Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MarioemP10

czech!

 

ja jestem z niemiec. mam pietanije: mam almera 1,4 rok 99 i kolektor 73c. ma ktos dorbi fotki od tego tuning egr? nie rosumi tego. dzenki maik :)

 

Szukasz rurki wychodzącej z kolektora i ma iść do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówi.Moneta musi być trochę mniejsza aby sruba mogła być przykręcona curik nazad:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość B_E_R_E_K

Panowie mam goraca prosbe o wrzucenie instrukcji zatkania tego egr bo ta z pierwszego linka wygasla a na dniach musze to zrobic. (nieabyt wiem gdzie to jest i co odkrecic trzeba:?) Gazowanik u mnie nie moze ustawic obrotow przez to dziadostwo zapchalo sie... pozdro i z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, posiadam 2.0 Diesel Almera po 99 roku, chce usunąć egr. Czy może ktoś mi wskazać jak i która rurkę zablokować?

z góry dziękuje.

gg 2717638 lub na forum jakaś fotkę wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jak bez odkręcania sprawdzić czy EGR jeszcze chodzi, czy już nie??

 

pytam bo po odłączeniu niebardzo czuję różnicę.

 

nikt nie potrafi mi powiedzieć ???

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QUOTE (theant)Czy jeśli odłączę ten cienki przewód gumowy i zaślepię otwory to załatwi to całą sprawę z usunięciem EGR?

 

No to jak to jest w końcu z EGR w 2,2 Di? Bo na schematach nic na temat tego gumowego wężyka nie ma i nie mam pojęcia do czego on służy.

 

Gumowe wężyki okazało się że przechodzą jedynie przez zawór EGR - ich funkcja nieznana - rozebrałem cały mechanizm sterowania zaworem i nie ma mechanicznej zależności pomiędzy zaworem EGR a (pod)ciśnieniem w wężykach.

 

QUOTE (Speeder)Zawór EGR musi byc metalowy (u mnie jest miedziany) , bo musi wytrzymywać temperaturę spalin. Żadne gumowe wężyki nie wchodzą w grę...

 

W 2.2 Di jest zupełnie inaczej - sam zawór jak najbardziej metalowy (chyba nawet żeliwo) ale sterowanie itd. jest w plastiku. Co do gumowych wężyków - patrz wyżej.

 

QUOTE (theant)Za to odłączyłem przy kompletnie zimnym silniku sterowanie silnikiem krokowym zaworu EGR - czyli zawór był na 99% zamknięty. (...) Tylko teraz nie mam pewności czy zawór się sam nie otworzy od samego ciśnienia spalin? Nie wiem jaka jest jego konstrukcja mechaniczna.

 

Okazało się że niestety nie był zupełnie zimny i zawór był nieco otwarty, bo silniczek krokowy był zawieszony. Nie ma możliwości aby spaliny same sobie otworzyły zawór.

 

Podsumowując:

W silniku 2.2 Di można "usunąć zawór EGR":

- zdejmujemy pokrywę silnika,

- odłączamy silniczek krokowy,

- odkręcamy 4-ry śrubki mocujące silniczek do zaworu,

egr00.jpg

 

- wyjmujemy silniczek przesuwając go nieco w bok (jak ktoś wyjmie i się przyjrzy będzie wiedział dlaczego),

egr01.jpg

 

- z silniczka wyjmujemy "popychacz" z przekładnią ślimakową i sprężynę,

egr02.jpg

 

- zdejmujemy 2 przewody gumowe: między kolektorem dolotowym a częścią pomiędzy silniczkiem a zaworem oraz pomiędzy tą częścią a metalową rurką idącą w dół - trochę się poleje zielonego płynu (ktoś wie gdzie się go uzupełnia???), ale bez obaw - w kolektorze dolotowym przy silniczku krokowym jest śrubka 10-tka służąca do odpowietrzania,

egr03.jpg

 

- do powyższej części dopasowujemy wkładkę z blachy np. aluminiowej - zawór trochę dmucha sadzą, a nie chcemy aby nasz silniczek krokowy został zasyfiony,

- zdjęty przewód gumowy w kształcie litery "U" zakładamy na oba króćce powyższej części,

egr04.jpg

 

- łączymy rurkę biegnącą w dół i rurkę przy kolektorze dolotowym przewodem ciśnieniowym o śr. wewnętrznej 8mm i zaciskamy oryginalnymi opaskami,

- wszystko czyścimy z sadzy,

- przekładnię ślimakową silniczka krokowego można zabezpieczyć dużą ilością smaru do przekładni,

- całość składamy i podłączamy silniczek krokowy - po usunięciu "popychacza" będzie chodził na "sucho", a ECU nie będzie się pluć że go nie ma - u mnie i tak nic nie gadał ale nie wiem czy we wszystkich ECU by tak było,

- poluzowujemy śrubkę od odpowietrzania i odpalamy silnik,

- czekamy aż spod śrubki zacznie wypływać płyn i podciągamy obroty na 2000-2500 obr/min na jakieś 5 sekund,

- jak nie widać pęcherzyków powietrza można śrubkę dokręcić,

- zakładamy pokrywę silnika,

- no i GOTOWE - mamy "usunięty" zawór EGR.

