Teres Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Widzisz sadam, jeszcze tylko chip, MBC, IC i będzie szybko :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Ciekawe jakby miala sie alma 2,2 do 1,8benzyniaka... 1,6 bez trudu objezdza :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Alma to taki dość niewdzięczny samochód do tuningu jak się okazało zarówno z moją Almerą jak i Almerą sleepyhead'a walczyli do późnych godzin nocnych, a przyrosty nie były oszałamiające (około 40 paru NM). Podczas jazdy czuć to dużo bardziej przyspieszanie od 2-3tys jest bardzo przyjemne i przydaje się przy wyprzedzaniu. Ja osobiście jestem zadowolony, zwłaszcza za takie pieniądze. Polecam Ci zamiast wpatrywać się w wykres, wziąć autko na jazdę próbną Próbowałem się dowiedzieć o co chodzi ale strasznie pzreywało i usłyszałem tylko że brakuje jakichś łopatek. Chodzi o to, że nasze turbiny to dość stara technologia z zaworem wastegate. Obecnie chyba wszystkie nowoczesne silniki diesla mają turbiny ze zmienną geometrią, czyli kierownicami powietrze. Efektem jest m.in. szybsze rozpędzanie turbiny, szybki przyrost momentu itp. Osobiście wątpię, żeby Diagtronik, Masters czy Vtech byli w stanie wykrzesać znacząco więcej u mnie, nie zwiększając zadymienia. Auto mam w 100% sprawne, a jedyne co u nas można zdziałać chipem to zwiększyć ilość wtryskiwanej ropy (elektronika nie może sterować ciśnieniem doładowania turbo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Moja Almerka też została zawirusowana parę dni temu :diabel2: . Moment wzrósł dosyć ładnie z 235Nm na prawie 280Nm. Gorzej z mocą, bo wyszło tak samo jak u Kubeusza . Co ciekawe robionych było 4 albo 5 Almer i każda miała bardzo zbliżone efekty, czyli koło 280Nm i <120KM :/ . Obstawiam, że to albo kwestia hamowni albo może pompy w naszych motorowniach mają bardziej ograniczoną maksymalną dawkę. Tak czy inaczej jeździ się teraz DUŻO lepiej :diabel2: , szybciej się wkręca na obroty :diabel2: , a czas 50-110@3 biegu spadł z ponad 11 do trochę ponad 8 sekund :diabel2: . Polecam firmę Alltuning, spisali się super, a wzięli za to dużo mniej niż inni tunerzy. Nie wgrywali gotowców, wszystko robione indywidualnie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Witam ponownie Panie i Panów. Jak się zbiera moja Almerka widać na filmiku ale postaram się opisać wrażenia po przejechaniu już około 1000 km od chipa. Muszę zacząć od tego, że zacząłem od stanu 95KM i 231Nm, moc była mniejsza bo przepływomierz już zużyty, nabyłem nowy (286zł) i moc wróciła do poziomu 107,5KM i 236 Nm. Jak na auto które ma 230 000 km przebiegu uważam to za dobry wynik. Sprawa druga – spalanie (było ~6,2-6,5 l/100km). Temat dla mnie zagadkowy bo odnotowałem znaczny spadek zużycia paliwa, ale zaczął się on na tydzień przed chipem, jeszcze na starym przepływomierzu. Jedyną rzeczą jaką zrobiłem pod maską było wywalenie osłony akumulatora (taka ze szmaty, poprzedni właściciel to zmajstrował sam). Zaraz obok jest wlot powietrza. Coś mi się wydaję, że ta szmata zatykała mi ten wlot i to dodatkowo zamulało auto i podnosiło spalanie. Niestety teraz nie będę mógł stwierdzić czy spadek spalania to zasługa pozbycia się tej szmaty czy chipa. Ale ważne, że spadło Oceniam je na około 5,5-6 l/100km przy wzroście osiągów auta. Sprawa trzecia – osiągi, moc. Teraz mam około 114 KM i ~280 Nm, przebieg momentu jest o niebo lepszy od fabrycznego, auto ma bardzo mocny dół, duża dynamika, lekkość, i elastyczność w porównaniu do poprzedniego stanu. Podejrzewam, że turbina już nie daje tego ciśnienia co było 230 000 km temu i stąd trochę niższa moc niż u Teresa. Próba prędkości maksymalnej w dość gorącym powietrzu (około 26 stopni), a Alma nie ma intercooler’a (jeszcze), dała następujące wyniki: - pod górę (powiedzmy wzniesienie) 190 km/h, - po płaskim ~ 200 km/h, - ze sporej góry było już 210 km/h ale musiałem przyhamować (za duży ruch). Fota z próby (oczywiście to nie była droga publiczna ) Dodam, że mam koła 16’’ z oponami 205 które nieco zwiększają opory toczenia ale z uwagi na to, że mają większą średnicę pewnie zmniejszają nieco przekłamanie licznika. __________________________________________ RAPORT po przejechaniu około 5000km od chipa: - spalanie spadło do około 5,5 l/100km (z około 6,3 przed chipem), - poprawa dynamiki - znaczna (Vmax z fabrycznych 185km/h na około 200-205km/h, ZNACZNA poprawa przyspieszenia w ruchu miejskim w zakresie obrotów 2000-3000) - poprawa elastyczności - jest trochę lepiej - inne efekty/problemy - brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Witam. Ja byłem dzisiaj i już tak różowo u mnie nie było. Stan początkowy to 106.2 KM i 212.8 NM. Stan końcowy (po ok 1,5-2h) 112.3 KM i 258.4 NM. Podobno po wymianie przepływki te wartości mają wzrosnąc ale nieznacznie do poziomu ok 117 KM i 275,6 NM. Hmm najwyrazniej nie wszystkie 2,2 DI są stworzone do tuningu. Powiem szczerze, że te dodatkowe Niutki są oczuwalne na trasie. Łapie trochę wcześniej a nawet piątka stała się lekko narowista. Nie ukrywam,że oczekiwania miałem większe. Ale jak widac kilka postów wyżej zostałem poinformowany, że może nie byc żadnej rewelacji. Dlatego nie mam żadnych pretensji. Firma fachowa. P.S. Tylko nie bardzo mogłem od razu trafic bo wjezdza sie od innej ulicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Hehe ja też nie mogłem tam trafić W końcu zostawiłem auto na tej samej ulicy i zacząłem szukać na piechotę sporo Nm Ci doszło, nie jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 u mnie po 3h bylo 109.6km na poczatku podobno 97,5km ,dodam ze wszystko mam sprawne ,turbina dmucha jak nowka,no ale coz ja zrezaygnowalem bo co to jest te 12km i 40nm ,sprobuje w innej firmie a turbina sie pobawie przy pomocy zaworka :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 dodam ze wszystko mam sprawne przepływkę też ? bo to ona tak muli auto. Fajnie by było, jakbyś zrobił chip gdzie indziej, a potem podjechał do Alltuning na hamownie. Przekonalibyśmy się, co jest co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Przeplywke mialem nowa i zalozyli mi na miejscu. W efekcie na nowej przeplywce ponad 103Km ale moment spadl o 15nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 siemanko. ja bylem w czwartek i trafilem od razu u mnie bylo ok niby wszystko, ale ze 109,5 kucy tylko 116,5 sie udalo zrobic. osobiscie mialem nadzieje na jakies 130, wiec sie troche rozczarowalem, ale ten podkrecony momencik daje rade :] przyznacie, ze nasze autka powinny tak jezdzic od zawsze ) braciakom(?) z alltunig dziekujemy za kawke i ciasteczka i szybka obsluge, bo mnie chyba w nieco ponad 1,5h zrobili. PS. maja fajnie okopcona kostke od testowania samochodow :P i rownie fajna kolekcje paskow kombi :P:P [ Dodano: Sob 07 Cze, 2008 16:24 ] tylko nie wiem czy mi zuzycie ropy spadnie, bo narazie to wyp@#$lam na drodze kogo tylko moge :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 To widzę, że obsługa coraz lepsza Widać chłopaki nabrali doświadczenia z Almerami, bo idzie im coraz krócej. Pytałem z ciekawości o te paski, bo myślałem, że na handel je maja, a to podobno auta klientów. Co do spalania, ja będę coś wiedział już wkrótce. Zresztą mam zawsze pod avatarem średnie spalanie. Najbliższe plany u mnie to FMIC zrobiony z IC od Mondeo :diabel2: , sleepyhead już kupił intercooler od Focusa :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 lol, psycho :kosci: jaki jest koszt czegos takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Intercooler < 300zł kupisz spokojnie (sleepy kupił za 150zł). Całość planuję zamknąć sporo poniżej 500zł. Robocizna we własnym zakresie (ew. to co nie dam rady, to w jakimś warsztacie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Jestem juz po pierwszej przymiarce IC do Focusa, mieści się dość ładnie pod zderzak. Teraz zaczynam kombinacje jak by tu rury poprowadzić, widziałem jedno rozwiązanie gdzie idą dołem pod chłodnicami, ja spróbuje inna drogą bo mam obniżony zawias i trochę się boję, że je gdzieś zgubie Całość dokumentuje również fotograficznie, jak będę miał gotowy zestaw to wrzucę opis a na razie walka trwa. Wspólnie z Teresem wymieniamy się wskazówkami i jest szansa, że coś nam z tego wyjdzie. P.S. Z tego co wyczytałem to wyciągnięcie z 2.2Di większej mocy (130KM) jest możliwe tylko przez gruntowne podejście do