Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

!!! NISSAN MURANO !!!


Gość BESEL_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Strażak Sam

Wosk pomoże, ale do...........2-3 myć !! Później musisz to powtórzyć. :) Ja swego czasu jeździłem do zaprzyjaźnionego............lakiernika, który używał swoich "czarów" w postaci różnych past itp. a wtedy muszę przyznać, że auto wyglądało jak nówka - nawet po zimie. Próbowałem go podpytać czego używa i...........odpowiedział, że jak mi powie, to będę to sam robił a on straci klienta. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie w rodzinie Murano jest od lata 2004. Został kupiony jako nowy w salonie w USA. Cały aktualny przebieg jest zrobiony po polskich drogach. Aktualnie ma przejechane 80000 mil. Jutro mój ojciec odbiera nowego ale z salonu w Polsce. Posiadam dosyć dużą wiedzę na temat tego auta więc jeżeli ktoś ma jakiś problem proszę śmiało pytać. Dodatkowo zapraszam wszystkich do klubu oraz na forum www.nissanmurano.org fakt że po angielsku ale znajdziecie tam odpowiedź na większość problemów. Przeczytałem ten wątek i poopowiadam trochę o tym samochodzie.

1. Zacznę może od wycieku o którym wspominał jeden z użytkowników, że takowy posiada.

Proszę się szybko zainteresować tym problemem. Słabym punktem tego auta jest skrzynia transferowa, która przenosi napęd na tył auta. Często dochodzi do pęknięć obudowy oraz wysypania się zębów. Szczególnie narażone na to są auta z roku 2003-2004 ponieważ komputer 4x4 miał złe oprogramowanie, które powoduje nadmierne obciążenia. Ale i po większym przebiegu albo jeździe w trudnych warunkach może dojść do uszkodzeń także w nowszych modelach. Objawem są właśnie wycieki oleju na łączeniu CVT ze skrzynią transferową. Najgorsze jest to że często dochodzi do uszkodzenia także skrzyni CVT i tylko wymiana tych dwóch podzespołów usuwa usterkę. Koszt części w serwisie nissana w Polsce to ok 60000 tys zł. W USA części kosztują ok 6000 USD.

2. Następną usterką są problemy z alternatorem w roczniku 2003-2005. Jest tam wada konstrukcyjna. Alternator przestaje ładować. Usterki tej nie da się naprawić trzeba nowy alternator. W USA była kampania serwisowa i wymieniali je za darmo łącznie akcją było objętych 150 000 murano. W Polsce cena u dealera nowego alternatora to 5500 zł w stanach nowy od dealera 300 $

3. W roczniku modelowym 2003-2005 dochodziło też do przebicia zbiornika paliwa przez kamienie spod kół. W ramach kampanii serwisowej montowano specjalne osłony. W naszym aucie została zamontowana taka osłona przez dealera w Polsce, ponieważ kampanie serwisowe w przeciwieństwie do gwarancji obowiązują na całym świecie.

4. Kolejną usterką są delikatne katalizatory w wersjach z USA. U dealera gdzie serwisuje auto robiono już dwa takie auta. Części z uszkodzonego katalizatora są zasysane przez silnik co powoduje uszkodzenie gładzi cylindrów co w najlepszym przypadku prowadzi do dużego zużycia oleju a w gorszym unieruchomienia silnika. Koszty naprawy na nowych częściach masakryczne.

5. Trzeba pamiętać że do skrzyni można zalać jedynie olej NS-2 (żaden inny) bo skrzynia do wymiany a mechanikom patrzeć na ręce już paru użytkowników z Polski znam co się tak przejechali.

6. Jeżeli ktoś ma czujniki ciśnienia w oponach zwracać uwagę przy zmianie opon bo nagminnie są urywane. Jeden nowy czujnik w usa kosztuje 300$ ale najgorsze jest to że w Polsce nie da się go zarejestrować w komputerze samochodu bo serwisy nie posiadają do tego specjalnych narzędzi.

7. Co do gazu. Kategorycznie nie na forum nissanmurano.org jest już jeden gość bodajże z Krakowa który przez instalacje gazu zepsuł dwa silniki. Dodatkowo jeden Włoch się wypowiadał który ma instalacje LPG że silnik zatarł przez instalacje gazu ( jadąc na autostradzie z dużą prędkością ok 180 i też odradza jej montowanie.

