie dotyczące oleju który zalewam do swojego samochodu. Jak jest w Waści przypadku to możnaby chyba tylko wyjaśnić w polskim przedstawicielstwie Castrola, a właściwie BP. Tylko czy jest to warte, aż takiego zachodu. Pozdrawiam i życzę spokojnej nocy. :-) [ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 01:23 ] a jaką lepkośc wysoko temperaturową ma m1 5w50? Jak na olej klasy 5W50 to zdaniem wielu fachowców, z którymi rozmawiałem, bardzo dobrą i wynoszącą w 150 st.C - 4.21 mPas. ( Pamietaj Acan, że to olej klasy 5W50, a nie 10W60 dla którego te wartości powinny być wyższe - minimalne wartości tych lepkosci w zależności od klasyfikacji lepkościowej olejów są dostępne tutaj : http://www.tomsol.com.pl/poradnik_jakosciowa.html ) Natomiast pełna specyfikacja M1 5W50 jest tutaj : http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...obil1_5W-50.asp Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 tylko że na półkach były trzy oleje ten co ja mam edeg sport(w brązowej butki) i jeszce jeden w zielonej butli - daty produkcji były podobne styczeń 2007 nieważne już troche mi sie to wszystko rozjaśniło dzięki kolego danstan w wakacje znowu będe jechał w trase z 5-8tyś km full zapchanym autem i myśle że Castrol da rade po wakacjach - jak da rade to i na zime go zaleje - w końcu temp. płynięciea jak w M1 Musze kilka tyś km zrobić na tym mobilu to zobacze - jak na razie róznica jest bo po zalaniu świerzego M1 silnik chodził głośniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Witaj Do dyspozycji masz jeszcze : Valvoline VR1 5W50 lub 10W60, których dane są tutaj: http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf, albo ELF EXCELLIUM LDX 5W40, którego dane są tutaj: http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/benzyna.htm, albo MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, przeznaczonego do normalnej eksploatacji, którego okrojone dane znajdziesz tutaj: http://www.motul.auto.pl/. Są oczywiście i inne, oprócz już omówionych, oleje bez wątpienia godne uwagi np. : Midland, bedące spadkobiercą Quakerów, mające stronę tutaj : http://www.midland.pl/ czy Quaker State mające stronę tutaj : http://www.quakerstate.com.pl/ i wiele wiele innych, o których możesz Acan przeczytać chociażby tutaj : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=21092 lub tutaj : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=25800 oraz np tutaj : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22589 Tylko studiować dane i wybierać. To tyle. Pozdrawiam życząc wielu wielu kkm bezawaryjej jazdy. [ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 20:54 ] ps. to co ustaliłem dzisiaj, a dotyczy olejów Castrola, na tej stronie : http://www.castrol.com/castrol/subsection....ntentId=6004534 masz podział na : - Castrol EDGE ( zobacz co jest napisane w karcie danych oleju cytuję: "Next Generation FORMULA RS 10W-60 "die legendäre Motorsportviskosität"." Zobacz też różnice w opisach olejów np. Castrol Formula RS tutaj : http://www.castrol.com/castrol/multiplepro...ntentId=6007301 a np. EDGE FORMULA RS 10W-60: http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7022027 gdzie nie używa się już określenia "Vollsynthetisches Ol" ) - Vollsynthetisches Ol ( Pełnosyntetyczny Olej ) - HC-Synthe Motorenol ( Hydrokrakowany Olej ) Ta tak dla uzupełnienia i zamknięcia ostatecznie ( mam taką nadzieję ) tematu olejowego. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Witam. Jestem Nowy i pierwszy raz zajmuję "głos". Jestem też świerzym posiadaczem Primery P 11.144 2.0 (2000r) benz, czytając poprzednie wypowiedzi wystraszyłem się olejem Mobil 10w/40, bo gdy kupiłem auto takim był zanany. Pomimo tego że na tym oleju samochód miał zrobione ok. 5000 km wylałem go zastępując go olejem Valvoline 10w/40. Naprawdę jest pozytywna różnica, odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil. Wcześniej przed Primerą miałem Toyotę Carine E 2.0 i Hondę Civic 1.5, które zalewałem Castrolem , byłem z tego zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil. Witaj i