Gość weber29 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) Trasa zgodnie z przepisami 4,9 litra, miasto 6,2 litra nic więcej :wskazania komputera. Edytowane 27 Maja 2012 przez weber29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Koleżanki i Koledzy! Drodzy Forumowicze! POMOCY!!! RATUNKU!!! Z zazdrością czytam Wasze wpisy dot. niskiego spalania Waszych notesów. Mój (Nissan NOTE 1,4 VISIA; benzyna; rok prod.: 2010, używany od kwietnia 2011) pali, o zgrozo, 8,2 l/100km – jazda miejska, codziennie ok. 15km. Jeżdżę jak (nie obrażając nikogo) dziadek, czy też emeryt. Nie ruszam z piskiem opon, hamuję silnikiem, zmieniam biegi jak najszybciej na wyższe, sprawdzam regularnie ciśnienie w oponach – i co? I nic. Spalanie nadal wysokie. W okresie zimowym było jeszcze wyższe – grubo przekroczyło 9 l/100km. Zgłaszałem tę sprawę w serwisie ASO dwukrotnie. Podłączyli samochód do komputera i nic nie stwierdzili, wszystko, wg ASO, było OK. Po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym wymieniono olej silnikowy. Myślałem, że ze spalaniem będzie lepiej - nadal jest źle. Próbowałem też z benzyną 98 – bez żadnych zauważalnych efektów. Z nadzieją przeczytałem informację o nowym paliwie Shell Fuel Save, że pomoże uzyskać niższe wyniki spalania. Zatankowałem i nadal nic. Właśnie te 8,2 l/100km było na tym nowym paliwie. CO MAM JESZCZE ZROBIĆ? Myślę, że za wcześnie zmieniasz biegi na wyższy. Wówczas paliwa idzie dużo a silnik nie może złapać obrotów. Postaraj się wrzucać bieg 3 przy prędkości 30 km/h, 4 przy 50 km/h a 5 minimum 70 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FeJa Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 No właśnie, może tu leży przyczyna dużego spalania. Od początku jazdy tym samochodem (wcześniej miałem Opla Astra, też 1,4) zauważyłem, że silnik pracuje jakby głośniej i ciężej, stąd nie chcąc go „przemęczać” zmieniałem biegi wcześniej na wyższe. Może przekażecie, jak Wy zmieniacie biegi – przy jakiej prędkości i jakich obrotach silnika. Może na podstawie Waszych danych wypracuję jakiś „złoty środek” zmiany biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 silnik 1,6. biegi zmieniam raczej powyżej 2500 obr/min, nawet powyżej 3000 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sanchez Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 I tu niestety widać przewagę diesli, trasa poniżej 4l, miasto okolo 6l, średnio okolo 5l, ale czasem i np. 4,6l przy w miare spokojnej jeżdzie. Spalanie obliczone na podstawie ilości zatankowango paliwa i na podstawie km wg. gps, bo licznik zawyża, a komp pokazuje średnie 4,2. Biegi zmieniać mogę przy 1500obr, a i tak ciągnie ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Ja w swoim 1.4 zmieniam biegi przy 2500 obr/min. Jest ok - gładziudko . W 1.6 tym bardziej będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 W poprzednim swoim postcie podałem prędkości do zmiany biegów. Otóż dokładnie przy tych prędkościach wychodzi zmiana biegów przy obrotach 2500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unkas66 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 No właśnie, może tu leży przyczyna dużego spalania. Od początku jazdy tym samochodem (wcześniej miałem Opla Astra, też 1,4) zauważyłem, że silnik pracuje jakby głośniej i ciężej, stąd nie chcąc go „przemęczać” zmieniałem biegi wcześniej na wyższe. Może przekażecie, jak Wy zmieniacie biegi – przy jakiej prędkości i jakich obrotach silnika. Może na podstawie Waszych danych wypracuję jakiś „złoty środek” zmiany biegów? Staram się zmieniać tak biegi aby nie mieć powyżej 3000 obr. Na trasie komplet pasażerów 5.8 a w mieście jazdząc samemu to różnie wszystko zalezy jak często zatrzymuje się na światłach lub progach zwalniejących naj mniej miałem 5,4 a najwięcej 6,8. I zauważyłem jeszcze jedno ale musze to jeszcze raz sprawdzić a mianowicie