Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail pierwsze wrażenia


Gość Sawkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Monte, właśnie w automacie to jest przyjemność z jazdy :P , jeżdziłem też X-em na lewarku na 170 horsach i nie powiem całkiem całkiem, tylko że tam jest skrzynia 6-tka i wajchowania było co niemiara ;), no i jak ktoś też napisał o włączaniu za każdym razem tempomatu po wysprzęgleniu :/ ,nie nie stary dzięki.

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MonteChristo

ja mam 6 :) i nie nazekam, ale pisalem o tempomacie moze z raz na nim jechalem i tyle, na polskich drogach tempomat sie w ogole nie sprawdza, wiec mysle ze dla kogos kto mialby kupowac nowego lub wybierac z auto czy bez to niech nie bierze tego wyznacznika jako cos po czym mozna sie sugerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że wyznacznikiem tempomat dla automatu nie jest ;), ale prawa ręka wolna jest i można nią robić wiele ciekawych rzeczy, szczególnie mając za pasażera płeć odmienną :P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździsz dużo w mieście lub w terenie, to lepszy będzie automat. Nie musisz wtedy martwić się o zmianę biegów, tylko koncentrujesz się na obieraniu kierunku jazdy - szczególnie w terenie. Ale na długie trasy po drogach chyba lepiej wybrać manual. Lepsze zarządzanie mocą silnika - redukcja biegów, lepsza dynamika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co mnie wkurza ? Przy zmianie biegów " zawadzam" ręką o włącznik klimy nie zawsze ale..... zdarza się :/ .Mam pytanie czy u Was też jak np jedziecie na luzie (rzadko mi się zdarza) komp pokazuje spalanie z ostatnich km.Pytam się bo jechałem ostatnio Toyotą i na luzie pokazuje min spalanie.Zreszta tam spalanie jest "aktualizowane" praktycznie co min a w Trailu co kilkanaście km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś słusznie kiedyś zauważył w X-trailu jest kalkulator zamiast komputera :)

Nawet w skodzie komputer pokazuje chwilowe zużycie paliwa na biegu jałowym......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mnie wkurza ? Przy zmianie biegów " zawadzam" ręką o włącznik klimy nie zawsze ale..... zdarza się :/ .Mam pytanie czy u Was też jak np jedziecie na luzie (rzadko mi się zdarza) komp pokazuje spalanie z ostatnich km.Pytam się bo jechałem ostatnio Toyotą i na luzie pokazuje min spalanie.Zreszta tam spalanie jest "aktualizowane" praktycznie co min a w Trailu co kilkanaście km.

 

to jest sydrom sztywnego kciuka. Ja mam to samo. Pierwszy raz - latem , jechałem , i coś mi się zaczęło robić gorąco , po chwili zauważyłem że mam wyłączoną klimę. Oby tylko takie problemy były.

sk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

Właśnie mija rok jazdy nowym X-em, przebieg 20 000 km bez uwag.

Gdzie zrobić przegląd w Warszawie Górczewska czy Krasnobrodzka (przy trasie toruńskiej), który serwis polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch wymienionych przez Ciebie nigdy nie robiłem. Ale korzystałem przez 5 lat (N16) z serwisu na Jagiellońskiej (też Odyssey jak na Górczewskiej) i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lodz81555

Witam

 

Mój X ma 3 tysiące przebiegu, byłem raz w serwisie (banalna sprawa wymiana oleju) na Górczewskiej w Odyssey.

 

Nie wiem jak wiedza techniczna pracowników serwisu ale mają ładnie sekretarki i dobra kawę :-)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. iXem jeżdzę od Października 2008_go roku. Wrażenia? Jeśli chodzi o wygodę i komfort to super tym bardziej że przesiadłem się z Seata Vario, wiec różnica kolosalna i nie brakuje euforii podczas jazdy nowym autem. Zalet ma wiele, ja jednak skupię się na tym co mi się niepodoba i co bym zmienił.

