Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

!!! NISSAN MURANO !!!


Gość BESEL_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

VQPower! Podaję ci numer fabryczny 33100CN200 Jak coś to daj znać. :)

 

[ Dodano: Wto 06 Sty, 2009 12:17 ]

Pamiętacie, co pisał Teonek w jednym z poprzednich postów odnośnie redukcji w Murano? Dokładnie to potwierdzają w serwisie Nissan - zwłaszcza w temacie reduktora. W europejskich wersjach mają to sporadycznie natomiast w wersjach usa powtarzają się te usterki. I nie ma mocnych na to. :/

 

[ Dodano: Wto 06 Sty, 2009 21:17 ]

VQPower! Czy coś udało ci się ustalić? :)

 

jutro ci dam znac

 

[ Dodano: Wto 06 Sty, 2009 14:48 ]

poszlo info na priva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Panowie!! Powiem szczerze, że zaczynam się bać tej awaryjności Murano. :zly: W najbliższym czasie wybieram się na narty na Słowację i................ :/ aż się boję. Coś mi się wydaje, że go sprzedamy i kupię sobie Mondeo - przynajmniej serwis będę miał ok. bo żona jest księgową w jednym z salonów Forda :027:

 

[ Dodano: Czw 08 Sty, 2009 12:26 ]

VQPower! Wysłałem ci coś na priva. Daj znać odpowiedź jak możesz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie (Pań nie zauważyłem śledząc posty powyższe).

 

Od 30 grudnia jestem śzczęśliwym posiadaczem Murano z 2005 (produkcja a w 2006 pierwsza rejestracja) roku.

 

wcześniej jeździłem Primką z 2000 roku - piękny sedan. Potem kilak pomyłek z innymi markami i wreszcie znów śmigam Nissanem.

 

Mam nadzieję ze mogę się dołączyc do Waszych konwersacji.

 

Pozdrawiam,

Romanista ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witamy w naszych skromnych progach:)

coś ci wiadomo na temat awarii w tym aucie?! osobiście pewnie jeszcze nie mialeś okazji icg zaznać ale może coś o historii Twojego samochodu Ci wiadomo?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak na razie wszystko gra :-)

auto było serwisowane w ASO, nie widziałem żadnych poważnych napraw w ksiażce anina fakturach chyba ze było robione gdzieś po za ASO.

 

mam pytanie ale aż boje sie zapytać ... :/

 

jest to moje pierwsze auto z automatem. gość w komisie poopowiadał mi nieco, przejechałem kilka metrów na placu i ruszyłem w miasto :diabel2:

pytanie dotyczy przełąćzania skrzyni w tryb sportowy podczas jazdy:

gosć w komisie powiedział że wszelkei zmiany przełozenia skrzyni mogę wykonywać podczas postoju z wciśniętym hamulcem/sprzęgłem. Czy tryb sportowy tez właczać i wyłączać mogę podczas postoju??? to byłoby bez sensu całkiem przecież. Jak wiec to jest naprawdę?

 

Jak już skończycie się śmiać i wstaniecie z podłogi to napiszcie bo ja naprawde jestem laikiem w tym temacie :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem ale jakos nei miałem odwagi spróbować :-)

 

jako nowy posiadacz auta oczywiście chciałbym w nim nieco pozmieniać, pododawać nieco tu i tam.

czy nie wiesz moze czy jest możłiwość zmiany języka obsługi auta (polski język), zmiana monitora na kolorowy, dodanie kamery cofania itp? no i światła - nie mam świateł przeciwmgielnych ani z przodu ani z tyłu - przynajmniej nie wiem jak się włącza na tył - przy kierownicy nie ma takiej opcji, przy desce też nie widze. jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tył żadne auto z usa chyba nie ma przeciwmgielnych (ja mam przerobione), z przodu mam przeciwmgielne:) kolorowy wyswietlacz na allegro lata po ok 300 :) kamere cofania nie radziłbym zakładać bo podczas jazdy sie brudzi i trzeba byloby co jakis czas czyścić ..lepeij zainwestować w czujniki:)

a kierunki z tyłu świecą ci na czerwono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety tak.

