Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Generalnie obejrzałem cały wątek - z godzina zeszła lekko. Rozwalają mnie po prostu i powodują sikanie ze śmiechu zestawy CAI typu "szambonurek" :diabel: :diabel2: :diabel: . Gdyby mi się coś w autku stało i miałbym otworzyć niektóre maski samochodów to po prostu spaliłbym się ze wstydu.

 

Myślałem nad zrobieniem CAI u siebie bo to w sumie najtańsza forma podrasowania, tylko jaki zestaw da naprawdę dobre przyrosty dla ga16de ? Dla mnie najważniejsza jest moc a właściwie NM w przedziale 80-140km/h, gdyż przeważnie śmigam w trasie - raz w tygodniu 120 km. Większość CAI daje efekty ale tylko w górze ;/

 

Co polecacie w przypadku podniesienia średnich i niskich obrotów, przy okazji może poprawić górę, choć niekoniecznie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość CAI daje efekty ale tylko w górze ;/

To zależy jak go zestroisz - najważniejsza jest jego długość. Dasz krótki to więcej mocy na górze, mniej Nm na dole i na odwrót. Poczytaj trochę teorii na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad zrobieniem CAI u siebie bo to w sumie najtańsza forma podrasowania, tylko jaki zestaw da naprawdę dobre przyrosty dla ga16de ?

 

Na pewno nie atmosferyczny :diabel2:

 

Dla mnie najważniejsza jest moc a właściwie NM w przedziale 80-140km/h

 

Liczy się prędkość obrotowa, nie licznikowa.

 

A tak na poważnie to zostaw zabawy z dolotem, ew. doprowadź zimne powietrze i zapomnij, że P11 kombi z GA16 będzie kiedykolwiek jechała ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że powyżej 3500 fajnie się zbiera - jak na moje odczucia wobec tego silnika, ale fajnie byłoby trochę NM w dół przenieść. CZyli generalnie długi dolot i powinien NM zyskać, tylko czy to góry nie zepsuje paskudnie... Chyba narazie do seryjnej puszki doprowadzę zimne powietrze i zobaczymy jak to będzie ;]

 

W sumie auto planuje mieć jeszcze trochę czasu, a za 170 można mieć wkładkę K&N, nawet mam zestaw do czyszczenia tego filtra od motoru :diabel: .

Tylko to też jak widziałem wkładka daje niby ciut więcej koni - ze 2-3, ale znowu zjada z 7 NM max..

 

Pozdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to też jak widziałem wkładka daje niby ciut więcej koni - ze 2-3, ale znowu zjada z 7 NM max..

 

z chęcią zobaczył bym to porównanie jeśli można

 

Chcesz mieć wyczuwalnie więcej mocy to idź grubiej a nie w kosmetykę z dolotem. Wydech z kolektorem, wałki z DS, przepustnica, przepływka, pompa, strojenie i okolice 120KM będą. Przećwiczone na kilku GA16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/105.doc

 

Co prawda to Mazda, ale 2 wykresy są :

seria i wkład k&n

 

Tak jak pisałem 2 konie wzrostu w sumie w całym zakresie do 5 tys. obrotów

i spadek 5 NM od zera do 5 tys. obrotów.

 

Na moje oko to spadem 5 NM bardziej się odczuje niż 2 konie więcej przy 5 tys. obrotów !

Tak więc mit wkładki K&N obalony, czy po prostu koleś mógł mieć niedoprowadzone zimne powietrze do układu/błąd pomiarowy ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik silnikowi nie równy więc nie ma co porównywać. Poza tym ja tu widzę 2KM/5Nm spadku na wkładce ;)

 

Prawda jest taka jak pisze PMW a zrobisz i tak jak będziesz uważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość murzyn n15

a ja sie nadal nie dowiedzialem czy jak filtr wywale i na koniec rury zaloze stożek z zimnym powietrzem doprowadzonym to cos da... wypowiedzcie sie znawcy tematu bo ja laik jestem w tej dziedzinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znawców tematu tu nie znajdziesz bo mało jest osób które zajmują się na co dzień zagadnieniami dynamiki przepływu itp. Większość, która się tu wypowiada działa na zasadzie testów (ja również do nich należę).

 

Włóż stożek w obudowę to się przekonasz. Według mnie takie rozwiązanie nic nie da. Najwięcej zyskasz doprowadzając świeże powietrze do puszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włóż stożek w obudowę to się przekonasz. Według mnie takie rozwiązanie nic nie da. Najwięcej zyskasz doprowadzając świeże powietrze do puszki.

 

też nic nie da powietrza będzie tyle samo ... a jedynie absurdalnie wydłużysz dolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardziej absurdalnie niż CAI ze stożkiem w nadkolu a silnik dostanie najchłodniejsze powietrze. Co do ilości powietrza to w seryjnym silniku, na seryjnym dolocie w zupełności go wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardziej absurdalnie niż CAI ze stożkiem w nadkolu

 

powiedziałbym tak samo :) bez sensu... miałem cai :) przez tydzień lub 2 bo nie chciało mi sie rozebrać... to pomyłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekaw PMW, co by było jak byś zamontował z powrotem seryjny dolot i przehamował raz jeszcze auto, w ramach sprawdzenia. Jestem gotowy pokryć połowę kosztów hamowania! :)

 

[ Dodano: Pią 06 Lut, 2009 19:11 ]

Mogę nawet pożyczyć wkładkę lub normalny filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę nawet pożyczyć wkładkę lub normalny filtr

 

papierowy oem filtr filtruje gorzej niż fujita/apexi :D wg testów oczywiście.... najgorzej wypadł gąbkowy hks i metalowy blitz k&n gdzieś też pod koniec, dobry stożek to nie tylko wiecej powietrza a również ochrona silnika przed zanieczyszczeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keneta powiedz mi ty masz nosa zalożonego?? ile cie taka zabawa kosztowala z założeniem i jaki jest koszt napełnienia butli??

 

Hehe :diabel2: Nie nie, ja nie mam podtlenku, przypatrz się dokładnie na mój avatar.

 

A co do testów to ja byłbym za przetestowaniem Jemioła filtra w porównaniu do zwykłej wkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro K&N tak tragicznie wypada, to ciekaw jestem jak wypadłyby stożki low endowe z allegro :o

 

Apexi wymiata normalnie, można założyc alergikowi na nos ;D

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość murzyn n15

czyli wybebeszyć cały dolot i puścić nowy z rurek ze stożkiem na końcu tak zrobie zaślepie egr i w marcu jade się hamować metoda prób i błędów może coś sklece :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że jak się nie ma świniaka(ECUMaster, smt6) to najlepiej zostać na seryjnym dolocie, lub założyć stożek na przepływce i oczywiście w obu przypadkach poprawić dostęp zimnego powietrza.

Chociaż Bullita i mój patent, też się sprawdza wystarczy spojrzeć na wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...