8. Prędkość maksymalna jest ograniczona ponieważ opony montowane w wersji USA mają indeks prędkości T.

9. Jeżeli ktoś ma model z roku 2003-2004 zalecam wymianę komputera AWD i przycisku w kabinie od napędu 4x4 na tą z roku 2005 z powodów wspomnianych wcześniej. Koszt komputera w USA ok 400 $ mogę podać symbol poprawionego jeśli ktoś chce.

10. Olej w skrzyni radziłbym wymienić co 45 tys mil wchodzi go około 10l. Przed wymianą należy pojeździć aby olej w skrzyni się rozgrzał następnie rozpinamy wężyk przy chłodnicy oleju i spuszczamy go. W innym przypadku jeśli odkręcimy tylko korek spustowy wyleje się jedynie 6L.

11. Uważałbym raczej z użytkowaniem blokady 4wd LOCK. Używać tylko wtedy gdy się zakopiemy.

12. Pamiętać o wymianie oleju w dyfrze i skrzyni transferowej oraz rotacji kół przód tył.

13. Jeżeli ktoś z was będzie wymieniał akumulator to trzeba później zaprogramować od nowa przepustnice bo auto będzie gasło. U dealera będą wiedzieć o co chodzi.

14. Jeżeli ktoś chce to posiadam książkę serwisową w pdf do wersji USA. Zajmuje 100mb.

 

Ale tak poza tym to auto jest super i ma wiele plusów. Dlatego mój ojciec zdecydował się na kupno nowego ale aby wyeliminować możliwe kosztowne naprawy oraz poszukiwanie dojścia do tanich części z USA kupuje w Polsce z gwarancją. Jeśli ktoś reflektuje na wersję z USA to raczej poleciłbym roczniki od 2005 a szczególnie 2006 i 2007 które są po liftingu. No i oczywiście nowy model no ale to jest już kwestia gustu bo z zewnątrz nie każdemu się podoba mi chyba też trochę mniej, ale za to w środku dokonał się duży skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu tylko czy Ci przejdzie bo ma 100mb. A że w instrukcji tak jest napisane to jasna sprawa gdyż w ksenon jest pod dużym napięciem i oprócz zdjęcia nadkola do zamontowania żarówki ksenonowej trzeba odłączyć akumulator i zdjąć przedni zderzak bo lampę trzeba kompletnie wyjąć z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dariusz Górecki

Witam wszystkich Muranierów. Dodajcie i mnie do listy (nie)szczęśliwych posiadaczy: model SL rocznik 2004 wersja USA. Na razie bez większych problemów, choć regenerację alternatora mam już za sobą.

 

Przeraził mnie trochę post Teonka, ten o skrzyni biegów. Ostatnio coś niedobrego się u mnie dzieje: po dłuższym odcinku jazdy bez gazu i ponownym naciśnięciu pedału następuje koszmarnie silne szarpnięcie, coś jakby się zadławił i nagle odetkał. Dzieje się to sporadycznie. Może faktycznie powinienem wymienić komputer AWD?

 

Może ktoś ma patent jak podłączyć zestaw głośnomówiący typu Parrot do systemu Bose (ze zmieniarką)? Jest tam jakieś wolne gniazdo, ale nie mam schematu. Prawdopodobnie gdzieś jest takie złącze, ale nie mogę go zlokalizować. Może wiecie, gdzie w samochodzie ukryty jest wzmacniacz do tego systemu?

 

Pozdrawiam, Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dariusz Górecki

Więcej usterek nie miałem - odpukać.

Nad kołem jest subwoofer. Wzmacniacz znalazłem - jest w bagażniku zaraz za tylną kanapą z prawej strony.

