Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja Almerka 2.2Di juz po CHIPie :-)))


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Alma to taki dość niewdzięczny samochód do tuningu jak się okazało :| zarówno z moją Almerą jak i Almerą sleepyhead'a walczyli do późnych godzin nocnych, a przyrosty nie były oszałamiające (około 40 paru NM). Podczas jazdy czuć to dużo bardziej przyspieszanie od 2-3tys jest bardzo przyjemne i przydaje się przy wyprzedzaniu. Ja osobiście jestem zadowolony, zwłaszcza za takie pieniądze.

 

Polecam Ci zamiast wpatrywać się w wykres, wziąć autko na jazdę próbną :)

Próbowałem się dowiedzieć o co chodzi ale strasznie pzreywało i usłyszałem tylko że brakuje jakichś łopatek.

Chodzi o to, że nasze turbiny to dość stara technologia z zaworem wastegate. Obecnie chyba wszystkie nowoczesne silniki diesla mają turbiny ze zmienną geometrią, czyli kierownicami powietrze. Efektem jest m.in. szybsze rozpędzanie turbiny, szybki przyrost momentu itp.

 

Osobiście wątpię, żeby Diagtronik, Masters czy Vtech byli w stanie wykrzesać znacząco więcej u mnie, nie zwiększając zadymienia. Auto mam w 100% sprawne, a jedyne co u nas można zdziałać chipem to zwiększyć ilość wtryskiwanej ropy (elektronika nie może sterować ciśnieniem doładowania turbo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Almerka też została zawirusowana parę dni temu :diabel2: . Moment wzrósł dosyć ładnie z 235Nm na prawie 280Nm. Gorzej z mocą, bo wyszło tak samo jak u Kubeusza :| . Co ciekawe robionych było 4 albo 5 Almer i każda miała bardzo zbliżone efekty, czyli koło 280Nm i <120KM :/ . Obstawiam, że to albo kwestia hamowni albo może pompy w naszych motorowniach mają bardziej ograniczoną maksymalną dawkę.

Tak czy inaczej jeździ się teraz DUŻO lepiej :diabel2: , szybciej się wkręca na obroty :diabel2: , a czas 50-110@3 biegu spadł z ponad 11 do trochę ponad 8 sekund :diabel2: .

Polecam firmę Alltuning, spisali się super, a wzięli za to dużo mniej niż inni tunerzy. Nie wgrywali gotowców, wszystko robione indywidualnie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Witam ponownie Panie i Panów.

Jak się zbiera moja Almerka widać na filmiku :) ale postaram się opisać wrażenia po przejechaniu już około 1000 km od chipa.

Muszę zacząć od tego, że zacząłem od stanu 95KM i 231Nm, moc była mniejsza bo przepływomierz już zużyty, nabyłem nowy (286zł) i moc wróciła do poziomu 107,5KM i 236 Nm. Jak na auto które ma 230 000 km przebiegu uważam to za dobry wynik.

Sprawa druga – spalanie (było ~6,2-6,5 l/100km). Temat dla mnie zagadkowy bo odnotowałem znaczny spadek zużycia paliwa, ale zaczął się on na tydzień przed chipem, jeszcze na starym przepływomierzu. Jedyną rzeczą jaką zrobiłem pod maską było wywalenie osłony akumulatora (taka ze szmaty, poprzedni właściciel to zmajstrował sam). Zaraz obok jest wlot powietrza. Coś mi się wydaję, że ta szmata zatykała mi ten wlot i to dodatkowo zamulało auto i podnosiło spalanie. Niestety teraz nie będę mógł stwierdzić czy spadek spalania to zasługa pozbycia się tej szmaty czy chipa. Ale ważne, że spadło :D Oceniam je na około 5,5-6 l/100km przy wzroście osiągów auta.

Sprawa trzecia – osiągi, moc. Teraz mam około 114 KM i ~280 Nm, przebieg momentu jest o niebo lepszy od fabrycznego, auto ma bardzo mocny dół, duża dynamika, lekkość, i elastyczność w porównaniu do poprzedniego stanu. Podejrzewam, że turbina już nie daje tego ciśnienia co było 230 000 km temu i stąd trochę niższa moc niż u Teresa. Próba prędkości maksymalnej w dość gorącym powietrzu (około 26 stopni), a Alma nie ma intercooler’a (jeszcze), dała następujące wyniki:

- pod górę (powiedzmy wzniesienie) 190 km/h,

- po płaskim ~ 200 km/h,

- ze sporej góry było już 210 km/h ale musiałem przyhamować (za duży ruch).

