Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a po przerobieniu byłeś u gazownikow na ustawieniu instalki ja mam jedno zastrzeżenia na 2 przy ruszaniu brak mu kompletnie mocy musze podac ze 3000ob zeby ruszył (chodzi o do jeżdzanie do swiateł redukcja na 2 i potem bez zatrzymania jak się tocze ruszyć z 2)

 

]masz teraz luźnieszy dolot i więceju powietrza dlatego z mieszalnika nie zasysa Ci gazu stąd problem....... może też ci przygasać jak wyżucisz na luz przy wyższych prędkościach bez dodawania gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po przerobieniu byłeś u gazownikow na ustawieniu instalki ja mam jedno zastrzeżenia na 2 przy ruszaniu brak mu kompletnie mocy musze podac ze 3000ob zeby ruszył (chodzi o do jeżdzanie do swiateł redukcja na 2 i potem bez zatrzymania jak się tocze ruszyć z 2)

 

]masz teraz luźnieszy dolot i więceju powietrza dlatego z mieszalnika nie zasysa Ci gazu stąd problem....... może też ci przygasać jak wyżucisz na luz przy wyższych prędkościach bez dodawania gazu

nie wspominając juz o tym, że mieszanka też pewnie jest za uboga (oczywiście mowa o LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z gosnięciem na luzie to niema najmiejszego problemu przy 160 km wyżucałem na luz i zero gaśniecia silnika robiłem to kilkakrotnie a dzisiaj testowałem 2 niby jest ok mysle ze ja dałem wczoraj ciała (turlając sie na 2 do swiateł zapomniałem ze jest na 2 i podałem na 3 i dlatego wyszłedł ten problem ) ale jestem aż mi jest :oops:

 

[ Dodano: Sob 25 Mar, 2006 ]

teraz mi smiga że hohohohohhohohoho zbiera sie lepiej szybciej wchodzi na obroty i niema wrażenia muła co było na orginalnym dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hej,

ja moze niczego odkrywczego nie wymyslilem ale mi sie i tak podoba:

 

cone.jpg

Photo 2

Photo 3

 

Chcialbym w przyszlosci sie jeszcze ciut pobawic i zrobic 2 rzeczy:

a) dodac obudowe termiczna zrobiona na wzor apexi (mam jej dokladne wymiary :D ) = jedyny problem to syrena od alarmu ktora totalnie bruzdzi :/

B) zrobic doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka = niby takie trywialne ale po wstepnych ogledzinach wydaje mi sie ze moze to byc niemozliwe... bez ciecia nadkola :shock:

pozyjemy zobaczymy!

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w doladowanym silniku raczej nie ma potrzeby robic doplywu powietrza. oczywiscie nie zaszkodzi bo cooler w 200-tce jest raczej niewielki. jak montowales srozek? potraktowales diaksem przeplywke czy masz na flanszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to mi sie w tym zestawie podobalo ze wszystko bylo na wymiar do 200sx'a :) totalnie idiotoodporne :) jedyne wymagane dzialania to przykrec - odkrec. flansza byla w zestawie z innymi duperelami - jak ponizej:

57-0369.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze w s14a ciagle stosowali ta gowniana przeplywke 50mm fi. pomysl moze nad zaadoptowaniem np z primery p11 70mm. mniejsze restrykcje w dolocie=wiecej tlenu. nie pamietam jaka jest kostka (ile przewodow) ale Kuba taka podmiane robil w swojej p10 wiec moze tez sie uda :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje - kiedys trzeba to bedzie zrobic ale narazie jest kupa innych rzeczy na liscie i powazny deficyt finansowania (jak to zwykle bywa :) ). przeplywki wali sie najczesciej od Z32 albo ekstremalnie od Infinity Q45 ktora ma 90 mm :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Adams na stozku teraz powinieneś mieć okk 190 Km jak nic :) Bannan tyle miał jak to było jedyną jego modyfikacją.

Może dzwięk byś nagrał i byśmy posłuchali jak to ssie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram sie choc do konca nie wiem jak ro dobrze zrobic.... boje sie ze mikrofon z aparatu nie da rady ale zobaczymy.

musze przyznac ze nie spodziewalem sie ani zauwazalnych przyrostow mocy (na ten temat sie jeszcze nie wypowiadam bo pozadnie nie testowalem) ani zadnych innych zauwazalnych konsekwencji. Za to dzwiek przerosl moje oczekiwania - na niskich obrotach nic a na wyzszych biegach przy zdjeciu nogi z gazu wydaje mi sie ze mam pod maska malego bov'a :) calkiem fajna sprawa...

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Adams na stozku teraz powinieneś mieć okk 190 Km jak nic :) Bannan tyle miał jak to było jedyną jego modyfikacją.

Może dzwięk byś nagrał i byśmy posłuchali jak to ssie ??

 

dla scislosci to banana mial 190 koni na niesprawnym obrotomierzu. nie wiedzielismy na ilu jest odciecie i ustawione bylo "bezpieczne" wiec nie krecil sie do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim oczekiwaniu na chwile wolnego czasu, nadszedł ten upragniony weekend i mogłem spokojnie zabrac sie za auto. Najważniejszą rzeczą do zrobienie był montaż filtra stożkowego K&N. Troche dłubania było ale wyszło chyba nawet dobrze. Do dopracowania został tylko dolot bo jakos pod względem wizualnym mi nie pasi.

