Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zalecałbym skonsultowanie się ze specami z Kroona na maila. Jeśli ten olej byłby ok to byłoby to mistrzostwo świata pod względem ceny :). Minerały bywaja droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TX Competer :)

 

Znalazłem takowy: 75W-90 w GL-4, 22zeta 1l (ty chyba inny kupiles jak kosztowal az 38 ?:

 

http://kroon-oil.pl/index.php?produkt=502&...szyk=&wysw=

 

 

spelnia normy gl-4 i gl-5

 

"Klasy jakości

API GL-4/5

MIL-L-2105

VW 501.50 (level)"

 

Dobry to wogole olej bede kupowal w tym tygodniu, czy lepszy bedzie

 

http://www.allegro.pl/item291760473_valvol...lsyntetyk_.html

 

Obecnie jest jakis ze stacji orlen, ale nie jestem zadowolony bo na zimnym II chaczy i chce go wymienic na cos dobrego

 

[ Dodano: Pon 07 Sty, 2008 20:23 ]

competer, ten co podales to syntetyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Roki. Ten twój Valvoline jest ze spec. GL-5. Abys mógł zalac Valvoline musiałbyś nabyc olej z tej aukcji http://www.allegro.pl/item293480989_valvol...lsyntetyk_.html

Ten olej zdaje się, ze pojawił się niedawno. Kiedys szukałem GL-4 tej marki i nic nie było. Cena wydaje sie byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedi to w Gwiezdnych Wojnach :D . Masz stary na NKP mnóstwo możliwości sprawdzenia specyfikacji swojego silnika. Obstawiam na 100%, że olej do Twojej skrzynki powinien być GL-4, a nie GL-5. Gdyby było inaczej lalibyśmy po prostu wszystko co nowe producent wypuści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Napiszę jeszcze raz. Nie wlewać oleju o klasie GL-5. W GL-5 jest jakiś składnik , który rozpuszcza powłokę synchronizatorów. Dowiedziałem się o tym od gościa w serwisie. Z resztą mam przykład mojego brata , który kiedyś wlał do nissana GL-5 i cieszył się przyjemną jazdą ok 5 miesięcy. Skrzynia poszła do wymiany , a padły właśnie synchronizatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Roki. Ten twój Valvoline jest ze spec. GL-5. Abys mógł zalac Valvoline musiałbyś nabyc olej z tej aukcji http://www.allegro.pl/item293480989_valvol...lsyntetyk_.html

Ten olej zdaje się, ze pojawił się niedawno. Kiedys szukałem GL-4 tej marki i nic nie było. Cena wydaje sie byc ok.

 

 

Heh ten Valvoline z nieba spadł :)

Non toper patrzyłem i tylko GL-5. Cena nie jest zła i zamawiam 4 literki.

Ponownie TX competer (2 sztuki mocnego Browarka ci lecę ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ten Valvoline z nieba spadł :)

Non toper patrzyłem i tylko GL-5. Cena nie jest zła i zamawiam 4 literki.

Ponownie TX competer (2 sztuki mocnego Browarka ci lecę ;) )

 

4 literki jada juz do mnie - jest juz jakis czas na allegro od ok miesiaca, moze z przerwami 1-2 dniowymi :)

 

 

wziolem tez silnikowy valvoline maxlife :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej chłopaki :)

W moim aucie na kartce z serwisu w Niemczech jest zaznaczony olej MOTUL SAE 5W-40. Nie znam niemieckiego, ale słowo "vollsyntetisch" znaczy syntetyczny. No i teraz pytanko. Czy nadal zalewać synetetyczny, czy przejść na półsynetyk? Auto ma przejechane 113 000 km. W poprzedniej Primerce lałem zawsze Castrol GTX Magnatec 10W-40. Co mi na to powiecie? :) A może syntetyk Castrola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzych67, masz ubytki, silnik się poci :?: Jak nie, to zalewaj dalej syntetykiem i dalej lej MOTULa, to jest bardzo dobry olej :D

 

Acha i pogrzeb w dziale "Porady eksploatacyjne" - tam sporo o olejach jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest w stanie idealnym. Widać naturalne zabrudzenie kurzem i żadnych przecieków ani spoceń. Na pewno nie był myty. Chyba masz rację. Lepiej lać syntetyk, bo oszczędność na oleju nie popłaca. Nie wiesz ile oleju wchodzi do mojego auta? W P10 mieściło się 3,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P10 mieściło się 3,5 l.
A teraz nie masz znowu P10 :D :?:

W dwulitrowych benzynach chyba taka sama ilość - czyli około 3,5L oleju z filtrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam P11 rok 2000.
2000 rok czyli P11.144

No to zmień opis w profilu bo dalej widnieje tam P10 :D

W taki razie dołóż jeszcze dwie setki oleju z filtrem czyli około 3,7L

Z tego przyklejonego wątku ściągaj instrukcję po polsku -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzych67

już trochę się ogarnąłem

Primera P10

 

Nr rejestracyjny: wos

[100000]

Model: Primera P10

Wiek: 40

Dołączył: 15 Sie 2007

Posty: 31

No tak, sorki mnie się profil z opisem pomyliły ale z opisu też nic nie wynika dla laika ;)

I nie róbmy już tu OT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Wydaje mi się, że znalazłem ostateczne rozwiązanie kwestii oleju do skrzyń CVT (i nie tylko).