nie uogólniaj. Czytaj wcześniejsze posty w temacie. Już na ten temat było pisałane. W swoim poście wypowiadasz się jedynie o Mobilu 10w40 na którym przejechałeś 5 kkm. Wypowiedzi, moim skromnym zdaniem, powinny być precyzyjne w każdym przypadku, a tym bardziej w odniesieniu do konkretnego oleju, konkretnego producenta ( dotyczy między innymi Castrola, Shell, Midlanda, Quakera, BP, Totala i wszystkich pozostałych ). Tak jest prawdziwie i sprawiedliwie. To tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladky Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 W celu uzupełnienia mojej pierwszej wypowiedzi dodaję,że Toyotą Cariną E jeździłem na Castrolu 10w40 a użytkowałem ją przez 8 lat, niestety nie pamiętam dokładnej nazwy castrola którego zalewałem od początku, ale przez ostatnie 3 lata był to Magnatec. Castrola Magnateca 10w40 lałem też do Hondy Civic, a miałem ją przej 1 rok. Wracając Do Mobila w moim Nissanie P11.144 2.0 benz. gdy go kupiłem to był zalany Mobilem S 10w/40, gdy sugerując się wypowiedziami poprzedników negujących jego własciwości postanowiłem go zmienić . Spuszczając ten olej po przejechaniu na nim prawie 5 tyś. km jego kolor nadal był miodowy, ale wydawał mi się zbyt rzadki, to samo stwierdził mechanik dokonujący wymiany. całkowicie nie neguje tego oleju , możliwe że lepiej sprawdzi się w innych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Witaj Nie zrozumiałeś mnie Acan. Jeżeli pragniesz kogoś przed czymś przestrzec to staraj się nie używać uogólnień typu : odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil. prawdziwie i sprawiedliwie byłoby gdybyś Waszmość napisał tak : odradzam więc używanie w tych samochodach oleju Mobil S 10W/40 Prawda ? Tylko o to chodziło i odnosić się miało do konkretnego produktu, konkretnego producenta czy to oleju silnikowego, czy np. tarcz i klocków hamulcowych, czy też samochodu itd. itd. Pozdrawiam i życzę przyjemnej i bezawaryjnej jazdy na nowym oleju. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Dzizas! Z tego co widze temat oleju to niekończąca sie opowieść. I weź tu człowieku znajdź złoty środek... Ja np szukam odpowiedzi na pytanie czy moja primera z przebiegiem 140 kkm dobrze zniesie zmiane z mineralnego Castrola HM 15w40 na półsyntetyk valvoline 10w40 i pewnie sie nie dowiem dopuki nie sprawdze tego empirycznie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beniki Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 zy moja primera z przebiegiem 140 kkm dobrze zniesie zmiane z mineralnego Castrola HM 15w40 na półsyntetyk valvoline 10w40nie zniesie...zapchasz kanały olejowe glutem jesli nie umyjesz silnika - tylko nie karcherem a płukanką do wewnątrz o widze ze Sauron z Jasla jestes :one: - ja rowniez ale mieszkam obecnie w Krakowie. W kazdym razie zalozylem temat i wyciagam wnioski: Wyplukac silnik - tylko czym ?? bo nie znam sie na tym Wleje Valvoline polsyntetyk lub syntetyk tylko jaki?? i Jaki filtr?? dla przypomnienia napisalem ze mam samochod 2001 primera p.11.144 z Niemiec i silnik mi troche glosno chodzi i chcialbym zmienic olej. Samochod jest po dziadku 80 letnim i troszke zamulony chyba jest. Nie wiem jaki olej stosowal wczesniej, wiec zamierzam wyplukac silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beniki Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 o dzieki ze mi rozjasniles z ta plukanka , ok wiec tak zrobie. Sauron czyli polecasz 10x 40 valvoline? syntetyk czy polsyntetyk? P.S bede w Jasle w swieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beniki Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 SAURON mam pytanko do Ciebie a jaki filtr bys polecal wraz z olejem którym mi poleciles??? A moze w Jasle prowadzisz warsztat to moglbym zostac Twoim klientem, pozdr!! [ Dodano: Pon 26 Mar, 2007 22:36 ] Siemanko, skontaktuj się z gościem co sie nazywa Sauron na tym forum, on ma duże zniżki w dobrych sklepach. On ci na 100% załatwi taki filtr jak potrzebujesz. A ktorego Valvoline kupiłes? DuraBlend czy MaxLife? Pozdro tak napisal Gringo kurcze