herson Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Aż tyle zachodu z tym nie ma, codziennie zakupów dla auta nie robię, raz w tygodniu tankowanie full i faktura do teczki. O tych 30tkm pisałem na przykładzie Arteona, sam postanowiłem trzymać się 20tkm. Co do poprzestania na samych dolewkach, to dobre dla starych 1.9tdi dla których normą zużycia jest min 1,5l, wtedy dolewki są tak częste, że olej właściwie cały czas świeży Z drugiej strony silniki z przed 15-20 lat, spokojnie odbędą się bez świeżego oleju, znam osobiście przypadek pierwszej wersji avensis, która przez x lat u jednego właściciela, nigdy takiego nie widziała, a pokonało ją.... złamane podczas wichury drzewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Aż tyle zachodu z tym nie ma, codziennie zakupów dla auta nie robię, raz w tygodniu tankowanie full i faktura do teczki. O tych 30tkm pisałem na przykładzie Arteona, sam postanowiłem trzymać się 20tkm. Co do poprzestania na samych dolewkach, to dobre dla starych 1.9tdi dla których normą zużycia jest min 1,5l, wtedy dolewki są tak częste, że olej właściwie cały czas świeży Z drugiej strony silniki z przed 15-20 lat, spokojnie odbędą się bez świeżego oleju, znam osobiście przypadek pierwszej wersji avensis, która przez x lat u jednego właściciela, nigdy takiego nie widziała, a pokonało ją.... złamane podczas wichury drzewo Apage, Satanas ! Herezje tu siejesz i mącisz ludziom w głowach. Też czytałem o pracowniku firmy Audi który nie wymieniał oleju przez 150 tyś km. Takie cuda to tylko w internecie Każdy może robić co chce ze swoim autkiem ale osoba ze zdrowym rozsądkiem, w okresie gwarancji a i po gwarancji nie pozwoli sobie na takie doświadczenie. Silniki nie leżą w marketach na półkach. Ktoś określił cykle wymiany oleju więc ..... Trzymajmy się tego. Zapewne i producenci maczają w tym palce chcąc mieć większy zbyt ale czy ryzyko uszkodzenia silnika jest warte takich doświadczeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Nie Nie Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 A dlaczego nie?? Skoro dla Arteon i dwóch silników, VW zaleca wymianę po 30tkm... Dieselgate w Europie właściwie nie było, a ucichło tak szybko jak znika śnieg maju, a VW oferuje nowy model za taką kasę i z takimi okresami miedzy-przegladowymi. Ja powoli wpisuję się w ten nurt, chcą wymiany co 20tkm? tak będzie, skoro i tak dzisiejsze auta co najwyżej do końca gwarancji mają jeździć, a później koszty mogą przerosnąć użytkownika. masz lekko nieaktualne informacje, VW juz m. inn. przy Touranie (lata temu) zalecal wymiane oleju co 30 000 km ale co sie dzieje z silnikiem tak traktowanym wystarczy poczytac na forum VW Dieselgate w Europie nie bylo? byla, tylko ze wzgledu na pozycje Niemiec na tym kontynencie ma ona nieco inny przebieg niz za wielka woda, gdzie nie mieli obaw lub zahamowan zeby zedrzec z koncernu skore kto zabroni bogatemu? do konca gwarancji auta uzytkuja ci zamozniejsi po czym je wymieniaja na nowe, z tymi po gwarancji 'mocuja' sie pozniej ci mniej zamozni czasem jeszcze bardziej 'wyrafinowanymi' metodami niz w ASO a o efektach tych zmagan czesto mozna czytac posty, chocby na tym forum last but not least 30 000 km nie zawsze jest rowne innemu 30 000 km, co innego jest dlugotrwala jazda autem przez kilka tysiecy km jednorazowo a co innego np. eksploatacja w warunkach miejskich zaliczana do tzw. ciezkich ale mimo wszystko tak samo 30 czy 20 000 km dla mnie osobiscie jest duzo za duzo