 

Teraz mogę powiedzieć - różnica spora - dół żwawy jak cholera, można asfalt zwijać dość długo i na 2-gim biegu. I wilk syty i owca cała - no prawie (nie ma "popychacza" w silniku krokowym).

 

Polecam bo warto.

 

Witam.

Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o nissana i moja wiedza jest znikoma czytając wypowiedzi niektórych użytkowników.

Mam mały problem z Nissanem Almera Tino-rok 2001 , silnik 2,2 DI.

Po zapaleniu zimnego silnika (zapala bez problemu) samochód jakby nie przyjmował gazu,reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest taka że silnik zaczyna szarpać i trochę dymić na niebiesko.Wystarczy go przygrzać i przejechać jakie 200 m. autko jedzie normalnie, bez szarpań,siwych dymów itp.

Przy rozgrzanym silniku brak takich objawów, auto jedzie jak by nigdy nic, jest jak mała rakieta.

Co może być przyczyną że na zimnym silniku tak głupieje. Czy może usunąć ten zawór EGR.

Proszę o pomoc. :unsure:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

dzisiaj EGR wyleciał całkowicie z nissmo, wcześniej był tylko zaślepiony, ale stwierdziłem, że szkoda miejsca jak i tak nie działa, wstawiam fotki jak to wygląda w kolektorze tak dla tych co mogę ale się jeszcze wahają :jump:

P1020573.jpg

P1020572.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam! Dzis wywaliłem całkowicie egr z Sunny GA14DS (gaznik elektroniczny). Róznice czuc i to od pierwszego odpalenia! Stabilne obroty, nie szarpie przy zmianie biegów, wydaje sie miec troche wiecej momentu, bardziej elastyczny! Ogolnie plecam. Jeszcze nie wiem czy mi cos da jak wywale filtr weglowy (par paliwa)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy w mojej almerze z 2001 1,8 benzyna jest EGR ? Bo jesli nie to lipa, miałem nadzieję ze jest i zaslepie przez co bedzie lepiej krecił się na nizszych obrotach. Strasznei mułowaty jest na 1,2 przeciągam do 4 tys. obrotów i wyzej a predkość nie znacznie wzrasta. Samochod nie jedzie...

post-36755-098276000 1289568251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

pytanie techniczne:

czy stara złotówka wytrzyma ??

silnik CD20T

bo tak zrobiłem :whistle:

post-33664-0-86320900-1300983581_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie techniczne:

czy stara złotówka wytrzyma ??

Po tym co pisali wcześniej, obstawiam, że nie, skoro mniejsze i sztywniejsze monety wyginało... Bo ta jest aluminiowa chyba? Zawsze wydawały mi się te stare aluminiowe monety niesolidne. Za to 10zł stare w było już na pewno bardziej solidne :P

 

Kolega nowak odświeżył temat, poszedłem szukać i co? Nie ma EGR u mnie. Ciekawe od czego to zależy? Kolega Dino ma p11.144 i miał zawór. Wg katalogu nissan4u u mnie też powinien być, ale w miejscu jego mocowania na bloku są tylko miejsca na śruby (powinien siedzieć obok rozdzielacza zapłonu?), z kolektora wydechowego po prawej stronie (stojąc z przodu auta) nie wychodzi nic (jest zaślepka, taka płaska, duża śruba na górze po prawej), a na kolektorze dolotowym za przepustnicą nie ma wejścia na rurkę (jest wgłębienie od strony szyby przedniej na kształt rurki z mocowaniem na dwie śruby, ale wszystko gładkie, ten sam materiał). Wygląda, że fabrycznie go nie było. Magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim GA14DE odkręciłem tą metalową rurkę i zaślepiłem ją z obu stron. Od strony samego EGR (tego grzybka) weszła monet 50gr a do samego kolektora monetka 2gr

I pytanie takie, czy ta 2gr moneta wytrzyma tam? czy wciskać na siłę 20gr?

 

Od dawna czytam to forum i wiem że gdzieś był temat o kolektorach ssących, a konkretniej były tam informacje które kolektory były zamulone a które ok :] odświeżył by mi ktoś pamięć czy kolektor 74C to ten zamulony czy ten ok? nie chce mi się go całego rozkręcać żeby tylko sprawdzić ;P

Dzięki za pomoc :3

 

O kolektorach już znalazłem więc już nieważne :]

Pytanie o monety dalej aktualne ;3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaślepiony EGR Przy wydechu. Przyrost mocy nie znaczny ale świadomość ze czysto w garach bezcenna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś z ciekawości zajrzałem do EGR-a zaślepionego starą złotówką i bez najmniejszych zmian, nawet kolor się nie zmienił więc myślę że wytrzyma B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marko99999

koledzy w p11.144 kolekga dino pisze że trzeba rezystor wpiąc w kostke egr-a i można zaślepić bez checka. Czy ktoś może mi powiedzieć w które piny na kostce trzeba go wpiąć?? pozdrawiam i zgóy dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...