Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja Almerka 2.2Di juz po CHIPie :-)))


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co wiem, to ecu na podstawie ciśnienia z kolektora tak wysterowuje N75 żeby uzyskać zadane ciśnienie w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra chlopaki czas obalic mit spadku cisnienia w kolektorze po zamontowaniu IC :D

podlaczylem wskaznik pod kolektor i :D cisnienie przy maks butowaniu wynosi 0,9 bara! chwilowe osiaga 1,0 przy mocnym depnieciu. Co zauwazylem cisnalem na 4 biegu ,prawie 180km/h 4700rpm i dalej 0,9bara :diabel2: Jak widac mimo drobnej nieszczelnosci na spawie cisnienie mam rowne. Podlaczenie wskaznika pod kolektor niestety przyprawia o kur...e wskazowka klekocze w rytm silnika ,na jalowym wytwarza sie w kolekotorze podcisnienie i wskazowka pokazuje 0,1bara na minusie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że na muszli jest 1Bar, a w kolektorze za IC 0,9Bara ?

Podlaczenie wskaznika pod kolektor niestety przyprawia o kur...e wskazowka klekocze w rytm silnika

Spróbuj czymś ścisnąć wężyk, ja użyłem "zaciskacza na wężyk" kupionego w sklepie akwarystycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem, to ecu na podstawie ciśnienia z kolektora tak wysterowuje N75 żeby uzyskać zadane ciśnienie w kolektorze.

Czyli dobrze myślę. U mnie tą częścią w ECU która jest w VAG'ach za to odpowiedzialna ma być moje urządzonko. Tyle że będę mógł ustawiać ciśnienie doładowania sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak za IC jest 0,9bara :D

przekraczanie 4500obr. nie będzie najzdrowsze dla turbo :)

 

I tak najbardziej boli mnie to, że kupujesz np. 1.9JTD, zmieniasz turbo, robisz program i masz po 170KM (w tdi podobnie) - a u nas program + wydech + nie wiadomo co jeszcze i nie można przekroczyć 120KM :<

 

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 18:43 ]

Główny problem to chyba pompa, bo skoro nie ma dymu, to nie ma paliwa w nadmiarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy ,doszedlem prawie do 120KM bez chipa a i pompe da sie przerobic :) ale racja ,to przez pompe mamy problemy ,pozatym malo jest almer 2,2 i nikt jeszcze ich nie ogarnal tak do konca , Tdi to jezdzi jak psow wiec co sie dziwic :/

 

a w alltuning powiedzieli Ci ze to juz maks wachy jest podlane czy brakowalo Ci powietrza?

 

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 19:56 ]

a wracajac do pompy ,facet ma stanowisko do obslugi pomp boscha i wgra mi inny sterownik ,ale najpierw dowiem sie od czego bo jeszcze dostane slabszy :diabel: ale poki co sie za to niezabieram bo pompe trzeba wyjac ,rozpinanie rozrzadu ,podnoszenie silnika zeby ja wyjac ,szczerze narazie mi sie nie chce :)

 

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 19:58 ]

http://allegro.pl/item629163292_pompa_vp44..._2004r_bcm.html ewentualnie kupic inna pompe ale czy podpasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w alltuning powiedzieli Ci ze to juz maks wachy jest podlane czy brakowalo Ci powietrza?

Nie pamiętam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno: moc jest odpowiedzialna za max. prędkość, a moment obrotowy za przyśpieszenie. Co z tego jeśli będziemy mieć 300KM ale momentu tylko 50Nm - będziesz ruszał jak rowerzysta na kacu.

 

Bzdura :)

Przy mocy 300KM i momencie 50Nm silnik musiałby się kręcić do ponad 40 tys obr/min. Włożyłbyś 10x większe przełożenie skrzyni niż Ty masz i ciągnąłby tak, jak 500Nm w Almerze.

 

A dlaczego? Dlatego, że to moment obrotowy jest mierzalną wielością. Moc to tylko iloczyn wartości momentu x obroty dla danego momentu x pewna stała.

A to co czuć na plecach, czyli przyspieszenie, to moment na kołach. Zależny od momentu na silniku i przełożeń skrzyni biegów.

 

No chyba, że coś mi się popieprzyło. Ale nie sądzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu masz rację, ale mi chodziło o samochód z taką samą skrzynią. Wiadomo można zmienić przełożenie i moment będzie iększy ale za to na wejściu przekładni trzeba by było dać większą prędkość obrotową - proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu mbc i laczenia wastegate'u z kolektorem. Pojezdzilem tak kilka dni i odradzam to rozwiazanie w naszych silnikach. Przez taki zabieg pelne doladowanie otrzymujemy 600rpm pozniej ponadto turbina napiepsza olejem w dolot jak oszlala.

