Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zgrywus
ja wywalilem ta rure zupelnie i zatkalem z obu stron...

Wywalilbym cala reszte smieci ale czy to zaslepiac czy co?

 

 

Ja zaślepiłem przy kolektorze i poprawa była .Nie wywalałem nic wiecej i autko jeździ poprostu lepiej.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zatkałem ERG tylko coś pokopałem. Autku wyrównały się obroty jak narazie straciłęm przy tym 20gr lekki szlif i spasowało. Zakręciłęm spowrotem rurkę ale wydaje mi się że przez to wychodzą spaliny do komory silnika a późnie do auta. Osiągi chyba się poprawiły. Na trójce i pod górkę pociągłęm do 130 co mi się wcześniej nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

istotna uwaga - niestety ale wypada srodek z dwuzłotowki i to niestety przy wkreaniu śruby po EGR - może mennica robi jakąś fuszerę ;) , tymczasem dwa zł w plecy, wydaje mi sie, że złotowa byłaby lepsza, tylko średnicę trzeba dopasować, jutro próby ciąg dalszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istotna uwaga - niestety ale wypada srodek z dwuzłotowki

 

:grin: ja mam 50 gr ale już taz wymieniałem bo od tej jazdy sie poprostu wygięła, spoko, rozmieniłem 2 zł i narazie mam drobne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zdeaktywowany EGR (niepopoularnym) sposobem Jackab, czyli odpięcie przewodu podciśnienia od zaworu EGR. JEst śćiagnęty, ładnie zaślepiony i cześć. NX dostał wyczuwalnego kopa od niskich obrotów :D . Róznica w spalaniu żadna. Dodatkowy plus - olej tak szybko nie będzie się zanieczyszczał (brak spalin z zaworu EGR).

 

Miałem tradycyjnie władować 2x 2grosze (bo taka moneta wchodzi do N14/B13 N15 ,reszta nie wiem) ale wybrałem tamten prostszy i skuteczny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Precz z EGR !!!To bedzie moj pierwszy krok w strone modernizacji mojego sunny:)Jezeli przetrwa katacje mojej dziewczyny,zostawilem biedaka na pastwe losu,ale na 100% zamulony nie bedzie<dziewczyna lubi przycisnac> :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Ja mam zdeaktywowany EGR (niepopoularnym) sposobem Jackab, czyli odpięcie przewodu podciśnienia od zaworu EGR. JEst śćiagnęty, ładnie zaślepiony i cześć. NX dostał wyczuwalnego kopa od niskich obrotów

 

Też to zrobiłem w sobotę. Jutro test na trasie i zobaczymy jak teraz chodzi.

 

Jak narazie jeździłem po mieście i jest lepiej w dolnym zakresie obrotów. Z resztą na tym głównie mi zależy bo większość kilometrów robię po mieście także większ dynamika na niższych obrotach może zaowocować nieco niższym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Jestem nowym użytkownikiem Nissana Primery 1.8 z 2000r silnik to GA18 - niestety nie doczytałem nigdzie (11 stron) czy w moim silniku wywalenie EGR spowoduje błedy odczytu kompa (check engine)

 

Na pewno jest rurka i stosunkow łatwy dostęp :)

 

Trenował ktoś usunięcie EGR w tym silniku i z jakim skutkiem ? :)

 

Z tego co wyczytałem 2 sondy lambda uniemożliwają wywalenie kata (symulator raczej odpada) z tego też względu przynajmniej EGR bym wywalił ;)

 

Dzięki za odpowiedź,

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To w zasadzie raczej pytanie do Jackab ale może mnie też pomożecie :)

 

Chciałem zaślepić EGR jego sposobem ( mam 1.4DS na gaźniku ), ale u niego na fotkach widzę tylko 1 "grzybek". U mnie natomiast są 2 "grzybki" połączone ze sobą gumową rurką, jeden trochę niżej od drugiego. Nie wiem teraz który dokładnie to EGR. Taka długa metalowa rurka dochodzi do tego "niższego". Podejrzewam że to właśnie jest EGR.