na wymiane oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Apage, Satanas ! Herezje tu siejesz i mącisz ludziom w głowach. Też czytałem o pracowniku firmy Audi który nie wymieniał oleju przez 150 tyś km. Takie cuda to tylko w internecie Każdy może robić co chce ze swoim autkiem ale osoba ze zdrowym rozsądkiem, w okresie gwarancji a i po gwarancji nie pozwoli sobie na takie doświadczenie. Silniki nie leżą w marketach na półkach. Ktoś określił cykle wymiany oleju więc ..... Trzymajmy się tego. Zapewne i producenci maczają w tym palce chcąc mieć większy zbyt ale czy ryzyko uszkodzenia silnika jest warte takich doświadczeń? Tez czytałeś? A ja napisałem że gdzieś, coś czytałem w dodatku o pracowniku Audi? Jestem daleki od tego, żeby wierzyć we wszystko co usłyszę lub przeczytam, tym bardziej w sieci.Poza tym, napisałem właśnie, że zamierzam trzymać się interwałów producenta, mam wrażenie że przeczytałeś początek mojej wypowiedzi, a później dopowiedziałes resztę masz lekko nieaktualne informacje, VW juz m. inn. przy Touranie (lata temu) zalecal wymiane oleju co 30 000 km ale co sie dzieje z silnikiem tak traktowanym wystarczy poczytac na forum VW Dieselgate w Europie nie bylo? byla, tylko ze wzgledu na pozycje Niemiec na tym kontynencie ma ona nieco inny przebieg niz za wielka woda, gdzie nie mieli obaw lub zahamowan zeby zedrzec z koncernu skore kto zabroni bogatemu? do konca gwarancji auta uzytkuja ci zamozniejsi po czym je wymieniaja na nowe, z tymi po gwarancji 'mocuja' sie pozniej ci mniej zamozni czasem jeszcze bardziej 'wyrafinowanymi' metodami niz w ASO a o efektach tych zmagan czesto mozna czytac posty, chocby na tym forum last but not least 30 000 km nie zawsze jest rowne innemu 30 000 km, co innego jest dlugotrwala jazda autem przez kilka tysiecy km jednorazowo a co innego np. eksploatacja w warunkach miejskich zaliczana do tzw. ciezkich ale mimo wszystko tak samo 30 czy 20 000 km dla mnie osobiscie jest duzo za duzo na wymiane oleju Nie upieram się, że moje info są aktualne, ale na pewno są aktualne dla Arteona.Co do dieselgate, nie czytaj bezpośrednio co napisałem, między wierszami wiadomo o co chodzi, dlatego VW nadal może sobie pozwolić na to co robi i oferuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dlxpjip Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Witam, posiadam Qashqai 1.6 dci 130 km. Jestem przed wymianą oleju ale nie wiem jaki wybrać. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Przebrnąłem przez cały temat i dowiedziałem się, że olej, jaki powinienem zakupić to, 5w30, który spełnia normę RN0720 (chociaż u mnie w instrukcji jest, że olej powinien spełniać ACEA C4 i byc low SAPS ). Za namiar na to, jaki filtr oleju mam kupić też będę bardzo wdzięczny. RN0720 to specyfikacja stosowana przez koncern Renault i zawiera w sobie ACEA C4 i low-SAPS, kupujac olej nie musisz sie kierowac kryterium pierwszego oznaczenia, dzieki temu bedziesz mial do wyboru produkty wiekszej ilosci firm co do filtrow to mozna stosowac takie jakie sa uzywane na pierwszy montaz, zapewniaja dobra jakosc (zgodnie z ta zasada kupuje filtry firmy Purflux) temat filtrow i olejow podobny do tematu zwiazanego z oponami czyli neverending story Witam, posiadam Qashqai 1.6 dci 130 km. Jestem przed wymianą oleju ale nie wiem jaki wybrać. Proszę o pomoc. jesli przejechales dopiero 130 km to nie musisz jeszcze wymianiac oleju w silniku ; ) * a serio, czytales ten watek lub chociaz kilka ostatnich