Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hermoll

ta rurka to doprowadzenie to jest EGR

to co masz zaslepione to bylo przewidziane jedno na uklad AIV(skierowanie czystego powietrza do kol wylotowego)

a drugi otwor to zapewne przewidziany na rurke taka ktora sobie sterczy w gore z 20cm i jest zaslepiona guma, sluzyc ma ona na celu badania spalin zaraz na wylocie po prostu do wlozenia jakiejs sondy tam

2 zdjecie to sa dwa takie grzyby, jeden to zawor egr a drugi grzyb to sterowanie podcisnieniowe EGR-em

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chomik_vet

Dziekuje za szybka odpowiedz i pomocne wskazowki

 

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 20:14 ]

Mam nadzieje ze prawidłowo wylaczony , gumowa rurka od grzybka do grzybka zaslepiona

 

egroutda8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chomik_vet

tak jest ,to polaczenie z drugim grzybkiem , dzisiaj wprowadzilem jeszcze modyfikacje i dodalem rurke z zatyczka - sruba , zeby zaslepic to wyjscie od pierwszego grzyba ale nie mam jeszcze zdjecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Dziekuje za szybka odpowiedz i pomocne wskazowki

 

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 20:14 ]

Mam nadzieje ze prawidłowo wylaczony , gumowa rurka od grzybka do grzybka zaslepiona

 

Obrazek

 

A po grzyba zes zostawił drugiego grzyba?? Wywalaj.

 

czy to 2 zł wchodzi do kolektora w n13 z silnikiem 1.6 bo jak nie to bede musiał pomyslec co tam wepchnac

 

eeee tam wchodzi moneta 2,50 :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam takie pytanko.

Czy wystarczy zatkać rurkę stalową od kolektora do grzybka?

Czy trzeba też zaślepiać ten gumowy wężyk, który w postach wcześniej zdejmowano i zaślepiano?

Rurkę zatkałem 2 groszówką od razu przy kolektorze. Fura jeździ normalnie, (nie wiem czy jest poprawa bo za mało jeździłem) ale nie chcę niczego spaprać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość rysuchom

No i stało się, zaślepiłem EGR za 2zl wkolektorze wydechowym mojej Primki 2.0 SR 20Di.Rurki nie wycinałem, pozostala na swoim miejscu.Odnosze wrazenie ,że silnik pracuje z wyższa kulturą.O innych efektach napiszę jutro po dłuższej trasie.

 

[ Dodano: Pią 13 Lip, 2007 13:28 ]

Trochę z poslizgiem w czasie ale efekty są,auto zyskalo na dynamice, pracuje ciszej a przede wszystkim jakoś tak płynniej,wygląda na to że przybyła para kucy. Polecam ten zabieg posiadaczomP10 2.0 SR20Di.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Slavecky

Dobrnąłem tylko do 10 strony :)))

Więc nie wiem czy w końcu padło o to pytanie:

 

mam 1.8 2002 (tuż sprzed FL)

i czy:

Mam EGR?

Mam czujnik spalania stukowego?

Nie musze regulować kątów zapłonu w razie usunięcia EGR?

Pytam bo nie chce mi się grzebać na próżno :)

S.

 

[ Dodano: Sro 25 Lip, 2007 12:52 ]

Tak lookałem, lookałem i wyszło, że chyba nie mam ERG :)

Z prawej strony kolektora mam gdniazdo, w które wkręcona jest szeroka śróba (zaślepka) z płaskim łbem.

Czy wszytskie 1.8 tak mają?

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla właścicieli TD

 

Wystarczy zdjąć wężyk łączący EGR ze sterowaniem i schować go sobie na pamiątkę, unikniemy żmudnego rozkręcania. Efekty identyczne bez negatywnego wpływu na silnik. Pomysł podał mi specjalista z zakładu od diesli i regulacji pomp wtryskowych. Ja miałem ten wężyk ściśnięty ale gość kazał go wywalić, żeby sterownik miał luźno w pompowaniu a zawór mimo wszystko się nie otwierał.

 

Aha - ja jeszcze resetnąłem komputer w aucie coby oduczył się EGR'a i efekt był lepszy niż po samym odłączeniu EGR.

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejna N15 bez EGR... Zaślepiłem przy kolektorze 2gr ponieważ była wystarczająco cienka żeby mocno docisnąć śrubą. Przejechałem po parkingu i na razie nie czuję żadnej różnicy. Poczekam na jazdę miejską i zobaczę czy ta operacja cokolwiek dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszcz69, zgadza się, nie widzę żadnego powodu żeby ciąć rurkę czy zdejmować wężyki a potem je zaślepać itp. 2gr idealnie pasują. Sprawdziłem organoleptycznie - rurka jest zimna przy zaworze a wcześniej była ciepła.

Gorzej, że jakoś nie czuję dużej poprawy pracy silnika w zasadzie to prawie w ogóle nie widzę różnicy. Jedyny argument, który mnie przekonał to zanieczyszczanie oleju.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DorianGray

Pytanko: silnik GA14DE, Synny 91. Mam zablokowac ten cienki wezyk ktory na zdjeciu jest najwyzej (wydaje mi sie ze laczy sie on z drugim grzybkiem ktorych jest blizej silnika, ale niestety nie zauwazlem go :) ) ma znaczenie z ktorej strony go zaslepie?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dla właścicieli TD

 

Wystarczy zdjąć wężyk łączący EGR ze sterowaniem i schować go sobie na pamiątkę, unikniemy żmudnego rozkręcania. Efekty identyczne bez negatywnego wpływu na silnik.

 

Wszystko skrupulatnie przeczytałem. Oblukałem pod maską co i jak i proszę o potwierdzenie.

 

1.Rura od ERG to jest ta zaznaczona czerwonym kółkiem?

indeks005db6.jpg

 

2.Jeżeli tak to w takim razie spaliny przedostają się droga zaznaczoną czerwoną strzałką?

2a.Przy okazji proszę o informacje na temat tych dwóch dziur zaznaczonych czarnymi kółkami. Do czego są i czy maja tak być, czy może czegoś tu brakuje...

indeks009fx4.jpg

 

3.I jeżeli to wszystko sie zgadza to w celu unieruchomienie zaworu EGR wystarczy pozbyć się tego wężyka zaznaczonego przerywaną czerwoną linią?

indeks001il3.jpg

 

Mam nadzieję że wszystko dobrze zrozumiałem, a jeżeli nie to proszę o sprostowanie i naprowadzenie mnie na kierunek działania :)

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob 03 Lis, 2007 00:19 ]

Może chociaż na jedno pytanie ktoś mi odpowie. Na to pierwsze może??

No i jak wygląda to EGR? Gdzie mam tegoszukać, jeżeli to nie to co na zdjęciach...

 

Bardzo proszę o podpowiedź, bo chętnie bym wypróbował blokadę EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! mam primerkę p11.144 z silnikiem SR20DE.

Też chciałbym usunąć EGR, ale wyczytałem że w p11.144 nie należy tego robić ze względu na czujnik temperatury spalin umieszczony w obwodzie EGR. Wymyśliłem sobie że można by przecież wymontować rurkę od EGR i w to miejsce do kolektora dolotowego przenieść czujnik temperatury spalin, wystarczy tylko dorobić jakąś redukcję. Nie robiłem jeszcze nic w tym kierunku bo nie wiem jaki wpływ na pracę silnika będzie miało przeniesienie tego czujnika do kolektora. Bardzo proszę aby ktoś kto się na tym zna zechciał się wypowiedzieć na temat mojego pomysłu. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...