Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Irytujące dźwięki


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Notesik - mam dokładnie to samo, też tylko przy zmianie obciążenia silnika (puszczanie gazu, zmiana biegu) i tylko do momentu jak się nagrzeje. Zastanawiam się czy to nie czasem zawieszenie tłumika?? Co ciekawe jak było z 5-6 st C, to rano nie słyszałem tego, dziś ok 0 st i znowu wróciło.

Też jeszcze nie byłem w aso, bo jakoś nie mam czasu sie wybrać.

 

Wydaje mi się że u mnie było to samo. ASO dokręciło śruby mocujące poduszki pod silnikiem. Przy okazji przetestowałem nowego NOTE z przebiegiem 25km. Prezentowałem mechanikowi, który ze mną jechał że stuka tak samo jak u mnie. Prosta demonstracja, na pierwszym biegu dodaje i ujmuje gazu co sekunde (można nazwa to szarpaniem) i stuki metalu o metal są dosyc głośne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, hmm... ale chyba będę musiał w takim razie zostawić auto na dłużej w aso, bo warunkiem jest żeby było zimne. Po nawet krótkiej trasie problem znika. Zobaczę w przyszłym tygodniu, może się mi sie uda zahaczyć o aso :D

 

p.s. Notesik jak zwitasz do aso wcześniej daj znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie- dzisiaj wsłuchiwałem się w prawy słupek i tylko jak było zimno słyszałem stukanie. Daj Notek znać czy czy "wygłuszenie" za pomoca gąbki zdało rezultat. Ja na razie upycham kawałek gumy pomiędzy słupek i deskę, próbując różne miejsca - raz jest lepiej raz gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Na moim budziku w Notesie mam prawie 11 tys. i podobne objawy, jak wszyscy tutaj:

- efekt drżącej przedniej szyby, a najpewniej kawał plastiku gdzieś wali o szybę albo drży - wyłazi kawał gąbki w okolicach numeru VIN - to pewnie to coś, co miało niwelować to drżenie,

- debilne zabezpieczenie śruby przy połączeniu kolumny kierowniczej - zaraz przy podłodze - blaszka taka sobie kilkanaście centrymetrów nie wiadomo na co... odgięła się i nawet zablokowała kierownicę przy 100+ km/h (ale się zdziwiłem - w USA bym ich pozwał chyba :) ) - prowizorycznie potraktowałem ją kombinerkami (zagięta ponownie)

- stukanie i pukanie podczas ruszania zimną gablotą - tak jakby z przedniego zawieszenia - jak gablota już jest ciepła to objawy mijają...

- sterowanie radiem z kierownicy czasem nie działa - zwłaszcza, gdy przed wyłączeniem gabloty nie wyłączę radia...

 

Zmienialiście może sobie felgi i oponki ?

U mnie widać korozję na elementach zawieszenia - mocowanie piasty i przeguby...

Przy przednich kołach nie dali dekli zakrywających śruby mocujące piasty (z tyłu są), więc pojawiła się rdza... zasmarowałem ŁT-45 i gitara, ale nie omieszkam im tego wygarnąć...

 

Komputer pokładowy wydaje mi się ściemnia nieco... po kilku set kilometrach średnie spalanie ani drgnie... mimo tego że jazda po mieści itp.

 

Po Nowym Roku jadę do ASO. :kosci:

Zobaczymy, co z tego wyniknie.

 

P.S.

Miałem wątpliwą przyjemność wymieniać tylnią lewą lampę przy Notesie. W ASO kazali mi czekać do 2 tygodni a cena "lampki" oplutej nalepką Nissana wynosiła od 675 do 795 PLN - w zależności od tego czy pojedzie z Amsterdamu, czy innego "ciepłego kraju".

W końcu nawet w Amsterdamie nie było - śmiech na sali ! :fuckyou2:

Dałem se siana i zamówiłem w Japan Motors - cena 675PLN (dostawa gratis) kurier na drugi dzień - polecam. Lampka oryginalna, co by nie było wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wyłazi kawał gąbki w okolicach numeru VIN - to pewnie to coś, co miało niwelować to drżenie,

A ja nie sądzę, że ona "wyłazi", tylko jest tak przyklejona juz od samego początku

- sterowanie radiem z kierownicy czasem nie działa - zwłaszcza, gdy przed wyłączeniem gabloty nie wyłączę radia...

Czasem zdarzało się, że kompletnie nie działało, dopóki nie wcisnąłem czegoś w radiu.

Teraz ma tak, że słuchając radia, przełączając stacje "w górę" przechodzi w pętli 1-2-3, a przełączając "w dół": 5-4-3 (*). Kiedys było oczywiście 1-2-3-4-5 i 5-4-3-2-1...

ale nie mam czasu jechać do ASO

 

pozdro! Tomasz

 

(*) - te cyferki to tak bardziej obrazowo, bo dokładnie nie sprawdziłem kolejności przełączanych stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

txm777,

 

Co do radia - mialem tak samo. Jedyna rada - RESET radia. Ale mozna to tylko zrobic wyjmujac bezpiecznik z radia. Jednym slowem - dawaj auto do serwisu, bo do tego trzeba konsolke zdjac... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i debilne - ale u mnie nigdy z tym się nic nie stało, a: grzebałem tam (wygłuszanie) i buciorami zimowymi 2-gą zimę tam gmeram: i nic! A blaszka może mieć (pewnie ma) jakąś funkcję - jakiś impuls do elektryki wspomagania może wysyła, nie wiem. Ale jakby nie musieli - to by nie dali.

