Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj regulowałem silnik u gazownika. Na przyrządzie wychodziły kosmiczne (bardzo duże) wartości HC i CO, a wolne obroty nie dawały się ustawić (silnik prychał). Wyszło na to, że zapłon był za szybki i co któryś wypadał. Cofnąłem go do fabrycznych ustawień i wtedy dał się wyregulować niemal idealnie.
qwazar a kto Ci przyspieszał zapłon, czy miałeś już podpędzony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kto mi mógł przyspieszyć zapłon? Sabotażysta Coobcio :wink: :wink: :wink:
czy to było moze na zlocie w borkach?? bo mnie też trochę podpedził zapłon, ale u mnie wszystko gra :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już wcześniej pzryspieszony przy okazji wymiany kolektora na 4-2. I też było dobrze. Dopiero po zmianie dolotu zaczął dużo palić, więc pojechałem do gazownika na ustawkę. Tam wyszło, że z tym szybkim zapłonem mieszanka nie spala się za dobrze. Wróciłem do fabrycznego i jest ok. Hamownia będzie ostatecznym testem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś wysoki poziom węglowodorów bo właśnie przyspieszenie zapłonu to powoduje, dlatego też seryjnie zapłon jest nieco za późny ze względów na ekologie

a nie wiesz na jakim poziome miałeś lambde??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja wyszły podczas strojenie Pavoolona, po przełączeniu sięna gazie po przejechaniu pełnym ogniem na gazie II i III sonda szerokopasmowa się przegrzała, oj biedne te zagazowane nissanki...

 

BRT porównał jazde na gazie z jazdą z włączoną trubiną w komorze spalania dzieje się niezłę piekło - szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misztan

Witam

Powrócę do tematu EGR, jako, że jestem nowym posiadaczem Primerki 2.0TD '98 przeczytałem wczoraj wszystkie tu posty - uniosłem maskę do góry i znalazłem takowš rureczkę :) , zauważyłem też, że do zaworu doprowadzony jest przewód podcinieniowy (taki cienki), który dalej dochodzi do takiej kosteczki (a raczej potencjometra) z wišzkš przewodów, nastepnie przewody podcinieniowe rozdzielajš się i jeden idzie do czujnika a drugi wchodzi do jakiejc rurki w silniku (niewiem jakiej :oops: )

Jak już sobie to pooglšdałem to zastanawia mnie:

 

1. do czego służy ten potencjometr ?

2. czy koniecznie trzeba odkręcać rurkę, aby jš zalepić (ciężki dostęp), bo tak się zastanawiam, że może istnieje możliwoć zamknięcia zaworu bez potrzeby zalepiania rurki :roll: (niewiem np. jak cišgnę przewody z tego potencjometru, lub zatkam rureczki podcinieniowe) - to takie moje gdybanie

 

wdzięczny będę za rozwianie moich wštpliwoci :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma to jak pełne wywalenie EGR, czyli wywalenie rurki i zaślepienie kolektora - zmniejszasz w tym wypadku pojemność kolektora wydechowego a co za tym idzie, szybsza reakcja na gaz turbiny oraz mniejszy lag...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misztan
nie ma to jak pełne wywalenie EGR, czyli wywalenie rurki i zaślepienie kolektora

 

jutro sobota, czas zakasać rękawy i przypomnieć sobie stare dzieje :razz:

postaram się jednak nie ucinać rurki

a co z potencjometrem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz go w cholere, rurke zdemontuj całkowice nie tnąc jej - w razei czego umozliwi to powrot do poprzedniej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i po lekturze 20 stron...

na palcach jednej ręki można policzyć "dieslowców" - razem ze mną chyba 3 :)

jutro zajrzę pod maske i... jak będzie trzeba to do roboty :)

 

dam znać wieczorkiem co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle napisałem - ja wogóle nie miałem EGR`a (chyba)

 

egr2xq.th.jpg

 

to czerwonym kólkiem (blado coś wyszło) to śruba (chyba zaślepka EGR`a) - to srebne to obudowa kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość grzesrock

siemka :)

 

chcialem wywalic w ten wekend EGR w moim nismo ale jest to podłączone nie bezposrednio pod gaznik tylko po cos przedstawione na zdjeciu i pytanie czy moge to caliekim usunac i czy nie spowoduje to jakis usterek silnika czy cus....

 

o to link do zdjecia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ru3hx7di3plw2rnt.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze jakie to skomplikowane w gazniczku jest, wywalaj zobaczymy co będzie - u Goago to nie zaszkodziło, Ps. wywalaj tak żeby nic nie popsuć na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock

hehehe wywalaj :) tak zeby nie popsuc:)))) ciezko bedzie ale zobaczymy a te weżyki pozaslepiac czy cio jak myslisz? a co to wogole jest za ustrojstwo jakies podcisnienie czy cio ? kurde w ksiazkach nic na ten temat nieznalazlem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...