sprawy tj. nowa przepływka, IC, podniesienie ciśnienia doładowania i chip. I to dopiero daje takie osiągi, dalej jest jeszcze przelotowy wydech, większe wtryski. Nie znalazłem jak na razie innej drogi to podnoszenia mocy w 2.2Di niż taka kombinacja zabiegów. P.S2. Dla zaintersowanych tematem IC to opis tego co zdziałałem jest tutaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Sleepy trzymam kciuki. Jak tylko coś wykombinujecie to i ja pójdę w wasze ślady. Widzę, że koszt IC nie jest duży to samo części (czyt. orurowanie i złączki) a robotę machnę sam. Co do podnoszenie ciśnienia to zastanawiam się czy nie lepiej założyć inna sprężarkę ale tu technikalia już mnie zabijają ( nie mam pojęcia jak do tego podejść). Wiem tylko że koszt sprzętu mieści sie od 500 (garret ze starego patrola) do 1500 (nowe konstrukcje z Navarry-nie wiem czy pasują) zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 z tego co slyszalem to IC do jazdy po miescie jest nie bardzo bo zmniejsza przeplyw powietrza. Ja w swojej almie wywalilem wlot w dziure po halogenie dzieki temu czuc ze sie lepiej zbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Znalazłem jeszcze info odnośnie osiągów Albina: TUTAJ [ Dodano: 14 Sie 2006, 09:49 ]u mie 130 KM czyli 22KM przyrostu powstalo dzięki programowi plus MBC puls Intercooler więc bez rewelacji ale za kierownicą różnic jest masakryczna Doładowanie podniosłem o 0,2 bara mierzone w kolektorze ssącym-wywierciłem otwór i z tego miejsca mierzyłem ciśnienie.W sumie z 0,8 na 1 bar Także wygląda na to, że i u nas można więcej powalczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 w takim razie ile mozna dmuchnac zeby nic sie nie uszkodzilo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Problem w tym, że to turbo seryjnie jest za małe do tego silnika Sprawność ma na poziomie 68% przy obr. 4500 i ciśnieniu 1Bar, przy ciśnieniu 1,2Bar sprawność spada do <65%. Jedyne co się może spsuć to turbo, ale intercooler raczej obowiązkowy. Najlepiej byłoby wsadzić jakieś GT1749 i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 słabo coś wam idzie ale czego się spodziewać bez podniesienia doładowania... Bez IC spokojnie można podnieść boost do ok 1 bara, powinno wam wyjść coś pod 125KM i 300Nm... Ciekawe czy ktoś pobije stary rekord albina dla tego silniczka tam były okolice 144KM i 370Nm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Bez IC spokojnie można podnieść boost do ok 1 bara, Gdzie na muszli czy w kolektorze? W serii jest 1Bar na turbo i około 0,8Bara w kolektorze. Zacytuję Cię z innego posta 1,2 bara to moim zdaniem to troche za dużo jak na taką malusieńka turbosprężarkę (GT15), która już w serii chodzi na kresie swojej optymalnej wydajności. GT15 występowała w 90konnych 1,9 TDi i maksymalne wartości jakie udawało się z niej wyciskać to ok 140KM... Do większych doładowań przydałoby się coś większego... Więc teraz pytanie o co chodzi Albinowi po podniesieniu na turbo do 1,2Bar(czyli w kolektorze koło 1Bar) piszesz, że to trochę za dużo Na razie będę dokładał IC, wtedy podkręcę na turbo do 1,2Bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Teres, wogóle w serii jest nie przemyślane bowiem ciśnienie do autatora powinno być brane z kolektora a nie z muszli... Ps. mówiłem oczywiście o ciśnieniu w kolektorze... CO do albina to trzeba się go zapytać z tego co pamiętam dmuchał on blisko 1,4 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 kurde tak czytam i czytam i musze powiedziec ze pozbylem sie jednej ze zdrowszych almer(117km i 226nm)ktora teraz po warszawie jezdzi. gdyby byla 5 drzwiowa a tak teraz pomykam bardzo zwawa fabia tdi w kombi(postanowilem dac dieslowi jeszcze jedna szanse) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość altin Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 witam, czytalem Wasze posty na temat przeplywek bylem na kompie i powiedzieli mi ze przeplywomierz nie czyta poczatkowej temperatury i stad ma taka turbodziure poza tym wszystko ok, wiec prosze o rade, czy to faktycznie przeplywka czy moze czujnik temp. skad bierze ta temperature ? SILNIK 2,2 DI rok 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.