Sam mam skrzynię zalaną przez poprzednika dextronem III i jest wszystko w porządku (150 tyś przebiegu). W związku z tym, że nadchodzi wiekopomna chwiła zmiany oleju - postanowiłem sprawę zgłębić. Znalazłem tabelkę z której jasno wynika jaka to kategoria oleju (NS-1). Tabelka jest zgodna również z wcześniejszymi dyskusjami na temat "różnych" olejów do CVT Micry i Primery (jak widać odpowiednik jest ten sam). Oczywiście nie należy brać tego za PEWNIK - w końcu to strona w obcym języku... :-).

 

Założyłem nowy post ponieważ sprawa wydała mi się ważna. W całym necie nie znalazłem bardziej oczywistej i jednoznacznej odpowiedzi.

 

Link: http://www.formil.com.tw/atfch.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że się mylisz. Przypuszczam, że ta tabelka określa jakie klasy spełnia ten olej Formil ATF Type 4 i nie wynika z niej, że Dextron III spełnia wymogi NS-1.

Nie należy zalewać tej skrzyni w primerze niczym innym niż NS-1, ewentualnie można rozważyć olej do CVT z Kroon-Oil: ATF SP 2022.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no też nie wiem na jaki olej zmienić kupiłem primerke w lutym rok prod. 2000 przejechane było 54.000 ! teraz jest 70.000 i chyba czas olej wymienić ale w książce serwisowej (samochodzik kupiłem ze Szwajcarii )sa tylko jakieś symbole a żadnej nazwy oleju

 

A jaki silnik? Przy takim przebiegu to tylko full syntetyk. A swoją droga to jakiś niezły jeździec nim latał 7,7kkm rocznie.......

 

Wiesz - ja na przykład pracuję w domu i więcej niż 8000 rocznie nie robię :D Na przejażdźki wolę rower - przy całym szacunku dla Primki :D

Ale wracając do tematu - ja po zeszłoocznym zakupie nie wymieniałem oleju bo poprzednie właściciel mówił, że nie tzeba, ale idzie wiosna, wakacje i związane z tym wyjazdy. Nie będę ryzykował i trzeba zrobić gruntowną wymianę. Napiszcie proszę od czego zacząć - filtry, oleje? nie mam za bardzo w tym doświadczenia i nie wiem co jest istotne - oznaczenie oleju czy filtru czy też marka. Mój silnik to GA16DE, nakręcone 180 tysięcy km. PZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdanie: nie należy zalewać niczym innym jest oczywistym zaleceniem producenta.

Do tej pory nie usłyszałem rzeczowych argumentów, że nie należy lać DIII oprócz: bo tak nakazują.

 

Stwierdzam tylko, że:

 

1. Skrzynia była (i jest) zalewana D III i chodzi idealnie (nie mówić, że póki co, bo 150Kkm to jest już jakiś wynik)

 

2. Specyfikacja (lepkość, temperatury, spienianie) są podobne a czasem identyczne.

 

 

Poza tym nie chce mi się wierzyć, że NS-1 to cudowny twór nissana.

 

P.S. Co nie znaczy, że jak przyjdzie co do czego to kupię D III :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Specyfikacja (lepkość, temperatury, spienianie) są podobne a czasem identyczne.

 

I właśnie tu jest sęk bo nie :) Nie jesteśmy ekspertami na ile różnice w specyfikacji płynów mają znaczenie. Ale wystarczy spojrzeć i porównać i są inne.

Tu link do oleju Valvoline spełniającego Dextron III, a to jeden z zamienników do NS-1: link

Specyfikacje tych olejów są różne. Natomiast problemem jest do że Nissan nie podaje specyfikacji NS-1. Olej ten produkuje prawdopodobnie albo Shell albo Total. Nawet dzwoniłem do oddziału Total w Austrii - bo stamtąd był taki folder z olejami do Nissana - również do CVT, ale nic nie pisneli :)

Z drugiej strony na forum jest/był taki koleś mrówa - miał zalaną skrzynkę Dextronem III i padła po 20kkm. A wiesz jak długo poprzednik jeździł na DIII?

 

Niestety zasze zostają domysły lać DIII nielać, ja wole jednak NS-1, trudno raz na 60kkm trzeba odpuścić 500 zł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johntailor

witam

mam prosbe doradzcie mi czym zalac moja primerke. Rocznie robie max 18000km czasami lubie przycisnac. Moj przebieg to 67000mil (ok.110000km.). Z tego co pamietam zalana jest pol syntetykiem 10-30 ale tej wartosci nie jestem pewien. Dzieki z gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość hubertus89-89

Mam P10 1.6 z 1994r. i nie wiem czy nie popełniłem błędu zalewając ja syntetykiem (mobil 0w40)?silnik nie bierze oleju nie kopci chodzi idealnie...Mam watpliwosci bo wszyscy pisza ze polisyntetik lać...;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...