Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie oleje i płyny eksploatacyjne do Primer


Gość Paki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

jest to moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie. rok produkcji: '99, przebieg: 205tys

nie mam pojecia jaki olej obecnie jest w silniku, nie wiem co wlac. jak na olej mineralny to ten silnik jest chyba jeszcze za mlody co? wiec pozostaje syntetyk, albo pol syntetyk. jaki symbol?

 

ps. zakupilem preparat LIQUI MOLY ENGINE FLUSH, w celu przeplukania silnika i usuniecia syfu z wnetrza...

valvoline 10w40 -pisane było tu wielokrotnie :rolleyes: i nie używaj tych płukanek!!!!!!!może Ci go tak przepłukać że sie ''rozszczelni'' te płukanki to markieting :devil: olej toto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrde, ile glow tyle opinii co do tych plukanek... dobrze ze to tylko 18zl, ale mam teraz dylemat

 

po tym ostrzezeniu zaczalem szukac info na temat tego preparatu i trafilem na takie cos:

 

http://tdi.pl/component/option,com_smf/Itemid,5/topic,2842.0/

 

przyznam ze kupilem ten preparat za namowa kumpla, zamawial dla siebie to i ja sie skusilem

Edytowane przez siutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, posiadam p11 2.0 benzyna z 98r z manual. Chciałbym wymienić olej w skrzyni, ale nie jestem pewien ile tam go zalać (wydaje mi że około 3,6l)? Poza tym chciałbym sie poradzić jaki olej najlepiej zalać. Myślałem nad syntetycznym Castrolem TAF-X GL-4 75W90. Producent podaje 80W90 ale myśle że 75W90 raczej nie zaszkodzi. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie znaczenie ma silniksmile.gif Olej GL4 tylko i wyłącznie żadnych wyższych i łamańców Temat powtarzany wielokrotnie i nie ma sensu go rozwijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby gl4 ale jak chciałem wymienić to sie nagle okazywało że w/g sklepu katalogu GL5. TO samo w hurtowni - przysłali jakiś mobil gl5 - i już mechanior chciał lać. I tak w różnych źródłach jest raz gl4 raz gl5. Ja w koncu zalałem fuchsa z siarczkiem molibdenu gl3/4/5 - czyli uniwersalny i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniwersalny to był kiedyś klej supercement i wiadomo jak kleił. Życzę aby skrzynia się nie rozpadła po tym super wynalazku.

GL nie oznacza klasy jakości samego oleju, tylko zawarte w nim uszlachetniacze i dodatki antykorozyjne, które mogą zniszczyć elementy skrzyni jeśli nie są one odporne na nie. Dlatego trzeba stosować oleje o danym oznaczeniu (zawartości dodatków) a nie jakieś mixy

 

sanma gęstość oleju powinnawynosić 75w/90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki olej kolega proponuje ??? bo większość które znalazłem są właśnie 4/5 - samego 4 nie udało mi się znaleść oprócz Valvoline którego na pewno do skrzyni biegów nie naleję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki olej kolega proponuje ??? bo większość które znalazłem są właśnie 4/5 - samego 4 nie udało mi się znaleść oprócz Valvoline którego na pewno do skrzyni biegów nie naleję

Adlaczego kolega valvolin oleju nie naleje???? Bardzo dobry olej o ile mi wiadomo.Valvoline75w90-syntetyk. Polecam. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten mój jest 80w90 i przy mrozach w sumie działa ok. Jeżeli spełnia normę gl3 i gl4 i gl5 to chyba znaczy, że może przenosić obciążenia jak gl5 a użyte dodatki umożliwają stosowanie w przekładniach wymagających oleju gl4 i gl3. No tak ja to rozumie. A moze sie myle. Narazie zrobiłem 10kkm i jestem zadowolony. Skrzynia chodzi lepiej niż przedtem i jest cichsza. W sumie wad nie widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czyta się instrukcji obsługi (normalne u samców smile.gif ) a tam piszę że olej w skrzyni manualnej wymienia się co 30 kkm lub 24 miesiące a kontrola stanu co 10 kkm

 

Tak na marginesie zanim spuścicie olej to sprawdźcie czy da się odkręcić korek wlewowy, który jest na stożku. Zyczę pomysłowości jeśli spuścicie i okaże się że nie da się odkręcić wlewubiggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyczę pomysłowości jeśli spuścicie i okaże się że nie da się odkręcić wlewubiggrin.gif

Podobno w takiej sytuacji ostatecznie można wlać po wykręceniu czujnika prędkości jazdy (lub linki do prędkościomierza, zależnie od wersji jaką mamy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze przez odmę, ale nigdy nie wiadomo do końca ile się wlało i trwa to bardzo długo. Ci co to robili to strasznie tu jęczeli po zabiegach i musieli się relaksować w najbliższym monopolusmile.gif. Samo odkręcenie korka też do przyjemności nie należy jeśli nie posiadamy spawarki, a potem nowego korka. Dlatego jak nie idzie to najlepiej to od razu zlecić warsztatowi. Często jest tak że jak się leje z beczki to wymiana gratis. Pytanie tylko ile ten z beczki kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie znaczenie ma silniksmile.gif Olej GL4 tylko i wyłącznie żadnych wyższych i łamańców Temat powtarzany wielokrotnie i nie ma sensu go rozwijać

 

Witam

 

Naczytałem się trochę o tych olejach i nie wiem na jaki się zdecydować.GL4 występuje w postaci olei mineralnych i syntetycznych.

 

Skoro ma byc tylko i wylacznie GL4 to czy Castrol TAF-X 75W-90 nadaje sie do Primery z silnikiem 1.6 i manualna skrzynia??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gl 4 syntetyk

GL4 mineralny to był HIPOL. Wiadomo jak to się zachowywało w Poldkach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gl 4 syntetyk

GL4 mineralny to był HIPOL. Wiadomo jak to się zachowywało w Poldkach smile.gif

 

napisałem GL4 bo na stronie Castrola TAF-X ma takie oznaczenie(dokładnie specyfikacja API GL4+ (GL4/5)

Nie zmienia jednak to mojego pytania na które nie mam odpowiedzi,czy Castrol TAF-X Syntetyk 75W-90 moze byc wlany to mojej skrzyni lub może jest jakiś inny olej Castrola który możecie polecić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafitresna

Witam. napewno odradzam Elfa ten przy ujemnej tem jest masakrą!!!! zmiana biegó to jak kręcenie kierownicą w poldku na postoju oczywiscie bez wspomagania. Jak się rozgrzeje to jest lepiej. Teraz sam szukam czegos co nie gęstnieje przy minus 10ciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...