Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

!!! NISSAN MURANO !!!


Gość BESEL_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Strażak Sam

Siemka! Tak mam w milach ale na kompie ustawiłem km żeby się nie pogubić. Więc na wyświetlaczu wyświetla w km - przeglądy, wymiany i te inne pierdoły. UWAGA UWAGA!!! Wczoraj wróciłem w końcu do domu Murankiem :D Jestem posikany ze szczęścia. Ale na przegląd i wymianę oleju w skrzyni już jadę do innego serwisu. :< Pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto 13 Sty, 2009 08:17 ]

A wczoraj jak odbierałem swoje auto z serwisu, to taka fajna "blondi" właśnie odbierała ganc białą nówkę Murano za jakieś 180 tys. Jezu!! jak to ładnie3 wyglądało, jak je obdzierali z folii - z karoserii i w środku. :540:

 

[ Dodano: Wto 13 Sty, 2009 14:52 ]

Panowie! A cóż to za cisza?? Ni popłaciliście za internet czy jak? :diabel: Wiecie co?? już sam nie wiem: wymieniać olej w skrzyni czy nie wymieniać?? Zdania są podzielone. Jedni mówią wymieniaj drudzy, że jak jest ok. to nie wymieniaj. Jaja jak berety. Czy któryś z Was robił już tzw. "mały przegląd"? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy Murano :D

Jestem nowy na tym forum i widzę, że bardzo szybko się rozwija. To moje drugie murano za wielkiej wody wcześniej miałem wersje SL z której byłem bardzo zadowolony. W tym roku kupiłem nowy model 2009 wersja Le. Problemy jakie mnie spotkały do tej pory ta np. nawigacja ;/ murano z usa maja wgrane mapy na twardy dysk a w europie mapy są na dvd ale z tym problemem będę jeszcze działał jutro dzwonie do usa. Kolejna sprawa to jak zmieniałem opony z felgami z 20 na zimówki 18 to teraz cały czas świeci mi się kontrolka z niskim ciśnieniem w kołach chociaż jest OK :029: Czytałem ostatnio że nowe murano jest wyposażone w światła do jazdy dziennej :(: wiecie jak to można sprawdzić, bo moim zdaniem te 2 małe lampki w kloszu są za słabe i wydaje mi się że są to postojówki a nie chce mieć problemów z nadgorliwymi policjantami :D Pozdrawiam i czekiam na wasze spostrzeżenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Besel! Ja myślę, że i jedno i drugie. :D Ale mam nadzieję, że admini czytają wszystko na tym forum i jednak zrobią nasz dział. :)

 

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 20:54 ]

Panowie Murańcy!! A może trzeba zrobić jeden post pod który wszyscy się podepną i wyślemy go adminom, żeby stworzyli nam dział Murano? Bo to faktycznie już chyba czas najwyższy ku temu? :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murano LE, Witam. moj pobyt na forum niewiele dłuższy od Twojego :)

Powiedz jezeli to nei tajemnica oczywiście jaki koszt ponisłeś łączny - zakup + sprowadzenie i opłąty?

 

Panowie, czy macie jakies pojęcie na temat przeglądów Murańca w ASO? robiliście moze małe/duże przeglądy?

 

Z innej beczki - dziś szwagier odebrał nowiutkiego XC90, czarny, pełna opcja - brak tylko szyberdachu bo nie chciał. Powiem Wam ze jak zaparkował koło mnie to wiekszy i taki nowy się wydawał ale jak odpalilismy maszynki i pojechaliśmy sprawdzić moc to jednak Murano nie dał szans nówce szwedzkiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