stron? * km to skrot oznaczajacy kilometry, konie mechaniczne oznaczamy skrotem KM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 (edytowane) borge dzieki za odpowiedź. Podczas moich poszukiwań odniosłem wrażenie, że tych z oznaczeniem ACEA C4 jest dostępnych naprawadę mało. Nabyłem olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AR-L 5W30 oraz filtr Knecht OX389/1D ECO. Mam nadzieje, że będzie dobrze Edytowane 23 Września 2017 przez Jacoob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek264 Opublikowano 24 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 ASO zaleca shell ultra helix 5w30 ar-l, oryginał filtr oleju, paliwa a reszta spokojnie mogą być zamienniki. QQ j10 2.0 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 WItajcie, do silnika 1.6 dci (2.0dci chyba tez) zalecany jest olej typu 5W30 spełniajacy normy reanult RN0720, ACEA C4 no i musi być low saps. Na logikę lepsza lepkościa jest 5W40 (wieksza lepkość w wysokich temperaturach i przez to lepsza ochrona) Nie ma oleju 5W40, który jest klasy C4 lub spełniałby norme rn0720, Natomiast są 5W40 LOW SAPS. Oleje 5w30, moim zdaniem to wymysł ekologów aby zmniejszyc spalanie, Czy są jakies przeciwskazania zeby użyc oleju 5w40 LOW SAPS do naszych silników?moze znależliscie jakies porównania takich olejów? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
newoytek Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Witam.. czy Castrol Magnatec C3 5w40 to dobty wybór? poprzednio Eneos 5w 40.. silnik 1.6 benzyna Taki ,,żywy" temat a taka cisza...pytam bo przejrzałem sporo postów a jakoś nic na temat Castrola Magnatec 5 w 40 C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Witam.. czy Castrol Magnatec C3 5w40 to dobty wybór? poprzednio Eneos 5w 40.. silnik 1.6 benzyna Taki ,,żywy" temat a taka cisza...pytam bo przejrzałem sporo postów a jakoś nic na temat Castrola Magnatec 5 w 40 C3 castrol to generalnie kiepski olej zdaniem mechaników i znawców tematu, do benzyniaka jak najbardziej wystarczajacy....pzdr WItajcie, do silnika 1.6 dci (2.0dci chyba tez) zalecany jest olej typu 5W30 spełniajacy normy reanult RN0720, ACEA C4 no i musi być low saps. Na logikę lepsza lepkościa jest 5W40 (wieksza lepkość w wysokich temperaturach i przez to lepsza ochrona) Nie ma oleju 5W40, który jest klasy C4 lub spełniałby norme rn0720, Natomiast są 5W40 LOW SAPS. Oleje 5w30, moim zdaniem to wymysł ekologów aby zmniejszyc spalanie, Czy są jakies przeciwskazania zeby użyc oleju 5w40 LOW SAPS do naszych silników?moze znależliscie jakies porównania takich olejów? pozdr ktos coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) LOW SAPS to leje nisko sadzowe/pyłowe. Dedykowane do aut z EGR/DPF. Jak będziesz lał inny to czeka Cie czyszczenie EGR i częstsze wypalanie DPF. Nie wiem jak się mają "zwykłe" 5W40 do RN0720. Ja leję Motula 5W30 RN0720 C4 LOWSAPS zgodnie z zalecenie z ich strony. Edytowane 28 Października 2017 przez maniujr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 (edytowane) LOW SAPS to leje nisko sadzowe/pyłowe. Dedykowane do aut z EGR/DPF. Jak będziesz lał inny to czeka Cie czyszczenie EGR i częstsze wypalanie DPF. Nie wiem jak się mają "zwykłe" 5W40 do RN0720. Ja leję Motula 5W30 RN0720 C4 LOWSAPS zgodnie z zalecenie z ich strony. Męczą mnie te oleje troche....szukam i czytam, gmeram. Generalnie są lepsze oleje niz ten, który wymieniłeś, lepsze niz Millers Oils XF Longlife C4 5W30, lub shell ar-l 5w30 lub Elf 5W30 