Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja Almerka 2.2Di juz po CHIPie :-)))


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba ten temat odgrzebac :) A wiec zamontowalem dzis wskaznik doladowania i mam pytanie. Ile laduje turbo w seri?? U mnie mierzone w muszli turbiny maks doladowanie to 1 bar ktory trzyma sie od ok 2600rpm az do 4600rpm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał może ktoś styczność z almera 2,2 diesel po lifcie? Z tego co pamiętam silnik ma 136 KM w serii a od YD22 różni się common railem - silnik bankowo konstrukcji nissana nie renault.

A pytam bo mnie Teres w piątek objechał i stwierdzam że almera może być sporo szybsza z dieslem, a silnik z common railem może nadawać się bardziej do dłubania ze względu na możliwość podlania paliwem konkretnej w przypadku montażu większej turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Di tez mozna dlubac ,trzeba tylko zmienic sterownik w pompie na mocniejszy albo zaadaptowac pompe od Tino. W niedlugim czasie bede wgrywal inny sterownik i zobaczymy czy zlamie 150KM :D Jak narazie 117KM bez zadnego chipa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dojdzie mbc to polacze wastegate z kolektorem ssacym i wtedy zmierze ile seria laduje w kolektor

Nie zmierzysz.... masz dołożony IC, obstawiam, że w kolektorze ssącym będzie około 0,7Bara.

Nie myśl o podłączeniu tam wastegate'a bo Ci turbo zdechnie szybciej niż myślisz :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego niby turbo ma pasc? w nowszysch konstrukcjach wastegate mierzy cisnienie wlasnie na kolektorze a nie w muszli , pozatym czytalem na necie ze fiesta 1,8td z gt15 na pokladzie latala na 1,6 bara ,miala 104km 220nm a w wyscigu z civikiem 160KM tylko 1,5 dlugosci przegrala :one: ale to tak w ramach ot ze nie tylko moc w dieslu powoduje lepsze przyspieszenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie... Coobcio też zaleca podłączenie aktuatora do kolektora zamiast do muszli... Fakt że turbinka zapoda wtedy nieco większe ciśnienie - zamiast 0,8 będzie 1,0 w kolektorze, ale to chyba nie jest takie zabójcze?

 

A i jeszcze jedno: moc jest odpowiedzialna za max. prędkość, a moment obrotowy za przyśpieszenie. Co z tego jeśli będziemy mieć 300KM ale momentu tylko 50Nm - będziesz ruszał jak rowerzysta na kacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale ja się boję jeździć powyżej 170km/h. W sumie więcej mi nie trzeba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego niby turbo ma pasc?

Bo mu każesz napakować 1bar + ew. więcej dzięki MBC w kolektorze dolotowym, a tam już masz schłodzone gęsto powietrze po IC. W efekcie będziesz miał obstawiam minimum jakieś 1,5Bara na wyjściu z muszli, która i tak jest na granicy wydajności pod koniec obrotów.

w nowszysch konstrukcjach wastegate mierzy cisnienie wlasnie na kolektorze a nie w muszli

Zgoda, jeśli turbo jest tak zaprojektowane, to nie ma przeciwwskazań. U nas niestety turbo jest przewidziane tak żeby dawało 1Bar na wyjściu z muszli.

Niestety ale maleńkie turbo do silnika o pojemności 2,2litra to średniawy pomysł

fiesta 1,8td z gt15 na pokladzie latala na 1,6 bara

Kluczem jest tutaj pojemność, im mniejsza pojemność tym mniej powietrza musi napchać turbo żeby uzyskać zadane ciśnienie. Im wyższe obroty tym szybciej musi się turbo kręcić, żeby "nabić" żądane ciśnienie. Jakbyś gt15 wsadził do jakiegoś 4L diesla i ustawił na 1Bar, to też by zdechła, bo przy dużych obrotach musiałaby nabić b. dużo powietrza, żeby uzyskać ten 1Bar.

 

Na forum rovera (w modelach serii 200 i 400 były stosowane gt1549s) jest napisane, że w ich wypadku max przy podnoszeniu ciśnienia to około 1,3Bar, przy pojemności 2litry vs. 2,2litra u nas. U nas obstawiam rozsądny max to jakieś 1,2Bara na wyjściu z muszli.

 

Nie ma co się "podniecać" ciśnieniem (choć najłatwiej je zmierzyć), po to są mapy kompresorów, żeby odpowiednio dobierać do potrzeb silnika.

 

Coobcio też zaleca podłączenie aktuatora do kolektora zamiast do muszli... Fakt że turbinka zapoda wtedy nieco większe ciśnienie - zamiast 0,8 będzie 1,0 w kolektorze, ale to chyba nie jest takie zabójcze?

Dokładnie tak, chociaż moim zdaniem prościej dołożyć MBC niż wiercić dziury w kolektorze.

jakim cudem 1,8 benzyna sie dokreca do 220 a moje 2,2 z wielka niechecia do 210

Jaka benzyna 1,8 ? Almera ? jeśli tak to jest o jakieś 100kg lżejsza od dieselka.

