Gość NadiR Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 TX Competer Znalazłem takowy: 75W-90 w GL-4, 22zeta 1l (ty chyba inny kupiles jak kosztowal az 38 ?: http://kroon-oil.pl/index.php?produkt=502&...szyk=&wysw= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zalecałbym skonsultowanie się ze specami z Kroona na maila. Jeśli ten olej byłby ok to byłoby to mistrzostwo świata pod względem ceny . Minerały bywaja droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 TX Competer Znalazłem takowy: 75W-90 w GL-4, 22zeta 1l (ty chyba inny kupiles jak kosztowal az 38 ?: http://kroon-oil.pl/index.php?produkt=502&...szyk=&wysw= spelnia normy gl-4 i gl-5 "Klasy jakości API GL-4/5 MIL-L-2105 VW 501.50 (level)" Dobry to wogole olej bede kupowal w tym tygodniu, czy lepszy bedzie http://www.allegro.pl/item291760473_valvol...lsyntetyk_.html Obecnie jest jakis ze stacji orlen, ale nie jestem zadowolony bo na zimnym II chaczy i chce go wymienic na cos dobrego [ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 20:23 ] competer, ten co podales to syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Kolego Roki. Ten twój Valvoline jest ze spec. GL-5. Abys mógł zalac Valvoline musiałbyś nabyc olej z tej aukcji http://www.allegro.pl/item293480989_valvol...lsyntetyk_.html Ten olej zdaje się, ze pojawił się niedawno. Kiedys szukałem GL-4 tej marki i nic nie było. Cena wydaje sie byc ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 competer, no tak jedi polecaja TYLKO gl-4 inni mowia ze gl-5 jest lepszy i lepiej nim zalac no i co robic???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Jedi to w Gwiezdnych Wojnach . Masz stary na NKP mnóstwo możliwości sprawdzenia specyfikacji swojego silnika. Obstawiam na 100%, że olej do Twojej skrzynki powinien być GL-4, a nie GL-5. Gdyby było inaczej lalibyśmy po prostu wszystko co nowe producent wypuści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Napiszę jeszcze raz. Nie wlewać oleju o klasie GL-5. W GL-5 jest jakiś składnik , który rozpuszcza powłokę synchronizatorów. Dowiedziałem się o tym od gościa w serwisie. Z resztą mam przykład mojego brata , który kiedyś wlał do nissana GL-5 i cieszył się przyjemną jazdą ok 5 miesięcy. Skrzynia poszła do wymiany , a padły właśnie synchronizatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Kolego Roki. Ten twój Valvoline jest ze spec. GL-5. Abys mógł zalac Valvoline musiałbyś nabyc olej z tej aukcji http://www.allegro.pl/item293480989_valvol...lsyntetyk_.htmlTen olej zdaje się, ze pojawił się niedawno. Kiedys szukałem GL-4 tej marki i nic nie było. Cena wydaje sie byc ok. Heh ten Valvoline z nieba spadł Non toper patrzyłem i tylko GL-5. Cena nie jest zła i zamawiam 4 literki. Ponownie TX competer (2 sztuki mocnego Browarka ci lecę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Co prawda mam N16 ale sądzę ,że w serwisie leją to samo do Primer.Haczyły mi sie biegi i wymieniłem dzisiaj olej w serwisie.Wlali Geartex S4 75W-90( tak jest na fakturze) i skrzynia jak nowa. http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Heh ten Valvoline z nieba spadł Non toper patrzyłem i tylko GL-5. Cena nie jest zła i zamawiam 4 literki. Ponownie TX competer (2 sztuki mocnego Browarka ci lecę ) 4 literki jada juz do mnie - jest juz jakis czas na allegro od ok miesiaca, moze z przerwami 1-2 dniowymi wziolem tez silnikowy valvoline maxlife :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Hej chłopaki W moim aucie na kartce z serwisu w Niemczech jest zaznaczony olej MOTUL SAE 5W-40. Nie znam niemieckiego, ale słowo "vollsyntetisch" znaczy syntetyczny. No i teraz pytanko. Czy nadal zalewać synetetyczny, czy przejść na półsynetyk? Auto ma przejechane 113 000 km. W poprzedniej Primerce lałem zawsze Castrol GTX Magnatec 10W-40. Co mi na to powiecie? A może syntetyk Castrola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 krzych67, masz ubytki, silnik się poci :?: Jak nie, to zalewaj dalej syntetykiem i dalej lej MOTULa, to jest bardzo dobry olej Acha i pogrzeb w dziale "Porady eksploatacyjne" - tam sporo o olejach jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Silnik jest w stanie idealnym. Widać naturalne zabrudzenie kurzem i żadnych przecieków ani spoceń. Na pewno nie był myty. Chyba masz rację. Lepiej lać syntetyk, bo oszczędność na oleju nie popłaca. Nie wiesz ile oleju wchodzi do mojego auta? W P10 mieściło się 3,5 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 W P10 mieściło się 3,5 l.A teraz nie masz znowu P10 :?:W dwulitrowych benzynach chyba taka sama ilość - czyli około 3,5L oleju z filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Teraz mam P11 rok 2000. Zeby kupować znowu P10 musiałbym nieźle walnąć w drzewo;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Teraz mam P11 rok 2000.2000 rok czyli P11.144No to zmień opis w profilu bo dalej widnieje tam P10 W taki razie dołóż jeszcze dwie setki oleju z filtrem czyli około 3,7L Z tego przyklejonego wątku ściągaj instrukcję po polsku -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzych67 