romanista, xc 90 jest o wiele ładniej i staranniej wykonany wewnątrz, ale na ćwiartke nie ma szans z nami:D jęśli mowa o dieslu bądź też słabszej wersji benzynowej. bo z tą co ma ponad 300 KM to chyba by nam nie przeszło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Romanista. A propos ASO NISSAN to właśnie dzisiaj jadę po raz trzeci z reklamacją :zly: - tym razem ponownie cieknie z uszczelniacza na półośce - a już mnie za uszczelnianie całego dołu raz "skasowali" na 3000; zł. Jak chcesz mieć auto ok. to nie jedź nim do ASO Nissan - poczytaj moje posty i sam podejmij decyzję. Panowie!! Wczoraj zrobiłem mały przegląd w zaprzyjaźnionym serwisie, który robi wszystkie nasze firmowe, pogwarancyjne fury i zapłaciłem za niego ....800; zł. Właścicielem warsztatu jest były kierowca rajdowy i robi różne auta od Porsche do BMW, geometria, naprawy inne itp. Wszystko zrobili zgodnie z kartą przeglądów Nissan. Za to samo w ASO Odyssey powiedzieli mi wstępnie koszt na ok. 1300 - 1600; zł :( I teraz ciekawostka: pamiętacie moja walkę z reduktorem? Otóż ich diagnoza była taka (ich tzn. tego "sportowego" serwisu) że jak były wycieki oleju z uszczelnienia skrzyni i reduktora, to przed ponownym uszczelnieniem trzeba było zweryfikować jeszcze wałek w reduktorze, bo być może na nim były zadziory, wyrobienie czy coś takiego? ASO Nissan wymienił tylko uszczelniacze (koszt 3000; zł) i jak czytaliście moje posty to wiecie, że za jakiś czas miałem jechać z reklamacją bo znów miałem wycieki, ale nie dojechałem bo padł reduktor. I najprawdopodobniej przyczyną awarii reduktora był ten wyciek oleju, którego wchodzi do reduktora 0,5-0,7 litra. Zabrakło oleju i wzrosła temperatura pracy i.....finito. Więc jak zauważycie jakiś wyciek, to od razu reagujcie, żeby nikt nie miał takich jazd jak ja. :) Pozdro

 

[ Dodano: Czw 15 Sty, 2009 09:16 ]

Zobaczcie mój reduktor.

 

[ Dodano: Czw 15 Sty, 2009 09:17 ]

Miodzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze to raczej pomoże wymiana skrzyni CVT i skrzyni transferowej w innym przypadku dalej będzie wyciek (możliw że zostało uszkosdzone miesce połączenia CVT z transferową) Sprawdź jeszcze tylko czy napewno przełącznik AWD lock w kabinie działa na zasadzie takiej jak przyciski podgrzewania siedzeń (stary komputer) czy takiej że wraca do poziomej pozycji (nowy komputer AWD). Do 2005 były inne komputery AWD i blokada działała do prędkości 40 km/h. Od 2005 blokada działa do 10 km/h po wprowadzeniu tego liczba uszkodzonych skrzyń transferowych zmalała (komputer w wersji 2005 działa jak w europie. Przyczyną tego że o europejskich murano z uszkodzonymi skrzyniami się rzadko słyszy jest to, że jest ich o wiele mniej, aw modelach USA roczniki 2003-2004 ta usterka była częstsza. Ostatnio na forum nissanmurano.org wypowiadał się facet z Anglii który kupił wersję europejską demo od dealera i już dwie skrzynie transferowe mu wymienili a ma przejechane 30 parę tys mil. Co do trybu Ds był on oferowany w modelach S-SL USA od roku modelowego 2003 do 2007. W modelu SE tryb S występował tylko w roczniku 2003 z tego powodu że Nissan nie zdążył z dopracowaniem oprogramowania trybu manualnego na prezentacje modelu. Tryb manual został wprowadzony do wersji SE od rocznika 2004. Wątpię aby miał on jakikolwiek wpływ na żywotność skrzyni. Skrzynie z manualem od tych z trybem S niczym się nie różnią. Rożnica jest ale pomiędzy Europą a USA, skrzynia ma dodatkową chłodnice i tak jakby tryb S ale dodany do programu D (dodano mapę S do programu D która włącza się przy gwałtownym wciśnięciu gazu . Są w USA ludzie którzy zrobili ponad 100000 mil murano bezproblemowo. Mogę dodać że nowy model murano ma ten sam układ przeniesienia napędu tylko doszły dodatkowe czujniki oraz oprogramowanie (porównywałem rysunki techniczne). Po tym wnioskuje że od roku 2005 problem uszkodzonych skrzyni transferowych stał się marginalny i nissan postanowił rozwiązania konstrukcyjne przenieść do następnego modelu. Załącze jescze pare ciekawych linków:

http://www.nissanmurano.org/forums/showthr...p;threadid=2002 :o skrzyni CVT

http://www.nissanmurano.org/forums/showthr...p;threadid=7413 :o skrzyni transferowej

http://www.nissanmurano.org/forums/showthr...p;threadid=8321 :o działaniu napędu AWD w murano

http://x.nissanhelp.com/forums/nissanhelp-com-knowledgebase/ :na tej stronie znajdują się manuale, service manuale, biuletyny techniczne dla nissana USA. Część jest dostępna przez zarejestrowanie a część przez zarejestrowanie i wpłacenie kartą kredytową pełnego członkostwa i możecie wtedy pobierać do woli. A co do BESELa to wyślę bo obiecałem tylko grudzień to "hot" sezon w branży i wyleciało z głowy.