Jeżeli nie da rady z jakiegoś powodu zaślepić EGR sposobem Jackab to czy wtedy należy odkręcić tę rurkę od strony EGR i tam ją zaślepić "groszowym" spsobem ? Czy ewentualnie coś jeszcze należy zrobic ?

Poradźcie towarzysze....... ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
U mnie natomiast są 2 "grzybki" połączone ze sobą gumową rurką, jeden trochę niżej od drugiego. Nie wiem teraz który dokładnie to EGR. Taka długa metalowa rurka dochodzi do tego "niższego". Podejrzewam że to właśnie jest EGR.

 

Zrób fotkę jak to wygląda. Na pewno będzie Nam łatwiej Ci pomóc jak jakoś to zobrazujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Egr w DS z katem składa się z:

1)rurki grubszej wychodzącej z kol. wyd. wedrujęcej dalej od bloku do zaworu cisnienia spalin na kielichu,

2)zaworu ciśnienia spalin (kielich)

3) rurki idącej od owego zaworu ciśnienia spalin do puszki filtra,

4) cieńszej rurki idącej od kol. wydech. przy bloku do zaworu kontrolnego EGR,

5) zawór kontrolny EGR

6) podobny do powyższego, zaraz obok niego bliżej gażnika B.P.T valve

 

Na rusunkach widziałem jeszcze, ze powinien być jakiś EGR & canister control solenoid valve ale u siebie się na niego nie natknąlem.

 

Zaślepiać i blokować to można na kilka sposobów. Odpiąć i zaślepić wężyk podciśnienia od zaworu -> nie bedzie miało go co podnieść;-), zaślepić można tą mniejszą rurkę idąca bliżej bloku.

 

 

A teraz moje pytania, ja to wszystko po prostu wypier.......am;-)

wywaliłem już 1, 2, 3, zaślepiłem 4 i zaślepiłem podciśnieniowy wężyk idący do 2 (zawór na kielichu).

Czy bez problemu mogę odkręcić 5(zaw. kontrol. EGR), czym zaślepić dziurę w kolektorze dolotowym po nim? Podciśnieniowy przewód potem zaślepie, rurę wywalę, co z przewodem aluminiowym?

To samo odnośnie B.P.T control valve, boję się że może po nim zostać dziura przez która tryśnie płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieram sie od dluzszego czasu na usuniecie egr'a ale jak to ze wszystkim bywa nie ma czasu... no ale nie o to nie o to. Nie dalej jak wczoraj bylem na przegladzie i tak sie zastanawiam czy usuniecie egr'a nie spowoduje problemow na analizatorze spalin?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spowoduje - u mnie bylo prawie tak samo tzn jak badalem przed i po usunieciu egr - mieszcze sie spokojnie w normach euro1

system recyrkulacji spalin (egr) obniza zawartosc NOx -ow w spalinach

a tak na marginesie piszesz ze nie masz czasu na usuniecie egr - naprawde nie rozumiemem - zajmuje to gora 15 sekund , zdejmujesz wężyk z zaworu podcisnienia i po sprawie - dokladny opis znajdziesz w moim poscie w tym temacie - powodzenia

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18499

nie dosc ze bardzo szybko sie z tym uporasz to pozniej nie ma problemu z powrotem do poprzedniego stanu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej P11 w sobote powalczyłem trochę z EGR - zaślepiłem rurkę monetą 20 gr od strony zaworu. Dziś doczytałem resztę postów i dodatkowo wykorzystam sposób Jackab z tym gumowym wężykiem od podciśnienia. dzięki wszystkim za porady!! :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, ja mam Sunny Coupe B12 z silnikiem 1.6 12V GA16i , 90 KM. Mam pytanie, czy u mnie da się coś zrobić żeby lepiej chodził no i nie wiem czy mam tam jakąs rurkę czy nie mam. Na tym się kompletnie nie znam. Doradźcie jak mogę dodać parę koników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...