to koniecznie musze wiedziec jak mozna sie z Toba skontaktowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiotm Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 witam szanownych klubowiczów DZIŚ WIELKI DZIEŃ PO 40 DNIACH ROBOCZYCH ODEBRAŁE MOJĄ PRIMERKĘ Z NAPRAWY.koszt wymiany wołka rozrządu+koła +ustawienie rozrządu (bez wymiany) jedyne 4000 zł.ale to nie koniec mam pytanie związane z lejącą b.delikatnie turbiną.ponoć jest olej mobil który jest wstanie uszczelnić takie delikatne nieszczelności a może lepiej wymienić turbinę. tylko ,że narazie troche problem z kasą czy ktoś wie o takim oleju pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 jak stwierdziles, ze turbina leje, silnik bierze olej? [ Dodano: Sro 25 Kwi, 2007 19:04 ] mialem na mysli oczywiscie pytanie czy ubywa ci oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 co to za P12 z takimi usterkami!!! jak turbina wyrzuca olej, znaczy, że jest nieszczelna i musiz to naprawić, a nie uszczelniac olejami itp!!! lepiej zapobiegac , niż leczyć olejem!!! [ Dodano: Sro 25 Kwi, 2007 19:20 ] witam szanownych klubowiczów DZIŚ WIELKI DZIEŃ PO 40 DNIACH ROBOCZYCH ODEBRAŁE MOJĄ PRIMERKĘ Z NAPRAWY.koszt wymiany wołka rozrządu+koła +ustawienie rozrządu (bez wymiany) jedyne 4000 zł.ale to nie koniec mam pytanie związane z lejącą b.delikatnie turbiną.ponoć jest olej mobil który jest wstanie uszczelnić takie delikatne nieszczelności a może lepiej wymienić turbinę. tylko ,że narazie troche problem z kasą czy ktoś wie o takim oleju pozdrawiam a, co to za warsztat skasował za takie coś 4 000 zł ?? !!!! to masz silnik nowy z powypadkowej P 12 !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Witam! Nie wiem Czy Ci o to chodzi ale gdzies w okolicach turbiny jest takie miejsce gdzie w wiekszosci deasli z turbną sączy się delikatnie olej... tzn jest tak lekko wilgotno, ale z tego co wiem tak juz jest po kilkunastu tys kilometrow... Tak słyszalem ale może żle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiotm Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 nie stwierdziłem ubytków oleju tzn nie dolewam jest w normie śladowe ilości oleju znaleziono w kolektorze(chyba tak powidział serwisant w nissanie?) odnośnie warsztatu który tak mnie skroił to jest to NISSAN W CHORZOWIE i tak nie zgodziłem się na wariant 2 czyli rozebranie silnika sprawdzenie szczelności głowicy ,sprawdzenie zaworów wymianę uszczelek i.t.d. wariant ten miał kosztować 11000 typowe naciąganie klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 ile ta P 12 ma nastukane? że takie awarie? jakie jest pochodzenie auta? od nowści masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiotm Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 samochód przywieziony z niemiec (uszkodzony)dostał w prawy front)poskładany w polsce i odsprzedany mnie jeśli chodzi o poskładanie to typowy pic .Pytanie co ktoś robił w rozrządzie .autkojest z 02r 1 rejestracja02.2003 przebieg 109 tyś ,a może 209 tys :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 ja bym na Twoim miejscu pozbyl sie auta! ile chcesz jeszcze w niego włożyć? połowę wartości? jezeli dostało w przód, zawsze będa problemy. to z jazdą na wprost, sciąganiem. fajnie jest miec P 12, ale nie wiem czy da Ci taki stan techniczny satysfakcję. może cena zakupu była atrakcyjna, ale teraz ile kłopotów i strat w ASO. ale nie w tym rzecz, to tylko moja sugestia. skoro w niego tyle już włożyłeś ( 4 tys )to zapewne chcesz się cieszyć z jazdy. zacząłbym od zmiany warsztatu, sama cena mnie przeraziła. Ja bym Ci to zrobił za 600 zł - robocizna, plus za materiały wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiotm Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 zgadzam się z Tobą . nie wiem co zrobic ,myślałem o pozbyciu sie tego problemu ,chyba poturlam sie pare tyś. i zobacze co sie bedzie działo .Co do sciągania to jest spoko bardziej martwie sie oto co moge jeszcz w niej znalezc lub czego brakuje i gdzie jeszcze ktoś łapy wkładal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.