 

1. Radio ze zmieniarką super wypas a nie widzi MP3???

 

2. Roleta w bagażniku to jakieś nieporozumienie jak ją założę to kupę czegoś fruwa a bagażnik robi się mniejszy niż w moim starym seaciku. Już lepiej zamiast tej rolety dali by MP3 ;)

 

3. Wycieraczki (gumowe dywaniki) jakie dostałem w komplecie oryginalne ;) dziura przetarta po 3 miesiacach i niema na to gwarancji (BUBEL DO KWADRATU)

 

4. Spalanie w opisie podają 8,5 litra - trzeba by chyba wiadro melisy wypić żeby tak pojechać i zanotować takie średnie spalanie po mieście, mnie wychodzi 10,7

 

5. Brak w standardzie domykania szyb i szyberdachu przy zamykaniu auta można owszem dokupić moduł ale tylko da się szyby szyberdachu się nieda :(, czy w aucie tej klasy nie powinno to być w komplecie.

 

6. Co do radia to nie rozumiem dlaczego "być może to ma jakiś wytłumaczenie", radio można włączyć tylko jak przekręcę kluczyk w stacyjce ( w seacie miałem ze zawsze można a jak się zapomni wyłączyć to samo się po godzinie wyłącza)

 

7. Skrzynia biegów - trochę siłowa i topornie wchodzą biegi (rozumiem że to nie maleńkie autko, ale szkoda że nieskusiłem sie na automat)

 

8. Ze światłami AUTO sobie juz poradziłem jak w opisie na forum zakleiłem i teraz nissan ma cały czas noc :) a czy nie można by tego od razu tak zaprogramować i niezaklejac kartonikami??? Japończycy by się wydawało to mądre ludzie :), a może to francuzi?

 

9. Sterowanie szybami w drzwiach czy nie można by dać tam z jednej jeszcze diody bo ciemno i w nocy ciężko trafić w to? trzeba odwarcać uwagę od jazdy by to znaleść, ja to planuje jakoś doświetlić jeszcze.

 

 

Po za tym więcej grzechów nie pamiętam, jak bym miał dzisiaj kupić auto to też by to był X-trail :). Nawet niemiałem pojęcia w jaki błocko się da nim pojechać wlezie wszędzie i wylezie oczywiście. Dla mnie to nie suv ale terenówka, auto na szosę i polną drogę. Silniczek 150 koni pędzi pięknie i daje sobie świetnie radę.

Mimo wad jakie moim zdanie ma o i tak super autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. iXem jeżdzę od Października 2008_go roku. Wrażenia? Jeśli chodzi o wygodę i komfort to super tym bardziej że przesiadłem się z Seata Vario, wiec różnica kolosalna i nie brakuje euforii podczas jazdy nowym autem. Zalet ma wiele, ja jednak skupię się na tym co mi się niepodoba i co bym zmienił.

 

1. Radio ze zmieniarką super wypas a nie widzi MP3???

 

2. Roleta w bagażniku to jakieś nieporozumienie jak ją założę to kupę czegoś fruwa a bagażnik robi się mniejszy niż w moim starym seaciku. Już lepiej zamiast tej rolety dali by MP3 ;)

WYMONTUJ SZUFLADY , BĘDZIE WIĘKSZY BAGAŻNIK

 

3. Wycieraczki (gumowe dywaniki) jakie dostałem w komplecie oryginalne ;) dziura przetarta po 3 miesiacach i niema na to gwarancji (BUBEL DO KWADRATU)

PRAWDA

 

4. Spalanie w opisie podają 8,5 litra - trzeba by chyba wiadro melisy wypić żeby tak pojechać i zanotować takie średnie spalanie po mieście, mnie wychodzi 10,7

TEZ TAK MIAŁEM , ALE MINĘŁO JAK PRZESTAŁEM SIĘ Z KAŻDYM W MIEŚCIE ŚCIGAĆ . TERAZ MAM 20 TYS KM I PO MIESCIE SREDNIE OK 9.5LITERKA PRZY SILNIKU 173KM

 

5. Brak w standardzie domykania szyb i szyberdachu przy zamykaniu auta można owszem dokupić moduł ale tylko da się szyby szyberdachu się nieda :(, czy w aucie tej klasy nie powinno to być w komplecie.

