Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja Almerka 2.2Di juz po CHIPie :-)))


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tygrys1987

Ja almerka jezdze od 2msc, poprzedni wlasciciel robil tuning do 135 kucy ale nie wydaje mi sie zeby to byla prawda. Bylem w tym serwisie gdzie przesterowali kompa i nie wzbudzali zaufania :D Moze jest ktos z Wawy, ze 130-140 kucy zeby porownac moc i zebym nie musial wydawac na hamownie? 2.2DI 2001r 3d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lapie 1,3 przy 2200 i wtedy sprzeglo... obroty przeskakuja na 3,5tys. Zamierzam go zchamowac po wymianie sprzegla ,bo hamownia w altuning na szczescie zaniza.

Teres na Aisinie przejechalem 20tys i zaraz po chipie spalilem ,no przyznaje deptalem bo frajda niesamowita ;D i wykonczylem je.

Teraz zaczynam odkladac na Gt17 i pompe od 2,5Di a wczesniej wejda inne wtryski ,powoli bede chcial zlamac bariere 150Km a nawet wiecej ;)

Niby charakterystyka na doladowaniu 1,3 sie nie zmienila ale turbo zapewne juz sie meczy wiec trzeba cos wiekszego.

Za chipa placilem 600zl tak jak bylo rok temu ,pytalem sie tez o dogrywke i wtedy placimy polowe stawki.

PS. Smiechy mielismy jak rozmowa zeszla na forumowiczow ,ktorzy zasuwali po nowe przeplywki do lodzi :D

Edytowane przez frezeer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja almerka jezdze od 2msc, poprzedni wlasciciel robil tuning do 135 kucy ale nie wydaje mi sie zeby to byla prawda. Bylem w tym serwisie gdzie przesterowali kompa i nie wzbudzali zaufania :D Moze jest ktos z Wawy, ze 130-140 kucy zeby porownac moc i zebym nie musial wydawac na hamownie? 2.2DI 2001r 3d

 

Co prawda nie mam zrobionego chipa, ale porównując z innymi Almerkami 2,2Di, moja chodzi bardzo ładnie. Więc możemy się porównać - jak poprzednik zrobił u ciebie tuning ECU to i moment obrotowy ma wyższy, a co za tym idzie i przyśpieszenie. Jak zostanę sporo w tyle to wniosek prosty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zaczynam odkladac na Gt17 i pompe od 2,5Di a wczesniej wejda inne wtryski ,powoli bede chcial zlamac bariere 150Km a nawet wiecej ;)

U kolegi w BMW 330 fajna sprawa seryjną GT20 zastąpiliśmy GT22 i nic nie robiliśmy poza regulacją ogranicznika na kierowniczkach efekt nas zmiarzdzył - beż żadnego programu ani nic doładowanie samo wzrosło z 1,1 bara do 1,7 i w piku wypluło nam 540Nm z poprzednich 380... Konia doszło blisko 40 :)

Na dniach jakiś gotowiec od pana z allegro będzie wgrywany zobaczy co znowu przybędzie :D

DISEL POWER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów ..tak wtrącę się w wasze dywagacje na temat chipów diesli :) od jakiś 5-ciu lat chipuję wszystkie swoje i kolegów autka..i mam tylko b. dobre doświadczenia w tej dziedzinie..bez chipa jeździłem tylko 3 dni pickupem...bo czasu nie miałem ...ale już naprawiłem ten błąd :) ...co prawda wrzuciłem boxa..ale to dlatego że ten motorek dobrze na niego reaguje..

...wszystko robię w Vtech w Krakowie ..i dla mojego poprzedniego forum ( http://forum.fordclu...t=53109&page=30 ) wypracowałem nam dobre wejście..więc i ceny są przystępne :) tak że jak coś to chętnie pomogę...

..a z Nissanków to na razie załatwiłem kumplowi do Primastar 2.o dci 115 KM..wypluł 108..a po chipie 135 i + 60Nm !!!...no i zciągnęlismy mu limiter prędkości, teraz to mówi że na ćwiartkę nim pojedzie :P słabe zdjęcie http://1.1.1.2/bmi/i...2/primastar.jpg ale ładny przyrost i przebieg momentu..

