Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Takie posty są jak egr.

 

Teraz po wywaleniu całego egr od siebie napisze nowy post a stary wykasuje bo ma pare błedów.

 

GA16DS

 

Zestwa egr składa się:

 

rura od kolektora wydechowego-->grzybek przykręcony do dolotowego-----> kolejny grzybek połączony z poprzednim gumową rurką podcisnienia i od dołu aluminiowym przewodem-----> od grzybka nr2 idzie przewód podcisnienia do trójnika (ten przewód zaślepić, kolektory zaslepic reszte wyrzucic)

 

Trójnikiem idzie podcisnienie z zaworu termicznego, otwiera ono egr i zbiornik z węglem aktywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są dwie rurki,jedna grubsza a druga cieńsza. Nie mam pojęcia którą trzeba zaślepić. A tak pozatym to zabrałem się za remont mojego samochodu, szkoda tylko że nie mam cyfrówki bo bym wrzucał fotki z kolejnych etapów remontu. Powiem tylko że dach będzie czarny a reszta samochodu niebieska, będzie piękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzuie to nie trzeba zaslepiuac, wystarczy odlaczyc przeowd podcisnienia z zaworu egr, nie bedzie mialo co podniesc grzybka i spaliny nie poleca do kolektora ssacego, ja wyjeb.. wszystko zeby miec wiecej miejsca, a jesli chcesz zaslepic to zaslep obydwie najlepiej ta grubsza to rurka co idzie do tego czujnika cisnienia spalin i dalej do kolektora ssacego a ta ciensza to wlasnei powrot spalin do kolektora bezposredni do zaworu egr, ja nie moglem zaslepic bo ja wsadzilem 2 zlote to gwint ledwo ca lapal i nie dalo sie dokrecic wsadzilem 1grosz w rurke i dokrecilem ale spaliny puszczaja i na koncu zaslepilm ta metalowa rurke dodatkowo, docelowo korki beda

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zaslepilem ta metalowa rurke wychodzaca od kolektora wydechowego i wchodzaca do tych grzybkow (nie wiem co one robia), zaslepilem ja monetami najnizszego nominalu, jutro chyba odlacze ten przewod podcisnienia dochodzacy do trojnika, mam nadzieje ze dobry odlacze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam!

Dziś po raz drugi zabrałem się za EGR. Pierwszym razem próba zatykania rurki zakończyła się porażką. Nie mogłem odkręcić śruby zaworu, niszcząc przy tym dwa klucze i gaśnicę (nie miałem młotka pod ręką ;P) no ale nic to. Walczyłem z tym dobre pare godzin więc nie mogłem się już poddać na tym etapie. Wróciłem do domu nieco podłamany tym, że nie odkręce tej ***** rurki, wpadłem na forum, a tu inny sposób. I wiecie co? Drugim sposobem zlikwidowałem EGR w 10 minut wliczając w to fakt zbierania i pakowania narzędzi do samochodu. ;P Zrobiłem tak jak tam kolega na innym temacie wykombinował czyli odciąłem sterowanie zaworu (przewód gumowy sterujący pneumatycznie).

 

Efekt odrazu nie był oszałamiający. Coś tam jakoś tam niby lepiej. Ale to tylko przez pare minut. Gdy silnik rozgrzał się i zalałem do pełna LPG (bo zaczynał się krztusić i przerywać z braku) spotkało mnie miłe zaskoczenie! AUTO DOSTAŁO TAKIEJ ELASTYKI, ŻE ONIEMIAŁEM. TERAZ POPROSTU PŁYNIE NA PEDALE GAZU! Nie ma tego takiego specyficznego braku reakcji na pedał jak to bywało wcześniej. Poprostu wciskasz i czujesz jak auto płynnie przyspiesza. TO BYŁO ŚWIETNE POSUNIĘCIE! Wydawało mi się bardzo zamulone to auto - myślałem, że moze skoro ma LPG to je przykręcono czy coś w tym stylu bo tak różni "znawcy" podpowiadali i wiecie co? TERAZ JUŻ NIE MA ZAMULENIA! ODRAZU CZUĆ, że to 140KONNY SILNICZEK! :) AŻ MIŁO POCISNĄĆ! ;D

