Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro wjeżdza do mojej nowej p10 CAI by Coobcio, zobaczymy jak zagra :roll:

Już siedzi i łądnie mruczy:

fb614dde.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sr20di

aluminium jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła więc jakaś osłona na te rury chyba by się przydała moim zdaniem , poza tym ekrany cieplne są różnago rodzaju nie musi to być szara gąbka , u siebie mam ekran 3mm gąbki pokrytej jakby chromowaną folią efekt wizualny BDB no i swoje zadanie napewno spełnia . PS powołując się na czasopismo "maxi tuning " zarówno wkładka jak i stożek K&N w peżocie 206 GTI dały 0,2 KM natomiast GREEN i BMC + 7 KM jako wzmianka gdyby ktoś sie zastanawiał jakiej firmy filtr kupić :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin
Hehe Stawek masz dokladnie tak samo zrobiony CAi jak jak :)

 

Obrazek

 

wkladka filtra, K&N bez filtra sportowego nie ma sensu robic power rury

Ja tak miałem tez i nie jest dobrze. Ta rura jest zadługa i zabardzo powyginana. Teraz mam to zrobione z 2 cześci. Pierwsz gruba rura ze zdezaka idzie kolo akumulatora i tam sie konczy. Druga od filtra do okolic akumulatora, tam jest oddzielona czesc od komory silnika, tak aby cieple powietrze nie mialo łatwego dostepu. Efekt duzo lepiej na dole i odczuwalnie lepsza dynamika. FAKT K&N to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum! :D jestem od niedawna uzytkownikiem p11 z silnikiem 1.6 (wielopunkt) i zainteresowalem sie zrobienie CAI, wszystko juz wiem poza jedna rzecza mianowicie do puszki z filtrem odchodzi taki gumow przewod do komory silnika w Heynesie jest on opisany jako "elastyczny przewód odpowietrzajacy", kiedy zrobie cai mam go pozostawic zeby sobie tak "wisial" :grin: czy zaslepic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypierdzie go w cholere to odma przez nią gorące opary oleju wlatują do puszki i podgrzewają niepotrzebnei poweitrze.

 

kolektor i puszke zasleb a silnik zeby mial wentylacje to zastosuj filterki na odme albo dlugi przewód ktory poprowadzisz pod silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puszke chce wywalic i zrobic kolanko - rure-stozek. sprawdzi sie czy o czyms zapomnialem? aha chcialem sie jeszcze zapytac, sa dwie odmy ta do puszki i do kolektora i na obu zrobic filtr albo dlugi przewod pod silnik tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA dobrą sprawe jedną odme mozna zatkać a na drogą założyć filterek albo dać rure...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki:) rozumiem ze nie wazne ktora sie zatka a na ktory filtr zalozy... jeszcze jedno pytanie, gdzie mozna taki filtr maly dostac bo szukalem na allegro i w rroznych sklepach w necie i nie moglem znalezc:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie pomyslalem ze w sumieta jedna odme do kolektora chyba zostawie tak jak jest(podlaczona) a na druga zaloze filtr. to ze zostawie podlaczona chyba nie bedzie mialo jakiegos negatywnego wplywu na prace silnika prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to ma sens to co mówisz jednnie wprowadzi to zaklucenia w pracy przeplywki bo bedize lewe powietrze ssał.

Zeby to coś dawało to trzeba obie ururki z dolotu wywalić i uszczlnic powstale po nich meisca czyli przy kolektorze ssacym na na obudowie filtra poweitrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Stawek masz dokladnie tak samo zrobiony CAi jak jak :)

 

Obrazek

 

wkladka filtra, K&N bez filtra sportowego nie ma sensu robic power rury

Ja tak miałem tez i nie jest dobrze. Ta rura jest zadługa i zabardzo powyginana. Teraz mam to zrobione z 2 cześci. Pierwsz gruba rura ze zdezaka idzie kolo akumulatora i tam sie konczy. Druga od filtra do okolic akumulatora, tam jest oddzielona czesc od komory silnika, tak aby cieple powietrze nie mialo łatwego dostepu. Efekt duzo lepiej na dole i odczuwalnie lepsza dynamika. FAKT K&N to podstawa.

