Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kosa nie wiem kto CI naopowiadal ale u nas jest czujnik splania stukowego - pod kolektorem ssacym taki makrągłu z centralną srobką - po jego odmontowaniu odrazu wyskoczy Ci bładz - 34 włąsnie czujnik stukowy.

 

No do Zobaczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego jak jest stukowe to komp nie przechodzi w stan pracy awaryjnej ??

nikt mi nie naopowiadał, ale nie mogłem go znaleźć :) :oops:

i myślałem że go nie ma (chyba za dużo myśle)

ale i tak dalej nie widze związku pomiędzy EGR i spalaniem stukowym :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale kolega nie ma racji spaliny wydłużają proces spalania przez co nawet prze sporym wyprzedzeni zapłonu nie dochodzi do spalania stukowego i przez to wyprzedzenie zapłonu w samochodach z EGRem jest troche większe by zniwelować spadek mocy.

Wywalając EGR nie informujesz o tym komputera który wyprzedza zapłon

i przy marnym paliwie masz spalanie stukowe.

ale jeśli masz czujnik spalania stukowego to zapłon zaraz zostanie troszke opuźniony i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale kolega nie ma racji spaliny wydłużają proces spalania przez co nawet prze sporym wyprzedzeni zapłonu nie dochodzi do spalania stukowego i przez to wyprzedzenie zapłonu w samochodach z EGRem jest troche większe by zniwelować spadek mocy.

Wywalając EGR nie informujesz o tym komputera który wyprzedza zapłon

i przy marnym paliwie masz spalanie stukowe.

ale jeśli masz czujnik spalania stukowego to zapłon zaraz zostanie troszke opuźniony i wszystko jest ok.

 

tu ja się nie zgodze, ponieważ gorące spaliny powodują podgrzanie zasysanego powietrza przez co wcześniej wystąpi spalanie detonacyjne, im większa temp mieszanki tym większe ciśnienie w cylindrach i możliwość wystąpienia stuku, zerkne jeszcze w podręcznik to jutro dokładniej to opisze bo dzisiaj nie chce już walnąć jakiegoś bawoła :oops: ale na pewno EGR wpływa negatywnie na spalanie stukowe, i nie rozumiem co masz na myśli "przedłużenie procesu spalania"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w takim razie z tego co napisałeś wynika że EGR zwiększa moc silnika po przez zwiększenie ciśniena w komorze spalani :> a wcale nie jest to prawdą.

powiem ci tak ucze sie o tych sparawach w poznaniu na mechatronice i nie jest to taki łatwy problem do ogarnięcia w 2 postach ludzie którzy tam uczą zjedli zęby na tego typu sprawach.

 

Wydłużenie procesu spalania polega na tym że czoło płomienia spalanej się mieszanki nie rozchodzi sie tak szybko i nie powoduje spalania stukowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu ja się nie zgodze, ponieważ gorące spaliny powodują podgrzanie zasysanego powietrza przez co wcześniej wystąpi spalanie detonacyjne, im większa temp mieszanki tym większe ciśnienie w cylindrach i możliwość wystąpienia stuku, zerkne jeszcze w podręcznik to jutro dokładniej to opisze bo dzisiaj nie chce już walnąć jakiegoś bawoła ale na pewno EGR wpływa negatywnie na spalanie stukowe, i nie rozumiem co masz na myśli "przedłużenie procesu spalania"??

 

Tak spaliny podgrzewają zasysane powietrze ale jak wiadomo gorące powietrze ma mniejszą gęstość przez co w tej samej objętości jest masowo go mniej. Mniejsza masa powietrza w cylindrze spręży sie do mniejszego ciśnienia niż powietrze zimne przez co spalanie stukowe nie występuje.

efekt ten został uwzględniony przez projektantów w programowaniu map zapłonu auta.

wienc wywalając EGR i nie zmieniając map zapłonu w komputerze może sie okazać że spalanie stukowe zacznie występować.

auta z czujnikem spalania stukowego nie mają tego problemu poniwewasz kont wyprzedzenia zapłonu jest ciągle korygowany i nie dopuści do spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie garących gazów jest większe niż zimnych (podstawowe prawa termodynamiki), w komorze spalania zostaną jeszcze podgrzane i dlatego ciśnienie ich będzie jeszcze wieksze, przez co spalanie detonacyjne będzie bardziej prawdopodobne

Wydłużenie procesu spalania polega na tym że czoło płomienia spalanej się mieszanki nie rozchodzi sie tak szybko i nie powoduje spalania stukowego

-właśnie to spowoduje spalanie stukowe ponieważ:

Gdy płomień rozprzestrzenia się zbyt wolno, objęto¶ć pal±cej się czę¶ci mieszanki ro¶nie gwałtownie sprężaj±c pozostał±, nie zapalon± jeszcze mieszankę. Powoduje to wzrost temperatury i gwałtowny samozapłon pozostałej mieszanki - Na podstawie ksi±żki "Silniki spalinowe" Jana Kijewskiego

poza tym, gdyby podgrzewanie zasysanej mieszanki było korzystne to by się nie stosowało IC

w podgrzanej masie powietrza jest masowo mniej tlenu przy jego większej objętości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydłużenie procesu spalania polega na tym że czoło płomienia spalanej się mieszanki nie rozchodzi sie tak szybko i nie powoduje spalania stukowego

-właśnie to spowoduje spalanie stukowe ponieważ:

Gdy płomień rozprzestrzenia się zbyt wolno, objęto¶ć pal±cej się czę¶ci mieszanki ro¶nie gwałtownie sprężaj±c pozostał±, nie zapalon± jeszcze mieszankę. Powoduje to wzrost temperatury i gwałtowny samozapłon pozostałej mieszanki - Na podstawie ksi±żki "Silniki spalinowe" Jana Kijewskiego

to akurat jest prawką ale jest to inny typ spalania detonacyjnego i jest związany ze zbyt niską liczbą oktanową paliwa a nie z temperaturą zasysanej mieszanki.

