Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie w Navarze przy jeździe miejskiej


Gość hunter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdżę bardzo często z przyczepką 800kg + 450 kg na pakę. Jeszcze nigdy nie przekroczyło mi spalanie 11,5l. Mam manuala. Ponad 3000 obrotów praktycznie nie wchodzę, hamowanie biegami to u mnie standard. Czasem zdarza się po mieście w korkach pomykać ale rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od jakiegoś czasu komputer pokazuje 12.6(według moich wyliczeń jest dokładny)i to jest średnie spalanie(autostrada do 140 i miasto 70 w porywach do 100 w automacie) U mego kolegi jest tak samo(samochody kupione w tym samym czasie i przebiegi podobne ok.13000 km. pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążyłem temat wysokiego spalania i wreszcie cholerny Nissan puścił farbę.

Okazuje się, że wersje z automatem mają wadę fabryczną o której patafiany wiedzą od prawie roku. Wada związana jest z filtrem cząsteczek stałych gdzie następuje regularne spalanie odfiltrowanych cząstek stałych.Ale spieprzyli oprogramowanie które dozuje paliwo do komory spalania cząstek i zamiast dozować paliwo, to leci ono generalnie non stop do tej komory.

W najbliższym czasie mają wzywać (podobno) właścicieli Navar z automatem do przeprogramowania komputerów.

Ten filtr cząsteczek miał być odpowiedzią na wymagania związane z ochroną środowiska i normą EURO-4. Co to za ochrona środowiska jeśli taka Navara pali 40 % więcej paliwa !!

To wiele by wyjaśniało, dobijam do 4k, spalanie w mieście oscyluje wokół 14-14,5l przy jeździe różnej ( czasem spokojnej, czasem ostrej ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie srednia 15-16. ale auta nie oszczedzam, klima chodzi, fotele sie grzeja no i automacik swoje wypija, na stronie nissana w danych technicznych czytalem, ze navara spala w automacie w cyklu miejskim do 9-10 l/100km. Ubaw po pachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacerek10
Drążyłem temat wysokiego spalania i wreszcie cholerny Nissan puścił farbę.

Okazuje się, że wersje z automatem mają wadę fabryczną o której patafiany wiedzą od prawie roku. Wada związana jest z filtrem cząsteczek stałych gdzie następuje regularne spalanie odfiltrowanych cząstek stałych.Ale spieprzyli oprogramowanie które dozuje paliwo do komory spalania cząstek i zamiast dozować paliwo, to leci ono generalnie non stop do tej komory.

W najbliższym czasie mają wzywać (podobno) właścicieli Navar z automatem do przeprogramowania komputerów.

Ten filtr cząsteczek miał być odpowiedzią na wymagania związane z ochroną środowiska i normą EURO-4. Co to za ochrona środowiska jeśli taka Navara pali 40 % więcej paliwa !!

 

[ Dodano: Pon 26 Lis, 2007 23:43 ]

Przekroczone 3k. Automat. A spalanko ma sie tak. Miasto - około 14-15l, trasa - 9-12l . Chyba mieszczę sie w normie, nie jest źle.Pozdrawiam.

Wg. mnie to nie mieścisz się w normie :-)

Wg. Nissana spalanie powininieś mieć takie:

Zużycie paliwa

cykl miejski 11,7

cykl pozamiejski 7,8

cykl mieszany 9,2

 

Po przeczytaniu tego postu zadzwoniłem do kolegi z sarwisu nissana, powiedział, że nic nie wie, ale się dowie. Dzisiaj zadzwonił i poinformował mnie że, jeżeli mam navare w automacie z filtrem cząstek stałych to mam się pojawić u niego, zczytają nr kompa ECM i wyślą go do nissana polska, oni przygotują soft i jak go przyślą to wgrają go do mojej furki.

