Gość PMW Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 murzyn n15 generalnie najlepeij zamontowac stozek w puszcze ale czy sie tam zmiesci?? bzdura... nic to nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Witam Generalnie obejrzałem cały wątek - z godzina zeszła lekko. Rozwalają mnie po prostu i powodują sikanie ze śmiechu zestawy CAI typu "szambonurek" :diabel: :diabel2: :diabel: . Gdyby mi się coś w autku stało i miałbym otworzyć niektóre maski samochodów to po prostu spaliłbym się ze wstydu. Myślałem nad zrobieniem CAI u siebie bo to w sumie najtańsza forma podrasowania, tylko jaki zestaw da naprawdę dobre przyrosty dla ga16de ? Dla mnie najważniejsza jest moc a właściwie NM w przedziale 80-140km/h, gdyż przeważnie śmigam w trasie - raz w tygodniu 120 km. Większość CAI daje efekty ale tylko w górze ;/ Co polecacie w przypadku podniesienia średnich i niskich obrotów, przy okazji może poprawić górę, choć niekoniecznie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Większość CAI daje efekty ale tylko w górze ;/ To zależy jak go zestroisz - najważniejsza jest jego długość. Dasz krótki to więcej mocy na górze, mniej Nm na dole i na odwrót. Poczytaj trochę teorii na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Myślałem nad zrobieniem CAI u siebie bo to w sumie najtańsza forma podrasowania, tylko jaki zestaw da naprawdę dobre przyrosty dla ga16de ? Na pewno nie atmosferyczny :diabel2: Dla mnie najważniejsza jest moc a właściwie NM w przedziale 80-140km/h Liczy się prędkość obrotowa, nie licznikowa. A tak na poważnie to zostaw zabawy z dolotem, ew. doprowadź zimne powietrze i zapomnij, że P11 kombi z GA16 będzie kiedykolwiek jechała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murzyn n15 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 no do puszki się nie zmiesciPMW, a tak jak ja pisałem to coś pomoże czy też nic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Powiem Ci że powyżej 3500 fajnie się zbiera - jak na moje odczucia wobec tego silnika, ale fajnie byłoby trochę NM w dół przenieść. CZyli generalnie długi dolot i powinien NM zyskać, tylko czy to góry nie zepsuje paskudnie... Chyba narazie do seryjnej puszki doprowadzę zimne powietrze i zobaczymy jak to będzie ;] W sumie auto planuje mieć jeszcze trochę czasu, a za 170 można mieć wkładkę K&N, nawet mam zestaw do czyszczenia tego filtra od motoru :diabel: . Tylko to też jak widziałem wkładka daje niby ciut więcej koni - ze 2-3, ale znowu zjada z 7 NM max.. Pozdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Tylko to też jak widziałem wkładka daje niby ciut więcej koni - ze 2-3, ale znowu zjada z 7 NM max.. z chęcią zobaczył bym to porównanie jeśli można Chcesz mieć wyczuwalnie więcej mocy to idź grubiej a nie w kosmetykę z dolotem. Wydech z kolektorem, wałki z DS, przepustnica, przepływka, pompa, strojenie i okolice 120KM będą. Przećwiczone na kilku GA16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 ylko to też jak widziałem wkładka daje niby ciut więcej koni - ze 2-3, ale znowu zjada z 7 NM max.. wkładka daje tylko lepsze samopoczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/105.doc Co prawda to Mazda, ale 2 wykresy są : seria i wkład k&n Tak jak pisałem 2 konie wzrostu w sumie w całym zakresie do 5 tys. obrotów i spadek 5 NM od zera do 5 tys. obrotów. Na moje oko to spadem 5 NM bardziej się odczuje niż 2 konie więcej przy 5 tys. obrotów ! Tak więc mit wkładki K&N obalony, czy po prostu koleś mógł mieć niedoprowadzone zimne powietrze do układu/błąd pomiarowy ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Silnik silnikowi nie równy więc nie ma co porównywać. Poza tym ja tu widzę 2KM/5Nm spadku na wkładce Prawda jest taka jak pisze PMW a zrobisz i tak jak będziesz uważał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murzyn n15 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 a ja sie nadal