 

ps:Teraz to już tylko będę musiał jeszcze polikwidować to EGR w całości bo wiem już, że to działa i napewno nie wrócę do fabrycznego ustawienia! ;)

 

DZIĘKI WAM KLUBOWICZE BO BEZ WAS BYM NA TO NIE WPADŁ I TYMBARDZIEJ NIGDY TEGO NIE ZROBIŁ A WARTO WARTO!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

Naczytałem sie postów na temat EGR oraz poradnika by Coobcio przejrzałem dokladnie wszystkie tamaty i wiem, że już to było ,ale mi chodzi o dokladniesze odpowiedzi co do mojego przypadku. Chciałbym się tego pozbyć albo zatkać, mógłby ktoś pomóc co dokładnie z tym zrobić? u mnie wygląda to tak:

http://img85.imageshack.us/img85/6731/img1541aii6.jpg

Tam dalej za tym grzybem są jakieś przewody gumowe no i odchodzi jeszcze jedna rurka? można to jakoś wywalić? Czy może najpierw odmontować tą rurkę od kolektora zatkać z dwóch stron monetami i zobaczyć jak samochód będzie reagował?

A druga sprawa to odnośnie filtra powietrza. Co mogę zrobić z tą rurą?

http://img85.imageshack.us/img85/8130/img1547ara2.jpg Przedłużyć ja dalej w dół i zamontowaćfiltr stożkowy czy bezpośrednio na nią go zamontować? Widziałem na jednym z postów Coobcia że była w zderzaku dziura. Ja nie mam halogenów w wersji S także idealnie zasysałoby zimne powietrze, tylko jak tam się dostać? Aha i czy po wstawieniu stożka mam wywalić ten filtr prostokatny standardowy? Proszę o odpowiedź

Carvel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze to tylko ta jedna rurka jest tutaj problemem (na zdjeciu ta z nakretka u dolu)... a co do filtra to jakas przedluzka i tam spokojnie so0bie do zderzaka poprowadzisz... no jesli sie dobrze przyjrzalem bo miejsca jest i to sporo kolo miejsca na halogeny.

 

tyle co moge na ten temat powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się tego pozbyć albo zatkać

Odkręcasz tą zardzewiałą nakrętkę, implantujesz monetę - zakręcasz i EGR zatkany.

 

A o stożkach to jest b. dużo teorii, ale ponoć najlepiej sprawuje się wpuszczony za zderzak , między nadkole. A wtedy ten prostokątny filtr po prostu wywal.

 

Aha AFAIR Bort i Coobcio robili gotowe układy dolotowe do 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ponoć najlepiej sprawuje się wpuszczony za zderzak

albo obudowany za akumulatorem i rura puszczona w zderzak

 

duza wada filtra w zderzaku jest to ze bedzie trzeba go czesto demontowac i myc no i uwazac na wielkie kaluze zeby wody nie zassalo do cylindrow bo wtedy to amen po bloku silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Chciałbym się tego pozbyć albo zatkać, mógłby ktoś pomóc co dokładnie z tym zrobić? u mnie wygląda to tak:

http://img85.imageshack.u...img1541aii6.jpg

Tam dalej za tym grzybem są jakieś przewody gumowe no i odchodzi jeszcze jedna rurka? można to jakoś wywalić? Czy może najpierw odmontować tą rurkę od kolektora zatkać z dwóch stron monetami i zobaczyć jak samochód będzie reagował?

A druga sprawa to odnośnie filtra powietrza. Co mogę zrobić z tą rurą?

 

 

dużo łatwiej jest zdjąć gumowy wężyk :

http://img145.imageshack.us/img145/3978/obraz0144ow.jpg

:one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...