Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja Almerka 2.2Di juz po CHIPie :-)))


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co wiem, to ecu na podstawie ciśnienia z kolektora tak wysterowuje N75 żeby uzyskać zadane ciśnienie w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra chlopaki czas obalic mit spadku cisnienia w kolektorze po zamontowaniu IC :D

podlaczylem wskaznik pod kolektor i :D cisnienie przy maks butowaniu wynosi 0,9 bara! chwilowe osiaga 1,0 przy mocnym depnieciu. Co zauwazylem cisnalem na 4 biegu ,prawie 180km/h 4700rpm i dalej 0,9bara :diabel2: Jak widac mimo drobnej nieszczelnosci na spawie cisnienie mam rowne. Podlaczenie wskaznika pod kolektor niestety przyprawia o kur...e wskazowka klekocze w rytm silnika ,na jalowym wytwarza sie w kolekotorze podcisnienie i wskazowka pokazuje 0,1bara na minusie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że na muszli jest 1Bar, a w kolektorze za IC 0,9Bara ?

  frezeer napisał:
Podlaczenie wskaznika pod kolektor niestety przyprawia o kur...e wskazowka klekocze w rytm silnika

Spróbuj czymś ścisnąć wężyk, ja użyłem "zaciskacza na wężyk" kupionego w sklepie akwarystycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Teres napisał:
z tego co wiem, to ecu na podstawie ciśnienia z kolektora tak wysterowuje N75 żeby uzyskać zadane ciśnienie w kolektorze.

Czyli dobrze myślę. U mnie tą częścią w ECU która jest w VAG'ach za to odpowiedzialna ma być moje urządzonko. Tyle że będę mógł ustawiać ciśnienie doładowania sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  frezeer napisał:
tak za IC jest 0,9bara :D

przekraczanie 4500obr. nie będzie najzdrowsze dla turbo :)

 

I tak najbardziej boli mnie to, że kupujesz np. 1.9JTD, zmieniasz turbo, robisz program i masz po 170KM (w tdi podobnie) - a u nas program + wydech + nie wiadomo co jeszcze i nie można przekroczyć 120KM :<

 

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 18:43 ]

Główny problem to chyba pompa, bo skoro nie ma dymu, to nie ma paliwa w nadmiarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy ,doszedlem prawie do 120KM bez chipa a i pompe da sie przerobic :) ale racja ,to przez pompe mamy problemy ,pozatym malo jest almer 2,2 i nikt jeszcze ich nie ogarnal tak do konca , Tdi to jezdzi jak psow wiec co sie dziwic :/

 

a w alltuning powiedzieli Ci ze to juz maks wachy jest podlane czy brakowalo Ci powietrza?

 

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 19:56 ]

a wracajac do pompy ,facet ma stanowisko do obslugi pomp boscha i wgra mi inny sterownik ,ale najpierw dowiem sie od czego bo jeszcze dostane slabszy :diabel: ale poki co sie za to niezabieram bo pompe trzeba wyjac ,rozpinanie rozrzadu ,podnoszenie silnika zeby ja wyjac ,szczerze narazie mi sie nie chce :)

 

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 19:58 ]

http://allegro.pl/item629163292_pompa_vp44..._2004r_bcm.html ewentualnie kupic inna pompe ale czy podpasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  frezeer napisał:
a w alltuning powiedzieli Ci ze to juz maks wachy jest podlane czy brakowalo Ci powietrza?

Nie pamiętam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  theant napisał:
A i jeszcze jedno: moc jest odpowiedzialna za max. prędkość, a moment obrotowy za przyśpieszenie. Co z tego jeśli będziemy mieć 300KM ale momentu tylko 50Nm - będziesz ruszał jak rowerzysta na kacu.

 

Bzdura :)

Przy mocy 300KM i momencie 50Nm silnik musiałby się kręcić do ponad 40 tys obr/min. Włożyłbyś 10x większe przełożenie skrzyni niż Ty masz i ciągnąłby tak, jak 500Nm w Almerze.

 

A dlaczego? Dlatego, że to moment obrotowy jest mierzalną wielością. Moc to tylko iloczyn wartości momentu x obroty dla danego momentu x pewna stała.

A to co czuć na plecach, czyli przyspieszenie, to moment na kołach. Zależny od momentu na silniku i przełożeń skrzyni biegów.

 

No chyba, że coś mi się popieprzyło. Ale nie sądzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu masz rację, ale mi chodziło o samochód z taką samą skrzynią. Wiadomo można zmienić przełożenie i moment będzie iększy ale za to na wejściu przekładni trzeba by było dać większą prędkość obrotową - proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu mbc i laczenia wastegate'u z kolektorem. Pojezdzilem tak kilka dni i odradzam to rozwiazanie w naszych silnikach. Przez taki zabieg pelne doladowanie otrzymujemy 600rpm pozniej ponadto turbina napiepsza olejem w dolot jak oszlala.