Fota z próby :D (oczywiście to nie była droga publiczna :P )

Dodam, że mam koła 16’’ z oponami 205 które nieco zwiększają opory toczenia ale z uwagi na to, że mają większą średnicę pewnie zmniejszają nieco przekłamanie licznika.

vmax2ca4.jpg

__________________________________________

RAPORT po przejechaniu około 5000km od chipa:

- spalanie spadło do około 5,5 l/100km (z około 6,3 przed chipem),

- poprawa dynamiki - znaczna :D

(Vmax z fabrycznych 185km/h na około 200-205km/h, ZNACZNA poprawa przyspieszenia w ruchu miejskim w zakresie obrotów 2000-3000)

- poprawa elastyczności - jest trochę lepiej

- inne efekty/problemy - brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja byłem dzisiaj i już tak różowo u mnie nie było.

Stan początkowy to 106.2 KM i 212.8 NM.

Stan końcowy (po ok 1,5-2h) 112.3 KM i 258.4 NM.

Podobno po wymianie przepływki te wartości mają wzrosnąc ale nieznacznie do poziomu ok 117 KM i 275,6 NM.

Hmm najwyrazniej nie wszystkie 2,2 DI są stworzone do tuningu.

 

Powiem szczerze, że te dodatkowe Niutki są oczuwalne na trasie. Łapie trochę wcześniej a nawet piątka stała się lekko narowista.

Nie ukrywam,że oczekiwania miałem większe.

Ale jak widac kilka postów wyżej zostałem poinformowany, że może nie byc żadnej rewelacji.

Dlatego nie mam żadnych pretensji.

Firma fachowa.

 

P.S. Tylko nie bardzo mogłem od razu trafic bo wjezdza sie od innej ulicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po 3h bylo 109.6km na poczatku podobno 97,5km ,dodam ze wszystko mam sprawne ,turbina dmucha jak nowka,no ale coz ja zrezaygnowalem bo co to jest te 12km i 40nm ,sprobuje w innej firmie a turbina sie pobawie przy pomocy zaworka :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam ze wszystko mam sprawne

przepływkę też ? bo to ona tak muli auto.

Fajnie by było, jakbyś zrobił chip gdzie indziej, a potem podjechał do Alltuning na hamownie. Przekonalibyśmy się, co jest co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko. ja bylem w czwartek i trafilem od razu :P

u mnie bylo ok niby wszystko, ale ze 109,5 kucy tylko 116,5 sie udalo zrobic. osobiscie mialem nadzieje na jakies 130, wiec sie troche rozczarowalem, ale ten podkrecony momencik daje rade :] przyznacie, ze nasze autka powinny tak jezdzic od zawsze :))

 

braciakom(?) z alltunig dziekujemy za kawke i ciasteczka i szybka obsluge, bo mnie chyba w nieco ponad 1,5h zrobili.

PS. maja fajnie okopcona kostke od testowania samochodow :P:P i rownie fajna kolekcje paskow kombi :P:P:P

 

[ Dodano: Sob 07 Cze, 2008 16:24 ]

tylko nie wiem czy mi zuzycie ropy spadnie, bo narazie to wyp@#$lam na drodze kogo tylko moge :D :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że obsługa coraz lepsza :) Widać chłopaki nabrali doświadczenia z Almerami, bo idzie im coraz krócej.

Pytałem z ciekawości o te paski, bo myślałem, że na handel je maja, a to podobno auta klientów.

Co do spalania, ja będę coś wiedział już wkrótce. Zresztą mam zawsze pod avatarem średnie spalanie.

Najbliższe plany u mnie to FMIC zrobiony z IC od Mondeo :diabel2: , sleepyhead już kupił intercooler od Focusa :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercooler < 300zł kupisz spokojnie (sleepy kupił za 150zł). Całość planuję zamknąć sporo poniżej 500zł. Robocizna we własnym zakresie (ew. to co nie dam rady, to w jakimś warsztacie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Jestem juz po pierwszej przymiarce IC do Focusa, mieści się dość ładnie pod zderzak. Teraz zaczynam kombinacje jak by tu rury poprowadzić, widziałem jedno rozwiązanie gdzie idą dołem pod chłodnicami, ja spróbuje inna drogą bo mam obniżony zawias i trochę się boję, że je gdzieś zgubie :|

Całość dokumentuje również fotograficznie, jak będę miał gotowy zestaw to wrzucę opis a na razie walka trwa. Wspólnie z Teresem wymieniamy się wskazówkami i jest szansa, że coś nam z tego wyjdzie.