 

spalanie mam na poziomie 15 L miasto, trasa koło 12, po przekroczeniu 3500km trochę spada, ale niewiele

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeleciałem od odebrania około 150 km. Wynik po zerowaniu przy wyjeździe z ASO - 12,1l/100km - Jazda miejska, skrzynia manual. Podobno po 3-4 tys. km spalanie spada. Czyli chyba nie jest źle...Bo 18l lub 22l to przegięcie....

Toż to auto nie ma żadnych zalet???? Do cholery, przynajmniej powinien palić 10 l .

Dla 2,5 Turbo Diesel i 171 koni to byłby wynik akuratny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi na autostradzie katowice-wroclaw przy automacie spalanie zeszlo ponizej 10 litrow przy predkosciach 130-150 w miescie kolo 11-11,5 dochodzi a nie jezdze spokojnie i lubie jak tyl chce mnie wyprzedzac ;-P ale tak jest dopiero od momentu jak wymienilem pierwszy raz olej po 6tys. wczensiej nie schodzil ponizej 12 a miasto 14-15.

Pozdro!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JACEREK10, napisz jak juz do ciebie zadzwonia, ze ugotowali i przeprogramowali.......

zasiałem to "ziarno" wiedzy tajemnej u zaborowskiego, wczoraj......

Przesympatyczni Panowie, podrapali sie po głowach i obiecali, ze sprawdza......

Przed swietami juz nie nekam ale po uderze w dzwon, once again.....

 

cos sie musi zadziac........

Moze boja sie, ze beda musieli za nadwyzki spalonego oleju zwracac, przyznajac sie do winy.......

Niech zacznie palic tak, zeby czlowiek mial z tego auta satysfakcje, bo jak do tej pory mam caly czas jezdzac z przyjacielskim disco III w parze ( w A/T pali 9,8 w city, w morde. Na stąłym 4X4)

 

[ Dodano: Nie 23 Gru, 2007 00:31 ]

...kompleksy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, to proste....no moze troche zawyzyłem IQ.

Juz tłumacze........

 

Prosiłem JACERKA, zeby dał znac, jak poszla operacja przeprogramowania modułu odpowiedzialnego za spalanie czastek stałych w filtrze (D40 A/T).

 

Ja, juz narzucilem temat, u dilera nissana w Warszawie, T&T Zaborowski.

Tak jak ty Cieniu, jeszcze nic nie kumaja, ale obiecali temat przeswietlic......

 

Nie martw sie, jak juz bedziesz Duży, zrozumiesz..... ;)

 

Spokojnych Swiat.......

 

Danko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pirwszy 1000 km poza mną i jak na razie spalanie powiedziałbym, że bolesne. W trybie mieszanym na pierwszym tankowaniu wyszło mi 14 litrów. W przyszłym tygodniu zakładam hardtop więc mam nadzieję że nieco spadnie, ale na cuda to chyba nie ma co liczyć. Ostatnie 400 kilometrów to głównie trasa tak do 130 km/h i komputer pokazuje 12 l/100.

Dajcie znać czy cos pomogła interwencja ASO w sprawie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy odebrałem samochód z salonu i wyjechałem na drogę komputer pokazał 18 litrów na 100km. Podjechałem na stację paliw, zatankowałem na full i zresetowałem komputer. Przez pierwsze dwa trzy tysiące na wyświetlaczu utrzymywało się około 12 - 14 litrów. Stopniowo po pięciu tysiącach kilometrów spalanie spadło do 10 - 12 litrów ropy na 100km.

 

Ogólnie ciężko jest zejść poniżej 10 litrów, no chyba że na trasie na 6 biegu przy prędkości 90 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No to ja wrzuce znowu swoje pomiary. Pojechałem w dłuższą trasę, w sumie prawie 3000 km. Zużycie paliwa max to 10,5 l/100km. Prędkość od licznikowych 120 do 140 na włączonym tempomacie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoj, zaraz ci się oberwie że jeździsz nieprzepisowo :D:D:D

 

A dodam tylko po raz kolejny, odkąd trzymam navarkę na 1900rpm i w górę, nie przekraczając 3000rpm, to bez problemu schodzę poniżej 10l/100km a lubię jeździć szybko i dynamicznie. Czasem nawet redukuję o jeden bieg w dół po to tylko żeby turbo mogło popracować i efekt widać od razu. Na obroty panowie, na obroty, nie dusić na 1500rpm, choć wiemy że też da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Jechałem przepisowo :D licznikowe 140 to jakies 133 km/h w rzeczywistości. Jako, że to były autostrady więc wszystko spoko.

