Teres Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 z tego co wiem, to ecu na podstawie ciśnienia z kolektora tak wysterowuje N75 żeby uzyskać zadane ciśnienie w kolektorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 dobra chlopaki czas obalic mit spadku cisnienia w kolektorze po zamontowaniu IC podlaczylem wskaznik pod kolektor i cisnienie przy maks butowaniu wynosi 0,9 bara! chwilowe osiaga 1,0 przy mocnym depnieciu. Co zauwazylem cisnalem na 4 biegu ,prawie 180km/h 4700rpm i dalej 0,9bara :diabel2: Jak widac mimo drobnej nieszczelnosci na spawie cisnienie mam rowne. Podlaczenie wskaznika pod kolektor niestety przyprawia o kur...e wskazowka klekocze w rytm silnika ,na jalowym wytwarza sie w kolekotorze podcisnienie i wskazowka pokazuje 0,1bara na minusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Chcesz powiedzieć, że na muszli jest 1Bar, a w kolektorze za IC 0,9Bara ? Podlaczenie wskaznika pod kolektor niestety przyprawia o kur...e wskazowka klekocze w rytm silnika Spróbuj czymś ścisnąć wężyk, ja użyłem "zaciskacza na wężyk" kupionego w sklepie akwarystycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 tak za IC jest 0,9bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 z tego co wiem, to ecu na podstawie ciśnienia z kolektora tak wysterowuje N75 żeby uzyskać zadane ciśnienie w kolektorze. Czyli dobrze myślę. U mnie tą częścią w ECU która jest w VAG'ach za to odpowiedzialna ma być moje urządzonko. Tyle że będę mógł ustawiać ciśnienie doładowania sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 tak za IC jest 0,9bara przekraczanie 4500obr. nie będzie najzdrowsze dla turbo I tak najbardziej boli mnie to, że kupujesz np. 1.9JTD, zmieniasz turbo, robisz program i masz po 170KM (w tdi podobnie) - a u nas program + wydech + nie wiadomo co jeszcze i nie można przekroczyć 120KM :< [ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 18:43 ] Główny problem to chyba pompa, bo skoro nie ma dymu, to nie ma paliwa w nadmiarze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Nie przesadzajmy ,doszedlem prawie do 120KM bez chipa a i pompe da sie przerobic ale racja ,to przez pompe mamy problemy ,pozatym malo jest almer 2,2 i nikt jeszcze ich nie ogarnal tak do konca , Tdi to jezdzi jak psow wiec co sie dziwic :/ a w alltuning powiedzieli Ci ze to juz maks wachy jest podlane czy brakowalo Ci powietrza? [ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 19:56 ] a wracajac do pompy ,facet ma stanowisko do obslugi pomp boscha i wgra mi inny sterownik ,ale najpierw dowiem sie od czego bo jeszcze dostane slabszy :diabel: ale poki co sie za to niezabieram bo pompe trzeba wyjac ,rozpinanie rozrzadu ,podnoszenie silnika zeby ja wyjac ,szczerze narazie mi sie nie chce [ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 19:58 ] http://allegro.pl/item629163292_pompa_vp44..._2004r_bcm.html ewentualnie kupic inna pompe ale czy podpasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 a w alltuning powiedzieli Ci ze to juz maks wachy jest podlane czy brakowalo Ci powietrza? Nie pamiętam :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 A i jeszcze jedno: moc jest odpowiedzialna za max. prędkość, a moment obrotowy za przyśpieszenie. Co z tego jeśli będziemy mieć 300KM ale momentu tylko 50Nm - będziesz ruszał jak rowerzysta na kacu. Bzdura Przy mocy 300KM i momencie 50Nm silnik musiałby się kręcić do ponad 40 tys obr/min. Włożyłbyś 10x większe przełożenie skrzyni niż Ty masz i ciągnąłby tak, jak 500Nm w Almerze. A dlaczego? Dlatego, że to moment obrotowy jest mierzalną wielością. Moc to tylko iloczyn wartości momentu x obroty dla danego momentu x pewna stała. A to co czuć na plecach, czyli przyspieszenie, to moment na kołach. Zależny od momentu na silniku i przełożeń skrzyni biegów. No chyba, że coś mi się popieprzyło. Ale nie sądzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Tak tu masz rację, ale mi chodziło o samochód z taką samą skrzynią. Wiadomo można zmienić przełożenie i moment będzie iększy ale za to na wejściu przekładni trzeba by było dać większą prędkość obrotową - proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Zmiana przełożenia nie wpływa na moment obrotowy......