Reasumujac ,przynosi to same szkody. Zostawilem czujnik podlaczony pod kolektor a muszla jest polaczona z wastegatem i dodany mbc upustowy. Na zakreconym MBC podaje 1bar w kolektor. Wczesniej bylo 0,9 niewiem czemu cisnienie wzroslo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez taki zabieg pelne doladowanie otrzymujemy 600rpm pozniej

Co masz na myśli ? Przecież nie powinno być żadnej różnicy

ponadto turbina napiepsza olejem w dolot jak oszlala.

Normalnie nie napieprza ?

 

[ Dodano: Pon 18 Maj, 2009 10:38 ]

Na zakreconym MBC podaje 1bar w kolektor. Wczesniej bylo 0,9 niewiem czemu cisnienie wzroslo

Czyli na zupełnie luźnym MBC masz teraz 1Bar, tak ? U mnie chyba było tak samo, nawet po zdemontowaniu MBC jest 1,1bar z muszli turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

manfred1985, Coś tam na pewno ci wygrzebią...

Zanim do nich jednak podbijesz wytłucz katalizator i nieco podkreć turbinę np. po przez zamontowanie MBC albo naciagniecie Aktuatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po założeniu IC z focusa, była okazja do shamowania się na zlocie. Poniżej rezultat

mojmaly2.th.jpg

127KM i 300Nm

Po chipie, boost na 1,15Bara z MBC

 

Muszę powiedzieć, że jestem b. zadowolony. O ile $ pozwoli następny do roboty będzie wydech, podejrzewam że pozwoli to zbliżyć się do 140KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teres musimy sie ustawic porownac osiagi :D

Wczoraj scigalem sie z tym nowym civiciem 1,8 ,do 3 biegu prowadzilem ,przy 4000rpm zaczela mi odchodzic ,po za pieciu 4 biegu byla moja :D

Najwieksze zdziwienie... civiciem jechala jakas szybka blondynka :one:

 

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 12:38 ]

Ps ten moment dosc szybko Ci spada , u mnie maks wartosc jest od 2200 do ok 3300 za to moc ladnie sie pnie w gore :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten moment dosc szybko Ci spada

Mam wrażenie, że za to blokowanie odpowiada wydech.

Zastanawiam się też jak sobie teraz radzi turbo, bo maks ciśnienie doładowania jest koło 2300-2400, a nie jak poprzednio 2000. Albo jest taki lag albo turbo musi się dużo bardziej rozkręcić żeby napompować 1,15Bara. Ta druga sytuacja jest o tyle niefajna, że turbo byłoby znacznie wysilone w stosunku do serii (zwłaszcza w wyższym zakresie obrotów). Niestety nie mam pojęcia jak to sprawdzić :|

Dodano: już mam pomysł jak to sprawdzić, zasłonię szczelnie IC tak żeby nic nie chłodził i wyjdzie czy za to przesunięcie max doładowania odpowiada zwiększona pojemność układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze to troche inny temat, ale mam problem ze swoim 2.2DI w p12, a tu duzo piszecie o tym silniku.

A mianowicie silnik piekielnie kopci gdy mu sie ostro przycisnie i cos dziwnie i glosno syczy pod maska ale tylko w momencie gdy zaczyna kopcic i oczywiscie w momencie kopcenia na czarno nie ma mocy - nie tak gwaltowny spadek, ale czuc ze nie ciagnie jak poprzednio.

Mozliwe, ze dzis podjade na diagnostyke, jesli jeden z kolegow mnie przyjmie :D i tu usmiech w jego kierunku.

Ale tak oriantacyjnie co to moze byc, moze ktos mial cos podobnego.

Jeden z mechanikow podpowiedzial, ze to moze byc EGR lub cos z intercoolerem (rury lub sam IC). Rozebralem wszystkie rury i nie widze zadnych nieszczelnosci, chyba ze sam IC jest walniety, ale dostep do niego w P12 jest taki, ze chyba trzeba zderzak zdjac :( wiec wieczorami jest z tym ciezko.

Planuje przy duzym mam nadzieje udzialem MacGayver-a zaslepic EGR, wywalic kata i moze zalozcy MBC. Kiedys pisalem, ze mam zalozonego przez poprzedniego wlasciciela Niemca jakiegos BOX-a ale chcialem go wyjac i zrobic to dobrze wszystko.

Prosze Was o rady i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak syczy to nieszczelność gdzieś jest - powinno być słychać jedynie świst turbiny i to nie za głośny. EGR raczej nie ma tu nic do rzeczy - spróbuj rozebrać sterowanie zaworem i sprawdź jak zachowuje się mechanika zaworu i czy w ogóle jest możliwe usunięcie EGR - czy ci się CE nie zapali po odłączeniu silniczka krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...