Gość wojciech.is Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 witam . chcialbym wstawic do siebie alufelgi 15" lub 16" tylko ze nie wiem jakie gumy na to zalozyc zeby nic mi nie obcieralo. zdziwila mnie ostatnio przerwa pomiedzy opona a kielichem. jest doslownie kilka milimetrow . czy to jest normalne. obecnie mam zalozone 185/70 R14" . Pozdrawiam. [ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 12:08 ] Jaki jest rozstaw śrub do P12. Mam na lato felge 17 a na zime mam nowe opony od starego auta r15 i chce je zalożyć . Musze dopasowac felge ale nie wiem jaki jest rozstaw na feldze. witam . w P12 powinien byc Rozstaw śrub, 5x114.3 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tojamarcin Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 wydaje mi sie ze normalne ja mam 195/65/14 i mam od kielicha z 1.5cm i tez na poczatku obawialem sie ze jak zaloze 16" to ze mi bedzie chaczyc o kielich. ale przy 16" zakladasz oponke o profilu np 50-55 i wtedy nie bedzie nic chaczyc - masz bardzo wysoki profil 70 i dlatego tak blisko kielicha- standart na 14 to chyba wlasnie 65 a ty masz 70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 W mojej P10 mam 185/60/R15 jest to przeliczony wymiar z fabrycznej 175/70/R14 jest ok nic nie obciera a komfort jest jeszcze znośny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość moti21 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 no jak sie przesiadziesz z profila 70 na 50-55 to zobaczysz jak przyjemne sa powierzchnie naszych dróg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Czeka mnie wymiana opon w niedługi czasie i właśnie myślałem o 195/55/R15 ( DUNLOP SP SPORT ) ale patrząc na nasze drogi to chyba jednak zostane na profilu 60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Czy przy lekko skrzywionych 2 felgach, raczej zagniecionych niż skrzywionych i poprawnym wyważeniu kół może drgać kierownica powyżej 110 km/h?? I to naprawdę mocno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 może - opony mogą też powodować drżenie - zmień osiami tył - przód - zobaczysz czy jakaś będzie różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Opony kupione nowe, bo miało to być przez opony. Koła wyważane, zawieszenie naprawione (do wymiany miałem górny wahacz, tuleje dolnego i tylne amory). Wszystko cacy jak ta lala, a drży skubaniec że się szybko jeździć nie da :/ Koła przód - tył też zamieniane. Praktycznie tak samo. Właściwie to drży całe auto a nie tylko kierownica. Lusterka nawet się trzęsą. Tarcze i klocki przednie też nowe. Jakiś pomysł? Jedna felga lekko pozagniatana na obrzeżu (niestety zapasówka jeszcze bardziej, więc nie mam z czym podmienić). Czy to może być od niej? Bo nie chcę na darmo znów wydawać kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 sprawdz te opony - juz nie raz bylo, ze opony nowe a bicie... masz stary komplet ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 niektórzy twierdzą że tarcze hamulcowe mogą też powodować wibracje , więc sprawdź a jak nie to już tylko wyważenie na samochodzie kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 jakby na starym nie biło to bym nowych nie kupował Tarcze tylko z tyłu mam stare, ale nie są złe. Z przodu nówki. Nie mam z kim podmienić kółek, żeby sprawdzić, czy to przez koła, bo oczywiście super firma Nissan musi miec swój niepowtarzalny rozstaw śrub i śr. piasty : Podjadę chyba na wyważenie na aucie jeszcze, ale w Sosnowcu zdzierają za to 100zł za komplet : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Jak ci Nissan nie odpowiada to zmień sobie na Forda czy Opla i przestań czepiać sie marki. Jak masz zagniecioną felgę to nawet jak wyważysz to będzie waliło. Kup stalówki, zmienisz i będzie po problemie. Poza tym sprawdziłeś czy ta felga jest prosta ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruce1807 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Wystarczy krzywa felga żeby biło przy większych prędkościach. Są punkty które prostują felgi choć jeszcze nie testowałem (podobno działa). Opony też mogą powodować bicie ale trzeba mieć pecha żeby kupić cztery zwalone naraz (zazwyczaj trafia się jedna), więc przełożenie przód-tył powinno wystarczyć do sprawdzenia. Wyważanie jeśli felgi i opony są w porządku wystarczy na maszynie. Tarcze powodują bicie ale raczej przy hamowaniu nawet przy wolnej jeżdzie i czuć to na pedale hamulca. Może być luz w zawieszeniu, na drążkach lub na końcówkach drążków kierowniczych (to tanie) ew. na maglu (to