 

[ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 18:38 ]

I jeszcze jedno czy Wasze almerki dymią cokolwiek przy przyspieszaniu ?? Bo moja raczej b.mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim cudem 1,8 benzyna sie dokreca do 220 a moje 2,2 z wielka niechecia do 210

To jest zasługa skrzyni biegów i tego że benzyna ma inne obroty maksymalne. Jakbyś dostał krótszą piątkę, to by lepiej przyśpieszał na piątym biegu, ale mniejszy Vmax. Jakbyś na piatce miał takie same przełożenie ja w benzynie, to byś startował np. na piątce z 2000rpm przy 80km/h i doszedł do 5000rpm przy 150km/h. W tym czasie benzyna mając te same przełożenia doszłaby do np. 4000rpm i miała 135km/h, a żeby dojść do 150km/h to by jeszcze sporo czasu potrzebowała bo twój silnik jest mocniejszy. Tyle że benzyna by jeszcze szła do 7200rpm, a twój nie. Dlatego masz inne przełożenia na biegach i twój motor tutaj ma straty w przenoszeniu mocy na koła.

Skracając - tobie kończą się obroty, a benzyna jeszcze ja ma i dlatego ma większy Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teres i tak sie przymierzam do kupna GT17 wiec ustawie zeby dmuchalo okolo 0,8 bara w kolektor ,chociaz najpierw sprawdze jakie cisnienie mam w kolektorze po przejsciu przez IC ,dziur wiercil nie bede bo mam zdjety egr i w tym miejscu wkrece w blaszke nypel. Jak sie turbo zuzyje to trudno wkoncu teraz turbinki sa za male pieniadze a o ile patent z pompa sie powiedzie to ta turbina nie wyrobi.

Oczywiscie zakrece mbc dopiero jak pojade chipowac bo poki co to samochod jest calkiem szybki nawet po dolozeniu IC.

Tak mowa byla o 1,8 almerze ,wprawdzie 1,8 dostanie baty od zdrowej seri ale przy v maks role sie odwroca ,mowiac o kilowaniu benzyny to udalo mi sie wciagnac astre II 2,0 praktycznie o dlugosc samochodu ,pomijam fakt ze samochody tej marki to szrot na kolach ale niby ten silnik ma koni 150 ,ciekaw jestem ile to wazy.

Co do dymienia to u mnie nie wystepuje nawet przy butowaniu ,powiem szczerze ze dymil poki mialem seryjna puszke ,ze stozkiem nie dymi ,ewentualnie rano jak jest zimno to zostawia bielusienka chmure pary :D

 

[ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 19:48 ]

smeru ,chwila moment obroty to mi sie przy 210 jeszcze niekoncza ,bo mam raptem 4200rpm ,tyle ze ta cholerna pompa powyzej 4200 ogranicza wache :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teres i tak sie przymierzam do kupna GT17 wiec ustawie zeby dmuchalo okolo 0,8 bara w kolektor

no to zostaje zabawa ze skracaniem "śruby" od wastegate'a... dużo prościej będzie Ci ustawić wg MBC a pomiar z kolektora dolotowego. Tzn, MBC podpinasz pomiędzy turbo a wastegate, a manometr w kolektor. Wysterowanie wastegate'a bezpośrednio z kolektora to dużo więcej roboty.

dziur wiercil nie bede bo mam zdjety egr i w tym miejscu wkrece w blaszke nypel.

Tutaj mam do Ciebie ogromną prośbę, żebyś sprawdził z manometrem jak jest seryjnie z muszli turbo a jak z kolektora. Film z widocznym manometrem i obrotomierzem mile widziany :D

Co do dymienia to u mnie nie wystepuje nawet przy butowaniu

I tu pojawia się pytanie, po co podkręcać turbo... z samego powietrza większej mocy nie będzie ;)

 

3mam kciuki za Twoje operacje z pompą :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teres ciezko bedzie nagrac wskaznik doladowania i obrotomierz :D wskaznik zamontowalem na orginalnym schowku i ciezko bedzie ujac ,ale sie postaram.

Czekam na MBC pewnie dojdzie na poniedzialek.... Jak znajde czas to w przyszlym tygodniu nakrece film ,jakis rajd po siodemce sie zrobi :D:D

 

[ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 20:15 ]

Zrobie fotoralacje z tej ze przerobki ,przydaloby sie wszystkie mody do 2,2 zebrac w 1 dzial dla potomnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBC powstaje baaardzo powoli...

U mnie dymić nie dymi.

A czy więcej powietrza nie wymusi na sterowniku poprzez przepływomierz większej dawki paliwa?

Również czekam na film :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzam do kupna GT17

Zastanawiam się czy dużo prościej nie byłoby przejść na GT1849V z silnika 2.2DCI (almera, primera, xtrail)

 

GT1549S

gt1549s.th.jpggt1549s2.th.jpg

GT1849V

gt1849v2.th.jpggt1849v3.th.jpg

gt1849v.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta turbina nie ma czasem zmiennej geometrii?

Ma, ale już wolałbym się za to brać i kombinować sterownik do tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może theant by pomógł... tematyka praktycznie identyczna do EBC + ew. czujnik przepustnicy TPS.

Theant pomógłbyś ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... z tego co kojarzę to w VAG'ach kierownice sterowane są przez aktuator, on zas poprzez zawór N75 jest sterowany ciśnieniem z kolektora + korekcja przez ECU. Jeśli jest inaczej to niech ktoś mnie poprawi.

U siebie próbuję zrobić to samo, ale idzie mi to jak po grudzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...