Reasumujac ,przynosi to same szkody. Zostawilem czujnik podlaczony pod kolektor a muszla jest polaczona z wastegatem i dodany mbc upustowy. Na zakreconym MBC podaje 1bar w kolektor. Wczesniej bylo 0,9 niewiem czemu cisnienie wzroslo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  frezeer napisał:
Przez taki zabieg pelne doladowanie otrzymujemy 600rpm pozniej

Co masz na myśli ? Przecież nie powinno być żadnej różnicy

  frezeer napisał:
ponadto turbina napiepsza olejem w dolot jak oszlala.

Normalnie nie napieprza ?

 

[ Dodano: Pon 18 Maj, 2009 10:38 ]

  frezeer napisał:
Na zakreconym MBC podaje 1bar w kolektor. Wczesniej bylo 0,9 niewiem czemu cisnienie wzroslo

Czyli na zupełnie luźnym MBC masz teraz 1Bar, tak ? U mnie chyba było tak samo, nawet po zdemontowaniu MBC jest 1,1bar z muszli turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

manfred1985, Coś tam na pewno ci wygrzebią...

Zanim do nich jednak podbijesz wytłucz katalizator i nieco podkreć turbinę np. po przez zamontowanie MBC albo naciagniecie Aktuatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po założeniu IC z focusa, była okazja do shamowania się na zlocie. Poniżej rezultat

mojmaly2.th.jpg

127KM i 300Nm

Po chipie, boost na 1,15Bara z MBC

 

Muszę powiedzieć, że jestem b. zadowolony. O ile $ pozwoli następny do roboty będzie wydech, podejrzewam że pozwoli to zbliżyć się do 140KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teres musimy sie ustawic porownac osiagi :D

Wczoraj scigalem sie z tym nowym civiciem 1,8 ,do 3 biegu prowadzilem ,przy 4000rpm zaczela mi odchodzic ,po za pieciu 4 biegu byla moja :D

Najwieksze zdziwienie... civiciem jechala jakas szybka blondynka :one:

 

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 12:38 ]

Ps ten moment dosc szybko Ci spada , u mnie maks wartosc jest od 2200 do ok 3300 za to moc ladnie sie pnie w gore :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  frezeer napisał:
ten moment dosc szybko Ci spada

Mam wrażenie, że za to blokowanie odpowiada wydech.

Zastanawiam się też jak sobie teraz radzi turbo, bo maks ciśnienie doładowania jest koło 2300-2400, a nie jak poprzednio 2000. Albo jest taki lag albo turbo musi się dużo bardziej rozkręcić żeby napompować 1,15Bara. Ta druga sytuacja jest o tyle niefajna, że turbo byłoby znacznie wysilone w stosunku do serii (zwłaszcza w wyższym zakresie obrotów). Niestety nie mam pojęcia jak to sprawdzić :|

Dodano: już mam pomysł jak to sprawdzić, zasłonię szczelnie IC tak żeby nic nie chłodził i wyjdzie czy za to przesunięcie max doładowania odpowiada zwiększona pojemność układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze to troche inny temat, ale mam problem ze swoim 2.2DI w p12, a tu duzo piszecie o tym silniku.

A mianowicie silnik piekielnie kopci gdy mu sie ostro przycisnie i cos dziwnie i glosno syczy pod maska ale tylko w momencie gdy zaczyna kopcic i oczywiscie w momencie kopcenia na czarno nie ma mocy - nie tak gwaltowny spadek, ale czuc ze nie ciagnie jak poprzednio.

Mozliwe, ze dzis podjade na diagnostyke, jesli jeden z kolegow mnie przyjmie :D i tu usmiech w jego kierunku.

Ale tak oriantacyjnie co to moze byc, moze ktos mial cos podobnego.

Jeden z mechanikow podpowiedzial, ze to moze byc EGR lub cos z intercoolerem (rury lub sam IC). Rozebralem wszystkie rury i nie widze zadnych nieszczelnosci, chyba ze sam IC jest walniety, ale dostep do niego w P12 jest taki, ze chyba trzeba zderzak zdjac :( wiec wieczorami jest z tym ciezko.

Planuje przy duzym mam nadzieje udzialem MacGayver-a zaslepic EGR, wywalic kata i moze zalozcy MBC. Kiedys pisalem, ze mam zalozonego przez poprzedniego wlasciciela Niemca jakiegos BOX-a ale chcialem go wyjac i zrobic to dobrze wszystko.

Prosze Was o rady i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak syczy to nieszczelność gdzieś jest - powinno być słychać jedynie świst turbiny i to nie za głośny. EGR raczej nie ma tu nic do rzeczy - spróbuj rozebrać sterowanie zaworem i sprawdź jak zachowuje się mechanika zaworu i czy w ogóle jest możliwe usunięcie EGR - czy ci się CE nie zapali po odłączeniu silniczka krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...