 

tu mój ostatni

 

Mondek 2.o http://img394.images...dsc00430hw9.jpg

 

no i 2.2 http://forum.fordclu...30&d=1229687244

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

PS. Smiechy mielismy jak rozmowa zeszla na forumowiczow ,ktorzy zasuwali po nowe przeplywki do lodzi :D

 

Ha ha, To ja i Teres :D

P.S. Pozdrowienie dla chłopaków z ALLTunig :D

 

Dorzucam filmik jak moje 2.2Di przyspiesza po tych wszystkich modach http://sleepyhead.wrzuta.pl/film/2hfxKDqoXG6/nissan_almerka_2.2di_acceleration

(dla formalności wyliczę: nowa przepływka, chip, filtr K&N + CAI, intercooler, -EGR, MBC jest ale fabryczne 1,1 Bara, - CAT).

Edytowane przez sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zastanawiam sie czy nie dałoby sie zrobic czegos takiego jak dotrysk ropy w kolektor jakas dodatkowa pompa ,tylko czy to by przyniosło efekt i jak to wysterowac :whistle:

Jak sie uporam z wymiana zawieszenia zaczynam polowac na wtryski od 3,0di juz za 1000 mozna wyrwac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe grubo Ci to podaje jak na 2,2 Di takiego szybkiego to ja nie widziałem jeszcze :)

Ps. nie zastanawiałeś się nad większą suszarką, z kolega do BMW E46 3.0 184konnej wsadzilismy z X5 i bez żadnego softu jedynie wyregulowaliśmy ją na drodze (gruszę podciśnieniową) i wyszło nam 227KM i 530Nm czyli doszło ponad 100Nm i 40KM...

Wtrsyki z 2,5Di masz już wsadzone ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio ale co nam po wiekszej turbinie jak nie ma czym podlac... gt15 wystarcza przy 1,3bara ,jak sie rozleci to sie włozy gt22 :D Korci mnie zeby dac ta pompe gosciowi ktory twierdzi ze jest w stanie skorygowac maksymalne dawki paliwa, a z drugiej strony od cholery roboty z rozpinaniem rozrzadu <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie o to chodzi że 130KM to absolutny koniec jej optymalnej pracy tzn GT15...

Paliwa nie musisz więcej dokładać by więcej Koni wystrugać gwarantuję ci to !!!

Ona już więcej konia nie zrobi jak masz tylko Nm w zakresie średnich obr w górę mogą pójść...

Ps. wtryski paliwa jakie masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że u Ciebie turbina jest sterowana nadciśnieniowo... Tak więc szukaj jakiej co ma wastegate i aktuatora :)

Fajna np. jest z BMW 2,5 TDS do ok 190KM starcza i jest bardzo mało lagliwa, u ciebie przy 1,3 bara sporo poprawi górę i to mimo tego że nic nie będziesz musiał dolewać hehe bo i nie będzie z czego...

Pamiętaj że w dieselu im więcej powietrza tym chłodniejsze spaliny - zupełnie innaczej jak w benzynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę że coraz częściej ludzie chcą 2.2 dłubać trochę mocniej niż sam program, sam kiedyś planowałem podłubać grubiej ten silnik ale przerzuciłem się na grupę VW :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie.... Planuję wrzucić chip do mojej Melki 2.2 Di... Szukam fachowca w lubelskim i okolicach... Doradźcie potrzebującemu...

aha... na allegro pojawił się jakiś chip do 2.2 Di http://moto.allegro.pl/item1058703855_chip_dieselpower_nissan_2_2di.html . Da się coś z tego zrobić...?

Edytowane przez Darecki~
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że silnik mamy prosty, to ja bym raczej boxa nie założył. Na Twoim miejscu założyłbym najpierw intercooler z focus'a (sleepyhead ma to fajnie u siebie zrobione, całkowity koszt < 600zł) i dopiero wtedy pojechał na chiptuning do Alltuning. Jeśli finanse Ci pozwalają, to zrobienie wydechu też jest dobrą opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jest tego typu że chce to zrobić po jak najmniejszej linii oporu... Interesuje mnie pozbycie się tej turbo-dziury i wzrost mocy stąd chce wrzucić chip-a. Pomysł fajny ale niestety nie mam czasu ani możliwości na zabawę z IC... Dodatkowo jeszcze auto ostatnimi czasy debiutowało u blacharza (minusy posiadania żony) i mam z nim wystarczająco dużo pracy. Jednym słowem POTRZEBNYCHIP....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie zdecydowanie polecałbym Ci zrobić to w kolejności:

1) wytłuc katalizator

2) zrobić IC

3) zachipować

 

aha no i podstawa to sprawny przepływomierz.