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Mi w opisie pokazuje: NISSAN PRIMERA EXCLUSIVE EDITON 2.0 16V 140 PS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 krzych67 już trochę się ogarnąłem Primera P10 Nr rejestracyjny: wos [100000] Model: Primera P10 Wiek: 40 Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 31 No tak, sorki mnie się profil z opisem pomyliły ale z opisu też nic nie wynika dla laika I nie róbmy już tu OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg69 Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Witam Wydaje mi się, że znalazłem ostateczne rozwiązanie kwestii oleju do skrzyń CVT (i nie tylko). Sam mam skrzynię zalaną przez poprzednika dextronem III i jest wszystko w porządku (150 tyś przebiegu). W związku z tym, że nadchodzi wiekopomna chwiła zmiany oleju - postanowiłem sprawę zgłębić. Znalazłem tabelkę z której jasno wynika jaka to kategoria oleju (NS-1). Tabelka jest zgodna również z wcześniejszymi dyskusjami na temat "różnych" olejów do CVT Micry i Primery (jak widać odpowiednik jest ten sam). Oczywiście nie należy brać tego za PEWNIK - w końcu to strona w obcym języku... :-). Założyłem nowy post ponieważ sprawa wydała mi się ważna. W całym necie nie znalazłem bardziej oczywistej i jednoznacznej odpowiedzi. Link: http://www.formil.com.tw/atfch.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Wydaje mi się, że się mylisz. Przypuszczam, że ta tabelka określa jakie klasy spełnia ten olej Formil ATF Type 4 i nie wynika z niej, że Dextron III spełnia wymogi NS-1. Nie należy zalewać tej skrzyni w primerze niczym innym niż NS-1, ewentualnie można rozważyć olej do CVT z Kroon-Oil: ATF SP 2022. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Incas Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 no też nie wiem na jaki olej zmienić kupiłem primerke w lutym rok prod. 2000 przejechane było 54.000 ! teraz jest 70.000 i chyba czas olej wymienić ale w książce serwisowej (samochodzik kupiłem ze Szwajcarii )sa tylko jakieś symbole a żadnej nazwy oleju A jaki silnik? Przy takim przebiegu to tylko full syntetyk. A swoją droga to jakiś niezły jeździec nim latał 7,7kkm rocznie....... Wiesz - ja na przykład pracuję w domu i więcej niż 8000 rocznie nie robię Na przejażdźki wolę rower - przy całym szacunku dla Primki Ale wracając do tematu - ja po zeszłoocznym zakupie nie wymieniałem oleju bo poprzednie właściciel mówił, że nie tzeba, ale idzie wiosna, wakacje i związane z tym wyjazdy. Nie będę ryzykował i trzeba zrobić gruntowną wymianę. Napiszcie proszę od czego zacząć - filtry, oleje? nie mam za bardzo w tym doświadczenia i nie wiem co jest istotne - oznaczenie oleju czy filtru czy też marka. Mój silnik to GA16DE, nakręcone 180 tysięcy km. PZ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg69 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Zdanie: nie należy zalewać niczym innym jest oczywistym zaleceniem producenta. Do tej pory nie usłyszałem rzeczowych argumentów, że nie należy lać DIII oprócz: bo tak nakazują. Stwierdzam tylko, że: 1. Skrzynia była (i jest) zalewana D III i chodzi idealnie (nie mówić, że póki co, bo 150Kkm to jest już jakiś wynik) 2. Specyfikacja (lepkość, temperatury, spienianie) są podobne a czasem identyczne. Poza tym nie chce mi się wierzyć, że NS-1 to cudowny twór nissana. P.S. Co nie znaczy, że jak przyjdzie co do czego to kupię D III :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 2. Specyfikacja (lepkość, temperatury, spienianie) są podobne a czasem identyczne. I właśnie tu jest sęk bo nie Nie jesteśmy ekspertami na ile różnice w specyfikacji płynów mają znaczenie. Ale wystarczy spojrzeć i porównać i są inne. Tu link do oleju Valvoline spełniającego Dextron III, a to jeden z zamienników do NS-1: link Specyfikacje tych olejów są różne. Natomiast problemem jest do że Nissan nie podaje specyfikacji NS-1. Olej ten produkuje prawdopodobnie albo Shell albo Total. Nawet dzwoniłem do oddziału Total w Austrii - bo stamtąd był taki folder z olejami do Nissana - również do CVT, ale nic nie pisneli Z drugiej strony na forum jest/był taki koleś mrówa - miał zalaną skrzynkę Dextronem III i padła po 20kkm. A wiesz jak długo poprzednik jeździł na DIII? Niestety zasze zostają domysły lać DIII nielać, ja wole jednak NS-1, trudno raz na 60kkm trzeba odpuścić 500 zł :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johntailor Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 witam mam prosbe doradzcie mi czym zalac moja primerke. Rocznie robie max 18000km czasami lubie przycisnac. Moj przebieg to 67000mil (ok.110000km.). Z tego co pamietam zalana jest pol syntetykiem 10-30 ale tej wartosci nie jestem pewien. Dzieki z gory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hubertus89-89 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mam P10 1.6 z 1994r. i nie wiem czy nie popełniłem błędu zalewając ja syntetykiem (mobil 0w40)?silnik nie bierze oleju nie kopci chodzi idealnie...Mam watpliwosci bo wszyscy pisza ze polisyntetik lać...;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.