Evolution Full-Tech FE. Powyższe spełniaja normę RN0720 czyli ACEA C4 i są LOW SAPS. W normach tych chodzi głównie o to żeby HTHS był wyższy od 3,5 a TBN od 7 oraz lepkość 5W30. No i ta lepkość mnie nie zadowala. Np olej RedLine Euro Series 5W40 TBN 9,7 a HTHS 4,3 reszte parametrów tez ma lepszą. NIe ma aprobaty C4 ani RN0720 co nie znaczy ze ich nie spełnia. Jest to olej amerykański w pełni syntetyczny ale bardzo drogi. Podobnie jest z Penrite Enviro+ 5W40. Na pewno te oleje lepiej zabezpieczą silnik przed zużyciem ale żeby nie było kolorowo to te oleje spełniają norme ACEA C3 czyli są MiD SAPS. Zastanawiam się czy MID SAPS dla naszych DPF to zabójstwo? Zastanawia mnie też wymóg stosowania olejów niskopopiołowych...na 15000km niech auto spali 0,5 litra oleju silnikowego...na 15000km auto spali ok 1000 litrów oleju napędowego który też zawiera popioły i czesci stałe. NA logikę jakość ON ma tu większe znaczenie niż zawartośc popiołów w oleju silnikowym, czyżby to był tylko marketing? Trochę offtopic'owo...podobnie producenci podchodzą do wymiany oleju w skrzyniach biegów manualnych bądź automatycznych. Mam doświadczenie jeśli chodzi o BMW 330d automat z 2012 roku. BMW nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni. Skontaktowałem się z producentem skrzyni czyli firmą ZF i oni zalecaja wymiane co 80-100tys km. Dlaczego? Bo ta skrzynia się nie zepsuje w okresie gwarancyjnym...a potem płacz i płać Edytowane 29 Października 2017 przez doomster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwa Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Jestem tu nowy i czeka mnie wymiana oliwy dużo czytałem koledzy o tym nieszczęsnym oleju mam Kaśke 1,5 disel i wybrałem Elfa Evolution Full -Tech FE 5W30 czy dobry wybór Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Olej wręcz dedykowany, a czy dobry? Na te panewki co w nich siedzą chyba nie wiele pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwa Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Olej wręcz dedykowany, a czy dobry? Na te panewki co w nich siedzą chyba nie wiele pomaga. No fakt te panewki to zmora tego auta. dziś robie wymiane okaże się praniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Witam, ogólnie olej powinien spełniać zalecenia producenta silnika /w instrukcji samochodu/. Jeśli to spełnia, jest z pewnego pochodzenia /nie podrabiany/ i jeśli producent oleju to renomowana firma oraz jeśli właściciel wymienia olej na czas i pilnuje jego poziomu to każdy olej powinien być ok. Ja w silniku 2.0dci wypróbowałem już kilka olejów (Shell 5W30 C4 AR-L (używany w czasie gwarancji), Shell 5W30C3 ze stacji benzynowej (pomyłkowy zakup), Motul 5W30 RN720, Liqui Moly Top Tec 4400). 1. Moim subiektywnym zdaniem najgorzej silnik pracował na tym pierwszym zalecanym przez Nissana, najdroższym oleju Niby osiągi ok, temperatura silnika też ale jakoś tak "twardo" klekotał i słychać było jakby dzwonienie tych wszystkich mechanizmów w silniku, fakt że dużo zależy od samego paliwa (od tamtej pory leję Shell V-Power), 2.Dużo lepsza kultura pracy była po zalaniu Motula ale po rozgrzaniu klekotał trochę, jako to diesel, 3.Zdecydowanie najlepiej pracuje na Liqui Moly - rano jak odpalę, rozgrzeję przez chwilę to praktycznie chodzi jak benzyna, cicho i równo. Teraz już 3-ci raz zalałem ten olej, więc jestem pewny, że w silniku na 100% nie ma domieszek poprzedniego oleju /zawsze po wymianie zostaje kilka procent starego oleju/. Niedawno dostałem z