 

6. Co do radia to nie rozumiem dlaczego "być może to ma jakiś wytłumaczenie", radio można włączyć tylko jak przekręcę kluczyk w stacyjce ( w seacie miałem ze zawsze można a jak się zapomni wyłączyć to samo się po godzinie wyłącza)

WYANCZA (lub wyłącza) SIĘ RADYJKO OKRĄGŁYM GUZIKIEM PO LEWEJ STRONIE

 

7. Skrzynia biegów - trochę siłowa i topornie wchodzą biegi (rozumiem że to nie maleńkie autko, ale szkoda że nieskusiłem sie na automat)

DLA MNIE SKRZYNIA BOMBA , I NIE JEST TO NAPEWNO FRANCUSKA SKRZYNIA. 3 LATA JEŹDZIŁEM SCENIKIEM I COŚ NA TEN TEMAT WIEM

 

8. Ze światłami AUTO sobie juz poradziłem jak w opisie na forum zakleiłem i teraz nissan ma cały czas noc :) a czy nie można by tego od razu tak zaprogramować i niezaklejac kartonikami??? Japończycy by się wydawało to mądre ludzie :), a może to francuzi?

 

NIE TO POLACY CHCĄ CAŁY CZAS JEŹDZIĆ NA ŚWIATŁACH ( mniej więcej 300 osób na Wiejskiej)

 

9. Sterowanie szybami w drzwiach czy nie można by dać tam z jednej jeszcze diody bo ciemno i w nocy ciężko trafić w to? trzeba odwarcać uwagę od jazdy by to znaleść, ja to planuje jakoś doświetlić jeszcze.

 

 

Po za tym więcej grzechów nie pamiętam, jak bym miał dzisiaj kupić auto to też by to był X-trail :). Nawet niemiałem pojęcia w jaki błocko się da nim pojechać wlezie wszędzie i wylezie oczywiście. Dla mnie to nie suv ale terenówka, auto na szosę i polną drogę. Silniczek 150 koni pędzi pięknie i daje sobie świetnie radę.

Mimo wad jakie moim zdanie ma o i tak super autko.

 

TEŻ LUBIĘ TO AUTKO. POPRZEDNIE - GRAND SCENIK MIAŁ PIERWSZĄ AWARIĘ W PIERWSZYM MIESIACU PO OPUSZCENIU SALONU. iXA MAM OD KWITNIA 2008 , I DOPIERO TERAZ COŚ SIE DZIEJE - PRZY KRĘCENIU STEREM COŚ W NIM TERKOCZE. ALE POCZEKAM DO PRZEGLADU W KWIETNIU.

sk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to dobry pomysł czekać, jest ryzyko że coś się bardziej uszkodzi bo to pewnie coś ze wspomaganiem? Ja bym przynajmniej zadzwoni do serwisu. U mnie póki co bez awaryjnie ale mam dopiero 8500 przejechane - to niewiele. Seata miałem 8 lat i oprucz termometru nic się nie popsuło samo:), oczywiście eksploatacyjnie to wymieniałem co potrzeba ale awarii nie było. Tutaj też mam nadzieje że jak zadbam o wszystko to bedzię ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. iXem jeżdzę od Października 2008_go roku. Wrażenia? Jeśli chodzi o wygodę i komfort to super tym bardziej że przesiadłem się z Seata Vario, wiec różnica kolosalna i nie brakuje euforii podczas jazdy nowym autem. Zalet ma wiele, ja jednak skupię się na tym co mi się niepodoba i co bym zmienił.

 

1. Radio ze zmieniarką super wypas a nie widzi MP3???

 

2. Roleta w bagażniku to jakieś nieporozumienie jak ją założę to kupę czegoś fruwa a bagażnik robi się mniejszy niż w moim starym seaciku. Już lepiej zamiast tej rolety dali by MP3 ;)

 

3. Wycieraczki (gumowe dywaniki) jakie dostałem w komplecie oryginalne ;) dziura przetarta po 3 miesiacach i niema na to gwarancji (BUBEL DO KWADRATU)

 

4. Spalanie w opisie podają 8,5 litra - trzeba by chyba wiadro melisy wypić żeby tak pojechać i zanotować takie średnie spalanie po mieście, mnie wychodzi 10,7

 

5. Brak w standardzie domykania szyb i szyberdachu przy zamykaniu auta można owszem dokupić moduł ale tylko da się szyby szyberdachu się nieda :(, czy w aucie tej klasy nie powinno to być w komplecie.

