Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokładowy w N15 (projekt)


Gość ynio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taka ciekawostka

Odkad wymienilem termostat szybciutko sie nagrzewa furka i dzis na dystansie ok 22km po wawie srednie spalanie 6.4/100 :) spalilem 1.36litra.

 

N15 malo pali :) jak nie ma korkow hihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, a może można zastosować mniejszy, krótszy wyświetlacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie kazdemu by bylo wygodnie z takim wysw.... wiekszy = bardziej czytelny. poza tym ynio musial by teraz program zmieniac :P

a tak btw to czemu chcesz mniejszy ?? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, a może można zastosować mniejszy, krótszy wyświetlacz?

 

wielkosc wyswietlacza nie ma znaczenia. tzn moze wymiary miec mniejsze jak znajdziesz odpowiedny aby spelnial wymagania tzn 2x20 znakow.

Wszystko napisane jak wsponial INC pod taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mniejszy, bo niby mam całkiem spory samochód, to jednak nie ma aż tyle miejsca na montaż tak długiego wyświetlacza, jak był na zdjęciach, tzn. musiałby być zamontowany na wierzchu deski rozdzielczej, a samo urządzenie już musiało by być w innym miejscu, chyba że układ z dedykowaną płytką będzie na tyle małe rozmiarami, że nie będzie zbytnio psuć estetyki wnetrza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mniejszy, bo niby mam całkiem spory samochód, to jednak nie ma aż tyle miejsca na montaż tak długiego wyświetlacza, jak był na zdjęciach, tzn. musiałby być zamontowany na wierzchu deski rozdzielczej, a samo urządzenie już musiało by być w innym miejscu, chyba że układ z dedykowaną płytką będzie na tyle małe rozmiarami, że nie będzie zbytnio psuć estetyki wnetrza ;)

 

ja juz mam pomysl jak zamontowac :D a nawet dwa ;] bo miejsce tej poleczki na dole mi cb zajmuje....

 

jeden pomysl to wyswietlacz w takiej obudowie jak w kasach fiskalnych (na takiej nozce nad nawiewami) a drugi na czyms w rodzaju stojaka do tel kom przyczepiony nad pokretlami nawiewu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam schematy od N16. Sterowanie silnika jest identyczne jak w N15. Wiec do N16 benzynowych mysle ze bez problemu da sie podlaczyc.

 

Jesli mam zapewnienie producenta (a mam :) ), że w n16 będzie dzialac to ja tez sie na to pisze - w moim wykonaniu troche to potrfa bo samochód opróżnił moj portfel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informuje co sie dzieje.

 

- skonczylem oprogramowanie termometrow.

- zamowilem pierwsza prototypowa plytke

 

pozostalo do zrobienia :

 

- globalne liczniki (tzn srednia spalania, predkosci)

- czas do okreslonej predkosci.

 

I na tym chyba zakoncze, potem etap testow. Bedzie o tyle prosty ze wiem na co zwracac uwage, bo wszelkie wpadki zaliczylem juz na obecnym sprzecie.

 

Mam wyswietlacze (male) 2*24 znaki. Na zyczenie bede mogl taki montowac. Mniejszy sporo od tego duzego. Ten duzy dla porownania to wielkosc zaslepki w kompie duzej, maly chyba malej.

 

A teraz mala reklama co juz jest i chyba bedzie :

----------------------------------------------------------

- predkosciomierz

- spalanie chwilowe w ml/s

- spalanie chwilowe w l/100

- spalenie od ruszenia w l

- srednia predkosc od ruszenia

- sredni czas od ruszenia

- dystans od ruszenia

- temperatura IN/OUT dwie czujki cyfrowe

- napiecie w instalacji (nietestowane wiec moze nie byc :) )

-----

- srednie spalanie w l/100

- srednia predkosc

- sredni czas

są to srednie ktore mozna w kazdej chwili skasowac, by moc mierzyc na nowo.

-------

- stan paliwa w baku

- dystanas jaki na tym zrobimy , zalezny od sredniego spalania na dystansie

--------

- czas do 100 ( lub innej ) postaram sie to zrobic

- globalne czasy, tzn nie zerujace sie po tankowaniu.

--------

- ekonomizer, czyli mozliwosc podpiecia lampki kt bedzie sie zapalac jak przekroczymy zadane spalanie chwilowe w ml/s

- rezerwa obsluga kontrolki, zalezna od stanu baku i okreslenia poziomu, np 5l

- kontrola wlaczonych swiatel, (nie testowane jeszcze)

------------

 

Uwaga, licznik bedzie w wersji gołej, tzn pelna funkcjonalnosc ale bez obudowy, poniewaz nie mam do tego pojecia, a kazdy i tak ma wlasna koncepcje. Instalacja bedzie wymagala dobrania sie do instalacji elektr samochodu, w tym kabli sterujacych wychodzacych z ECU.

 

 

To chyba na tyle :)

trzymajcie kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze lepsze, dla porownania jezdze nie raz sluzbowa toyota corrolla, to oprocz wygladu to bym sie nie zamienil na licznik :)

no chyba ze na caly samochod, bo jest fajowy. ale to chyba dlatego ze jeszcze nic nie stuka, nie trzeszczy itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem! Tyle opcji, to chyba fabryczny komp w żadnym samochodzie nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec wersja beta programu juz jest :) wszystkie zalozenia, ktore sobie postawilem zrealizowane .

czekam na plytke.

 

teraz musze napisac drugi programik do symulowania samochodu, tzn impulsow wtryskiwaczy, predkosci kontrolek by moc testowac w domu. ale to juz pikus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z Was widzial zaciski na przewod? Tzn takie koncowki co sie wrzynają w kabel, aby nie trzeba bylo lutowac. Ktos mi kiedys o czyms takim wspominal i to by bylo najlepsze rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie nie wiem jak to moze wygladac, ale na pewno jakies ostre, wrzynasz w przewod , zaciskasz izolujesz i gra. Jak nie bedzie to zawsze mozna sciagaczem izolacji troche przewod odslonic, ocynowac i dolutowac. Bardzo trwale polaczenie. Ja tak teraz mam.

Takie koncowki o tyle lepsze gdy ktos, albo nie czuje sie pewnie z lutownica, albo w ogole nie posiada tego urzadzonka. :)

 

czas do 100 jest. tyle z tego co testowalem w swoim to chyba 13.8 to moj rekord byl. Poniewaz 100km/h uzyskuje gdy licznik oryginalny pokazuje ok 108.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne zaciskowe jakie mi przychodza do glowy to te na tasmy flat... http://cyfronika.com.pl/fc_lph_scp.htm

ale to chyba nie to ?

 

 

moze tu cos ?

http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?tme_...g5ektu2c18t4qb3

 

ale tak szczerze to mi sie wydaje ze w samochodzie ze wzgl na warunki dosc ciezkie to lepiej lutowac... zlacze moze zasniedziec lub zawilgnac i d*pa zbita...

 

MAM !!! :Dhttp://www.tme.pl/arts2/pl/zl_przem/kone18.html :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eccchhh ze tez ja nie znałem takis sprzętów jak montowałem licznik :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o spoznilem sie... :P twoje lepsze bo na ciezsze warunki odporne ;]

 

ee teraz to kazdy sobie poradzi z montazem ;];]

 

bez przesady, to przeciez wewnatrz furki, nie ma co tam sie z tym stac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...