moje spalanie jest uzaleznione od stacji na jakiej tankuje i chyba to kwestia jakości paliwa mimo że zawsze tankuje 95 to raz mam mniejsze zuzycie przy danej stacji A a jak zatankuje na innej powiedzmy B już inaczej pokazuje. Jezeli na stacji A będę miał znowu mniejsze zuzycie paliwa to spalanie zależeć będzie nie tylko od dynamiki jazdy ale od paliwa również. Takie jest moje zdanie oczywicie mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzikolos Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Moje doświadczenia ze spalania nota 1.4 (przebieg jak na razie 5500km) wygląda następująco: -miasto: komputer 6.0l, realnie na stacji 6,6l -autostrada 115km/h na tempomacie: komputer 5,7l, realnie 6,3l -autostrada 130km/h na tempomacie: komputer 6,8l, realnie 7,2l Biegi zmieniane przy 2500 obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Błąd wynika z ciągłego uśredniania zużycia przez komputer. Dodatkowo - kilku już kolegów to potwierdziło, z biegiem czasu wskazania komputera stają się dokładniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unkas66 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 ja zauważyłem inną rzecz: generalnie tankuję na jednej stacji Orlenu, zawsze gdy na wyświetlaczu pojawi się "---" możliwego do przejechania dystansu (+ około do 20 kilometrów przejechanych przy takim wskazaniu) - i wtedy do baku wlewam jakieś 37 - 38 litrów - bez wzgledu na to czy tankuję po przejechaniu 700 kilometrów w trasie ze średnią prędkością 55 km/h, czy niecałych 500km w trybie miejsko/wiejskim ze średnią 27 km/h. A ostatnio zatankowałem na stacji Orlenu ze starszymi dystrybutorami i weszło prawie 40 litrów, pomimo, że komputer pokazywał, że mogę przejechać jeszcze 25 kilometrów :-) Zaznaczam, że stacje znajdują się na jednej trasie, rodzaj trasy był ten sam co we wcześniejszych tankowaniach. Pozostaje zastanowić się na której stacji mnie rżną na kasę? tam gdzie zatankowałem więcej paliwo było tańsze o 12 groszy (ten sam koncern ???) ale weszło za 10 pln więcej A może Inną kwestią jest to, że znajomemu do baku 50 litrów na niektórych stacjach wchodzi 52 do pierwszego odbicia To ile paliwa wlejesz do baku zalezy jak głęboko w otwór wlewu włożysz "lufe". Zauważyłem że jak nie wkładam jej do końca to dopiero odbija automatycznie po wlaniu 5 litrów więcej tak więc myslę ale mogę się mylić ale wedłóg mnie to umiejscowienie odpowietrzacza jest za bliskie otworu wlewu. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 zawsze wkładam do końca :D :D :D :D i wciskam blokadę możliwe, że jest cos na rzeczy i na starszych dystrybutorach są krótsze końcówki, nie wiem, nie mierzyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Odbicie pistoletu jest wynikiem ciśnienia powstającego w zbiorniku w wyniku wypełniania go paliwem. Paliwo wypełniając zbiornik wypiera z niego powietrze. Odpowiedni skok tego ciśnienia powoduje "odbicie" pistoletu i w konsekwencji nie doprowadza do "przepełnienia". Podobno jest dość wyraźny związek skoku tego ciśnienia z szybkością napełniania. Dystrybutory na nowoczesnych stacjach leją dość szybko (wiadomo - wszystkim się śpieszy a w ciągu dnia można w ten sposób obsłużyć kilku klientów więcej, szczególnie na ruchliwej drodze) co prowadzi do minimalnie szybszego odbicia pistoletu. Dystrybutory na starszych stacjach, podają paliwo wolniej i tu może się zdarzyć, że da się wlać do zbiornika paliwa nieco więcej zanim pistolet odbije. Dość łatwo można to sprawdzić. Zatankować raz tak jak zwykle i zobaczyć ile wejdzie. Drugim razem trzeba lać paliwo wolniej - czyli np. bez blokady lub z przerwą. Prawie na pewno da się wlać paliwa trochę więcej. Podobno właściciele stacji wykorzystują ten manewr do "promowania" paliw premium. Dystrybutory tych paliw podają paliwo dużo wolniej (nie ma to wpływu na biznes, bo takich paliw ludzie tankują dużo mniej). Wtedy do