 

6. Co do radia to nie rozumiem dlaczego "być może to ma jakiś wytłumaczenie", radio można włączyć tylko jak przekręcę kluczyk w stacyjce ( w seacie miałem ze zawsze można a jak się zapomni wyłączyć to samo się po godzinie wyłącza)

 

7. Skrzynia biegów - trochę siłowa i topornie wchodzą biegi (rozumiem że to nie maleńkie autko, ale szkoda że nieskusiłem sie na automat)

 

8. Ze światłami AUTO sobie juz poradziłem jak w opisie na forum zakleiłem i teraz nissan ma cały czas noc :) a czy nie można by tego od razu tak zaprogramować i niezaklejac kartonikami??? Japończycy by się wydawało to mądre ludzie :), a może to francuzi?

 

9. Sterowanie szybami w drzwiach czy nie można by dać tam z jednej jeszcze diody bo ciemno i w nocy ciężko trafić w to? trzeba odwarcać uwagę od jazdy by to znaleść, ja to planuje jakoś doświetlić jeszcze.

 

 

Po za tym więcej grzechów nie pamiętam, jak bym miał dzisiaj kupić auto to też by to był X-trail :). Nawet nie miałem pojęcia w jaki błocko się da nim pojechać wlezie wszędzie i wylezie oczywiście. Dla mnie to nie suv ale terenówka, auto na szosę i polną drogę. Silniczek 150 koni pędzi pięknie i daje sobie świetnie radę.

Mimo wad jakie moim zdanie ma o i tak super autko.

 

Witam również, ja jeżdżę nowym X'em od miesiąca, ale juz zrobiłem 4000km, poprzednio też jeździłem "niemcem" - Skoda Octavia II kombi w wersji Elegance i też nie będę się rozpisywać o zaletach, bo tutaj je chyba wszyscy znają, ale napisze i kilku rzeczach które mi cały czas (jeszcze się nie przyzwyczaiłem) przeszkadzają i cały cza porównuję do Octavii, gdzie szczerze powiem porównują te same elementy wyposażenia są w Sodzie lepiej rozwiązane i dziwi mnie czemu producenci "nie ściągają" lepszych rozwiązań od siebie?!

 

"Mój" (całe szczęście(chodzi o spalanie) to samochód służbowy) X to SE 173KM z kamerką do cofania, reflektorami dalekosiężnymi i nawigacją.

 

Po pierwsze, czemu za taką cenę nie ma czujników parkowania, tylko kamera która w taką pogodę po 10km jest brudna i nic nie widać

 

-nawigacja dla mnie OK, nie przeszkadza mi że nie ma 99% dróg w polsce, tylko ponoć coś ok.60%, ale tego nie widzę, za to DUŻĄ wadą jes sterowanie nawigacją, wbijanie literec i cyferek z pokrętła to jest dla mnie jakiś idiotyzm!

 

-tzw "komputer pokładowy" po pierwsze to nie zasługuje na taką nazwę, jedno praktyczne to ile km do końca baku, ale tu znowu nie jest tak jak powinno, przykład z wczoraj, jeżdżę po mieście, kilometry kończą mi się, 100km do końca, 105, 98, 101,83,73.... skacze ten licznik nie równomiernie, (ale za to z dokładności co do 1km!) ale w momencie kiedy pojawia się 37km do końca baku (a jeszcze dwie "kreski" na wskaźniku paliwa) wskakują kreski i zaczynają mrygać, ale co najśmieszniejsze nie świeci się jeszcze rezerwa!!! Acha jeszcze jedno, jak mam niby wciskać ten malutki przycisk do zmiany "komputera pokładowego", wkładać ręce przez kierownicę w czasie jazdy, czy na około wciskając po drodze wycieraczki???