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 No na silniku nie, ale tu mówimy o momencie na kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Wracam do tematu mbc i laczenia wastegate'u z kolektorem. Pojezdzilem tak kilka dni i odradzam to rozwiazanie w naszych silnikach. Przez taki zabieg pelne doladowanie otrzymujemy 600rpm pozniej ponadto turbina napiepsza olejem w dolot jak oszlala. Reasumujac ,przynosi to same szkody. Zostawilem czujnik podlaczony pod kolektor a muszla jest polaczona z wastegatem i dodany mbc upustowy. Na zakreconym MBC podaje 1bar w kolektor. Wczesniej bylo 0,9 niewiem czemu cisnienie wzroslo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Przez taki zabieg pelne doladowanie otrzymujemy 600rpm pozniej Co masz na myśli ? Przecież nie powinno być żadnej różnicy ponadto turbina napiepsza olejem w dolot jak oszlala. Normalnie nie napieprza ? [ Dodano: Pon 18 Maj, 2009 10:38 ] Na zakreconym MBC podaje 1bar w kolektor. Wczesniej bylo 0,9 niewiem czemu cisnienie wzroslo Czyli na zupełnie luźnym MBC masz teraz 1Bar, tak ? U mnie chyba było tak samo, nawet po zdemontowaniu MBC jest 1,1bar z muszli turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jest roznica zadane cisnienie dostajemy pozniej ,wczesniej turbo nie lalo olejem a teraz mam cale rury od ic uwalone. Na zakreconym mbc mam 1,0 w kolektorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość manfred1985 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 witam Czy możecie coś powiedzieć o firnie " Kreator Mocy" mam zamiar wstawić tam swoja Almerę Tino 2,2di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 manfred1985, Coś tam na pewno ci wygrzebią... Zanim do nich jednak podbijesz wytłucz katalizator i nieco podkreć turbinę np. po przez zamontowanie MBC albo naciagniecie Aktuatora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Po założeniu IC z focusa, była okazja do shamowania się na zlocie. Poniżej rezultat 127KM i 300Nm Po chipie, boost na 1,15Bara z MBC Muszę powiedzieć, że jestem b. zadowolony. O ile $ pozwoli następny do roboty będzie wydech, podejrzewam że pozwoli to zbliżyć się do 140KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Co tam masz jeszcze namodzone poza IC - jakiś program ? Boost na ile ustawiony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Chip zrobiony w alltuning w zduńskiej woli, boost na 1,15Bara Kopcenia prawie nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Teres musimy sie ustawic porownac osiagi Wczoraj scigalem sie z tym nowym civiciem 1,8 ,do 3 biegu prowadzilem ,przy 4000rpm zaczela mi odchodzic ,po za pieciu 4 biegu byla moja Najwieksze zdziwienie... civiciem jechala jakas szybka blondynka :one: [ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 12:38 ] Ps ten moment dosc szybko Ci spada , u mnie maks wartosc jest od 2200 do ok 3300 za to moc ladnie sie pnie w gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 ten moment dosc szybko Ci spada Mam wrażenie, że za to blokowanie odpowiada wydech. Zastanawiam się też jak sobie teraz radzi turbo, bo maks ciśnienie doładowania jest koło 2300-2400, a nie jak poprzednio 2000. Albo jest taki lag albo turbo musi się dużo bardziej rozkręcić żeby napompować 1,15Bara. Ta druga sytuacja jest o tyle niefajna, że turbo byłoby znacznie wysilone w stosunku do serii (zwłaszcza w wyższym zakresie obrotów). Niestety nie mam pojęcia jak to sprawdzić Dodano: już mam pomysł jak to sprawdzić, zasłonię szczelnie IC tak żeby nic nie chłodził i wyjdzie czy za to przesunięcie max doładowania odpowiada zwiększona pojemność układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Wydech napewno by pomogl ,szybszy przeplyw spalin szybciej napedzi turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radkow Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Wiem, ze to troche inny temat, ale mam problem ze swoim 2.2DI w p12, a tu duzo piszecie o tym silniku. A mianowicie silnik piekielnie kopci gdy mu sie ostro przycisnie i cos dziwnie i glosno syczy pod maska ale tylko w momencie gdy zaczyna kopcic i oczywiscie w momencie kopcenia na czarno nie ma mocy - nie tak gwaltowny spadek, ale czuc ze nie ciagnie jak poprzednio. Mozliwe, ze dzis podjade na diagnostyke, jesli jeden z kolegow mnie przyjmie i tu usmiech w jego kierunku. Ale tak oriantacyjnie co to moze byc, moze ktos mial cos podobnego. Jeden z mechanikow podpowiedzial, ze to moze byc EGR lub cos z intercoolerem (rury lub sam IC). Rozebralem wszystkie rury i nie widze zadnych nieszczelnosci, chyba ze sam IC jest walniety, ale dostep do niego w P12 jest taki, ze chyba trzeba zderzak zdjac wiec wieczorami jest z tym ciezko. Planuje przy duzym mam nadzieje udzialem MacGayver-a zaslepic EGR, wywalic kata i moze zalozcy MBC. Kiedys pisalem, ze mam zalozonego przez poprzedniego wlasciciela Niemca jakiegos BOX-a ale chcialem go wyjac i zrobic to dobrze wszystko. Prosze Was o rady i sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Jak syczy to nieszczelność gdzieś jest - powinno być słychać jedynie świst turbiny i to nie za głośny. EGR raczej nie ma tu nic do rzeczy - spróbuj rozebrać sterowanie zaworem i sprawdź jak zachowuje się mechanika zaworu i czy w ogóle jest możliwe usunięcie EGR - czy ci się CE nie zapali po odłączeniu silniczka krokowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.