ATT0005.jpg

ATT0007.jpg

Przepraszam za słabą jakoś fotek ale chwilowy brak aparatu musiałem zastapić komórką.

Pierwsze odczucia po wyjeździe z garażu to poprawa przyspieszeń od 2000 obr/min. Czego brakowało mi wsześniej.

Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, która z jednej strony mnie cieszy a z drugiej delikatnie martwi. Zawsze wiedziałem, że montaz stożka powoduje zmianą odgłosu zasysanego powietrza. W almerce od 2300 obr/min pojawia sie basowy dzwiek. Czy tak powinno być, czy tez może coś nie tak zrobiłem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, która z jednej strony mnie cieszy a z drugiej delikatnie martwi. Zawsze wiedziałem, że montaz stożka powoduje zmianą odgłosu zasysanego powietrza. W almerce od 2300 obr/min pojawia sie basowy dzwiek. Czy tak powinno być, czy tez może coś nie tak zrobiłem :?:

Tak ma być! Piękny dźwięk nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk widze na fotkach to filtr bardzo blisko znajduje się silnika, powinienś moim zdaniem nieco przedłużyć dolot tak żeby mozliwie jak najblizej siedizał przy akumulatorze i oddzielił go jeszcze jakąś grodzią od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jest jeszcze jedna rzecz, która z jednej strony mnie cieszy a z drugiej delikatnie martwi. Zawsze wiedziałem, że montaz stożka powoduje zmianą odgłosu zasysanego powietrza. W almerce od 2300 obr/min pojawia sie basowy dzwiek. Czy tak powinno być, czy tez może coś nie tak zrobiłem :?:

Tak ma być! Piękny dźwięk nie?

Dżwięk jest cudowy. Od załozenie stożka jeszcze ani razu nie włączyłem radia. Nie moge się go nasłuchać.

 

[ Dodano: Wto 11 Kwi, 2006 ]

JAk widze na fotkach to filtr bardzo blisko znajduje się silnika, powinienś moim zdaniem nieco przedłużyć dolot tak żeby mozliwie jak najblizej siedizał przy akumulatorze i oddzielił go jeszcze jakąś grodzią od silnika.

Tez nad tym myśałem przy montażu, ale Elcoruso sam miał kiedyś stożek schowany za akumulatorem. Natomiast później go przełozył bliżej przepływomierza i znacząco poprawiła sie elestyczność silnika przy niższych prędkościach. A mi głównie o to chodzi. Nawet kiedyś ktoś pisał, że dłuższy dolot to lepsza góra, a krótszy to dół. Natomiast nad jakoś osłoną musze chyba pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk widze na fotkach to filtr bardzo blisko znajduje się silnika, powinienś moim zdaniem nieco przedłużyć dolot tak żeby mozliwie jak najblizej siedizał przy akumulatorze i oddzielił go jeszcze jakąś grodzią od silnika.

Albo założyć do niego obudowe, ja tak mam i do obudowy bezpośrednio idzie rura spod zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko... bo jesli chodzi o to zeby powietrze bylo zimne to przeciez rura alu/kwasowa sie grzeje... mozna zrobic cai z plastikowych rur ?? wydaje mi sie ze beda sie mniej grzaly niz metalowe :) ale moge sie mylic... :P moze juz ktos probwal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA widziałem patenty na owijanie rur takągompką do ocieplania rur - ludzie się chwalili że temperatura w dolocie spadała nawet do 3-4 stopni, nie przetestowane było czy to ma jakieś odzwierciedlenie co do osiągów ale skutecznie psuje Image pod maską...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA widziałem patenty na owijanie rur takągompką do ocieplania rur - ludzie się chwalili że temperatura w dolocie spadała nawet do 3-4 stopni, nie przetestowane było czy to ma jakieś odzwierciedlenie co do osiągów ale skutecznie psuje Image pod maską...

 

ma wygladac czy ma dzialac ?? :) i tak najpewniej sobie zrobie z kwasowki... mam juz na oku zlomowisko i fajne rurki :P tylko kwestia czy taka srednice znajde ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku CAI temperatura poweitrza w kolektorze ssącym jest na tyle niska że nie ma co kąbinować z dodatkowym doizolowaniem jego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAI By Coobcio nie dokończony niestety - ręce mi omdlewały po przerobce przepływki do takiego stopnia że mi fleks z ręki wypadł przy docinaniu rurek...

 

Narazie jest jego większa część zrobiona, filtr ssa zimne powietrze i przy tym nieźle gra - Lukas fotkę zapodaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość lipass

Witam. Mam takie pytanie co byście polecali zrobić z dolotem w Micrze k10 1.2 (gaźnik). Czy jest jakiś sens kombinować z filtrem?? Wiadomo, nie chodzi mi tutaj żeby uzyskać przyrost mocy nawet 3 KM, tylko czy dałoby coś przerobienie tego układu w tym silniku.??

 

z góry dzięki za odp i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...