 

Z tą celowością blaszki to chyba nie tak do końca jest...

Znam przynajmniej jeden, podobny przypadek blaszki - gostek pojechał do ASO i blaszkę mu ucięli - tak poprostu... Ale skoro mam autko na gwarancji to sobie sam nie będę jej odcinał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o blaszkę, to u mnie po prostu sama ukręciła się i odpadła :D No i nie ma żadnej funkcji, poza denerwowaniem driverów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie też wystąpił brzęczący dzwięk podczas skręcania kierownicy. Okazało się że rzeczywiście jest to ta blaszka/podkładka obok pedałów. trochę pracy kombinerkami i "przytuliła" się do wału kierownicy. Poniżej zdjęcia przed i po (jakość kiepska bo robione telefonem komórkowym)

 

PRZED:

blaszkaodgietaax7.th.jpg

 

PO:

blaszkaprzygietalh7.th.jpg

 

 

Potwierdzam również że w niskich temperaturach jak teraz występuje chrobotanie, przy ruszaniu, zmianie biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u Ciebie też specjalność zakładu: blaszka + chrobotanie na zimno :D

Znalazłem swoją ukręconą blaszkę:

blaszkatu9.jpg

 

zauważcie fachowe maznięcie markerem - chyba żeby nikt jej nie podmienił na gwarancji, jako super drogiego podtrzymywacza dywanika :D Taka podmiana/wymiana spowodowałaby rychłe bankructwo producenta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam towarzystwo po dłuźszej przerwie,

 

Poniewaź troszkę mnie tutaj nie było to warto by poopowiadać co nieco o moim nissanie ;) Po pierwsze drugi raz została u mnie wymieniona... kolumna kierownicy. Zaczęło być ją znowu słychać gdzieś po roku od wymiany. Wprawdzie dzwięk był ciut inny niż poprzednio ale oczywiście udałem się do ASO i zabrałem pana na przejazdzkę. Miałem nawet "ulubione" miejsca gdzie było dobrze słychać, ze coś jest nie tak. Pan się przejechał i stwierdził, źe faktycznie coś jest nie tak, i źe według niego to kolumna. Ale najpierw zadzwonili do centrali i usłyszeli, źe nissany tak mają, źe stukają i źeby przejechać się innym Notem. Zatem wsiedliśmy do innego autka i znowu jazda. Oczywiście takich stuków jak u mnie nie było. Czyli decyzja: wymiana. Po dwóch tygodniach telefon, centrala anulowała zamówienie gdyż najpierw trzeba sprawdzić jakiś przegub, który może powodować podobne objawy. Zostawiłem samochód, panowie sprawdzili czy też wymienili ową część i bez zmian, kolumna znów została zamówiona. Kolejne oczekiwanie, na szczęście krótkie i już wymiana. Tak więc jestem chyba jednym z nielicznych tutaj szczęśliwców posiadających drugą kolumnę. Ciekawe czy będzie trzecia :027:

 

To tyle odnośnie kolumny. Poczytałem sobie wątek i trzeba by się jeszcze odnieść do niektórych kwestii.

 

- drżenie w okolicach prawego słupka: jest. Albo raczej było bo od jakiegoś czasu nie słyszę. Ale występowało jak było zimno, ustępowało jak wnętrze się rozgrzało. Na szczęście nie było jakoś specjalnie upierdliwe, eby się tym przejmować.

 

- zgrzyty na zimno z okolic podwozia: było (wizyta w ASO i spokój) i jest ponownie (jak tylko się zima zaczęła). Wtedy to było mocowanie czy też osłona tłumika, podejrzewam, że teraz tak samo

 

- blaszka: była, zniknęła samoistnie podczas jednej z wizyt w ASO ;) Nawet nie wiem kiedy

 

- rdza w kielichach: no, coś tam się osadziło ale bez dramatów

 

To tyle na razie. Przy okazji wyjaśniła się kwestia "ognisk korozji", które pojawiły się w moim Note, ale o tym juź w odpowiednim wątku coby modów nie drażnić ;)

 

 

PS. No tak, zapomniałem o radiu :) Z moim radiem jest tak: jeśli zaraz po włączeniu auta (czyli teź i radia) ściszę je nie z kierownicy tylko przyciskiem na radiu to mam jakieś 40-50% szans, że przestaną działać przyciski na kierownicy. Trzeba wtedy zgłośnić radio "w radiu" i wszystko wraca do normy :) Ale tylko jeśli jako pierwszych użyję przycisków na radiu nigdy odwrotnie. Od, taki mały "bug" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No u mnie notoryczne i irytujace jest zgrzypienie z przodu przy ruszaniu jak auto zimne. ASO twierdzi - poduszka silnika, przesmarowali, przestało. Na 2 godziny... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na progach nie. Generalnie jak samochód trochę pojeździ, to jest ok. To dźwięk typowo związany z niską temperaturą samochodu - czyli, na prosty rozum, coś z zimna sztywnieje i tyle. A mówią, ze w zimnej to tylko kaczorowi staje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A U MNIE ZACZEŁA SKRZYPIEĆ PRZEDNIA SZYBA -(PRZYNAJMNIEJ JA TO TAK ODBIERAM).

Problem znika,gdy na szybę naniesie się dużą ilość spryskiwacza do szyb a wycieraczki rozgarną ciecz na boki.aha i problem pojawia się w temperaturach poniżej zera.

jutro postaram się delikatnie spryskać szybe po rancie powiedzmy wd-40 i zobaczę czy problem zniknie.

Ktoś jeszcze ma takie wrażenie że skrzypi mu przednia szyba ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...