Sam chip u mnie dał taki sobie efekt jak chodzi o KM, niutonów przybyło więcej. Po założeniu IC doszło kolejnych 10KM i 20Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak powiedziałem tak zrobiłem... +20KM i +40Nm, bez żadnego lutowania. Magik skopiował mapę, poprzerabiał i zgrał do auta. Turbo dziura prawie niezauważalna, silnik elastyczniejszy i płynniejszy, pięknie przyśpiesza. Szczególnie czuć różnicę przy dużej prędkości, auto pięknie rwie do przodu... Zobaczy jak będzie się spisywał na dłuższą metę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

ok koledzy tak sledze i czytam ten temat i moze mi pare wiadomosci umknelo ale czy ktos moze mi powiedziec co moge jeszcze osiagnac lub wyciagnac z mojej almerki gdybym ja zczipowal lub jeszcze cos zrobil ? dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Parę dni temu po przeczytaniu tego postu postanowiłem zachipować moja Almerkę 2.2di poniewż auto w ustawieniach fabrycznych nie jest rewelacyjne.Po przestudiowaniu for i google na te tematy trafiłem na kolegę mariusza"TDI" i po długiej rozmowie stwierdziłem ze kolega sie dosyć dobrze orientuje na ten temat postanowiłem zajechać do niego i zobaczyć jak się to ma do realiów zwłaszcza ze obiecał ze jeśli nie będę zadowolony to on z powrotem wgra mi oryginalne oprogramowanie i zwróci kasę.Po około 50min samochód był już gotowy do próby.Ku mojemu zaskoczeniu efekt był lepszy niż się tego spodziewałem(a nie spodziewałem się za wiele ponieważ już wywaliłem kata i zatkałem EGR co spowodowało już zauważalny przyrost mocy),a tu miła niespodzianka auto wreszcie zaczeło jezdzić jak należy,rwie do przodu jak szalone.Została mi tylko założenie intercoolera.Naprawdę warto było wydać tą kasę aby ożywić te śpiące dodatkowe koniki.Zwłaszcza ze otrzymałem rabat na usługę.Polecam dla zainteresowanych mogę podać nr gg.

 

Własnie dostałem zgodę od niego na podanie jego nr gg.

Nr gg:1889889.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chip_by_matyz

Witam, jestem nowy na forum i chciałbym się przywitać oraz podzielić się moimi osiągnięciami w moim 2,2 Di :D

 

w załączeniu przesyłam wykresik, gdzie praktycznie samym softem nieźle go podkręciłem.

 

Wynik jak dla mnie bardziej niż zadowalający 136KM i 330NM :devil:

 

 

Najfajniejsza zmiana to to, że nie ma praktycznie żadnej turbo dziury jedzie już od najniższych obr. a ciągnie do samego końca.

v max 227km/h :P

 

Pozdrawiam Matyz

ps.Czekam na komentarze :)

ps2. Jeżeli są chętni na mój sofcik to zapraszam na priv.

post-40384-0-65961200-1295280446_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

witam wszystkich,

jestem nowy i jest to moj pierwszy post:) jestem posiadaczem drugiej almerki, pierwsza to byla 1.8 2002 r 3d, teraz 2.2 dCi 2004 r 5d z motorkiem o mocy 136 km seria. Mam do Was takie pytanko, przeczytalem pare stron w tym temacie i wszyscy jednoglosnie pisza ze warto wyciac kata i zatkac zawor Egr, rozmawialem rowniez z Panem od chipowania ktorego nr GG widnieje pare postow wyzej i nasuwa mi sie w zwiazku z tym pytanie, czy taka drobna "modernizacja" nie powoduje wyskakiwania bledow w komputerze badz jakichs komplikacji?? Czytalem to robilo tak wiekszosc uzytkownikow z silnikiem 2.2DI, a czy ktos w dCi tez tego probowal?? Prosilbym o pomoc

pozdrawiam

w miare zadowolony posiadacz Almerki:)

 

podpowie ktos czy wszystko jest ok z elektronika w 2.2 dCi 136 km?? chodzi mi czy nie swieci sie check albo cos innego przy wycieciu kata i zatkaniu egr??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...