Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedzi. Problem jest tutaj chyba nieco inny bo olej ktory mam wlany to 5W50 i to właśnie jego parametry powodują dużą cenę.

A jakbym zalał go olejem np. 5W40 (tańszy) czy nie trzeba np. płukać silnika? Czy wogole jest duża różnica między W50 a W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Problem jest tutaj chyba nieco inny bo olej ktory mam wlany to 5W50 i to właśnie jego parametry powodują dużą cenę.

A jakbym zalał go olejem np. 5W40 (tańszy) czy nie trzeba np. płukać silnika? Czy wogole jest duża różnica między W50 a W40 ?

 

Cześć

 

Możesz śmiało lać 5W40 bez płukania silnika.Na Alledrogo koszt 5L Mobil 1 to około 100zł.Ja zawsze jak kupuje olej na Alledrogo to od jednego sprzedającego co ma nick kolegaberlin i mogę szczerze polecić olej od niego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość spamergt

Niedawno kupiłem Nissan Primera 2.0 16V ACENTA 140 KM możecie mi podpowiedzieć jaki model silnika jest w nim montowany ponieważ nie wiem jaki olej mam wlać i ile (syntetyk czy półsyntetyk).

 

W aucie była uszczelniana miska olejowa i mam taką wątpliwość. Po wyjęciu bagnetu ku mojemu zaskoczeniu olej jest krystalicznie czysty aż trudno go na bagnecie zobaczyć. Czy jest to możliwe? Do tej pory jeździłem mazdą 323f z 2002r 1.6 16v i tam po zmianie oleju, olej stawał się błyskawicznie ciemny. W dodatku bagnet jest jakiś dziwny taka cienka długa blaszka (do tej pory z takimi spotykałem się w silniku diesla lub w fordzie eskorcie, czy jest to oryginalny bagnet czy jakiś zamiennik.

 

 

bardzo prosiłbym o odpowiedz bo muszę wymienić olej i nie wiem jaki mam wlać. Nie mam pojęcia jaki jest wlany olej w silniku a w instrukcji nie jest napisze jaki olej jest zalecany.

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darecki

Według pisma Auto Świat Nr 50 z grudnia 2009 gdzie jest tzw poradnik eksploatacyjny dla użytkowników Nissanów napisano : olej silnikowy 10W 30 pojemność układu dla silnika 2.0 3,7 litra.

Edytowane przez Darecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darecki

W kwestii oleju to w dziale Primera Instrukcje masz do ściągnięcia instrukcję do swojej P12. Tam w jednym z końcowych rozdziałow masz napisane jakie oleje stosować i dla jakiego silnika w odniesieniu do warunków w jakich auto będzie eksploatowane. Z tego co wyczytałem to olej całoroczny wskazany dla silnika 2.0 to 10W30. Ja do mojej P11.144 1.6 nalewam 5W40 pomimo, że zalecany jest również 10W30. Ale ponieważ auto było regularnie serwisowane i od początku serwis lał do silnika 5W40 to dalej na takim jeżdżę (przebieg 137.000km). A w kwestii typu silnika to masz QR20DE.

Edytowane przez Darecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spamergt

przy czym 5w to synt a 10 w pół a 15 w minerał oleje zalecane w zależności od klimatu,,, wiadomo fabryka podaje różne ,,,

 

 

Dziękuję bardzo za odpowiedz jednak powiedzcie mi jaki mam wlać olej (syntetyk czy półsyntetyk) skoro nie mam pojęcia jaki był używany do tej pory a chciałbym uniknąć wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Darecki

Logika podpowiada, że półsyntetyk. Bo jeżeli na takowym jeździsz to syntetyk może właśnie wypłukać osady w silniku a co za tym idzie rozszczelnić go. A tak na marginesie to jaki teoretycznie autko ma przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Priemrkę 1,8 i też nie wiedziałem jaki lać olej. Mechanik rzekł półsyntetyk, więc od ok. 3 lat leje Mobila 10W40 i jest git (odpukać puk puk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spamergt

Logika podpowiada, że półsyntetyk. Bo jeżeli na takowym jeździsz to syntetyk może właśnie wypłukać osady w silniku a co za tym idzie rozszczelnić go. A tak na marginesie to jaki teoretycznie autko ma przebieg?

 

 

autko ma ok 125tys na liczniku potwierdzone wydrukiem z komputera (taki paragon), nie mylić z książką serwisową. Powiedźcie mi jeszcze jak się sprawdza olej na tej miarce czy poziom min tj ten na końcowym zagięciu czy powyżej na kresce. Bo na bagnecie są dwa zagięcia jedno górne i dolne i pomiędzy zagięciami 2 kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko ma ok 125tys na liczniku potwierdzone wydrukiem z komputera (taki paragon), nie mylić z książką serwisową. Powiedźcie mi jeszcze jak się sprawdza olej na tej miarce czy poziom min tj ten na końcowym zagięciu czy powyżej na kresce. Bo na bagnecie są dwa zagięcia jedno górne i dolne i pomiędzy zagięciami 2 kreski.

lej półsyntetyk kolega mówi prawdę nie tyle o rozszczelnienie chodzi co o zdolności płuczące syntetyka ,,,, jak masz 2 zagięcia i jeszcze 2 kreski to na środku tego wszystkiego zresztą niech Ci servisówka odpowie ile wlać i tyle może mniej nalej i patrz co sie dzieje ,,, najwyżej dolejesz ,,,