zbiornika wejdzie więcej paliwa. Kierowcy tankują w rożnych momentach i przy różnym opróżnieniu zbiornika, tak więc nie są w stanie kontrolować ile paliwa im weszło do zbiornika więcej - a chodzi tu o wartości litra, dwóch - może trzech. Ale często sprawdzają ile przejeżdżają od tankowania do pełna do rezerwy. Mając w zbiorniku 3 litry więcej, przejeżdżają na zbiorniku większy dystans. Nie są to duże wartości, ale raczej zauważalne. No i rodzi się przekonanie, że na lepszych paliwach na zbiorniku przejeżdżają więcej kilometrów - czyli samochód pali mniej. Proste i skuteczne. No i jest nośnikiem reklamy - "do 60 km więcej na jednym zbiorniku" . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kapral1951 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Czes Własnie wruciłem z Monachium.Srednie spalanie wyszło 5,8 przy sredniej predkosci 78km/godz, to jest niezły wynik jak na 1,4 mam porównanie bo na tej trasie testowałem nie jedno swoje auto.Powiecie to jest trasa,zgoda,ale i srednia nie jest zła.Nie powiem jak spala w samym miescie,ale mieszna jazda to okoł 7l.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Note-k silnik 1.4: Miasto 7.5 Autostrada 120 km/h (tempomat+ klima)- 6.4 Spalanie wg. mnie w normie biorąc pod uwagę silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kopiec Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 1.4 Dwa wyjazdy po ~ 450 km, 2+1 ze standardowym bagażem Wg kompa 1) 5.4 - przy predkosciach max 120 km/h i to sporadycznie 2) 5.6 gdy pozwoliłem sobie na dłuższe odcinki 130-140 km/h Z uszkodzoną sondą lambda po miescie 9-10 l/100km , dziś po naprawie 6.6 - co za ulga.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Wyjazd 1400km,uśredniona prędkość wg kompa 98 kmh,a tak na prawdę cały czas 120.Spalanie 6.2-6.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Mój Note 1.4 pali w cyklu mieszanym 6,5 - 6,7l/100km i nie chce więcej:) Oczywiście jeżdżę oszczędnie, nie przekraczam 3500-4000obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnrambo Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 W dorodze do Chorwacji wyszło 6,5 l, dwie osoby + bagaż przy 120-140km/h silnik 1,4 ; 88KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Urlop w Republice Czeskiej. 1700 km. Dwie osoby, dwa plecaki, plecak ze sprzętem foto, namiot, sprzęty biwakowe. Prędkości przepisowe, bocznymi drogami 1500 km, autostradami 200 km. Średnie spalanie wg. komputera 5,9 L Note 1600 ccm mapa http://www.gpsies.com/map.do?fileId=jcdabkklcwnojpaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scatman81 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Średnie spalanie w moim Notesiku 1.4 w mieście wynosi 6,6 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 I to by się zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 U mnie w mieście 6,4 na trasie 5,3 silnik 1,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 (edytowane) dojazdy do i z pracy trasa do: Międzynarodowe 100km/h - 4.6km Główne 70km/h - 7.2km Miejskie 50 km/h - 6 km Postoje / manewry --- 5min Razem - 17,8 trasa z: Międzynarodowe 100km/h - 4.8km Główne 70km/h - 6.2km Miejskie 6.9km Postoje / manewry --- 5min Razem 17,9 km Dziennie 35,7km Spalanie zima: około 8.0 l/100km Spalanie lato: około 6.5 l/100km. (klima około 15% czasu jazdy) Trasa: około 5.6 l/100 (w tym 25% trasy z klimą, około 25% trasy z prędkością 120km/h) 2 osoby dorosłe, 2 dzieci w fotelikach + bagaże (prawie po dach ) z tym, że jeżdżę ekonomicznie, hamowanie silnikiem kiedy tylko się da no i zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami prędkości (no może +10 jeśli się da) Edytowane 9 Września 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Jeszcze kilku takich analityków i Orlen,lotos i inne pazerne dystrybutory puścimy z torbami...Tusku drżyj!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.