auto w Polsce jeździ od początku - przyjechało prosto z salonu - przegląd ważny jest do maja 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parowanie lampy miałem w Primce. okazało się ze wystarczyło przesmarować uszczelki silikonem zabezpieczajacym i parowanie ustało. Możesz mieć jakąś mała nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Siema Besel! U mnie "majster" wymienił gumę nakładaną na wiązkę (miała wżery), która wchodzi do lampy i zrobił jeszcze jedną mała dziurkę do wentylacji pod spodem lampy i po kłopocie. Zobacz jeszcze czy nie masz mikro pęknięć na kloszu - na krawędziach górnych lub dolnych. Bo jeśli masz to może tez tamtędy się dostawać woda lub wilgoć a ta przypadłość jest podobno normalna w tych kloszach. Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 10:21 ]

Aha Besel! Dzisiaj jedzie do mnie nówka reduktor z przebiegiem 6 tys km. Ale co miałem wczoraj z tym tematem to szok. Miliard telefonów, e-maili, itp. itd. Mało tego, po informacjach telefonicznych jednego z użytkowników murano "zrobiłem szkolenie" pracownikom ASO Nissan Odyssey z obsługi Nissan Murano. I dowiedziałem się przy okazji, że jest fajny warsztat koło Łodzi, który mu to zrobił (temu człowiekowi od murana) i jest ok. a w ogóle to robią same Murano, Maxima i coś tam jeszcze. Otóż, z informacji tego użytkownika wynika, że reduktor potrafi paść bo: źle działa sprzęgło w tylnym moście - a dokładniej padły mu dwa reduktory w odstępie miesiąca. Jak zadzwoniłem do ASO, żeby zweryfikowali sprzęgło w tylnym moście, to.............nastąpiła dłuższa cisza i szok. :( Potem stwierdzili w ASO że teraz to dla nich sprawa honoru i zadzwonią do Nissana i w ogóle poszperają w fiszkach. Na koniec nieformalnie przyznali się, że dokładnie nie znają tych aut a do tego jeszcze informacje z Nissana przychodzą skąpe albo wcale. :zly: Załamka. Ale znalazłem też dobry serwis tego Auta w Warszawie i myślę, że to była moja ostatnia wizyta w ASO Nissan z Muranem.

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 10:22 ]

Sorry. :) Witam Cię Romanista serdecznie na forum. Życzę przyjemnej jazdy bez niespodzianek.

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 11:53 ]

Besel! Masz już może tą instrukcję do Murano po polsku? :)

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 11:55 ]

VQPower. Dzięki za okazaną pomoc. Na razie udało mi się załatwić to w kraju. Ale jeszcze raz dziękuję Ci bardzo. Jak będziesz w wa-wie to stawiam :564

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strazak Sam - ile w koncu wynisl Cie ten reduktor? Tajemica czy mozesz sie podzielic?

 

Besel, Romanista - o jaki trybie sportowym Wy mowicie? Chodzi Wam o przejscie z automatu na "manual" czy tez Wasze Murance maja jeszcze jakis inny tryb pracy?.

Jezeli chodzi wlasnie o przelaczanie na na tryb manualny, to mozna to bezpiecznie robic w czasie jazdy.

Ze skrzynia trzeba mocno uwazac, zeby bieg D oraz R wrzucac tylko wtedy kiedy samochod rzeczywiscie stoi, a nie sie toczy, inaczej skrzynia dostaje ostro w tylek i moze sie szybko uszkodzic. (Pewnie kazdy kto jezdzil manualem ma taki glupi odruch, ze jedynke albo wsteczny wrzucal nawet wtedy kiedy samochod toczyl sie na luzie lub sprzegle w przeciwna strone i juz samym sprzeglem i gazem "wyciagal" go w druga strone. W automacie to jest zabojstwo dla skrzyni.

 

Wg instrukcji takze tryb 4WD powinno sie wlaczac recznie jezeli jestes faktycznie w warunkach terenowych i masz klopoty z wyjechaniem. Po ulicy (nawet na sniegu) proporcja napedu pomiedzy osiami regulowana jest automatycznie.

 

Romanista - odnisnie kamery cofania, Besel ma racje. Przy obecnej pogodzie to kicha, i tak w niej nic nie widze i przy kazdej okazji musze ja przecierac paluchem. Taniej i wygodniej wyjdzie Ci wstawic czujniki parkowania. Tez chce to zrobic u siebie tylko nie mam czasu. Bylem u jednego gostka , ktory sie tym zajmuje, powiedzial, ze przod + tyl z wyswietlaczem odleglosci na malym LCD wstawi w granicach 800 -1000 zl + lakierowanie samych czujnikow. Problem moze byc jednak z przednim zderzakiem bo nie ma na nim odpowiedniej plaszczyzny, za duzo zalaman, a czujniki powinny "patrzec" w miare do przodu, inaczej beda "widzialy" ziemie. Ciekaw jestem czy ktos zainstalowal czujniki z przodu Muranca i w ktorym miejscu.