 

 

poza tym, gdyby podgrzewanie zasysanej mieszanki było korzystne to by się nie stosowało IC

w podgrzanej masie powietrza jest masowo mniej tlenu przy jego większej objętości

to też jest prawda tylko tyle tylko że przy mniejszej masie tlenu połączonego z paliwem nie uzyskasz takiego cisnienia gazów zpalinowych jak przy chłodnym powietrzu i dlatego to co napisłeś w pierwszych słowach nie jest już do końca prawdą

cisnienie garących gazów jest większe niż zimnych (podstawowe prawa termodynamiki), w komorze spalania zostaną jeszcze podgrzane i dlatego ciśnienie ich będzie jeszcze wieksze, przez co spalanie detonacyjne będzie bardziej prawdopodobne

Ponieważ silnik zasysa zawsze tą samą objętość powietrza a masa zassanego powietrza zależy od temp.

a im mniejsza masa powietrza tym mniej paliwa poda komputer co jest równoznaczne z mniejszą ilością mieszanki palnej z której nie uzyskasz takiego ciśnienia spalin.

 

To co napisałeś jest prawdą ale objełeś problematyke po łebkach i wyciągnołeś mylne wnioski.

Nie mówie wam czy wywalanie EGR jet dobre czy złe ale ostrzegam że może to sie skończyć nie za ciekawie dla waszych silników jeśli nie będzie to zrobione dobrze i z głową.

Powiem tak jeśli jeździsz na Gazie (od 104 do 110 oktan)

abo na wysoko oktanowej (98 oktan)

lub masz silnik z czujnikiem spalania stugowego

to nie masz sie czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawe że działanie EGR nie jest takie proste i ma istotne znaczenie dla funkcjonowania silnika

absolutnie nikogo nie chce obrażać

z chęcią bym podyskutował ale na razie brakuje mi czasu a tu widze że potrzeba dłuższych wywodów, żebyś mógł zrozumieć co mam na myśli i w jaki sposób do tego doszedłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki usuwanie EGR to sprwadzona opcja dodaje powera i co tu się zaglębieć... JA u siebie mialem turbo - to dopiero dokalda tlenu do pierkanika i ponosi temperature splania gazów niekiedy do ponad 1000*C

 

w wolnossaku usunięcie EGR w minimalny sposób podniesie temperature spalania - pomijalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanko do Coobcio czy przy wywalaniu EGR odłanczałeś zawór recylkulacji?? albo zaślepiałeś pozostawiony przewód ?? bo tamtendy może się dostać fałszywe powietrze do silnkia i oszukiwać przepływke :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozaworek odciałem a kebelki po nim któe zostały zaizolowałem - mialem trudności z odpięciem kostki więc tak bylo lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawałek teorii na temat recyrkulacji spalin: (za forum streetracing.pl)

 

Korekcja od poziomu recyrkulacji spalin

 

Obecność gazów spalinowych w mieszance paliwowo-powietrznej zmniejsza szybkość jej spalania. W celu poprawienia efektywności procesu spalania w stanach pracy, w których włączona jest recyrkulacja spalin, należy zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu (aby maksimum ciśnienia spalania wystąpiło w odpowiednim oddaleniu od GMP). Korekcja taka ma tylko miejsce przy rozgrzanym silniku, w zakresie ustalonych małych lub średnich obciążeń silnika.

 

Na poniższym rysunku przedstawiono charakterystykę zapłonu po uwzględnieniu recyrkulacji spalin wykonaną dla dwóch obciążeń silnika przy prędkości 2500 obr/min. Jak widać na rysunku, wpływ poziomu recyrkulacji spalin na wartość kąta wyprzedzenia zapłonu jest bardzo duży. Zwiększenie recyrkulacji spalin o 12% może wywołać koniecznoąć zwiększenia wyprzedzenia zapłonu nawet o 20 stopni kąta obrotu wału korbowego.

az_op2_8.jpg

 

Wpływ stopnia recyrkulacji spalin na wartość kąta wyprzedzenia zapłonu silnika o pojemności 1,3 l

 

ODEMNIE:

Po wywaleniu tego ustrojstawa jakim jest ten system recylkulacji spalin należy dokonać korekty zaplonu (optymalne się tu wydaje ustawienie fabryczne dla SR20 - 15stopni przed GPA a dla rodziny GA14/16 10 stopni przed GPM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie w nich powinien być ustawiony 10 stopni i po wywaleniu EGR nie trzeba się do niego dotykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wywaleniu EGR lepiej się trzymać ustawienia seryjnego - najlepiej jest sprawdzić to na hamowni np. najpierw shamować sie na zaplonie wedle fabryki a następnie go przyspeiszać aż do uzyskania najlepszego efektu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wywaleniu EGR lepiej się trzymać ustawienia seryjnego - najlepiej jest sprawdzić to na hamowni np. najpierw shamować sie na zaplonie wedle fabryki a następnie go przyspeiszać aż do uzyskania najlepszego efektu...
Cuba to bedziesz musiał na zlocie zresetować mój zpałon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli shamować na przyspieszonym zapłonie, potem przestawić zapłon na fabryczny, ponownie shamować i wybrać lepszą wersję. Grabowski zrobi to bez problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...