laboratorium wyniki próbki tego oleju po 11.400 km przebiegu w tym silniku. Wyniki wyszły dobre, metale zużyciowe poniżej średniej /dobra ochrona silnika/, zero wody/płynu chłodzącego/paliwa w oleju, lepkość ok, olej nie utleniony, laboratorium zaleca przedłużenie przebiegu na tym oleju do 14.000km więc polecam! Próbka oleju była czarna jak węgiel ale labo stwierdziło, że jeszcze są spore rezerwy dodatków w tym oleju /TBN- czyli zasadowość/ Przebieg silnika 115 tyś km, jeżdżę głownie trasy 80% / miasto 20%, styl jazdy umiarkowanie spokojny. Generalnie przebiegi 30 tyś są dobre dla kieszeni właścicieli warsztatów samochodowych gdyż większość producentów oleju podaje 20 tyś jako maksymalny przebieg na ich produkcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomusczar Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Witam mój QQ 1,6 benzyna 2012 rok. Ostatni przegląd i wymiana oleju była 20.03.2017 przy 77305 km - teraz mam stan 94241 (przejechane 16936 km). Czujnik poziomu paliwa normalnie ma 5 poziomów - i przez dłuższy czas wskazywał mi 3 kreski (sprawdzałem na bagnecie i było wszystko ok w normie). Wczoraj wskaźnik zmniejszył się o 1 kreskę. Sprawdziłem na bagnecie i rzeczywiście było trochę poniżej połowy. Dolałem 0,5 l oleju i po dolaniu na czujniku w aucie poziom spadł do 1 kreski. Sprawdziłem i na bagnecie jest poziom ok. Co proponujecie zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Po 16 tys. Proponuję wymienić olej. Nie wiem jakie masz przyjęte okresy wymiany ale sugeruję przyjąć 15 tys. i nie ulegać namową, że jak long life to co 30. Pamiętaj, jak dbasz tak masz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin74 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Witam Pierwszy post na forum , mam pytanie które pewnie już padło , ale cóż zadam je ponownie mam Nissana Qashqaia 1,2 benzyna 2015 60000km , jakie materiały trzeba zakupić na przegląd na 60000km , z góry dziekuje za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Witam Pierwszy post na forum , mam pytanie które pewnie już padło , ale cóż zadam je ponownie mam Nissana Qashqaia 1,2 benzyna 2015 60000km , jakie materiały trzeba zakupić na przegląd na 60000km , z góry dziekuje za odpowiedź Filtry i olej silnikowy. Reszta nie do przewidzenia. Wyjdzie w trakcie przeglądu. https://www.ucando.pl/naprawy/plany-serwisowe/nissan/nissan-qashqai-383 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) jakie materiały trzeba zakupić na przegląd na 60000km , z góry dziekuje za odpowiedź Zgodnie z książką serwisową. ASO będzie wiedzieć. Auto chyba jeszcze na gwarancji? Do mojego 1,6dci zakupiłem Gulf Formula RNX 5W30 C4, spełniający normę RN720, bo to w końcu silnik renault. Do tego filtr oryginalny renault, którego producentem jest Purflux. W sobotę wymiana. Przy okazji, powiedzcie proszę jaki w tym sillniku jest korek spustu oleju? Taki jak w większości renault, z jednorazową uszczelką miedzianą o średnicy 16 mm? Edytowane 12 Lutego 2018 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Zgodnie z książką serwisową. ASO będzie wiedzieć. Auto chyba jeszcze na gwarancji? Co do tego ma gwarancja? Jeśli własne materiały eksploatacyjne spełniają normy NISSAN to serwis je zamontuje bez problemu i gwarancji się nie traci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Jeśli tak, to w porządku. Teraz wiem, dlaczego na fakturach z serwisu mojego auta była tylko robocizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.