 

-skrzynia biegów, przy dynamiczniej zmianie z 2 na 3 niestety haczy :/

 

-maska trzęsie się na wybojach, nawet małych, czasem od wibracji silnika

 

-lusterko wewnętzrne źle zamocowane, bardzo często przenosi wibracje

 

-opony "fabryczne" Dunlop ST20 - TRAGEDIA! w zimę można przejechać ze dwa skrzyżowania z wciśniętym hamulcem, ale co gorsze nie da rady ich wyważyć, poza tym opony z produkcji 2007, samochód kupiony w 2009 :/

 

-w środku samochód mniejszy niż Octavia (wiem co mówię), za mną (za fotelem kierowcy) woziłem córkę w foteliku, w Octavii OK, mogłem rozłożyć fotelik i spała, tutaj niestety nie da rady, musiałem przerzucić fotelik za fotel pasażera.

 

-nieszczęsne usytuowanie przycisków ESP i dalekosiężnych reflektorów, brak podświetlenia niektórych przycisków, szyby są elektryczne, ale czemu nie automatyczne?

 

-po otwarciu klapy tylnej cała woda/śnieg leci na otwierającego tą klapę :/

 

-dużo mniej schowków

 

-szuflada pod podłogą super pomysł, tylko czemu jedna, co z tą dziurą obok, wszystko tam lata jak się coś włoży!

 

-no i chyba jedna z ważniejszych sprawa w samochodzie.... SILNIK, jest cichy, jest dynamiczny prawie na każdym biegu i prawie zawsze, ale to wszystko jest okupione ogromną (wg mojej subiektywnej oceny) ilością paliwa! Samochód nie waży 2t, silnik dwu litrowy więc nie powinno być chyba źle? Słyszałem, że ten słabszy jest nie zauważalnie słabszy, za to bardziej ekonomiczny, wg testów tylko wtedy jak się wie którym się jedzie to można rozpoznać który to diesel 150KM, czy 173KM?! A tak to można się tylko domyślać, albo sprawdzać z sekundnikiem w ręku.

 

Wracając do spalanie, postanowiłem, że pierwsze 2000km będę jeździł ekonomicznie, w mieście spokojnie, w trasie spokojnie i wyszło coś takiego: w mieście czy w trasie około 8.5-9.5 l/100km!!! A teraz już przestałem jeździć ekonomicznie, jeżdżę normalnie bez szaleństw i jest tak: 9.5-12.5!!!! Jak jedziesz szybciej niż 120km/h spalanie momentalnie rośnie do tych 12 litrów! Niestety to jest też cena ładnej sylwetki X, jeden z niewielu jeszcze kanciastych samochodów :)

Dla informacji, jeżdżę jakieś 65% w trasie i 35% w mieście.

 

No dobra napisze coś na PLUS, bo mnie zaraz zjecie ;/

Bardzo mi się podoba 4x4AllMode, samochód cichy nawet na wysokich obrotach (są tacy co uważają inaczej!), silnik dynamiczny, wysoko się siedzi i widzi się "resztę" z góry ;)

 

Jakbym miał prywatnie kupować to bym kupił 2.0DCi 150KM, bez nawigacji, bez kamery i prawdopodobnie bez szyberdachu, bo raczej tylko dla tych z tyłu ;)

Ksenony nie są tutaj konieczne, reflektory ładnie dają sobie radę bo są wysoko umocowane, ładnie oświetlają na szerokość i długość.

 

I jeszcze wycieraczki, może to dokładnie już nie dotyczy tego samochodu, bo sporo jeszcze samochodów ma te "stare" tradycyjne pióra, ale ja miałem w Octavii AERO BOSCHa i zapomniałem, że z tymi tradycyjnymi są jakieś problemy, te tutaj skrzypią o szybę i nie ściągają dokładnie wody zostawiają smugi nawet po dokładnym wyczyszczeniu szyby, chyba a jakiś czas sprawię sobie te AERO jak je gdzieś znajdę i dopasuję, polecam!

 

PS. pierwszego dnia roleta z bagażnika wylądowała w garażu, ta poprzeczka jest za nisko zamocowana, ogranicza pojemność bagażnika, teraz niestety widać co jest w bagażniku, ale przyn ajmniej można tam coś przewieźć.

 

I jeszcze jedno na koniec, nie życzę nikomu złapania "gumy" na wakacjach jak masz zapakowany bagażnik!!!! (przypomnę, że aby się tam dostać trzeba zdementować szufladę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha jeszcze jedno, jak mam niby wciskać ten malutki przycisk do zmiany "komputera pokładowego", wkładać ręce przez kierownicę w czasie jazdy, czy na około wciskając po drodze wycieraczki???