Znalazłem także pełną książkę serwisową do Murano 2004-2005 w pdf-ie: http://pdftown.com/PDF-Nissan-Murano-2005-...ice-Manual.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Besel ;) Widzę że mamy (mieliśmy) podobne problemy :D U mnie zaczęły się problemy z parowaniem reflektorów po "zmianie" normalnych świateł na ksenony. Ale człowiek, który mi to robił zawziął się i doszedł z czego to wynikało. Po pierwsze, zmienił na nową taką gumową osłonę-tuleję, która jest nałożona na wiązkę przewodów przy lampie a potem posmarował lampę od wewnątrz na dole jakimś lepikiem bo zauważył sporo mikro pęknięć, co podobno jest normalne w murano. A na końcu przewiercił po jednym dodatkowym otworze w obudowie, do lepszego przewiewu. Generalnie problem zniknął. Teonek!!! jak przeczytałem twojego posta to powiem szczerze, ze mam ochotę sprzedać Murano jako.......feralne auto. Natomiast sam zmieniałem akumulator i..............nic nie musiałem programować!!! Auto mi nie gaśnie. Więc nie wiem skąd masz taką informację? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Besel, miałem ten sam problem w Mondeo i po wymianie nakładek gumowych i takiej samej gumowej tulei (jak w Murano) problem zniknął tzn. zero zaroszenia lamp lub czegokolwiek podobnego. I na dzień dzisiejszy nie wiem co to roszenie luz zaparowanie lamp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
.......... Posiadam dosyć dużą wiedzę na temat tego auta więc jeżeli ktoś ma jakiś problem proszę śmiało pytać. ...........................itd...

 

bardzo przydatne informacje i profesionalnie ujęte, sporo ciekawostek. Sam jestem gdziena drodze kupna Murano, lub coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Aktualnie jestem po uszczelnieniu skrzyni biegów, półosi i całego dołu :( Koszt w nissanie 3000; zł Ale stwierdzili, że skoro zwalają cały dół, to warto od razu zrobić wszystko awansem. Koszt uszczelek i uszczelniaczy to 600 zł (z czego najdroższy uszczelniacz skrzyni bo prawie 300 zł) a reszta to robocizna. :/ Ale znów mam spokój na co najmniej 80 tys km. :one:

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 11:18 ]

Aha! mam mała zagadkę!! jak myślicie ile kosztuje takie "małe plastikowe gówno" które jest przymocowane od spodu do skrzyni biegów???? - ma też wloty powietrza. A nazywa się chłodnicą nawiewu skrzyni biegów. Stawiam piwo (przy okazji) temu który to zgadnie. Tylko proszę nie dzwońcie do serwisu. Nie o to tu chodzi. :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Wygląda to tak

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 11:36 ]

jeszcze raz

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 11:37 ]

cholera coś mi zdjęcie nie chce przejść :(:

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 11:40 ]

Jeszcze jedna próba

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 11:40 ]

Dobra!! Koniec z próbami. :028:

 

[ Dodano: Sro 10 Gru, 2008 15:39 ]

Besel, kosztuje 650 zł :029: to jakaś masakra!!!! :/

 

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 10:52 ]

Panowie!!! mam pytanko: jakie ciśnienie dajecie w murankach? Ja mam opony zimowe 235x65 R18 i w serwisie powiedzieli, że ma być 2,5 Atm z przodu i z tyłu. Co o tym sądzicie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właścicieli Murano,

Jestem nowy na forum, ale przyłączam sie do wniosku utworzenia osobnego działu o tym modelu.

Kilka słów mój temat,

Nissan Murano, od grudnia 2008

prod. 2006 rok,

wersja europejska

przebieg z jakim kupiłem to 20 tys km (nieżle, nie?)

 

Ponieważ model Murano jest nadal nieco egzotyczny, przydałoby się wymianiać więcej informacji i doświadczeń na jego temat - zresztą w ich poszukiwaniu trafiłem na forum.

Samo auto wygląda świetnie, chociaż brakuje mu kilku rzeczy, do których przyzwyczaiłem się jeżdżąc moim poprzednim autem - głownie są to:

- czujniki parkowania (przód i tył) - czy ktoś z Was może instalował je u siebie? Przeni zderzak ma spore skosy i nie za bardzo jest miejsce na ich zainstalowanie - macie może jakieś doświadczenia w tym zakresie?

- brak termometru zewnętrznego - zgoroza, będe musiał samemu zamontować, bardzo sie do tego przyzwyczaiłem.

- brak informacji o spalanaiu paliwa, zasięgu na baku itd. Mam model z nawigacją GPS i za diabła nie mogłem znaleźć informacji (nawet w instrukcji) jak moża w/w dane uzyskać. Śmieszna sprawa, bo wg. instrukcji, wersja bez nawigacji (a więc teoretycznie uboższa) posiada komputer wyświetlający takie dane.

- czy ktoś wie co oznacza SSV przy ustawieniach audio??? Czy dobrze wykumałem, że jest to automatyczna regulacja głośności uzależniona od prędkości jazdy?

- i jeszcze jedna zgorza... - czemu CD nie czyta plików mp3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...