 

Tak wogole to musze sie pochwalic, ze w koncu udalo mi sie ustabilizowac spalanie - 16 litrow, ale glownie w korakch po miescie i jazda w stylu emeryta. Calkiem akceptowalny wynik, szczegolnie, ze jak zaczalem jezdzic Murancem to bardzo bawilo mnie zasuwanie na gazie do dechy, wtedy mialem spalanie 22 l (ale za to jaka frajda).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strażak Sam, instrukcji takowej nie mam niestety:( coś teonek zamilkł w tym temacie:)

a co to za własciciela Murańca poznałeś? zwerbowałeś go do klubu? mówił coś jeszcze o jakiś ewentualnych usterkach? na co zwracać uwage?

 

bilro, u nas nie ma manuala:) jest automat D i jesli dzwignie dasz w bok(prawo) na S to włącza sie tryb sport:)

właśnie ostatnio czytałem o murano i tym trybie manualny i mnie to ździwiło ale to może wersje europejskie tak mają:)

u mnie jest P-R-N-D-S-L

 

tu jest skrzynia europejska najwidoczniej:

2d93732fe414b27b.jpg

 

 

 

a tu nasza z trybem S:

1a2716474b6fbf69.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Bilro! Koszt samego reduktora to 3000; zł plus jakieś 2100; montaż i demontaż w ASO czyli razem 51000; zł :( Ale warsztat z okolic Łodzi (już pisałem o nim wcześniej) mówi że może załatwić taki reduktor nówkę z np. USA za jakieś 7 tys. tylko czas realizacji to ok. 3 tygodnie. :/ Co do trybu sportowego, to u mnie jest jeszcze tryb "Ds" - gdzie "s" oznacza sport i wtedy za***rdala ze świateł jak Pershing. :one: Muszę tylko przesunąć wajhę w prawo z "D" na "Ds" Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 15:31 ]

Właściciel Murańca ma takowe 3 - on żona i ktoś tam jeszcze. Zjadł zęby na tym ale wsio działa. Nie zwerbowałem go ale zna forum. :) Facet jest oprócz tego zapalonym harleyowcem. Ale bardzo miły, sympatyczny i jego żona (przez telefon) też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Besel - faktycznie sa inne oznaczenia na panelu skrzyni oraz inny ksztalt prowadnicy po jakiej przesuwa sie dzwignia. Jestem zaskoczony.

W wersji na europe jest tylko P-R-N-D, oraz oczywiscie moge takze przesunac dzwignie w "prawo" i wtedy moge zmieniac biegi recznie. W wersji europejskiej nie ma oznaczenia "S-L" tylko wytloczony "+" i "-" (znalazlem w necie ponizsze zdjecie)

ale to jest podobno ta sama skrzynia co w wersjach USA...

f46125659356cbc3m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muraniec SL AWD
Besel - faktycznie sa inne oznaczenia na panelu skrzyni oraz inny ksztalt prowadnicy po jakiej przesuwa sie dzwignia. Jestem zaskoczony.

W wersji na europe jest tylko P-R-N-D, oraz oczywiscie moge takze przesunac dzwignie w "prawo" i wtedy moge zmieniac biegi recznie. W wersji europejskiej nie ma oznaczenia "S-L" tylko wytloczony "+" i "-" (znalazlem w necie ponizsze zdjecie)

ale to jest podobno ta sama skrzynia co w wersjach USA...

Obrazek

 

HEJ

NA tyle ile sie orientuje to skrzynia europejska wystepuje w wersji SE (Murano USA)

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 19:07 ]

niestety tak.

auto w Polsce jeździ od początku - przyjechało prosto z salonu - przegląd ważny jest do maja 2009.

Jesli bedziesz przerabial swiatla to moge Ci dac namiary na kolesie robi za***ista robote Teraz swieca ladnie na pomaronczowo pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie.

Bilro jest dokładnie takjak mówi Besel - mamy nieco inny układ skrzyni i nie ma manualnego sterowania bigami jak u Ciebie.

 

Besel, dziś miałem zamiar spróbować przełączyć sie podczas jazdy z D na S ale spękałem :) boje sie ze coś sie zwali w skrzyni :)

 

Czy któryś z Was próbował sie z tematem przeprogramowania komputera na język polski?