już nie). Powodzenia w szukaniu p.s. znajdż jakąś w miarę równą drogę, bo na większości dróg i tak będzie bez różnicy ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 dzisiaj znalazłem warsztat, gdzie właściciel ma almerę N16. Felgi te same Powiedziałem, że jak da mi przetestować, to zawsze do niego będę jeździł z kółkami Jutro dam znać, co powodowało bicia - tzn. czy to koła czy nie. [ Dodano: Wto 07 Lip, 2009 15:45 ] no i sprawa w połowie rozwiązana - na kołach gościa bicia też są. Już zdrowia do niego nie mam. Coś musi być z kolumna kierownicy, bo wszystko inne wymienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Jedz na ustawienie zbieżności i niech sprawdzą czy masz prosty samochód. Może gdzieś był puknięty. Co do wahacza dolnego wymieniałeś same tuleje czy kompletny wahacz ? Może źle wcisnęli tuleje. Jak to nie pomoże to jedz na doważenie na samochodzie, będziesz wiedział dokładnie które koło powoduje drżenie, u mnie bicie pojawiało się dopiero jak samochód się rozgrzał. Okazało się ze tarcza z tyłu była krzywa, żadnego bicia przy hamowaniu nie było jedynie lekkie dudnienie z tyłu. Po wymianie spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 raffaell, Jesli masz krzywa felge lub zle wywazone kola to napewno bedzie bicie, jesli chodzi o tarcze to bedziesz mial bicie tylko przy hamowaniu. Jesli drzy przy jezdzie powyzej 100km/h to pewnie jeszcze jest jakis inny prog gdzie tez drzy, a probowales szybcij jechac niz te 110km/h ? czy strach jechac ? Napewno masz jakies luzy w zawieszeniu, musisz podjechac i posprawdzac, a moze cos masz ulamane. Skoro podmieniles kola to musi to byc cos w zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Tarcze nowe, geometria ustawiana właśnie w warsztacie, co koła mi przełożyli na swoje. Ale kurcze wyczuwam jeszcze kupnięcie jakieś jak skręcam kierownicą. W jedną i drugą stronę - jest takie głuche puk :/ A w dolnych wahaczach same tuleje zmieniane były - ale nie poprawiło sie po tym ani nie pogorszyło, więc to nie to. A sworznie są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Tarcze nowe, geometria ustawiana właśnie w warsztacie, co koła mi przełożyli na swoje. Ale kurcze wyczuwam jeszcze kupnięcie jakieś jak skręcam kierownicą. W jedną i drugą stronę - jest takie głuche puk :/ A w dolnych wahaczach same tuleje zmieniane były - ale nie poprawiło sie po tym ani nie pogorszyło, więc to nie to. A sworznie są OK. Może być maglownica ,drążek kierowniczy a jak nie to łożysko zwrotnicy przy takim dźwięku . Ale przed ustawieniem zbieżności powinni ci sprawdzić czy nie masz luzów w zawieszeniu ,a jak coś ci puka znaczy że gdzieś jest luz w zawieszeniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 nice-wawa, Dokladnie nikt nie ustawia zbieznosci jak sa luzy w zawieszeniu bo to oczywsite ze taka zbieznosc nie bedzie wiarygodna i nie bedzie ona zbyt dlugo wiec najpierw zawieszenie doprowadz do perfekcji pozniej zbieznosc a pozniej szukaj gdzie indziej, ale cos z maglownica moze byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 A tak przy okazji - jeśli maglownica to co trzeba wymienić i ile to cos kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Koszt maglownicy regenerowanej około 500 zł , używka 300zł + wymiana 150- 200 zł tak obstawiam w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gelo181 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Ja też mam takie drgania. Ale nie zawsze i tez się objawiają powyżej 110km/h. ale nie zawsze, niekiedy jak jade 160 to nie ma nic. więc jak rozpędzam się i czuje że są drgania to nie jade szybciej, a jak jest spoko i droga ładna to pruję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam, Szukajka za wiele nie wypluła, a poza tym się sypie na potęgę plując błąd... Ale do rzeczy: Czy standardowe koło w Primerze (15 cali średnicy, 6 szerokości, mocowanie na 4 śruby) podejdzie do jakiegoś innego Nissana? I do jakiego? P12 pewnie już na innych jeździ? No chyba, że zapasowe w P12 jest właśnie takie. Jaki jest rozstaw tychże śrub mocujących? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Rozstaw 4x114,3 Chyba pasuje do almery: Pasuje też do volvo v/s40 honda accord (chyba do 6 gen)prelude zdaje sie że kia, daewoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melo Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Podejdzie do Almery N16 i do 200SX od 1988 do 1994. http://www.nissanklub.pl/?showtopic=6440 Dobra lektura polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.