 

Do zmiany wyświetleń "komputera" służy też przycisk "i" na kole kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha jeszcze jedno, jak mam niby wciskać ten malutki przycisk do zmiany "komputera pokładowego", wkładać ręce przez kierownicę w czasie jazdy, czy na około wciskając po drodze wycieraczki???

 

Do zmiany wyświetleń "komputera" służy też przycisk "i" na kole kierownicy.

 

a dziękuję, niestety instrukcji jeszcze do tego samochodu nie wydrukowali i nie mam jak się wspomóc ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. iXem jeżdzę od Października 2008_go roku. Wrażenia? Jeśli chodzi o wygodę i komfort to super tym bardziej że przesiadłem się z Seata Vario, wiec różnica kolosalna i nie brakuje euforii podczas jazdy nowym autem. Zalet ma wiele, ja jednak skupię się na tym co mi się niepodoba i co bym zmienił.

 

1. Radio ze zmieniarką super wypas a nie widzi MP3???

 

2. Roleta w bagażniku to jakieś nieporozumienie jak ją założę to kupę czegoś fruwa a bagażnik robi się mniejszy niż w moim starym seaciku. Już lepiej zamiast tej rolety dali by MP3 ;)

 

4. Spalanie w opisie podają 8,5 litra - trzeba by chyba wiadro melisy wypić żeby tak pojechać i zanotować takie średnie spalanie po mieście, mnie wychodzi 10,7

 

5. Brak w standardzie domykania szyb i szyberdachu przy zamykaniu auta można owszem dokupić moduł ale tylko da się szyby szyberdachu się nieda :(, czy w aucie tej klasy nie powinno to być w komplecie.

 

6. Co do radia to nie rozumiem dlaczego "być może to ma jakiś wytłumaczenie", radio można włączyć tylko jak przekręcę kluczyk w stacyjce ( w seacie miałem ze zawsze można a jak się zapomni wyłączyć to samo się po godzinie wyłącza)

 

7. Skrzynia biegów - trochę siłowa i topornie wchodzą biegi (rozumiem że to nie maleńkie autko, ale szkoda że nieskusiłem sie na automat)

 

8. Ze światłami AUTO sobie juz poradziłem jak w opisie na forum zakleiłem i teraz nissan ma cały czas noc :) a czy nie można by tego od razu tak zaprogramować i niezaklejac kartonikami??? Japończycy by się wydawało to mądre ludzie :), a może to francuzi?

 

9. Sterowanie szybami w drzwiach czy nie można by dać tam z jednej jeszcze diody bo ciemno i w nocy ciężko trafić w to? trzeba odwarcać uwagę od jazdy by to znaleść, ja to planuje jakoś doświetlić jeszcze.

 

Ja jeżdżę od listopada 2008. Póki co mam 7500km. Poza wymianą akumulatora po dwóch tygodniach (zdaje się, że za dużo radia słuchali w salonie) nic się jeszcze nie działo. Chociaż mam wrażenie, że przy delikatnym hamowaniu ze 160 na 120 lekko drży. Niby to byłyby tarcze, ale jak miałem takie objawy w innych autkach to było wyraźnie czuć niezależnie od prędkośc i. Przy niskich również. No nic - za często nie jeżdżę 160, więc na razie poobserwuję :)

 

Podzielam opinie 1, 2, 5, 6, 9. Brak MP3, domykania szyb i ta wieśniacka roleta w bagażniku to faktycznie minusy. Niby nie za wielkie, ale jednak. Mogliby chociaż gniazdko dać do podłączenie jakiegoś iPoda, albo innego takiego badziewia.

 

Spalanie po mieście mam na poziomie 9 litrów, a raczej nie namyślam się czy ruszyć pod światłami i używam pedału gazu, bo od tego jest. Co prawda pod tym względem xt nie ma startu do forda c-maxa z silnikiem 2.0 136KM, ale jest trochę cięższy, więc mu wybaczam :) Za to na trasie, żeby się mieścić w okolicach 6,4 litra to trzeba NAPRAWDĘ delitatnie obchodzić się z gazem :) Idealnie, jak pada śnieg i wszyscy jadą max 70km/h :) Wtedy udaje mi się osiągnąć taki poziom spalania. Inaczej to spokojnie 7,5 litra mi pokazuje.