 

dziś dotarła do mnei polska instrukcja do Murano. poczytam i moge wypożyczyć jeżeli chcecie :) tylko uwaga - jest ona niestety do wersji europejskich czyli z tą skrzynią z manualem, choć większosć treści ma zastosowanie do wszystkich wersji

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 20:28 ]

Muraniec SL AWD oczywiście jestem zainteresowany namiarem na dobrego fachowca.

 

będę wdzieczny za kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Bilro! Ja też się cieszę, że (chyba) zostaję. ;) Mam nadzieję, że ten "nowy"reduktor, który dostałem będzie ok. Moi koledzy i właściciel reduktora sprawdzali go na miejscu (otwierali) i wg. ich twierdzeń łożyska i koła są ok. tzn. łożyska nie są niebieskie (przegrzane) a koła zębate też w porządku. Ale zobaczę co powiedzą w warsztacie Nissan Odyssey? Chociaż dzisiaj mnie rozwalili dokładnie, :028: twierdząc, że.....nie bardzo wiedzą gdzie w Murano jest sprzęgło na tył? i w związku z tym nie mogą go zweryfikować a Nissan Polska nie jest zbyt szybki w przekazywaniu informacji. !!!! :(: W związku z powyższym uznałem, że niech tylko założą ten reduktor i od razu jadę do innego serwisu Nissan i Infiniti w Warszawie o którym już bardzo dużo słyszałem pochlebnych opinii. Nomen omen facet powiedział, że jak przyjadę do niego to sprawdzi to sprzęgło czy nie blokuje reduktora? :) Generalnie gość serwisuje Nissana od....30 lat i podobno jest jednym z najstarszych serwisantów Infiniti w kraju? Natomiast na pewno zrobię jeszcze jedno u niego - zmienię olej w skrzyni bo trzeba to robić po ok. 50 tys. km. Lepiej wydać ok. 1000; zł na olej (jest dość drogi bo ok. 95; zł za litr) niż potem bawić się ze skrzynią, która jak wiecie jest bardzo fajna, ale........i bardzo kosztowna jak się rozsypie. Czego nikomu z nas nie życzę. :) Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 21:14 ]

Jeszcze a propos Nissan Odyssey, to jestem ich......drugim lub trzecim klientem z Murano. :029: A to taki duuuuuuży i poważny serwis. Chcą się podobno nawet porównywać z PGD (Polska Grupa Dealerów) w Warszawie. A PGD to.......kombinat serwisowo-sprzedażowy. Mają salony i serwis: FORD, FIAT, SUZUKI, NISSAN i do niedawna INFINITI. Piszę do niedawna bo od października 2008r jest już INFINITI Polska a od grudnia 2008r piękny salon i serwis tej marki. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

romanista, nie masz się co bać:D przerzuć w prawo i delektuj sie jazda:)

 

 

jutro wieczorem jadę sie troszke pokręcić na parking kolo REAL-u i może zmontuje jakiś materiał video:)...najpóźniej w niedziele:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muraniec SL AWD
moje światła były przerabiane w krk i widać że ktoroś zrobił to profesjonalnie:)

 

 

Muraniec SL AWD' date=' a skąd jesteś kolego? i pochwal się co to za murano:)

JA szanowy kolego mieszkam pod Tarnowem mała wioska

MURANIEC jak muraniec wrsja SL AWD jasna skora kolor zloty metalic

 

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 16:34 ]

Cześć Panowie.

Bilro jest dokładnie takjak mówi Besel - mamy nieco inny układ skrzyni i nie ma manualnego sterowania bigami jak u Ciebie.

 

Besel' date=' dziś miałem zamiar spróbować przełączyć sie podczas jazdy z D na S ale spękałem :) boje sie ze coś sie zwali w skrzyni :)

 

Czy któryś z Was próbował sie z tematem przeprogramowania komputera na język polski?

 

dziś dotarła do mnei polska instrukcja do Murano. poczytam i moge wypożyczyć jeżeli chcecie :) tylko uwaga - jest ona niestety do wersji europejskich czyli z tą skrzynią z manualem, choć większosć treści ma zastosowanie do wszystkich wersji

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 20:28 ]

Muraniec SL AWD oczywiście jestem zainteresowany namiarem na dobrego fachowca.

 

będę wdzieczny za kontakt

Swiatelka przerabiane byly w Nowy Targu

JEsli checesz podesle fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...