 

fajnie by było jak byś kupił jakiś gównany olej pół syn zalał posmigał z 500 1000km i go wypie2@@@@ ,,,i zalał nowym,,,, ale to jak masz na to fundusz ,,, i jeszcze miskę wyczyścił ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spamergt

lej półsyntetyk kolega mówi prawdę nie tyle o rozszczelnienie chodzi co o zdolności płuczące syntetyka ,,,, jak masz 2 zagięcia i jeszcze 2 kreski to na środku tego wszystkiego zresztą niech Ci servisówka odpowie ile wlać i tyle może mniej nalej i patrz co sie dzieje ,,, najwyżej dolejesz ,,,

 

fajnie by było jak byś kupił jakiś gównany olej pół syn zalał posmigał z 500 1000km i go wypie2@@@@ ,,,i zalał nowym,,,, ale to jak masz na to fundusz ,,, i jeszcze miskę wyczyścił ,,

 

 

Miska teoretycznie jest czyta bo była uszczelniana ale nie dam sobie ręki uciąć. Osobiście uważam, że zalany jest w nim syntetyk i inne osoby też mają takie zdanie aczkolwiek mówią że najbezpieczniej jest wlać półsyntetyk bo zawsze jest jakieś ale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie oto chodzi syntetyk był by lepszy, ,,, ale ryzyko jest ,Pozdrawiam

 

ważne by wymieniać regularnie i nawet wcześniej ,,, Valvoline ,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę odgrzeję ale interesuje mnie jak przebiega wymiana. Czy odbywa się bezproblemowo i można to zrobić samemu? Czy trzeba jakieś specjalne klucze czy cuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do postu wyrzej chodzi o rodzaj oleju do skrzyni od silnika f9q tylko że w manualu. Moje pytanie czy jest konieczność wymiany i po jakim przebiegu. Ewentualnie jaki mogą być skutki jeżeli nie wymieni się oleju w tej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

W piątek kupiłem Primerkę P11 2.0 SLX w automacie z 1996 roku (z klasycznym automatem). Zgodnie z klasycznym podejściem chcę wymienić wszystkie filtry i oleje. Nigdzie nie mogę znaleźć na forum.

Jaki olej kupić i ile się go mieści w skrzyni biegów.

Czytam w instrukcji że Oryginalny to NISSAN ATF*2. A nie ukrywam że chętnie bym kupił jakiś markowy zamiennik.

Pozdrawiam. I z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kup ATF Valvoliny za 33zł.litr a wchodzi chyba sporo,,, w manualu napewno jest rozpiska a poprawiłem taga

 

ATF to Automaic Transmision Fluid

 

takie rzadkie czerwone co leje się też do wspomagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kup ATF Valvoliny za 33zł.litr a wchodzi chyba sporo,,, w manualu napewno jest rozpiska a poprawiłem taga

 

ATF to Automaic Transmision Fluid

 

takie rzadkie czerwone co leje się też do wspomagania

 

 

NO tak ATF II czy ATF III ?

Udało mi się jeszcze gdzieś doczytać że w automatycznych skrzyniach są filtry. Ale w manulau nic na ten temat nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CVT napewno jest filtr, ale ja u siebie nie wymieniałem, bo wymiana tego filtra to rozbiórka skrzyni i robi sie to tylko przy naprawach skrzyni. Oleju wchodzi sporo, u mnie weszło jakies 6 l wg instrukcji jakies 8,4 l. Wymiana co 60 tys. ale generalnie ten olej jest czysciutki, moze jedynie zalecaja wymiane ze wzgledu na stracone właściwości. Prima P11 2.0 CVT 99r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczną primerke też z 96 roku :)

 

byłem u jednego speca od automatów i powiedział że nie ma sensu w tej skrzyni wymieniać filtra i żeby tylko pilnować wymiany co 60 tys km. i sprawdzać czy jest dobry poziom (na zapalonym silniku). Filtra tego się nie rusza bo trzeba ściągać miskę i jest duży problem z jego montażem. Ja zmieniałem olej na ATF DEXRON III Castrola, cała skrzynia mieści 7 litrów ale nie da się całości spuścić, nie pamiętam ile mi wtedy zleciało bo nie mierzyłem ale coś koło 5 litrów. Do tej skrzyni tak jak i do wspomagania kierownicy jest przypisany olej ATF DEXRON II, spec powiedział że III to już rozpieszczanie skrzyni. Olej spuszczamy tak jak silnikowy a wlewamy przez bagnet, prosta sprawa :)

W zimę miałem wyciek oleju z węży chłodniczych i dolewałem Orlen platinum i elfmatic też spełniające specyfikację DEXRON III, elfmatic mnie kosztował 23zł/l.

 

Biegi zmienia mi płynnie ale dopiero po rozgrzaniu, na ssaniu czasami szarpie, podobno to wina ingerencji komputera od gazu. Auto ma już 272 tys. na liczniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc.

O to właśnie mi chodziło uspokoiłeś mnie trochę.

Moja ponoć ma tylko 157 tyś i w sumie patrząc na zużycie elementów wnętrza jak i na stan ogólny to na tyle wygląda.

Pozdrawiam gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...