Z tymi obrotami to tez nie generalizowałbym. Ja na przykład na 3ce czasem jadę od 1100rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stukneło 2000km, a ostatni zbiornik postanowiłem przelecieć bez szaleństw, obroty do 2500, no czasami do 3000, ale rzadko, a przy dłuższym odcinku do 2000. Rezultat 12,7 - dojazdy do Wawy i Wawa. Zobaczymy co będzie dalej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak wyglada sprawa przy srednim spalaniu w/g komputera ktory to wskazuje.

 

Czy on przelicza srednie spalanie na podstawie przejechanych kilomentrow:

im wiecej km i do tego np trasa, miasto, trasa, miasto to spalanie bedzie realne,

czy wedlug danego spalania auta na odcinku np 200 metrow wylicza to ? :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp wg. mnie wylicza ilości spalonego ON na ilość km.

Zmienne warunki: trasa/miasto/trasa pokażą ci spalanie właśnie przy zmiennych warunkach.

Po resecie, komp troszkę potrzebuje żeby wyliczyć coś tam sobie znowu, ale zazwyczaj wtedy się rusza i przyspiesza - więc pierwsze wskazanie jest dosyć wysokie np. 18l/100km.

 

Im dłuższe pomiary tym średnia robi się prawdziwą średnią...

Dodam, że jak na złość mój komp nie zawyża spalania. Wynik na kompie i wynik z pomiaru ilości km i ilości zatankowanego ON pokrywają się z dokładnością do 0,1l.

Ale za to kłamie prędkościomierz - zawyża prędkość w stosunku do GPS o około 13km.

Albo GPS jest badziewne...

A spalanie po 4k mam:

- 8,8-8,9 - trasa

- 11,5-11,5 - miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem różne GPSy i zawsze prędkościomierz z autka pokazywał niżej. Może fotoradary się ustawia na prędkość z GPS, to ten margines wątpliwy do egzekwowania mandatu ;). Tak więc jak jest do 70 i jest fotoradar ma budziki mam ok 80 i nic nie strzela ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Bo radary ustawia się na 20 do 30 km/h więcej bo inaczej strzelałby bez przerwy. Co do kompa to on pokazuje co chce, zupełnie bez sensu. Ostatnio pokazywał mi 8,8 a spalanie jak zwykle było 10. Olewam go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp wg. mnie wylicza ilości spalonego ON na ilość km.

Zmienne warunki: trasa/miasto/trasa pokażą ci spalanie właśnie przy zmiennych warunkach.

Po resecie, komp troszkę potrzebuje żeby wyliczyć coś tam sobie znowu, ale zazwyczaj wtedy się rusza i przyspiesza - więc pierwsze wskazanie jest dosyć wysokie np. 18l/100km.

 

Im dłuższe pomiary tym średnia robi się prawdziwą średnią...

Dodam, że jak na złość mój komp nie zawyża spalania. Wynik na kompie i wynik z pomiaru ilości km i ilości zatankowanego ON pokrywają się z dokładnością do 0,1l.

U mnie jest dokładnie to samo - mogę wierzyć kompowi co do 0,1L.

Spalanie - zimno 10,5 , jak cieplej - dziś było wiosennie 12-13 stopni - 10l - oczywiście samo miasto..

Z tym, że nie zauważyłem jakiegoś dramatycznego spadku na trasie - jadąc ze średnią (powtarzam - średnią podróżną) powiedzmy 85km/h , nie przekraczając 150 licznikowego - poprostu spokojnie mieszcze się w 10L - przejechane 17k w okresie 6 m-cy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...