Dodatkowo podaje adres do translatora google http://www.google.pl/language_tools?hl=pl jakby ktoś nie ogarniał angielskiego.

 

Z tego co mogę dodać to ojciec odebrał 2 miesiące temu nowe murano wersja europejska. Jakość wykonania w porównaniu do starej generacji dużo lepsza, odejście też. Próbowałem się trochę pobawić na śniegu i stwierdzam że auto dużo trudniej wyprowadzić z obranego toru jazdy niż starego jedzie jak po szynach, lepiej rozdziela moc na koła i szybciej, dodatkowo aBLSD reguluje jej przepływ w lepszy sposób .ESP działa szybciej i łagodniej. W starym np. mogłem zarzucić tyłem na normalnych ustawieniach czyli AWD auto oraz ESP ON a teraz się nie da, bo auto tak żągluje momentem że zamiast bokiem jedzie z większą prędkością w obranym kierunku.

 

Ktoś coś wspominał o navi z USA. Od razu mówię że się nie da bez wymiany połowy samochodu. Tak samo kolorowy wyświetlacz w USA próbowano ale jest to bardzo skomplikowane i też się nie da.

 

Co do czujników ciśnienia trzeba je przekręcić z oryginalnych kół. Uwaga bo mają tendencje do zapiekania korodowania oraz podczas ściągania opony mogą je wyłamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Dzięki za info. Po założeniu nowego-używanego reduktora jest na razie ok. Przełącznik AWD wraca do pozycji poziomej i automatycznie rozpina przy przekroczeniu chyba 20 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie jeszcze coś wyciekać to upewnij się czy nie nalali za dużo oleju bo skrzynia transferowa ma otwór przelewowy i gdy jest za dużo a napęd się rozgrzeje to olej zaczyna przez niego uciekać. Wtedy wystarczy tylko upuścić trochę aby było te 0,5L. (Jeszcze informacja dla tych co nie mieli problemów dotąd. Jeśli po dłuższej jeździe gdzie, silnik się rozgrzał zatrzymujecie się np na światłach i czuć w kabinie zapach spalonego oleju lub podobny to dobrze jest podjechać na kanał i sprawdzić czy na połączeniu CVT i transferu nie ma oleju. A dlatego to mówię bo łączenie to jest dokładnie nad rurą wydechową i olej gdy cieknie to kapie na nią i się pali.) Jeżeli będzie ciekł dalej olej z CVT to raczej wymiana skrzyni dopiero pomoże. Tak robi się w USA jeżeli po wymianie transferu dalej ciekł olej CVT to nissan wymieniał obie (oczywiście tam odchodził czynnik złego montażu bo u nas to nawet książek serwisowych nie czytają bo albo im się nie chce albo są w obcym języku albo nie mają. Do założenia uszczelek pomiędzy skrzyniami trzeba specjalnych narzędzi aby się dobrze ułożyły a podczas zakładania skrzynie odpowiednio ustawić i poskręcać z odpowiednią siłą, a wszystko to jest w service manualu opisane (przynajmniej USA).Olej w dyfrze i transferze co 30 tys mil bym zalecał wynienić. W CVT co 45 tys mil lub jak ktoś mało agresywnie jeździ to co 60 tys mil. Zbyt częsta wymiana oleju w CVT też jej szkodzi dodatkowo podpinając komputer można odczytać informację o kondycji oleju w skrzyni jeżeli dobrze pamiętam to zaleca się wymianę oleju w skrzyni w momencie gdy komputer wypluje liczbę jednostek większą niż 120000. I olej trzeba tak wymieniać aby weszło te 10l z hakiem a nie 6l (jak to robią w nissanie). BESEL do wtorku jestem poza domem więc w następnym tygodniu Ci prześle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

A to żeś mnie "pocieszył" :/ Mam nadzieję, że u mnie teraz będzie ok. :> Bo jak nie, to sprzedam w cholerę tego rzęcha i przesiądę się na New Mondeo. Ale dzięki jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Teonek! autem jeżdżę od roku a dostałem je w spadku po szefie, który zakupił sobie INFINITI 2009r. W ogóle nie używałem AWD Lock bo nie było potrzeby. Jeżdżę głównie po normalnych drogach i zero jazdy w terenie. Jestem "maniakiem" dbania o samochód, co powoduje często problemy między mną a pracownikami od których wymagam tego samego w samochodach służbowych. Auto ma przejechane 63 tys. mil (ok. 100 tys. km) z czego ja zrobiłem ok. 18 tys. mi. Auto zostało kupione jako nówka i sprowadzone z USA w czerwcu 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...