 

Ze skrzynią problemów nie ma. Uważam, że jest dość fajna, krótka, nie narzekam.

 

I nie bardzo rozumiem po co zaklejać czujnik od auto dla świateł? Przecież można je po prostu włączyć na stałe?

 

pzdr.,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... jak włączysz na stałe światła to jak zgasisz silnik to dalej beda sie paliły??? a na auto w dzien słoneczny zgasną światła ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-tzw "komputer pokładowy" po pierwsze to nie zasługuje na taką nazwę, jedno praktyczne to ile km do końca baku, ale tu znowu nie jest tak jak powinno, przykład z wczoraj, jeżdżę po mieście, kilometry kończą mi się, 100km do końca, 105, 98, 101,83,73.... skacze ten licznik nie równomiernie, (ale za to z dokładności co do 1km!) ale w momencie kiedy pojawia się 37km do końca baku (a jeszcze dwie "kreski" na wskaźniku paliwa) wskakują kreski i zaczynają mrygać, ale co najśmieszniejsze nie świeci się jeszcze rezerwa!!! Acha jeszcze jedno, jak mam niby wciskać ten malutki przycisk do zmiany "komputera pokładowego", wkładać ręce przez kierownicę w czasie jazdy, czy na około wciskając po drodze wycieraczki???

 

-opony "fabryczne" Dunlop ST20 - TRAGEDIA! w zimę można przejechać ze dwa skrzyżowania z wciśniętym hamulcem, ale co gorsze nie da rady ich wyważyć, poza tym opony z produkcji 2007, samochód kupiony w 2009 :/

 

-nieszczęsne usytuowanie przycisków ESP i dalekosiężnych reflektorów, brak podświetlenia niektórych przycisków, szyby są elektryczne, ale czemu nie automatyczne?

 

-po otwarciu klapy tylnej cała woda/śnieg leci na otwierającego tą klapę :/

 

-dużo mniej schowków

 

-szuflada pod podłogą super pomysł, tylko czemu jedna, co z tą dziurą obok, wszystko tam lata jak się coś włoży!

 

-no i chyba jedna z ważniejszych sprawa w samochodzie.... SILNIK, jest cichy, jest dynamiczny prawie na każdym biegu i prawie zawsze, ale to wszystko jest okupione ogromną (wg mojej subiektywnej oceny) ilością paliwa! Samochód nie waży 2t, silnik dwu litrowy więc nie powinno być chyba źle? Słyszałem, że ten słabszy jest nie zauważalnie słabszy, za to bardziej ekonomiczny, wg testów tylko wtedy jak się wie którym się jedzie to można rozpoznać który to diesel 150KM, czy 173KM?! A tak to można się tylko domyślać, albo sprawdzać z sekundnikiem w ręku.

 

Wracając do spalanie, postanowiłem, że pierwsze 2000km będę jeździł ekonomicznie, w mieście spokojnie, w trasie spokojnie i wyszło coś takiego: w mieście czy w trasie około 8.5-9.5 l/100km!!! A teraz już przestałem jeździć ekonomicznie, jeżdżę normalnie bez szaleństw i jest tak: 9.5-12.5!!!! Jak jedziesz szybciej niż 120km/h spalanie momentalnie rośnie do tych 12 litrów! Niestety to jest też cena ładnej sylwetki X, jeden z niewielu jeszcze kanciastych samochodów :)

Dla informacji, jeżdżę jakieś 65% w trasie i 35% w mieście.

 

I jeszcze wycieraczki, może to dokładnie już nie dotyczy tego samochodu, bo sporo jeszcze samochodów ma te "stare" tradycyjne pióra, ale ja miałem w Octavii AERO BOSCHa i zapomniałem, że z tymi tradycyjnymi są jakieś problemy, te tutaj skrzypią o szybę i nie ściągają dokładnie wody zostawiają smugi nawet po dokładnym wyczyszczeniu szyby, chyba a jakiś czas sprawię sobie te AERO jak je gdzieś znajdę i dopasuję, polecam!

