Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie w Navarze przy jeździe miejskiej


Guest hunter
 Share

Recommended Posts

Guest hunter

Proszę o informację ila Wam pali w mieście Navara.

Jeżdżę 3 tygodnie, na razie tylko po mieście, zrobiłem ok 1000km i spalanie wyszło mi na poziomie 16l.

Przeczytałem różne posty i niektórzy się chwalą, że pali im 11 w mieście.

Może to przez krókie przebiegi jakie robię w mieście max do 10 km i silnik nie zdąży się rozgrzać?

Jak macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o info.

Link to comment
Share on other sites

Guest Franke

Witam, mam ok 20K

 

w mieście przy jeździe normalnej spalanie ok 11l.

w mieście przy ostrej jeździe spalanie ok 13l.

 

po trasie tak przy równej jeździe 120-130km/h - spalanie ok 9l.

po trasie przy ok 160km/h - spalania ok 14l.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Max77

Silnik jest dość zawansowany technologicznie i jednocześnie dość wysilony , ale jak na Comon Raila jest mało ekonomiczny. U mnie pierwsze 2 dni komp pokazywał po 15,1 na 100km a auto było muskane po gazie. Teraz jest cały czas 12.5 ale też bez szaleństw.

Link to comment
Share on other sites

Guest oldskool

2,5k przejechane spalanie nie spada ponizej 13l i narazie nie jezdze powyzej 2,5 tysiaca obrotow navara d40 i chyba nie widze szans aby spadlo ponizej

Link to comment
Share on other sites

Guest Gumis78

ja mam na razie przejechane 1,7 tys ... komp pokazuje 12,8 ... raczej nie klamie w dol ... bo poprzednio pokazywal 13,5 i mniej wiecej tyle wyszlo z wyliczenia ile weszlo do baku ... i ile na tm zrobil ... szczerze mowiac spodziewalem sie mniej ... ucze sie nie denerwowac za kierownica ... i jak na razie zarobilem 0,7l ... ale i tak czasem sie zylka sportowca odzywa ... ostatnio jechalem do qmpla ... 11 km w 7 minut to pokazal 14,2 ...

 

zastanawia mnie fakt czy przypadkiem nie za duzo komputer podaje ... chcialbym go podpiac pod jakis tester zeby zobaczyc czy nie jest zwalony ... zresetowalem kompa ... pojechalem w traske po wsi ... zrobilem 40km i pokazywal 11,5 ... a szedl do 2500 obrotow i max 90km/h ... musniecia po gazie ... sprzeglo i jalowy z gorki ... na prostej poziomej cruise na 80 ... a franca nie zeszla ponizej 11,5 ... moze sie jeszcze rozbuja wic poczekam z 3000km ...

 

takie pytanie ... wasze tez maja opoznienie w zdejmowaniu gazu ? ... puszczam gaz deptam sprzeglo rownoczesnie ... a on najpierw kilkaset obr. w gore a pozniej w dol ... ale nie za szybko ... zdaze zmienic bieg zanim spadnie na jalowy ...

Link to comment
Share on other sites

hmm, ja nie mam takiego zwiększania obrotów po wysprzęgleniu.

 

Masz takie objawy (spalanie, obroty) jakbyś na gazie jeździł, tzn. auto na gazie :P

Link to comment
Share on other sites

Guest hunter

Zatankowałem dzisiaj, przeliczyłem i mi wyszło 16l/100km :/

Dodatkowe fakty:

1.mam automat (czyli z jakieś 1 -1,5 wiecej niz na manualu)

2.Ostatnie 200 km tylko w mieście, korki i przebiegi po ok 5km.

3.Jeździłem jak panienka, delikatnie i z nerwami na wodzy.

Wg. mnie to każda Navara w takich warunkach tyle spali.

Jadę w trasę w nadchodzącym tygodniu to zobaczę jak wyjdzie.

Mam nadzieje, że wyniki będą lepsze :D .

Link to comment
Share on other sites

Ja też trochę bawiłem się w oszczędzanie - głównie w celach doświadczalnych - i zauważyłem, że jak jeżdżę delikatnie to spali ok 10-10,2l a jak to olewam (ale bez extreme) to wychodzi 10,5-10,8l.

 

Więc teraz olewam to całe spalanie i przynajmniej mam przyjemność z jazdy, a moment 400Nm ją zapewnia :)

 

Aha, no i nie mam hardtopu, a jest też teoria, że poprawia on właściwości aerodynamiczne i auto mniej spala. Ale nikt mi tego jednoznacznie jeszcze nie potwierdził.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gumis78

domadm ... nie ... nie idzie na gazie ... nie wiem jak to opisac .. moze ja troche zle wysprzeglam ... do tej pory mialem raczej sprzeglo ktore bierze od podlogi a nie od polowy ... do tego wiecej mam km zrobione na benzynkach niz dieslu ... mitsu mialo 99KM wiec tez nie rewelka do tego konstrukcja bylo 1995 wiec inaczej niz navara - tam byla linka do pompy ... musze sie po prostu naumiec ...

 

co do automatu (ja mam reczna ale z automatem jezdzilem Adikiem) ... jak bylem pierwszy raz w kraku to zawal ... 14l/100km (trasa do kraka 50km + powrot 50km + jakies 30km po miesicie) ... ale zacalem wywalac na N na swiatlach jak wiedzialem ze chwile postoje ... no i zeszlem kolejnym razem do 10l/100km ... w trasie wychodzilo kolo 10l przy 140km/h i kolo 9 jak nie przekraczalem 100 ... (silnik byl 2,3E 136KM i przebieg pod 200kkm) - stad wlasnie moje zniesmaczenie ze diesel o niewiele wiekszej pojemnosci pali mi az tak duzo ...