 

P.S. Z tego co wyczytałem to wyciągnięcie z 2.2Di większej mocy (130KM) jest możliwe tylko przez gruntowne podejście do sprawy tj. nowa przepływka, IC, podniesienie ciśnienia doładowania i chip. I to dopiero daje takie osiągi, dalej jest jeszcze przelotowy wydech, większe wtryski. Nie znalazłem jak na razie innej drogi to podnoszenia mocy w 2.2Di niż taka kombinacja zabiegów.

 

P.S2. Dla zaintersowanych tematem IC to opis tego co zdziałałem jest tutaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sleepy trzymam kciuki.

Jak tylko coś wykombinujecie to i ja pójdę w wasze ślady.

Widzę, że koszt IC nie jest duży to samo części (czyt. orurowanie i złączki) a robotę machnę sam.

Co do podnoszenie ciśnienia to zastanawiam się czy nie lepiej założyć inna sprężarkę ale tu technikalia już mnie zabijają ( nie mam pojęcia jak do tego podejść). Wiem tylko że koszt sprzętu mieści sie od 500 (garret ze starego patrola) do 1500 (nowe konstrukcje z Navarry-nie wiem czy pasują) zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co slyszalem to IC do jazdy po miescie jest nie bardzo bo zmniejsza przeplyw powietrza. Ja w swojej almie wywalilem wlot w dziure po halogenie dzieki temu czuc ze sie lepiej zbiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze info odnośnie osiągów Albina:

TUTAJ

[ Dodano: 14 Sie 2006, 09:49 ]

u mie 130 KM czyli 22KM przyrostu powstalo dzięki programowi plus MBC puls Intercooler więc bez rewelacji ale za kierownicą różnic jest masakryczna

Doładowanie podniosłem o 0,2 bara mierzone w kolektorze ssącym-wywierciłem otwór i z tego miejsca mierzyłem ciśnienie.W sumie z 0,8 na 1 bar

Także wygląda na to, że i u nas można więcej powalczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że to turbo seryjnie jest za małe do tego silnika :| Sprawność ma na poziomie 68% przy obr. 4500 i ciśnieniu 1Bar, przy ciśnieniu 1,2Bar sprawność spada do <65%.

Jedyne co się może spsuć to turbo, ale intercooler raczej obowiązkowy.

Najlepiej byłoby wsadzić jakieś GT1749 i po problemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabo coś wam idzie ale czego się spodziewać bez podniesienia doładowania...

Bez IC spokojnie można podnieść boost do ok 1 bara, powinno wam wyjść coś pod 125KM i 300Nm...

 

Ciekawe czy ktoś pobije stary rekord albina dla tego silniczka tam były okolice 144KM i 370Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez IC spokojnie można podnieść boost do ok 1 bara,

Gdzie na muszli czy w kolektorze? W serii jest 1Bar na turbo i około 0,8Bara w kolektorze.

Zacytuję Cię z innego posta

1,2 bara to moim zdaniem to troche za dużo jak na taką malusieńka turbosprężarkę (GT15), która już w serii chodzi na kresie swojej optymalnej wydajności.

 

GT15 występowała w 90konnych 1,9 TDi i maksymalne wartości jakie udawało się z niej wyciskać to ok 140KM...

Do większych doładowań przydałoby się coś większego...

Więc teraz pytanie o co chodzi :D Albinowi po podniesieniu na turbo do 1,2Bar(czyli w kolektorze koło 1Bar) piszesz, że to trochę za dużo :)

Na razie będę dokładał IC, wtedy podkręcę na turbo do 1,2Bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teres, wogóle w serii jest nie przemyślane bowiem ciśnienie do autatora powinno być brane z kolektora a nie z muszli...

Ps. mówiłem oczywiście o ciśnieniu w kolektorze... CO do albina to trzeba się go zapytać z tego co pamiętam dmuchał on blisko 1,4 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde tak czytam i czytam i musze powiedziec ze pozbylem sie jednej ze zdrowszych almer(117km i 226nm)ktora teraz po warszawie jezdzi.

gdyby byla 5 drzwiowa a tak teraz pomykam bardzo zwawa fabia tdi w kombi(postanowilem dac dieslowi jeszcze jedna szanse)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam, czytalem Wasze posty na temat przeplywek bylem na kompie i powiedzieli mi ze przeplywomierz nie czyta poczatkowej temperatury i stad ma taka turbodziure poza tym wszystko ok, wiec prosze o rade, czy to faktycznie przeplywka czy moze czujnik temp. skad bierze ta temperature ? SILNIK 2,2 DI rok 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...