nie dowiedzialem czy jak filtr wywale i na koniec rury zaloze stożek z zimnym powietrzem doprowadzonym to cos da... wypowiedzcie sie znawcy tematu bo ja laik jestem w tej dziedzinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Znawców tematu tu nie znajdziesz bo mało jest osób które zajmują się na co dzień zagadnieniami dynamiki przepływu itp. Większość, która się tu wypowiada działa na zasadzie testów (ja również do nich należę). Włóż stożek w obudowę to się przekonasz. Według mnie takie rozwiązanie nic nie da. Najwięcej zyskasz doprowadzając świeże powietrze do puszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Włóż stożek w obudowę to się przekonasz. Według mnie takie rozwiązanie nic nie da. Najwięcej zyskasz doprowadzając świeże powietrze do puszki. też nic nie da powietrza będzie tyle samo ... a jedynie absurdalnie wydłużysz dolot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Nie bardziej absurdalnie niż CAI ze stożkiem w nadkolu a silnik dostanie najchłodniejsze powietrze. Co do ilości powietrza to w seryjnym silniku, na seryjnym dolocie w zupełności go wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Nie bardziej absurdalnie niż CAI ze stożkiem w nadkolu powiedziałbym tak samo bez sensu... miałem cai przez tydzień lub 2 bo nie chciało mi sie rozebrać... to pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Ja jestem ciekaw PMW, co by było jak byś zamontował z powrotem seryjny dolot i przehamował raz jeszcze auto, w ramach sprawdzenia. Jestem gotowy pokryć połowę kosztów hamowania! [ Dodano: Pią 06 Lut, 2009 19:11 ] Mogę nawet pożyczyć wkładkę lub normalny filtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Mogę nawet pożyczyć wkładkę lub normalny filtr papierowy oem filtr filtruje gorzej niż fujita/apexi wg testów oczywiście.... najgorzej wypadł gąbkowy hks i metalowy blitz k&n gdzieś też pod koniec, dobry stożek to nie tylko wiecej powietrza a również ochrona silnika przed zanieczyszczeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kenet Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Keneta powiedz mi ty masz nosa zalożonego?? ile cie taka zabawa kosztowala z założeniem i jaki jest koszt napełnienia butli?? Hehe :diabel2: Nie nie, ja nie mam podtlenku, przypatrz się dokładnie na mój avatar. A co do testów to ja byłbym za przetestowaniem Jemioła filtra w porównaniu do zwykłej wkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Skoro K&N tak tragicznie wypada, to ciekaw jestem jak wypadłyby stożki low endowe z allegro Apexi wymiata normalnie, można założyc alergikowi na nos ;D pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Skoro K&N tak tragicznie wypada, to ciekaw jestem jak wypadłyby stożki low endowe z allegro pozdro jak zwykły kawałek szmaty wetkniętej w dolot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Apexi wymiata normalnie, można założyc alergikowi na nos ;D dobry tekst :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murzyn n15 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 czyli wybebeszyć cały dolot i puścić nowy z rurek ze stożkiem na końcu tak zrobie zaślepie egr i w marcu jade się hamować metoda prób i błędów może coś sklece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Ja uważam, że jak się nie ma świniaka(ECUMaster, smt6) to najlepiej zostać na seryjnym dolocie, lub założyć stożek na przepływce i oczywiście w obu przypadkach poprawić dostęp zimnego powietrza. Chociaż Bullita i mój patent, też się sprawdza wystarczy spojrzeć na wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość moti21 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 witam mam pytanie co bedzie gdy stożek jest za duży to lepiej ? mam erażenie ze ten co założyłem jest zbyt duży jak do tego silnika primera p10 1.6 16V http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9903002c3be76ce.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.