 

hardtopa tez nie mam .. zreszta pokrywki tez .. ale nie wydaje mi sie zeby to mialo wielki wplyw ... aerodynamika tylu navary zasluguje na wyroznienie ... jak by mialo tworzyc wielkie opory i zawirowania to wyciagalo by smieci z paki przy 120km/h a mi nie wywiewa ... i niestety musze je wywalac do kontenera :)

Link to comment
Share on other sites

hehe, dobre, nie pomyślałem o takiej metodzie dystrybucji śmieci ;-)

 

Ale pamiętaj, że Navara waży dobre 2 tony - stąd to zużycie. Taka Laguna II kombi to np. tylko 1350kg.

Moja Navara z dociążnikiem, połową baku i ze mną to waży ponad 2300kg! Więc uważam że spalając 10,5l jest bardzo ekonomiczna.

Link to comment
Share on other sites

Guest ika74
A mnie pali średnio miasto+ trasa 8 do 8.5 przy manualu.

Przy samej miejskiej jeździe pali 11-12

 

 

 

a masz euro3 czy euro4 ?

Link to comment
Share on other sites

ika, no właśnie napisałem jak napisałem, nie wnikajmy w szczegóły :P

Link to comment
Share on other sites

domadm - ale Ty chyba w wiekszosci trasy robisz?

takie pytanie ... wasze tez maja opoznienie w zdejmowaniu gazu ? ... puszczam gaz deptam sprzeglo rownoczesnie ... a on najpierw kilkaset obr. w gore a pozniej w dol ... ale nie za szybko ... zdaze zmienic bieg zanim spadnie na jalowy ...

hhee jak tak zmieniasz bieg to idziesz raczej "sportowo", nawara wazy 2t wiec jak pchasz ja do przodu ale nie zdazy sie rozbujac to po wysprzegleniu spada tez predkosc i bardzo szybko by trzeba zmienic bieg coby w gornych obrotach go utrzymac ...szybciej niz w plaskaczu...a tutaj skrzynia niestety tak eleganco sie nie przelacza...

no w kazdym razie u mnie bylo na poczatku podobnie z tym gazem a teraz juz coraz mniej

spalanoie pewnie masz takie bo jezdzisz jak plaskaczem a i moc troche kusi

w misku did-olowym spalanie niskie moglem osiagnac meczac silnik przy niskich obrotach na wysokim biegu...tutaj przy takiej jezdzie spalanie wzrasta...

ja sie juz chyby pogodzilem a tymi 13l

a no i w miescie jezdze glownie (bo z trasy to jak dotad mnei lawety zwozily)

aa no i mialem o 3l spalanie nizsze przed wymiana silnika...

Link to comment
Share on other sites

crensch, no fakt, w korkach to mało stoję, raczej takie przebiegi po parę km.

Więc jak ktoś chce porównywać spalanie z moim to to NIE JEST miejskie jeżdżenie, raczej PODMIEJSKIE.

Link to comment
Share on other sites

W miescie niestety żłopie , a winą niestety są częste ruszania i hamowania. Trochę masy trzeba ruszyć a potem hamować . Przydałby się jakiś odbiornik energii kinetycznej - koło zamachowe , zamiast hamulców :D:D

 

Samo miasto i krótkie trasy to na poziomie 11,5 l

 

Mnie w jeżdzie na poziomie obrotów do 3 tys. rpm spala tak jak pod avatarem. Natomiast na austostradzie to przy max predkości dojdzie spokojnie do 20 l/100 km

Link to comment
Share on other sites

Guest Ptasiek

u mnie spalanie na trasie ok 2,500 km wyszlo w okolicach 8 na sto ... teraz po miescie srednio 9,5 ale tu musze podkreslic ze paliwo w norge to nie to samo co w polsce ... poprzednikami (vectra, zafira) roznica w spalaniu na korzysc norweskiego statoila to ok 1 litr na sto kilometrow .... a przebieg to juz prawie 10 kkm ... a to dopiero drugi miesiac uzytkowania

Link to comment
Share on other sites

Guest Ptasiek

mysle ze do pierwszego kwietnia czyli do mojego powrotu dobije do 15 kkm ... ( powrot do polski ) a wowczas wyjde na prowadzenie ... i nie wiem czy sie cieszyc czy martwic bo tym sposobem gwarancji starczy mi do tylko na 1,5 roku .. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Grzesiek13
A mnie pali średnio miasto+ trasa 8 do 8.5 przy manualu.

Przy samej miejskiej jeździe pali 11-12

 

 

 

a masz euro3 czy euro4 ?

Mam euro4 rocznik 2007

 

[ Dodano: Pon 19 Mar, 2007 15:58 ]

mysle ze do pierwszego kwietnia czyli do mojego powrotu dobije do 15 kkm ... ( powrot do polski ) a wowczas wyjde na prowadzenie ... i nie wiem czy sie cieszyc czy martwic bo tym sposobem gwarancji starczy mi do tylko na 1,5 roku .. :)

 

Niektórzy mają i na to sposoby - cofanie licznika :D Podobno nie do wykrycia w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

Zresetujcie sobie wyświetlacz komputera pokazujący spalanie np. przy zjeździe z góry , z włączonym biegiem lub podczas dojazdu do świateł ze zdjętą nogą z pedału gazu( na luzie to wiadomo co może pokazać ) .Oczywiście odcinek pomiarowy dla komputera to chyba minimum 500 m, łatwiej będzie to zrobic na zjeździe z górki.

 

No i co pokazuje komputer ? Można się zdziwić :one:

 

Tu jest klucz do obniżenie spalania.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...