 

Mialem u siebie juz rozne konfiguracje rur i zgadzam sie z Toba. Napisz jeszcze tylko jakie masz srednice rur u siebie? Ja dalej szukam u siebie optimum :) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin
Mialem u siebie juz rozne konfiguracje rur i zgadzam sie z Toba. Napisz jeszcze tylko jakie masz srednice rur u siebie? Ja dalej szukam u siebie optimum :) Pozdro

 

Rura od zderzaka to 100 mm mogla by byc troche mniejsza ale taka kupilem i juz zostala wsumie sie sprawdza. A od filtra to 77mm jakies 45cm. Od jednej do drugiej jest jakiesz 20cm odstepu, poniuewaz 100 konczy sie na prawym dolnym rogu akumulatora w tym zakamarku miedzy akumulatorem i karoseria(patrzac na niego tak jak na tym zdieciu url=http://img104.imageshack.us/img104/7749/cai38ty.th.jpg]Obrazek[/url]) a 77 zaczyna sie kolo prawego gornego rogu akumulatora. Miedzy akumulatorem a mocowaniem amortyzatora jest scianka zapobiegajaca dostanie sie cieplego powietrza z komory silnika. Jeszcze od przedniego leflektora po bezpiecznikacz i do rury 77 jest polozona rozcieta 100 tak aby powietrze zimne prosto trafialo do niej. KURDE tak ciezko mi to wyjasnic najlepiej jak bym foto wrzucil i wszystko jasne by bylo ale narazie nie mam mozliwosci MAM nadzieje ze moj opis jakos trafi do twojej wyobrazni. POZDRO :P

 

[ Dodano: Sob 13 Maj, 2006 19:33 ]

my.php?image=aaa6de.jpg

Tak to mniejwiecej wyglada zdiecie troche male bo zapomnialem w telefonie wielkosci zmienic

mam nadzieje ze cos dojzysz

jak nie to jeszcze jedno zrobie

 

[ Dodano: Sob 13 Maj, 2006 19:52 ]

im0002413me.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam male pytanko :lol: mam szanse kupic nowy stozek jacky auto sport po okazyjnej cenie tylko ze ma on srednice 60mm czy moge bez problemow zalozyc na rure 77mm zwezke i ten filtr? nie bedzie mialo to zadnych ujemnychskutkow w porownaniu z ukladem bez tej zwezki (z filtrem 77mm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie wlezie ni cholery, optymistycznie myśląc naciągnie się do 10mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały świat tak robi chociaż cały świat nie ma takich warunków na drodze jak w PL.

No trzeba w miare często prać stożka - co jakieś 4000-5000 km i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz troche benzyny wypaliłem odkąd mam zrobiony dolot i niestety mam mały problem. Na niskich obrotach jest totalna zamułka no poprostu lipa do kwadratu!!!! Przed modyfikacją tego nie było. Co prawda powyżej 3000 obrotów silnik wkręca sie pięknie ale sam początek jest żenujący :( Czy jest jakieś lekarstwo na to??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowym clubowiczem i urzytkownikiem primerki p11 2.0 Gt 97 rok na sekwencji(lpg).

 

Choc autko ma 150 koni to itak brak mi mocy :(

Pewnie wszyscy znacie ten bul :D

 

Problem polega na tym ze wykosztowalem sie na autko i finanse na jakikolwiek tuning mam znikome.

 

Co proponujecie do mojej p11?

 

Za wszelkie sugestje z gury dziekuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze CAI czyli dolot zimnego poweitrza w nadkola w SR20De doskonale się sprawdza a po drogie zapraszam do przestudjowania naszych projektów i prezentacji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aro_prezes

czesc

jestem nowy na forum i mam takie pytanie:

Posiadam Primera P10 GT i zastanawiam sie,czy doprowadzanie np rury od nadkola czy przedniego zderzaka do standardowej puszki filtra powietrza coś da, bo jak patrzylem to od filtra idzie kawalek rurki i konczy sie tuz za lewym kierunkowskazem

P.S. Wkładka K&N juz jest:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawalek rurki i konczy sie tuz za lewym kierunkowskazem

To jest tłumik szmerów - jego zadanie to wyciszanie i pozbawianie mocy.

Swojego czasu mialem taki patent że z nadkola szla mi rurka doprowadzająca poweitrze do seryjnej puszki - rozwiązanie sprawdziło się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...