Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla właścicieli TD

 

Wystarczy zdjąć wężyk łączący EGR ze sterowaniem i schować go sobie na pamiątkę, unikniemy żmudnego rozkręcania. Efekty identyczne bez negatywnego wpływu na silnik.

 

Wszystko skrupulatnie przeczytałem. Oblukałem pod maską co i jak i proszę o potwierdzenie.

 

1.Rura od ERG to jest ta zaznaczona czerwonym kółkiem?

Obrazek

 

2.Jeżeli tak to w takim razie spaliny przedostają się droga zaznaczoną czerwoną strzałką?

2a.Przy okazji proszę o informacje na temat tych dwóch dziur zaznaczonych czarnymi kółkami. Do czego są i czy maja tak być, czy może czegoś tu brakuje...

Obrazek

 

3.I jeżeli to wszystko sie zgadza to w celu unieruchomienie zaworu EGR wystarczy pozbyć się tego wężyka zaznaczonego przerywaną czerwoną linią?

Obrazek

 

Mam nadzieję że wszystko dobrze zrozumiałem, a jeżeli nie to proszę o sprostowanie i naprowadzenie mnie na kierunek działania :)

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob 03 Lis, 2007 00:19 ]

Może chociaż na jedno pytanie ktoś mi odpowie. Na to pierwsze może??

No i jak wygląda to EGR? Gdzie mam tegoszukać, jeżeli to nie to co na zdjęciach...

 

Bardzo proszę o podpowiedź, bo chętnie bym wypróbował blokadę EGR.

Rzeczywiście wystarczy zdjąć ten wężyk,chyba że zawór jest uszkodzony i cały czas otwarty-wtedy nic to nie da...Trzeba wtedy zablokować go mechanicznie-ja wyciąłem blaszkę i umieściłem ją między zaworem a kolektorem ssącym,wszystko dziala jak należy-a może właśnie nie działa jak należy :D:D ale auto dostało power'a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość drmichcio1

Właśnie zaślepiłem EGR w mojej Almerce 1.4. Koszt 7gr:) Samochód ewidentnie lepiej wkręca się na obroty, ale martwi mnie następująca rzecz. W końcówce tlumika pojawiła się sadza czego nigdy wczesniej nie bylo. Samochod na benzynie dymil troszke na czarno, kiedy sie zagrzal to nie zauwazylem tego. Na gazie wszystko ok. A moze to wina braku katalizatora, ktorego pozbylem sie wczesniej. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planuję u siebie pozbyć się EGR, póki co mam pytanie: co to za kabelek idący do kolektora (na środku zdjęcia)? czy to coś ważnego?

 

image015cp8.th.jpg

 

a tak na marginesie, u mnie koszt będzie trochę większy niz 2PLN, śruby od osłony zrosły się z tą osłoną a nie mam w garażu WD-40:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drmichcio1

kubex u mnie bylo tak tam ze nie moglem zdjac oslony termicznej z kolektora. wd 40, coca cola nic nie pomoglo odrdzewic tej jednej zapieczonej sruby no i w ruch poszla szlifierka i jest teraz bez jednej srubki:) pozdrawiam i zycze udanego zabiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki...ale po co wy się męczycie z tym EGR-em od strony kolektora wydechowego? Weźcie zatkajcie to z drugiej strony, gdzie wchodzi 20 gr a nie 2 zł, łatwiej i taniej :P :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drmichcio1

'08Speeder wiesz ja to sie oczytalem na tym forum ze niektorym uzytkownikom monety niestety nie wytrzymywaly tego i przepuszczaly przez ten zaslepiony zawor wiec bezpieczniej bylo zrobic to z 2 stron:) poza tym nie wiesz czy ma to jakis wplyw na czarne spaliny ktore teraz wydobywaja sie z mojej almerki? w sumie to nie caly czas ale po pewnym okresie jazdy wczesniej wyczyszczona koncowka tlumika jest czarna, pelno na niej sadzy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zatkane EGR, koszt: 20 gr. Wymontowałem tą rurę, wsadziłem monetę w kolektor wydechowy i rurę założyłem spowrotem, po przeróbce nie ma śladu a efekty czuć: nie dławi się tak przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość okraglaczek

Ja dzis sprobuje powalczyc z tym egr zatkam go z drugiej srony tzn przy wlocie do kolektora ewentualnie ta rurke odetne.

A blad wyskakuje chyba dla tego ze po zaworze egr jest czujnik temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha nissan Serena 2.0 benzyna zrobiłem to tylko dla tego że ta głupia rurka ciągle mi pęka tak więc ucięta została przy gwincie wsadzony 1 grosz i bajka teraz przynajmniej nic nie buczy i nie grzeje mi spalinami komory podsiedzeniowej serenki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QXs żeby Ci się ten 1 gr. nie odkształcił za szybko ;)

Od kiedy zaślepiłem EGR to mam przykopconą końcówkę wydechu i jak auto jest zimne to przy przełączaniu na LPG potrafi małą chmurkę dymu za sobą zostawić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy zaślepiłem EGR to mam przykopconą końcówkę wydechu i jak auto jest zimne to przy przełączaniu na LPG potrafi małą chmurkę dymu za sobą zostawić :/

 

to raczej nie od zaślepienia EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie od zaślepienia EGR

no właśnie dziwne, bo zaczęło się tak dziać po zaślepieniu EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bo przy szybkiej jezdzie i przy duzych obrotach moze walnac korbowod i silnik dostaje samozaplonu,mechanik tak mowil ale czy to prawda to nie wiem:P,ja dzisiaj jechalem swoja k10 do jak rakieta zawala 90 dych na 2:PPPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...