 

I jeszcze jedno na koniec, nie życzę nikomu złapania "gumy" na wakacjach jak masz zapakowany bagażnik!!!! (przypomnę, że aby się tam dostać trzeba zdementować szufladę)

 

Fakt - czujniki mogliby dawać, albo mogłyby być trochę tańsze. 2600PLN to jednak cokolwiek drogawo jak na auto tej klasy. Dla porównania do freelandera 2 do tyłu kosztują jakieś 1700PLN, czy coś koło tego.

 

Komputer no cóż - zawsze będzie pokazywał trochę orientacyjne dane. A guziczek z "i" na kierownicy służy do sterowania, jak już ktoś zauważył :) U mnie w instrukcji było napisane, ale ja mam SE 150KM, więc może dostałem inną książeczkę. Nie wnikam.

 

Przycisk od wyłączenia ESP to faktycznie porażka. I jedna uwaga - jak się jedzie w błocie i kółka już się zaczną ślizgać (kontrolka z wężami) to się nie daje wyłączyć. Trzeba najpierw na tyle wyrównać jazdę, żeby usunąć poślizg - wtedy zadziała.

 

Z klapy się faktycznie leje. Acz nie wiem, czy jest na to jakiś sposób. Chociaż we fordzie mi się faktycznie nie lało? Hmmm... No i nie rozumiem, czemu uchwyt do zamykania klapy dali tylko po prawej stronie? Plastiku zabrakło, czy jak?

 

Co do silnika to robiłem jazdy próbne xt 150KM i 173KM. Mniej więcej po półtorej godziny każdym. Po szosie i w terenie. I nie widziałem znaczącej różnicy. Prawdę mówiąc nie widziałem żadnej różnicy? Ciekawe. 173KM miał krótsze sprzęgło i naprawdę trzeba było delikatnie nim ruszać, żeby nie skakał. Ale to pewno kwestia przyzwyczajenia. I z tego co widzę jednak spalanie jest większe. To też dziwne, bo to ten sam silnik tylko podrasowany. Z tego co czytałem na ten temat to zawsze podrasowane silniki mają mniejsze, albo porównywalne zużycie paliwa. Znajomy sobie seaty tak przerabia i zawsze mu spalanie spada.

 

Wycieraczki BOSCHa kosztują KOSMICZNE pieniądze :) Jak się dowiadywałem to do forda taka mięta guma była po 178PLN za SZTUKĘ po stronie kierowcy. Drożej, niż w serwisie (115PLN). Jak ktoś ma służbową bryczkę to to bez znaczenia, ale prywatnie widzę różnicę. Tradycyjne wycieraczki jak na razie nie sprawiają mi problemu :) Te takie elastyczne gumy zawsze mi skrzypiały po szybach i w serwisie mówili, że jak umyję szyby to przejdzie. Ale nie przechodziło. Więc może to raczej zależy jak się trafi :)

 

Pozdrowionka,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha jeszcze jedno, jak mam niby wciskać ten malutki przycisk do zmiany "komputera pokładowego", wkładać ręce przez kierownicę w czasie jazdy, czy na około wciskając po drodze wycieraczki???

 

Do zmiany wyświetleń "komputera" służy też przycisk "i" na kole kierownicy.

 

wiesz co.... nie wiem co nazywasz przyciskiem "i", ale u mnie takiego nie ma, inne nie za bardzo reagują na zmianę na wyświetlaczu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz kierownice od lanosa? ;) masz sterowanie radiem to masz też sterowanie kompem. Na przycisku masz napisane "i"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz kierownice od lanosa? ;) masz sterowanie radiem to masz też sterowanie kompem. Na przycisku masz napisane "i"

Mam kierownicę od X'a, no chyba że ktoś po drodze zamienił i we wskazanym miejscu przez Ciebie jest przycisk "back"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście w tym samym miejscu, w którym mam przycisk "i" bywa i przycisk oznaczony "back":

 

http://www.v10.pl/galeria/nissan,xtrail,50...228,29,jpg.html

 

Ale pewnie służy do tego samego. Wersje mamy te same (SE).

no nie bardzo, bo za każdym razem jak wcisnę "back" wraca mi do nawigacji, może jakoś inaczej to rozwiązali, nie ma znaczenia co jest na wyświetlaczy?(mapa, CD, radio?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...